אתה נמצא כאן: ראשי / אזור הכתבות באתר / כמגן, גבה את הזוכים שלך לפני שאתה מנסה לקדם את השליטים

כמגן, גבה את הזוכים שלך לפני שאתה מנסה לקדם את השליטים

פורסם ביום: 31.03.2012; עודכן ביום: 09.01.2024

זהו טיפ מספר 59 מכתבת " 65 טיפים נוספים לשיפור משחק הברידג' " (בעברית) – להורדת הכתבה לחצו כאן

הטיפ:

כמגן, גבה את הזוכים שלך לפני שאתה מנסה לקדם את השליטים

הביאור:

זה הטוב ביותר עבור ההגנה לנסות לקחת את המנצחים שלה לפני שתמשיך לקדם השליטים. חשוב לחפש הזדמנויות כדי להשיג קידום השליטים, אבל אסור להיות להוטים מדי; עליך לשקול במקום זאת אם יש לקיחות שאתה צריך לקחת תחילה.

קודם כל בוא נראה איך קידום שליטים עובד:

Spades היא סדרת השליט. שותפך מוביל את הסדרה שלך, hearts, ואתה זוכה בשתי הלקיחות הראשונות ואז מוביל לסיבוב השלישי. מה הכרוז יכול לעשות? אם הוא חותך גבוה ה-A, אז ה-J של מערב יזכה בלקיחה בסיבוב השלישי של שליטים, אבל אם הוא יחתוך נמוך, מערב יכול לחתוך מעליו- overruff. כך או כך מערב עושה לקיחה בשליט, שאליה הוא בדרך כלל לא זכאי – קידום שליטים.

זהו סוג חשוב מאוד של משחק והעיתוי שלו עשוי להיות קריטי, כי לפעמים הכרוז יחליט שלא לחתוך בכלל, במיוחד אם יש לו מפסיד הוא צריך להיפטר ממנו בכל מקרה. זה הכי טוב להגנה לנסות לקחת את הזוכים שלהם לפני שהם ממשיכים בקידום השליט.

 לדוגמא:

שותפך מוביל 9, אשר הכרוז מכסה עם המלכה. איך אתה מגן?

זה נראה כאילו ליריבים שלך יש התאמה רק 4-4 ב-spade, אז יש סיכוי סביר כי ייתכן שתוכל לקדם את לקיחת השליט עבור שותפך על ידי המשך ב-hearts. אם אתה מנצח AK ומשחק heart שלישי, אתה תהיה מאוכזב לראות את הכרוז משליך diamond. שותפך זוכה בלקיחה בשליט, אבל לקיחת diamond שלך נעלמה. תסתכל היטב על החלוקה המלאה:

לפני שאתם שואף לקידום השליט שלך, אתה צריך לגבות את הזוכים שלך, כאן A . עכשיו כשאתה משחק heart שלישי הכרוז תקוע: הוא איבד כבר את 3 הלקיחות הראשונות, אבל הוא לא יכול למנוע איבוד הלקיחה בשליט. הוא מקווה לחלוקה רגילה "נורמאלית" 3-2 , אז הוא יחתוך גבוה וינסה למשוך שליטים, רק כדי לגלות כי  ה-T של מערב יהיה יוצא מן הכלל.

מקור: MrBridge-B. Magee    תרגום ועריכה: גבי לוי

לקישור לכתבה " משחק ההגנה " – לחץ כאן

לקישור לניתוחי ידיים – לחץ כאן וכאן

ומצד שני, ככלל, הכרוז עושה הכי טוב להשליך מפסיד במקום לקבל קידום מנצח. כדי לסכל זאת, המגנים צריכים בדרך כלל להסדיר-לארגן לגבות את המנצחים בסדרות הצדדיות שלהם לפני שהם מנסים לגרום לקדום שליט.

Editing and translation rights and more© Copyright Gabi Levy-2012-2024


אודות Gabi

כתוב תגובה

למעלה

תפריט נגישות

נגישות