אתה נמצא כאן: ראשי / אזור הכתבות באתר / היתרונות הבריאותיים של לימוד משחק הברידג'
היתרונות הבריאותיים של לימוד משחק הברידג'

היתרונות הבריאותיים של לימוד משחק הברידג'

פורסם ביום: 02.05.2012; עודכן ביום: 23.03.2024

היתרונות הבריאותיים של לימוד משחק הברידג'

אתה עשוי להיות מופתע מכך שלימוד משחק הברידג' והשתתפות פעילה באירועי ברידג' יכולים להביא לך יתרונות בריאותיים …

המידע באתר מנוסח בלשון זכר לצורכי נוחות בלבד, ומתייחס לגברים ולנשים כאחד.

לכניסה לאווירה, אזהרה: משחק ברידג 'יכול לשפר ברצינות את היכולות המנטלית שלך (לא נגענו-מופיע באחד היישומונים של משחק הברידג').

לימוד משחק הברידג' יכול להביא יתרונות בריאותיים גדולים. מחקרים שבוצעו מוכיחים כי משחק הברידג' הוא טוב בשבילך: פעילות קוגניטיבית בגיל מבוגר אכן משפרת את הבריאות הקוגניטיבית ומרחיקה את הירידה המנטלית.

משחק הברידג' בדרך כלל כולל 4 שחקנים, משחק בזוגות. כדי שתוכל לשחק בצורה יעילה אתה צריך להוסיף את הנקודות ביד שלך, להבין את האסטרטגיה למשחק שלך להתרכז בהכרזות כדי לנסות לגלות מהם הקלפים שיש בידיהם של השחקנים האחרים.

ריכוז זה עוזר להגביר את פעילות המוח ואת המאבק כנגד הופעת דמנציה-Dementia.

עלייה בפעילות המוח היא לא היתרון היחיד של משחק ברידג'. על פי המחקר, משחק ברידג' גם מעורר את המערכת החיסונית. לזה יש יתרונות ברורים של עזרה לגוף להילחם בזיהומים ומסייע לך להישאר בריא.

ברידג' הוא משחק חברותי. אנשים מבוגרים רבים איבדו את בני זוגם ומשפחתם עברה משם, והשאירו אותם לבדם. בדידות מובילה לדיכאון ולחוסר פעילות. משחק ברידג' הוא הדרך המושלמת עבור אנשים שחיים לבד להתיידד ויש להם חיי חברה פעילים ומספקים.

זה לא משנה אם הם ניידים פחות. משחק הברידג' מתרחש סביב שולחן. זה המוח שלך, כי הוא כל הזמן ממשיך להיות פעיל.

אם אתה חדש למשחק הברידג', הצטרף לכיתה. תוכל לפגוש חברים חדשים, ללמוד במהירות ברידג' מספיק כדי לאפשר לך להצטרף למועדון הברידג' המקומי. לאחר פעם אחת במועדון לעולם לא תהיה קצר בחברים באופן קבוע תקבל הזמנות להצטרף למשחקי פרטיים בבתים של אנשים. חיי החברה שלך לעולם לא היו כל כך עסוקים. לא יהיה לך זמן לשבת בבית להרהר או להיות בודד.

זה ייתן לך השקפה חדשה, חיובית יותר על החיים. אתה תהיה מאושר יותר, בריא יותר ופעיל יותר.

(מקור:Author spectacles – contentcaboodle)

ברידג' יכול לשפר את הבריאות הפיזית שלך.

מחקרים הראו כי משחק הברידג' יכול אפילו לשפר את המערכת החיסונית שלך. ע"י גירוי קליפת המוח, פעילות משחק הברידג' מייצרת מספרים גבוהים יותר של כדוריות הדם הלבנות, שיכולות להילחם במחלות. מחקרים אחרים גילו כי אנשים שמשחקים ברידג' באופן קבוע הם פי 2 וחצי בסיכון נמוך יותר לפתח מחלת אלצהיימר (Alzheimer's disease)

(מקור: comcast.net)

כמו הגוף שלך, המוח שלך צריך פעילות גופנית כדי לשמור על כושר.

