אתה נמצא כאן: ראשי / אזור הכתבות באתר / המושב הרביעי
המושב הרביעי

המושב הרביעי

פורסם ביום: 11.10.2012; עודכן ביום: 28.03.2024

מהות העדכון: נוספו תובנות, קישורים לשיעורים ב-youtube, לכתבות ולטיפים

קהל היעד:

2015-12-12_115247

והפעם, בהמשך לכתבה " הכרזות איזון – Balancing " כתבה חדשה " המושב הרביעי " – פתיחות ומשחק היד ".

כמובן, שמדובר במושב הרביעי בשולחן הברידג' ולא במושב הרביעי של הכנסת העשרים וארבע.

המידע באתר מנוסח בלשון זכר לצורכי נוחות בלבד, ומתייחס לגברים ולנשים כאחד.

לקישור לכתבה " הכרזות איזון – Balancing " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " בחירות נובמבר 2022 – הבחירות במשחק הברידג' " – לחץ כאן

עפ"י taigabridge: יש הבדל אחד גדול בפתיחה במושב הרביעי מכל שאר המושבים: אתה יודע בדיוק מה תהיה התוצאה הסופית אם תעבור-pass – הלוח יהיה passed out, ניקוד 0 ל-2 הצדדים!

לעומת המושב השלישי, המצב הוא בדיוק ההיפך במושב הרביעי. זה לא חכם לפתוח במושב הרביעי אלא אם כן לפותח יש כוונה לבצע את החוזה שלו.

פתיחה בגובה-1: אם יש לך יד חזקה-כלומר יותר מ -14 HCP-עליך בהחלט לבצע את הכרזת הפתיחה הרגילה שלך. כמעט מובטח שלצד שלך יהיו יותר ממחצית הנקודות, ואתה מתכנן לבצע הכרזה בונה לחוזה הניתן לביצוע – אולי משחק מלא. יש לך אפילו סיכוי סביר לא לקבל התערבות רצינית מצד היריבים שלך, שאין להם כוח לפתוח בגובה-1 או יד חלוקתית להכרזת מנע-pre-emptive.

אם אתה מחזיק בפתיחה מינימלית במושב הרביעי, לאף אחד מהצדדים לא יהיה משחק מלא – ו-2 הצדדים עשויים לקבל ניקוד משחק חלקי. אם אתה פותח עם 11-13 נקודות בלבד במושב הרביעי, עליך לתכנן להתחרות מול היריבים בגובה-2 או 3. זה מוביל אותנו לגורם היחיד החשוב ביותר בהחלטה אם לפתוח  עם יד מינימלית במושב הרביעי: האם יש בידך את סדרות ה-Major's – במיוחד spades? האם ההתאמה שלכם היא בדירוג גבוה יותר מההתאמה של היריבים שלך, יש לך יתרון. אם ההתאמה שלהם הוא בדירוג גבוה יותר, אתה עומד בפני מאבק בעלייה לניקוד חיובי. במושב הראשון, יד של:  Kxx AQxxx x KJxx♠ תהיה פתיחה שגרתית; במושב הרביעי, שקול ברצינות לעבור עם היד הזו כיוון שיש סיכון כזה שהתוצאה תהיה 2 או 2 נגדך (או 3 או 3 בדרך לנפילה אחת).

הכרזת מנע-pre-empt במושב הרביעי: הכרזות מנע אלו היא מעט טעות. ה-pre-empt הקלאסי היא הכרזה המסכנת עונשים בגובה משחק מלא אם ביד השותף אין כלום (עם התיאוריה שאם ביד השותף אין כלום, היריבים אמורים להיות מסוגלים לבצע משחק מלא). אבל לאחר שהיריבים שלך כבר הודיעו שאין להם אפילו לחפש משחק מלא אם אתה מחפש משחק מלא, אתה כבר לא רוצה להציע להם אפילו עונשים של -200 ו -300 נקודות אם אתה יכול לעזור לו.

אלא אם כן אתה חושב שתבצע את ההכרזה שלך אם תתפוס קלף אחד או שניים שימושיים בידו של השותף שלך, עליך לעבור-pass ולהימנע מכל סיכון של ניקוד שלילי.

לסיכום: במושב הרביעי, פתח רק כאשר אתה מצפה לניקוד חיובי מהמשך ההכרזות.

