אתה נמצא כאן: ראשי / אזור הכתבות באתר / שמור על המכובד שלך כדי "להרוג" את המכובד בדומם

שמור על המכובד שלך כדי "להרוג" את המכובד בדומם

פורסם ביום: 06.03.2012; עודכן ביום: 06.01.2024

זהו טיפ מספר 52 מכתבת " 65 טיפים נוספים לשיפור משחק הברידג' " (בעברית) – להורדת הכתבה לחצו כאן

המידע באתר מנוסח בלשון זכר לצורכי נוחות בלבד, ומתייחס לגברים ולנשים כאחד.

הטיפ:

שמור על המכובד שלך כדי "להרוג" את המכובד בדומם

הביאור:

אם יש קלף מכובד בדומם ובידך מכובד ה"יושב" מעליו, אז עליך לנסות לשמור על המכובד שלך כדי "להרוג" את המכובד בדומם, גם אם זה אומר שעליך לשחק נמוך על הובלת שותפך.

שותפך מוביל ב-2 כנגד 4 . מהדומם משוחק ה-8. מה אתה משחק?

אתה יודע שלשותפך שלך אין את ה-A כי הוא לא מוביל מתחת-underlead ל-A כנגד חוזה בסדרה (ראה טיפ 55). זה אומר שאם אתה משחק את ה-K שלך הוא ייהרג על ידי ה-A של הכרוז, ולאחר מכן עקיפה מובנת מאליה שניתן לבצע כנגד שותפך – 3 לקיחות לכרוז. שמור על ה-K שלך להרוג ה-Q בדומם: שחק נמוך.

הכרוז מנצח את הלקיחה הראשונה עם 8, אבל לא יכול עכשיו לעשות את 3 הלקיחות, כל עוד  המגנים אינם מובילים את הסדרה מחדש.

הנה מקרה פשוט יותר, שבו יש לך קלפי ביניים:

שותפך מוביל ב- 2 כנגד 4. מהדומם משוחק ה-6. מה אתה משחק?

שוב, אתה שומר על ה-K שלך כדי להרוג את ה-Q של הדומם, אבל הפעם ה-T שלך יהיה נשק רב עוצמה. מכיוון שלשותפך לא יהיה ה-A (הוא קרא כבר את טיפ 55 !) אתה יודע שיש לו J, אז ה-T שלך יחייב את הכרוז לנצח ב-A שלו :

בסיבוב השני, שותפך יכול להוביל ה-J שלו ו-K שלך מוכן ל-Q בדומם.

דוגמא אחרונה:

שותפך מוביל את  3 כנגד חוזה 3 על ידי דרום. מהדומם משוחק נמוך. מה יקרה אם אתה משחק את ה-J? הכרוז יזכה במכובד שלו ויש לו עקיפה פשוטה כנגד המכובד  של שותפך. שמור על ה-Jך כדי להרוג את ה-T של הדומם. הכרוז זוכה בלקיחה הראשונה עם 6, משחק  שליט אל הדומם ומוביל club ל-K שלו ול-A של שותפך. השותף מוביל כעת 2 והדומם עוקב בנמוך. שוב,  אתה שומר על המכובד שלך בחזרה – ל-A שלך יש את הראייה שלו על ה-K בדומם. ה-T שלך יילכד על ידי ה-Q של הכרוז  והעבודה שלך כמעט נעשתה.

 החלוקה המלאה היא:

הכרוז יוצא עם J ושותפך זוכה ב-Q שלו ומחסל את סדרת ה-diamonds על ידי הובלת J , מוחץ ה-K בדומם. לאחר לקיחת הלקיחות ב-diamonds שלך אתה מוביל שליט בחזרה והכרוז יכול לנסות לבסס את סדרת ה-club , אבל עם חלוקה של 4-2 הוא חייב לוותר. בסופו של דבר הוא צריך לשחק בעצמו את סדרת ה-hearts ולתת לך לקיחה נוספת והוא נופל בלקיחה אחת למטה.

שים לב ל-2 המשחקים שלך בסדרות האדומות: טעות באחת מהן ולכרוז יש "נסיעה קלה". סדרת ה-heart היתה קשה במיוחד:  שותפך לא עשה בחירה טובה של הובלה, שליט היה בטוח יותר. עם זאת, טוב עשה שלא להחמיר את טעותו. ניתן לראות כי אם אתה שם את הJ שלך בסיבוב הראשון, אז ה-Q היתה לוקחת אותו וה-K של שותפך יישאר בתוך "ציפורני" הדומם של A-T?

נדיר שאתה צריך לשחק נמוך על הובלת שותפך, אבל אם אתה רואה שאם תעשה זאת תגן על המכובד של שותפך מפני סכנה עתידית, עליך לעשות זאת – במיוחד אם בתהליך תשמור על סיכוייך "להרוג" את המכובד בדומם.

לקישור לכתבה " קלפים בעלי ערך גבוה בהגנה נועדו "להרוג" את שאר הקלפים הגבוהים " – לחץ כאן

מקור: MrBridge-B. Magee    תרגום ועריכה: גבי לוי

שים לב, "אל תבזבז את ה-A": השתמש בקלף מכובד כדי לכסות מעל-overtake את הקלפים המכובדים.

ומצד שני, עפ"יTerence Reese: למתחילים מלמדים שיש להשתמש בקלפים גבוהים כדי להרוג קלפים גבוהים, אבל יש הרבה יוצאי דופן לעיקרון הזה.

לקישור – לחץ כאן

Editing and translation rights and more© Copyright Gabi Levy-2012-2024

אודות Gabi

כתוב תגובה

למעלה

תפריט נגישות

נגישות