ועדת הברידג' והמדע של ה-WBF, בראשות Dr. Marek Malysa, פרסמה בחודש יוני 2020 מאמר מומחה בנושא משחק הברידג' בהקשר של מניעת דמנציה וטיפול באלצהיימר. זוהי עבודה מתמשכת ללימוד היתרונות של ברידג' כסיוע לקשישים בשמירה על בריאות המוח ומניעה או עיכוב של הופעת דמנציה.

לקישור – לחץ כאן

מחקרים מראים כי אנשים בעלי השכלה גבוהה נוטים פחות לסבול מאובדן זיכרון, אולי בגלל השארת אימון המוח המגבירה את "עתודת-cognitive reserve",קוגניטיבי (הכרתית) שלו ומאפשר לו לעבוד ביעילות גם אם כמה תאים פגומים, אומרת ד"ר (Bale (1. מגוון רחב של פעילויות מספקות גירוי בריא, כולל לימוד שפה זרה, לקיחת קורסים בקולג' קהילתי, ומשחק משחקים כמו ברידג' או שבץ נא.

(1) medical director of the Heart Health Program for Grace Clinic in Lubbock, Texas

מקור: healthymagination

עפ"י " California Health & Longevity Institute ": רק תחשוב: שיפור משחק הברידג' שלך עשוי לשפר למעשה את היכולת שלך לנהוג ברכב.

משחק ברידג' מפחית במידה ניכרת את הסיכון ל-dementia -דמנציה, ואילו פעילות גופנית לא!

עפ"י התאגדות ישראלית לברידג': מחקר ברידג' ייחודי מגלה שהברידג' תורם למצב רוח, משפר יכולות קוגניטיביות , מפיג מתח, מסייע ביצירת קשרים חברתיים ועוד.

לקישור לראיונות ברדיו – לחץ כאן

עפ"י מחקר תצפיתי שפורסם ב" The New England Journal of Medicine " בכותרת " Leisure Activities and the Risk of Dementia in the Elderly " פעילויות פנאי והסיכון ללקות בשיטיון-Dementia למתקדמים בשנים:

המחקר בחן במהלך תקופת מעקב ממוצעת של 5.1 שנים את הקשר בין פעילויות פנאי לבין הסיכון לדמנציה של נבדקים מבוגרים שגרים בקהילה ולא סבלו מדמנציה בקו בסיס. נבדקו תדירות ההשתתפות בפעילויות פנאי בזמן ההרשמה וסולמות נגזרות פעילות גופנית ופעילות קוגניטיבית-שבהן יחידות המידה היו ימי פעילות בשבוע.

הממצאים הראו כי פעילות מנטלית כגון הברידג' הפחיתה במידה ניכרת את הסיכון לדמנציה, ואילו פעילות גופנית כגון ריקוד ואימון גופני לא עשו זאת. למה? המשחק הוא מאתגר. כל יד היא שונה; הגירוי האינטלקטואלי לא מפסיק. היבט זה של הברידג' באמת מהווה יתרון לשחקנים.

כאשר המוח אינו מגורה באופן קבוע, פיתוח dementia או אובדן זיכרון הם בסבירות גבוהה יותר וזה יכול להוביל ל-Alzheimer’s disease. הברידג' מומלץ ע"י מומחים, כי הוא יותר מורכב ממשחקים אחרים, ודורש תכנון, תכנון אסטרטגיות, והיגיון.

לקישור למחקר – לחץ כאן

עפ"י הכתבה " The Emotional Benefits of Playing Card Games " אוניברסיטת " Wisconsin-Madison " ביצעה מחקר אשר מצא כי משחק קלפים יכול לעזור לאנשים להישאר חדים נפשית בגיל מבוגר. התוצאות הראו כי אנשים המשחקים משחקי קלפים בתדירות הגבוהה ביותר היו נוטים יותר להיות בעלי נפח מוחי גדול יותר בכמה אזורים במוח, וכן ציונים טובים יותר במבחני זיכרון ומיומנויות חשיבה.

