אתה נמצא כאן: ראשי / אזור הכתבות באתר / 25+5 טיפים לתוצאות טובות יותר במשחקי זוגות – (Matchpoint (MP
25+5 טיפים לתוצאות טובות יותר במשחקי זוגות – (Matchpoint (MP

25+5 טיפים לתוצאות טובות יותר במשחקי זוגות – (Matchpoint (MP

פורסם ביום: 05.10.2012; עודכן ביום: 05.12.2023

וכעת, כתבה חדשה המפרטת " 25 טיפים שישפרו את תוצאות משחקי ה-Matchpoints שלכם ושל שותפיכם " .

(שיטת החישוב Top-Bottom)

המידע באתר מנוסח בלשון זכר לצורכי נוחות בלבד, ומתייחס לגברים ולנשים כאחד.

לקישור – לחץ כאן

מס'

פירוט

1

שחק לאט ללקיחה הראשונה. אל תאפשר ליריב (או לשותף) להכריח אותך למהר בלקיחה הראשונה שלך. נתח את הובלת הפתיחה. סקור את המכרז. נסה לדמיין את התמונה של הידיים הבלתי נראות. הכן תכנית התקפה (או הגנה). תמצא שאתה ממש תשחק מהר יותר, שלא לדבר טוב יותר, באופן כללי אם אתה משחק לאט ללקיחה הראשונה.

2

היה שמרני בסיבובים המוקדמים של המכרז הנבנה. יש ½2 לקיחות להכרזת הפתיחה; 6 HCP או יותר להגיב (עם זאת, ראה טיפ # 5). הזמן הנכון כדי "לקחת סיכון" הוא ההכרזה האחרונה שלך, לא הראשונה שלך.

3

כאשר היד שייכת ליריבים, או במכרז תחרותי, אל תהסס להפריע להם. רוב השותפויות כיום תגענה לחוזה סביר ללא שום הכרזות היריבים. כאשר מכריזים pre-empting, או מעלים pre-empt של השותף, הכרז מיד גבוה ככל שאתה מוכן ללכת.

4

שים לב יותר לחלוקה ולהתאמות ופחות תשומת לב ל" נקודות-HCP ". עם התאמה טובה (התאמות טובות), הכרז הרבה. לעומת זאת, הגן, אל תהיה כרוז, בידיים של חוסר התאמה. כאשר החלוקה שלך הוא 5-5, תתעורר לחיים. עם 6-4, הכרז עוד קצת!

5

ספור כל אחד מהאסים כ-½4 נקודות. אף פעם אל תעבור על הכרזת הפתיחה של שותפך כאשר יש בידך A.

6

השאר את היריבים שלך מחייכים, לא נלחמים. אתה רוצה אותם במיטבם כאשר היריבים הקרובים (היריבים האמתיים שלך) מגיעים לשולחן שלהם.

7

היה שותף טוב. סמוך על השותף שלך, לא על היריבים. הובל בסדרת השותף, גם כאשר היריב. הכריז No-Trump חזור בהובלות שלו, אל תהיה " יד חזיר ". החמא למשחק הטוב שלו והתעלם מטעויות. אם אתה חייב לדון במשהו, סמן את היד על הכרטיס שלך ותדון בה לאחר שהמושב הסתיים. אתה אף פעם לא רוצה ששותפך ישחק יד אחת בזמן המחשבה על קודמתה.

8

פתח 1NT בכל הידיים המאוזנות (4-3-3-3, 4-4-3-2, 5-3-3-2) המכילות 15, 16 או 17 HCP. ה-1NT הוא ההכרזה התיאורית ביותר (ולכן הטובה ביותר) בהכרזות הפתיחה בארסנל שלנו.

9

למד (והשתמש ב-) Splinter bids

10

לעולם אל תמכור חוזה בסדרה בגובה-1, ורק לעתים רחוקות בגובה של 2. זה אינו חל על חוזי No-Trump. אזן-balance רק פעם אחת במכרז. אם היריבים יכריזו פעם נוספת, אתה השגת את המטרה שלך. לעולם אל תתקע את שותפך על איזון-balancing על ידי העלאה של ההכרזה שלו. זכור, הוא כבר הכריז את היד שלך!

11

גובה 5 שייך ליריבים. לאחר שדחפת אותם לגובה של 5, תן להם לשחק אותו שם.

12

הימנע מלהוביל Doubleton מכובדים או Singleton בשליט.

13

לעולם אל תוביל מתחת ל-A כנגד חוזה בסדרה. הימנע מלהוביל מ-A-x-x-x או J-x-x-x כנגד No-Trump.

