אתה נמצא כאן: ראשי / קושיות ברידג' / קושיות ברידג' / קושיות ברידג' / פתרון קושיית ברידג' מספר 21

פתרון קושיית ברידג' מספר 21

פורסם ביום 14.09.2012

למרות שספירת הלקיחות המפסידות -Losing Trick Count היא דרך מצוינת לעזור לך לשפוט עד כמה גבוה להכריז ולהעריך כמה לקיחות הצד שלך יכול לעשות, זה לא עובד על כל יד. אם לצד שלך אין לו התאמה טובה, או אם יש לך ערכים מבוזבזים (למשל מלך מול Singleton), זה עלול לצייר תמונה ורודה מדי. זה נדיר להפחית ההערכה -undervalues של היד שלך.

על הידיים הבאות, מה ההכרזה הבאה שלך – ה-rebid?

(מקור: mrbridge)

לקישור לכתבה " Losing Trick Count – ספירת הלקיחות המפסידות – כתבה בעברית  "- לחץ כאן

הפתרון:

2: נראה כי יש לך רק שמונה מפסידים: שניים ב- spades, שניים ב-heart אחד ב-diamonds ושלושה ב-clubs. זה מציע העלאה בקפיצה ל-3. לתשובה הנכונה, עליך להוסיף חצי מפסיד על כך שאין אסים, וחצי מפסיד על צורת היד 4-4-4-1, שספירת הלקיחות המפסידות Losing Trick Count נוטה ללהעריך יתר על המידה. עם תשעה מפסידים, 2 היא הכרזה נכונה.

3: הפעם נראה שיש ביד 7 מפסידים: שלושה ב-spades אחד ב-diamonds, אחד ב- ב-hearts ושניים ב-clubs. למה אתה מסתכן בלעצור לפני משחק מלא? השותף, שיש לו אורך בסדרות השחורות, חייב להיות קצר באחת או סדרה אדומה אחרת. שוב אתה מוסיף חצי מפסיד ליד ללא אסים ועכשיו עוד חצי מפסיד עבור השליטים הדלים. זה מעלה לשמונה מפסידים ומאפשר שכפול סביר בסדרות האדומות.

3: נראה שיש 7 מפסידים (אחד ב-spades ושתיים בכל אחת מהסדרות האחרות). למה להכריז אם יש לך שמונה? דבר אחד בטוח, אתה מוסיף לפחות חצי מפסיד כי יש ביד רק שלושה קלפי שליט . כמו כן, בגלל שההתאמה שלך היא בינונית ורק ב-minor, יש לך 3NT חלקי. עם 11 נקודות קלפים גבוהים (HCP),  אתה לא צריך להכריז 3NT וגם לא לעבור-pass אותו.

מתי להיות זהיר עם Losing Trick Count :
(א) עם צורת היד 4-4-4-1,
(ב) עם ערכים משניים בסדרות הקצרות של השותף,
(ג) כאשר ידך קצרה בסדרה שבה השותף צפוי להיות חזק,
(ד) בפחות מארבעה קלפי שליט.

לקישור לכתבות " Losing Trick Count – ספירת הלקיחות המפסידות " – לחץ כאן

בברכה,

גבי לוי

אודות Gabi

כתוב תגובה

למעלה

תפריט נגישות

נגישות