משחק הברידג' – כמו כל המשחקים הנהדרים, ניתן ללמוד את חוקי המשחק תוך זמן קצר אך שחקני ברידג' לא מפסיקים לשפר את המשחק שלהם, לא משנה כמה זמן הם משחקים.

שיפור כישורי מתמטיקה וחשיבה לוגית: המשחק מערב חשיבה מהירה וחשבון מחשבתי, שהם מיומנויות שרוב האנשים אינם מרבים לפרוס במצבים של העולם האמיתי.

חשיבה לוגית גם משחקת תפקיד גדול במשחקי קלפים. ברובם אינך יכול לסמוך על ניחושים ובמקום זאת צריך לחשוב היטב אילו קלפים השחקנים האחרים מחזיקים, וכך מאתגר את מוחנו בדרך זו מסייע בשיפור הרווחה הנפשית והנפשית. המשחק עוזר גם בריכוז, סבלנות ומשמעת.

לקישור – הוסר

פרופ' Marian Diamond, מנהלת Lawrence Hall of Science at Berkeley University היכל המדע באוניברסיטת ברקלי, בתגלית גדולה, סבורה כי "עם גירוי מתאים, המוח יכול להמשיך ולהתפתח ובכל גיל יש מהפכה בחשיבה שלנו על הזדקנות ע"י הדגשת החשיבות של צמיחה ולמידה לאורך כל החיים. "
כשנשאלה אם היא חושבת שללמוד לשחק ברידג' יהווה גירוי, Diamonds השיבה: "בהחלט. לימוד כל תחביב חדש והמשך תהליך הלימוד וההשכלה יעוררו את המוח ומשחק הברידג' יהיה דרך מהנה לעשות את זה. "

(Bridge for fun and for memory-signaltribunenewspaper)

עפ"י הכתבה " How Board & Card Games Enhance Cognitive Skills in Aging Adults ": הוכח כי משחק הברידג' מגדיל את מספר תאי ה-T, אשר ממלאים תפקיד מרכזי בסיוע לגוף להילחם בזיהומים.

לקישור – לחץ כאן

עפ"י Denise Park, Ph.D., professor מבית הספר למדעי ההתנהגות באוניברסיטת Texasב-Dallas: כאשר אתה משחק ברידג', אתה צריך לזכור מי שיחק באילו קלפים, לפתח אסטרטגיה משלך תוך התחשבות בכוונות של שחקנים אחרים, ולזכור מערכת נקודות מורכבת לרווחים והפסדים.

לקישור לסרטון " Keep Bridge Alive " ב-youtube – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Playing Bridge May Boost Immunity " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Playing bridge boosts immune system " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " ?Is Bridge Good For Your Brain " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Playing bridge might prevent memory loss, local experts say " – לחץ כאן

בהמשך לעבודה " Competition and Mental Exercise in a Mind Sport ": ההיבטים החברתיים של משחק הברידג' הם מהנים לצד האתגרים שהוא מביא. במקום בו האתגרים לא צוינו במפורש כמהנים, הם נתפסו כסיבה לשחק בפני עצמה. לפיכך, ההיבטים המאתגרים של הברידג' הופכים אותו לפעילות חברתית שאנשים אוהבים להקדיש לה זמן. אזכור של משחק הברידג' וה-dementia. שניים משלושת הנושאים העיקריים שנמצאו במחקר זה הם פעילויות מומלצות לנסות ולהקטין את הופעתה של דמנציה-dementia: אינטראקציה חברתית ויציאה החוצה מהבית ועיסוק בפעילויות מעוררות נפש. משחק הברידג' ממלא את שתי הדרישות הללו באמצעות היותו משחק מאתגר מבחינה חברתית ונפשית, ובמקביל מאפשר לאנשים לעשות זאת ביציאה מהבית לכמה שעות. כך נמצא כי הדבר מטפח רשתות חברתיות ותחושה של קהילה. בתשובה לשאלה מדוע אנשים משחקים ברידג ', תוצאות אלה מציעות שאנשים משחקים ברידג' כי שהוא מהנה, מאתגר ומרתק נפשית, ועוזר להרחיב את הרשתות החברתיות  של השחקנים ויכול להפחית את הבידוד.