14

ככרוז, אל תוביל באופן אוטומטי בקלף שליט בלקיחה השנייה. ראה אם יש נושא אחר לדאוג לו בתחילה. בדוק אם אתה צריך לשמור על שליט בדומם ככניסה מאוחרת יותר ביד. זכור, זה נכון למשוך שליטים בהתחלה רק כ-50% מכל הידיים.

15

אל תטעה בשימוש בסימוני העדפת סדרה. (רוב השחקנים טועים). סימוני העדפת סדרה יחולו במצבים מאוד מוגבלים. רוב האיתותים הם "פיתוי".

16

כאשר אתה מכריז סלאם, הכריז את הבטוח ביותר. אל תדאג לגבי 10 נקודות הנוספות עבור 6NT. אתה תנצח הרבה שחקנים שלא יכריזו סלאם בכלל, ולפעמים חוזה בסדרה יעשה overtrick שיכה 6NT בכל מקרה. אתה לא רוצה ליפול בחוזה ולהפסיד לאותם שחקנים שלא הכריזו את הסלאם.

17

השתמש ב-Blackwood (או Gerber) במשורה. אל תשאל על אסים כאשר אתה מחזיק void או 2 מפסידים מהירים בסדרה כלשהי. למד להשתמש ב-cue-bid.

18

קבל את ההרגל של החלת הכלל של 11 בהובלת הפתיחה, בין אם אתה הכרוז או המגן.

19

אל תאפשר ליריבים להפחיד אותך. כמה ינסו. כותב הטיפ יודע שזה קל יותר להגיד מאשר לעשות, אך יש לזכור, "רבים מדברים על משחק טוב; מעטים מאוד באמת משחקים אחד!"

20

היה ממושמע עם הכרזות weak-two במושב הראשון או השני.

21

אינך נדרש לפתיחה קלה-חלשה במושב השלישי. צריכה להיות סיבה (כלומר סדרה בה אתה רוצה הובלה) לפתיחה קלה במושב השלישי. היה חופשי לפתוח עם 4 קלפים טובים ב-Major's במושב השלישי. הכל הולך עם הכרזות weak-two במושב השלישי.

22

נסה לחשוף את היד שלך כאשר אתה מגן ולהסתיר אותה כאשר אתה הכרוז. כאשר אתה מנסה לזכות בלקיחה, שחק נמוך מקלפים שווים בהגנה; שחק גבוה משווים כאשר אתה הכרוז.

23

אל תעקוף 3NT ל-5 או ♣5. אם אתה חייב שחק ב-minor, הכרז 4 או 6! אם אתה משוכנע ש-3NT ייפול, כל תוספת ניקוד (130 או 150) תכה את השחקנים המקבלים ניקוד מינוס ב-3NT אתה לא צריך להכריז משחק. אם 3NT עושה 4 הוא יכה 5 או ♣5 גם אם אתה עושה 6.

24

הובל ב-Singleton כנגד סלאמים וחוזי משחק חזקים. סביר להניח שלא תכה חוזים אלו בכוח, קווה שחיתוך יכול לעשות את העבודה. הימנע מלהוביל Singleton כנגד חוזים אחרים. הם נותנים יותר לקיחות מאשר הם מרוויחים.

25

הובל בשליט כנגד סלאמים גדולים. לא סביר שהם הכריזו 7 עם מפסיד אפשרי בשליט. אתה צריך רק לקיחה אחת להכות את החוזה, אל תשבור סדרה צדדית עבור הכרוז.

מקור: Rich Waugh- clairebridge; לקישור – לחץ כאן

תרגום ועריכה: גבי לוי

טיפים חדשים של Julian Foster:

4

היזהר מלדחוף יותר מדי גבוה במצב פגיע ב-Top-Bottom-Matchpoints. הכפלה לעונשים של -200 היא בדרך כלל הרת אסון!

12

העדף הובלות פאסיביות בעת משחק בשיטת Top-Bottom-matchpoints. אל תמכור לקיחות בזול.

70

מצב הפגיעות היא קריטי. אם נפיל את היריבים הפגיעים רק בלקיחה אחת מוכפלת נקבל ניקוד של 200+ אשר יכול להיות ה-top בתחרות בשיטת matchpoint כי הוא יכה כל דבר שאתם תוכלו לקבל על ביצוע משחק חלקי נורמלי.

84

היה שמרן יותר בהכרזות במשחק של זוגות matchpoint (ה-Top-Bottom שלנו) – אתה לא צריך לדחוף למשחק מלא כי כול לוח שווה את אותו הדבר, כך שבונוס משחק מלא הוא לא בעל ערך.

