אתה נמצא כאן: ראשי / אזור הכתבות באתר / תמיד חשוב להכריז בסדרת ה-Spades כאשר זה אפשרי

תמיד חשוב להכריז בסדרת ה-Spades כאשר זה אפשרי

פורסם ביום 08.06.2011; עודכן ביום: 02.01.2024

זהו טיפ מספר 2 מכתבת " 65 טיפים נוספים לשיפור משחק הברידג'  " (בעברית) – להורדת הכתבה לחצו כאן

הטיפ:

כאשר חלוקת הנקודות שווה, יזכה מכריז ה- ב"קרב" ההכרזה. ליריבים תיווצר בעיה כאשר שותפו של מכריז ה-Over Call בסדרה יעלה ל-2, ובכך יפריע ליריבים בהכרזה. בנוסף, התאמה ב-מאפשרת הכרזה באותו גובה של משחק היריבים. כל זה אמור לשכנע אותך כי ביצוע הכרזות גבוליות עם סדרת ה- הוא משתלם. דוגמה חשובה היא כאשר שוקלים אם לפתוח את ההכרזה ביד הרביעית, אחרי שלושה פאסים. בדרך כלל יש לך החלטה לסגור עם ידך שבין 10 ל-12 נקודות, ואז הנקודות צפויות להתחלק באופן שווה יחסית בין 2 הצדדים ולכן הצד עם סדרת ה- צפוי לזכות במכרז. פירוש הדבר הוא כי אתה צריך לקחת את מספר קלפי ה- בידך בחשבון בעת קבלת ההחלטה שלך, ולהשתמש בכלל ה-15: הוסף את מספר קלפי ה- לנקודות HCP שלך, ואם סך הכל מגיע לפחות ל-15 אז תבצע הכרזה.

הערת המתרגם: לפירוט החוקים והכללים במשחק הברידג' – לחץ כאן

הביאור:

הנה חלוקה הממחישה את הכוח המפריע של הכרזות :

2014-01-12_205920

כיד בדרום, יש לך יד חלשה יחסית, אבל עם 5 קלפי אתה צריך תמיד לחשוב על overcall. הפגיעות הוא לטובתך (מזרח מערב פגיעים, אתם לא). יהיה כנראה הובלה סבירה ולכן הכרזתך עשויה גם להקשות על חיי יריביך – אלו צריכות להיות סיבות מספיקות כדי להניע אותך להשתתף במכרז.

 2014-01-12_210225

מחלק מזרח, E-W פגיעים

במכרז 1, ללא התערבות, מזרח-מערב בקלות מצאו את ההתאמה שלהם והיו מסוגלים להעריך במדויק את ידיהם.

במכרז 2, מערב השתמש ב-Negative Double כדי להראות 4 קלפי , אך כאשר שותפו עלה ל- 3 הוא חשב שידו שווה להעלות למשחק מלא עם 10HCP והתאמה טובה גם ב- וגם ב-. הדיוק של המכרז נעלם; השותפות עשתה מספיק טוב כדי למצוא ההתאמה ב- שלהם, אבל כל אחד מהם לא היה בטוח בכוח של שותפו וכך הכריזו מעבר ליכולתם. חוזה של 4 היה בפועל נופל 2 למטה. צפון-דרום יכול לבצע 9 לקיחות ב-, אבל 200+ הוא אפילו יותר טוב מזה!

בגלל הכוח של סדרת ה-, אתה צריך למתוח את ה-overcalls ל-1 שלך יותר מכל דבר אחר. שותפך, כמובן, צריך לעשות את אותו הדבר ושניכם צריכים לקחת את זה בחשבון. כאשר אתה בוחן כמה גבוה להכריז מול overcall ב-, זכור כי ידו של שותפך יכולה להיות חזקה!

מקור: B. Magge-Mrbridge

המידע באתר מנוסח בלשון זכר לצורכי נוחות בלבד, ומתייחס לגברים ולנשים כאחד.

תרגום ועריכה: גבי לוי

Editing and translation rights and more

 © Copyright Gabi Levy-2014-2024

עפ"י  Bernard Magee: סדרת ה-Spades: הסדרה העוצמתית ביותר מכיוון שהיא בעלת הדירוג הגבוה ביותר. אם 2 הצדדים יכולים לבצע 8-לקיחות, לאחר מכן הצד עם סדרת ה-spade מנצח; כמו כן, אם אתה מחזיק את סדרת ה-spade אתה יכול לבצע הכרזות הקרבה בגובה נמוך יותר בכל פעם שאתה מחזיק בסדרת spade של 5- קלפים אתה צריך ברצינות לשקול הכרזת overcall.

לקישור – לחץ כאן

לקישור לכתבה " ?Spades – how to bid my spades suit " – לחץ כאן

לקישור לשיעור " The Impossible ♠ Bid " – לחץ כאן

עפ"י כלל ה-15 לפתיחת היד הרביעית:

לאחר 3 Passes, הוסף ל-HCP (נקודות הקלפים הגבוהים) את מספר קלפי ה-♠, רק אם התוצאה 15 ומעלה פתח, אם לא- Pass. הכלל חל בידיים גבוליות.

הערכה כאשר ביד אין כוח מספיק כדי לפתוח בהכרזות באמצעות ספירת הנקודות המסורתית. (1)

HCP

מינימום קלפי Spades נדרשים לפתיחה

סכום

10

5

10+5 = 15

11

4

11+4 = 15

12

3

12+3 = 15

(1) מדוע ה-spades  מכריע כאן? יש לך כוח  מוגבל ואף אחד לא פתח לפניך. תוכלו אפוא להילחם על משחק חלקי שבו אתם רוצים להכריז גבוה יותר מהיריבים  מבלי לעלות גבוה מדי. ללא ה-spades ייתכן שיהיה עליכם להכריז בגובה-3 והדבר נכון גם לגבי היריבים – ולנוכח האיזון – גובה- 3 מסוכן. ככל שמספר קלפי ה-spades בידך גבוה, יותר בטוח לפתוח. כלל ה-15 ידוע בשם:  "Pearson Points" ע"ש  Don Pearson או "Cansino Count"  ע"ש  Jonathan Cansino.

אודות Bridge

כתוב תגובה

למעלה

תפריט נגישות

נגישות