משמעות האמור במחקר היא כי הזכייה במשחקי הברידג' יכולה לשפר את הביטחון העצמי של השחקן ואולי ביחס למיומנויות החשיבה שלו בהתחשב בהיבטים המאתגרים שלה נפשית.

University of Stirling

Catriona Galbraith, Samantha Punch and Caroline Small

לקישור – לחץ כאן

עפ"י נתונים מחקריים מעודכנים " Individual Wellbeing and Bridge: An Empirical Analysis " (בתרגום חופשי): שחקני ברידג ' מדווחים על רמות גבוהות של רווחה אישית, חושפים כי הם אופטימיים לגבי עתידם ולגבי ההזדמנויות העומדות בפניהם, מרוצים מאופן בו חייהם התפתחו, חברותיים, חסרי פגיעה בדאגות כספיות ועם שליטה על חייהם.

עם זאת, תוצאות המחקר אינן חד משמעיות ונותרת השאלה: האם למשחק הברידג' יש השפעה חיובית או שיש סיכויים רבים יותר כי אנשים בריאים ומאושרים ישחקו ברידג'?

Diarmuid McDonnell; Prof Samantha Punch; and Dr Caroline Small, Faculty of Social Sciences at the University of Stirling

לקישור – לחץ כאן; לתקציר – לחץ כאן

עפ"י הכתבה " Exploring Interventions to Reduce Cognitive Decline in Aging ": ברידג' (ושחמט) הן פעילויות פנאי הדורשות זיכרון עבודה ומיומנויות חשיבה. אנשים מבוגרים שמשחקים ברידג' מדורגים במקום גבוה במבחני זיכרון עבודה והסקת מסקנות לעומת אלו שאינם משחקים.

לקישור לכתבה – לחץ כאן

לקישור לעבודתה של ד"ר בטי שרייבר "זיכרון עבודה – שומר הראש שלי " – לחץ כאן

לקישור למאמר " המוח הניהולי " – לחץ כאן

לקישור לכתבה "הברידג' החזיר אותי לחיים – פעמיים " – לחץ כאן

שים לב, ניתן לשפר את היכולות שלך בדברים שאתה כבר עושה: שחק ברידג' כנגד שחקנים מוכשרים יותר כדי להגדיל את המיומנות שלך.

לדברי פרופ' Samantha Punch מאוניברסיטת Stirling : " משחק הברידג 'מתגמל בכל כך הרבה דרכים. כמשחק שותפות וצוות, הוא מאפשר תקשורת ופיתוח קשרים חברתיים, וכן תורם לבניית קהילה בין-דורית ". היא מפתחת כעת תחום לימודים חדש: הסוציולוגיה של משחק הברידג'. מחקר זה כולל בחינה של האינטראקציות החברתיות ודינמיקת הכוח של משחק הברידג'; היתרונות של הברידג'; השתתפות ולמידת המשחק על פני מסלול החיים; הקשרים הפוטנציאליים בין הברידג' לבין עיכוב הופעת השיטיון-dementia.

לקישורים – לחץ כאן וכאן

עפ"י המאמר של פרופ' Samantha Punch וד"ר Miriam Snellgrove מאוניברסיטת Stirling, UK בכותרת " Playing Your Life: Developing Strategies and Managing Impressions in the Game of Bridge ": מאמר זה תורם לסוציולוגיה המתפתחת של ספורט המוח כתחום מחקר חדש ע"י כך שהוא מראה כיצד אינטראקציה ויכולות חיים יומיומיות מתחדדות ומשופרות באמצעות אינטראקציה אסטרטגית ליד שולחן משחק הברידג'. המחקר נשען על נתונים מ-52 שחקני עילית בכדי לחקור את כישורי הברידג' והאסטרטגיות שפותחו באמצעות משחק תחרותי. המחברות טוענות כי משחק הברידג' מתאים ל" פירוק רעיונות " (למרכיביהם) סביב ההתרשמות שאנו מוציאים במשחק, מושגי אסטרטגיה בקלפים וכיצד הצגה מוצלחת של שניהם יכולה להוביל לתוצאות מיומנות ומנצחות. בנוסף טענו כי משחק הברידג' דורש עיסוק בקריאת אנשים וקלפים אסטרטגיים.