189

כאשר משחקים בשיטת matchpoint (רוב מפגשי המועדונים) זה לא אותו דבר – אתה רק מנסה להשיג תוצאה גבוהה יותר מאשר זוגות אחרים, זה לא משנה אם השוני בניקוד הוא 10 נקודות או 1,100 נקודות, אתה עדיין מקבל רק 2 matchpoints עבור כל זוג שאתה מנצח ! המשמעות היא שלנצח את החוזה היא למעשה לא ההיבט החשוב ביותר – אתה פשוט לא רוצה לתת לקיחה זולה. מכאן שבזוגות זה נוטה להיות טוב יותר להוביל באופן פסיבי.

מקור: Sydney bridge center

טיפים חדשים של Steve Moese:

220

ללא קשר לשיטות ההכרזות שלכם, הכרז עם משמעת כדי שהשותף ידע בבירור מה יש בידך. מתח לפני משחק מלא, משחק מלא לפני סלאם. סלאם רק כאשר סביר (במקרה הגרוע עקיפה) או כאשר השדה יעשה זאת (Matchpoints-שיטת Top-Bottom). הכרז משחק מלא כאשר סלאם הוא במקרה הטוב תלוי בהצלחת עקיפה.

221

ב-Matchpoints- שיטת Top-Bottom הכרזות גבוהות יותר מהשדה הגיונית רק כאשר אתה צריך תוצאה עם סיכוי נמוך כדי לנצח. גם אז עדיף לרוב להסתמך על המיומנות המעולה שלך בחוזה ניקוד טוב יותר. לעתים קרובות לקיחת-יתר-overtrick מספקת את אותו ערך MP שהכרזת סלאם עושה. למה לקחת את הסיכון הנוסף?

269

זכור ב-Matchpoints, ניקוד של 420 או 450 כאשר רוב השחקנים מקבלים  400 יכול להשיג לך תוצאה טובה באמת.

282

הקפד להוסיף את אסטרטגיית Matchpoint ו- Forcing Pass לטקטיקת ההכרזות שלך. שוחח על אלה עם השותף שלך. לקישור לכתבה " Matchpoint (Pairs) Strategy at Duplicate Bridge " לחץ כאן

מקור: cincybridge

לקישור לכתבה " תחרות בשיטת IMP's לעומת שיטת Matchpoints-משחק Top-Bottom " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " פתיחות, פתיחות חזקות ופתיחות מיוחדות במשחק הברידג'  "- לחץ כאן

לקישור לכתבה " כללי הובלה במשחק הברידג', האתגר של שחקן ההגנה" – לחץ כאן

לקישור לכתבה " לקראת הכרזת סלאם " – לחץ כאן

לקישור לכתבה "חוקים וכללים במשחק הברידג' " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Looking for Information about Match Point Precision " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Matchpoint (Pairs) Strategy at Duplicate Bridge " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Matchpoint Theory " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Matchpoint Strategy in a Strong Field " – לחץ כאן

לקישור לכתבות " Matchpoint Strategy " – לחץ כאן וכאן

לקישור לכתבה " Matchpoint Bidding " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Winning tactics " – לחץ כאן

לקישור לניתוח יד בכותרת " !Matchpoint Puzzle" – לחץ כאן

לקישור לכתבה " The Economics of major suits contracts vs. NT at matchpoints " – לחץ כאן

לקישור לשיעור " Matchpoint Decisions " ב-youtube – לחץ כאן

לקישור לשיעור " Matchpoint Slam Bidding " ב-youtube – לחץ כאן

לקישור לשיעור " Matchpoints Vs IMPs " ב-youtube – לחץ כאן

לקישור לשיעור " When To Play Five Minor At Matchpoint " ב-youtube – לחץ כאן

לקישור לשיעור " Oh Yeah, The Extra 10 Points " ב-youtube – לחץ כאן

לקישור לשיעור " !Bridge scoring: IMPs are not MPs " – לחץ כאן

לקישור לשיעור " לשחק נגד השדה בתחרות טופ-בוטום " של אלדד גינוסר – לחץ כאן

לקישור לכתבה מושקעת בכותרת " Declarer Play-Strategy at Matchpointed Pairs Tournaments " בגיליון ספטמבר 2020 של " Wcbu newsletter " – לחץ כאן

לקישור לכתבה מושקעת בכותרת " Our 8 Commandments at Matchpoints-Strategy at Matchpointed Pairs Tournaments " בגיליון ספטמבר 2020 של " Wcbu newsletter " – לחץ כאן; לקישור לחלק 8 של הכתבה בגיליון מרץ 2021 (עמ' 15) – לחץ כאן

לקישור לפירוט " Tuesday Tips by Martin Clear " באתר " sydneybridge " – לחץ כאן

שים לב, ב-Matchpoints, עליך להגדיר את מספר הלקיחות שאתה מכוון אליהן בכל יד!

בברכה,

גבי לוי

אודות Gabi

כתוב תגובה

למעלה

תפריט נגישות

נגישות