הערה: כשאנו מפרקים בעיה או רעיון, אנחנו עושים את זה קל יותר להבנה ע"י בחינת כל החלקים השונים בנפרד או ע"י שימוש בשפה פשוטה יותר להסביר אותם.

מאמר זה הראה כי שחקני ברידג' מובחרים מפתחים כישורי אינטראקציה מפורשים מאוד לתכנון ולחישוב על סמך המידע הלא שלם של הקלפים שבידיהם ועל השולחן. יתר על כן, הם לומדים לקבל ולהתמודד עם הטעויות שלהם ושל שותפם על סמך חישובים שנעשים בלחץ זמן.

לקישור – לחץ כאן; לכתבה – לחץ כאן; לתקציר – לחץ כאן

לקישור לסרטון " ‘?Why should we do research on bridge "- מדוע ברידג' מעניין אקדמאים ומתאר כיצד המשחק מגשר בין הדורות ב-youtube – לחץ כאן וכאן

עפ"י bridgemontreal: הברידג' הוא ספורט לתודעה-למוח שאנו משחקים בשביל הכיף ואשר מקדם חיי חברה פעילים.

חדש! עפ"י הכתבה " New study shows playing bridge is mood-booster and stressbuster ": מחקר חדש מגלה כי שחקני ברידג' אומרים שמשחק הברידג' משפר את מצב הרוח, מפחית מתח, מחזק קוגניציה (הכרה, מכלול התהליכים המנטליים) ומרחיב אינטראקציות חברתיות. קרוב ל-500 חברי איגוד (התאגדות) הברידג' הישראלי, גיל ממוצע קרוב ל-70, נסקרו על ידי המרצים לריפוי בעיסוק ליאת חן-הרבסט, יעל פוגל וסוניה מאייר מאוניברסיטת אריאל ולירון לאמאש מאוניברסיטת חיפה. 97 אחוז מלאים מהנשאלים אמרו שמשחק הברידג' משפר את מצב הרוח שלהם, 85% אמרו שהם משחקים ברידג' בגלל האינטראקציות החברתיות שהוא מטפח, ו-65% מרגישים שברידג' מפחית את הלחץ היומיומי.

החוקרים גם ציינו שהשחקנים משתמשים בסוגים שונים של פונקציות ניהוליות – כמו חשיבה גמישה, זיכרון עבודה, תכנון ותיעדוף ושליטה בדחפים – לפני, במהלך ואחרי המשחק. החוקרים גילו גם כי "ככל שאתה משחק ומשתפר בברידג' כך הפונקציות הניהוליות שלך מתחדדות יותר, אבל אתה לא צריך להיות בעל פונקציות ניהוליות גבוהות כדי לשחק טוב".

לקישור – לחץ כאן

לקישור ל "Bridge and Healthy Aging " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Bridge; Signs That a Game Promotes Health and a Longer Life " – בעיתון " The NY Times " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Health Benefits Of Playing Bridge " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " At the Bridge Table, Clues to a Lucid Old Age " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " School of Education at Johns Hopkins University-Successful Aging, continued " – הוסר

לקישור לכתבה " Successful Aging of the Healthy Brain " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Bridge and its benefits " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Study suggests contract bridge enhances the immune system " – באתר " berkeley.edu " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Bridge playing may boost health – A hand a day may keep the doctor away " – בחדשות BBC – לחץ כאן

לקישור לכתבה " ?Playing your cards right can help keep you sharp long after retirement – A Bridge to Brainpower " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Playing Bridge Keeps You Young and Sharp " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Play Card Games and Boost your Immunity, Brainpower " – לחץ כאן

צוות מחקר הזדקנות ב-EAS -Einstein Aging Study  מצא כי "עתודות קוגניטיביות" ממלאות חלק גדול ביכולתו של האדם לעמוד בנזק גדול או קטן למוח. "ככל שאתה משכיל יותר, ככל שאתה משתתף בפעילויות קוגניטיביות יש לך יותר, עתודה קוגניטיבית", אמר ד"ר Lipton. "אנשים שעשו את הדברים כמו משחק ברידג' , משחק שחמט או כתיבה לשם הנאה הראו פחות ירידה בזיכרון ככל שהם התבגרו."

לקישור לסרטון: " Science Talk: Stimulating Brain Activities Delay Onset " -של researcher Charles B. Hall, Ph.D., professor of epidemiology & population health and of neurology at Einstein – לחץ כאן

לקישור ל " Albert Einstein College of Medicine of Yeshiva University – Stimulating Brain Activities Delay Onset of Memory Decline " – לחץ כאן

לקישור ל " The Game of Bridge as an Exercise in Working Memory and Reasoning " – לחץ כאן

לקישור ל " Do Bridge Players Know the Secret to Longevity " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " The Benefits Of Playing Bridge " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Benefits of playing Bridge " בערוץ " WPLG Local 10 " – ב- youtube – לחץ כאן

לקישור לתזה בנושא " Making Bridge Accessible to the Visually Impaired " -לחץ כאן

לקישור לכתבה " Cognitive Activities May Help Protect the Brain From Alzheimer's " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Enjoy bridge's social aspect—and the payoff for your brain " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " A Bridge to Brainpower? Playing your cards right can help keep you sharp long after retirement " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Healthy Aging and the Game of Bridge – It’s in the Cards! " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " The Benefits of Bridge " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Benefits of Bridge " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Card games linked to better memory and larger brain volume " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Using Card and Board Games to Keep Minds Sharp " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " ?Healthy Aging and the Game of Bridge – It’s in the Cards " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " A Bridge to Brain Power " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Bridge and Music " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Seven Reasons to Teach Your Kids Bridge " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Memory loss doesn’t have to be in your cards " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Boosting Your Memory " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Why Bridge Keeps the Mind Agile " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Get Smart, Stay Smart :Bridge is the secret to adult neurogenesis " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Bridge's Fortunes Have Changed, but It Still Deals a Good Mental Challenge " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " These simple activities can safeguard an aging brain: study " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Play Bridge for Your Health and Happiness " – לחץ כאן

לקישור לסקירה " A review of possible interventions into healthy ageing and cognitive stimulation: Exploring the links between Bridge and dementia " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Bridge – Dementia Prevention " – לחץ כאן

לקישור לתקציר עבודת המחקר של Dr. Caroline Small בכותרת " Bridge for Brains " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Benefits of Playing Cards for Seniors " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " How Playing Games Benefits Your Health " – לחץ כאן

לקישור למצגת " Bridge-a True Sport for All " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " מחקר: לימוד משחק הברידג' משפר את הישגי וכישורי התלמידים במתמטיקה ובמקצועות נוספים " – לחץ כאן

עפ"י "britishcouncil ": משחק ברידג' מגיל צעיר משפר את הביצועים האקדמיים כפי שהוכח ע"י מחקרים שנערכו בבתי ספר בבריטניה ואחרים. יותר ויותר בתי ספר גם מאמצים שיטות אימון מתמטיקה חלופיות עם הברידג' ככלי. כאחד המשחקים החברתיים הפופולריים ביותר בבריטניה, ארה"ב ומדינות אחרות באירופה, משחק ברידג' הוכח גם כמאט את הופעת המחלות הקשורות לגיל ומשפר את המערכת החיסונית.

עפ"י BrainHQ:

  1. Dr. Michael Merzenich, PhD, המנהל המדעי הראשי של Posit Science: "בריאות המוח ניתנת לניהול", "עלינו להתייחס לבריאות המוח ברצינות כמו לבריאות הפיזית שלנו."
  2. מדעני המוח המליצו זה מכבר על משחקים מסורתיים, כמו ברידג', כדי לשמור על חדות המוח, והמיומנות לעבד מידע במהירות.

לקישור לכתבה " Games That Push the Brain to the Limit Get Scientists’ Attention in Fight Against Dementia " – לחץ כאן

עפ"י permianbridgeclub: רוצה לשמור על המוח שלך חד? משחק הברידג' הוא כמו פעילות גופנית מנטלית. עם כל יד של משחק הקלפים הזה, אתה מחזק את כוח הזיכרון והאסטרטגיה שלך. ברידג' הוא ספורט המוח האולטימטיבי.

לקישור לכתבה " Mind your cards – A parent child activity " – לחץ כאן

לקישור לסרטון " Promoting brain health through playing bridge " ב-youtube – לחץ כאן

לקישור לסרטון " What makes bridge brilliant? #BridgeMindSport #BAMSA " ב-youtube – לחץ כאן

לקישור לסרטוני " Bridge: A MindSport for All " ב-youtube – לחץ כאן

לקישור לסרטון " Bridge- The Ultimate Mind Game " ב-youtube – לחץ כאן

לקישור לשיעור " Why should you play bridge " ב-youtube – לחץ כאן

לקישור לסרטון " Benefits of bridge for children " ב-youtube – לחץ כאן

לקישור לסרטון " Benefits of Bridge " ב-youtube – לחץ כאן

לקישור לשיעור " Benefits of Bridge: The Partnership Mindsport " – לחץ כאן

לקישור לסרטון " Bridge is Condensed Life " ב-youtube – לחץ כאן

לקישור לסרטון " !Exercise your brain! Bridge is a fun, social game with HUGE mental benefits " ב-youtube – לחץ כאן

לקישור לכתבה בגיליון ספטמבר 2017 של " הכל זהב " – עמותת גמלאי המדינה (עמ' 22) – הוסר

לקישור לכתבה " Cards on the table: how games improve senior health " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " If you Keep Bridge Alive, it will do the same for you " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " The game of bridge has many benefits " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " The Health Benefits Of Playing Bridge " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " The Emotional and Mental Health Benefits of Playing Card Games " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Aging Well: Bridge builds brain benefits " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Vancouver Bridge Club members say cards keep them sharp " – לחץ כאן

ולסיום, דבריו של Dr. Magnus Olafsson, חתן פרס נובל, במצגת " Bridge and elderly: " כשפרשתי, התחלתי לשחק שוב את משחק ברידג '. זוהי ההחלטה הטובה ביותר שאי פעם קבלתי! אני מתעורר כל בוקר ואני האדם המאושר ביותר עלי אדמות ". וגם מאותה מצגת: " משחק הברידג' והרשת החברתית שלו משפרים את הבריאות ומקטינים את הסיכון לתמותה ".

לקישור – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Playing Bridge for Alzheimer’s Research " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " ?Can Alzheimer’s disease be prevented " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Why playing bridge is good for you … and fun " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Playing games has its advantages " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Bridge Keeps the Mind Alive " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Emotional and Mental Benefits of Playing Card Games " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Benefits of playing card games with children " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Ten reasons to play bridge: presenting the game we love to the community " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " The Health Benefits Of The Bridge Game " – הוסר

עפ"י הכתבה " Bridge Games Thrive Online Amid COVID-19 Precautions ": התמודד מול חברים, שפר את הזיכרון, הדמיית משחק פנים אל פנים. לקיחת קבוצת הברידג' שלך לאינטרנט לא רק מאפשרת לך להישאר מחובר עם חברים ולשכפל תחרויות פנים אל פנים, היא יוצרת הזדמנויות להתחבר עם שחקנים מכל רחבי העולם.

לקישור- לחץ כאן

לקישור לכתבה " How to Exercise Your Brain: 50 Brain Stimulating Activities to Help Prevent Alzheimer's " – לחץ כאן

לקישור ל " יתרונות הברידג' לצעירים " – לחץ כאן

הערת העורך והמתרגם: אין באמור לעיל כל אחריות לתוכן המאמרים שמקורם ב"כפר הגלובאלי".

בקשה: רופאים, חוקרים ומומחים בתחום מוזמנים בזאת להעביר אלי מידע ותובנות בנושא, לטובת כל הגולשים באתר: צור קשר

בריאות טובה,

בברכה,

גבי לוי

אודות Gabi

כתוב תגובה

למעלה

תפריט נגישות

נגישות