לקישור – לחץ כאן

בהכרזות, המושב ברביעי- Pass-Out Seat ;Fourth Seat; 4th' seat מכונה: " The Protective Position ", כלומר, אם תעבור-pass המכרז יסתיים, או שמכונה " Cheat Seat " (רמאות, הונאה).

לקישור לכתבות " Protective Bidding " – לחץ חלק 1חלק 2חלק 3

לקישור לשיעור " Protective Bidding – Fourth seat bids " – לחץ כאן

מושב האיזון נקראת גם המושב המוגן כי שאתה מוגן מפני האפשרות שהשותף עבר כאשר הצד שלכם ה"בעלים" של היד.

עפ"י עמי זמיר: חשוב לזכור שכאשר אנו מכריזים ביד רביעית (Balancing) , אנו יכולים ואפילו צריכים להכריז עם ידיים הרבה יותר גמישות וחלשות, כדי לא לוותר על החוזה החלקי.

לקישור לניתוח יד מספר 1 שלו בתחרות סימולטנית ינואר 2019 – לחץ כאן

כלל 15-פתיחת היד הרביעית: לאחר 3 Passes, הוסף ל-HCP (מספר הנקודות הגבוהות High Card Points) את מספר קלפי ה-♠, רק אם התוצאה 15 ומעלה פתח, אם לא- Pass. הכלל חל בידיים גבוליות. הערכה כאשר ביד אין כוח מספיק כדי לפתוח בהכרזות באמצעות ספירת הנקודות המסורתית:

ראה דוגמאות בטיפ מספר 73.

HCP

מינימום קלפי Spades נדרשים לפתיחה

סכום

10

5

10+5 = 15

11

4

11+4 = 15

לקישור לכתבה " The Rule of Fifteen – fourth seat openings " – לחץ כאן

לקישור לשיעור " Jump Overcalls in the Passout Seat " – לחץ כאן

פתיחות במושב הרביעי הן פשוטות יחסית. הכרזה עברה pass-pass-pass אליך. אם תבחר לעבור, הניקוד שלך יהיה אפס. זה לא אפס matchpoints. אתה תנצח את כל הזוגות שהיה להם ניקוד שלילי ביד ותפסיד לכל הזוגות שהשיגו ניקוד חיובי (או שהכריזו משהו וביצעו או הביסו את היריבים). לכן, אם אתה בוחר לפתוח, אתה צריך להיות בטוח יחסית שאתה יכול לעשות ♠2 או כל חוזה בגובה-3. אם הנקודות מתחלקות באופן שווה, אתה יכול להיות בטוח שהיריבים כנראה לא יתנו לך לשחק חוזה בגובה-1.

למה Spades? כי היא הסדרה הגבוהה ביותר, ואם אתה לא מחזיק אותה, היריבים שלך יכולים להחזיקה. אם הם מחזיקים, והם יכריזו ♠2 אתה גם צריך להיות מסוגל להביס אותם או לבצע חוזה בגובה-3, כדי למנוע תוצאה שאינה שלילית. זכור יהיה לך ניקוד שאינו שלילי רק על ידי pass.
הערה: הכרזת Drury או Reverse Drury גם משמשות לעתים קרובות לפתיחות במושב הרביעי.

(מקור: richmondbridge)

עפ"י רם סופר: הכרזת Two Weak במושב הרביעי (לאחר שלוש קריאות Pass) מתארת שישייה טובה עם 10-13HCP.

לקישור לניתוח יד מספר 11 שלו בתחרות סימולטנית יוני 2022 – לחץ כאן

ההכרזות במושב הרביעי:

ההכרזה

המשמעות

השותף

Double

לפחות 9 (!) HCP עם קוצר בסדרת היריב. (עם Singleton בסדרת היריב אפשר אפילו עם 8 HCP)

שים לב ששותפך יכול להיות אפילו עם פתיחה טובה, וידו אינה מתאימה להכרזת double מכיוון שאין בידו שלישיות בסדרות האחרות (או שהוא ארוך בסדרת היריב) ולכן עליך להגן עליו!

1NT

11-14 (10) נקודות, יד מאוזנת, עם עוצר (חצי עוצר במצב לא פגיע) בסדרת היריב

השותף יוכל להכריז (Stayman (+11 או Transfer אם היריב משמאל יכריז pass

Over Call

7-14 HCP עם לפחות רביעייה טובה (ביד שאינה מתאימה ל-double) או חמישייה (שיכולה להיות גרועה). שוב, המטרה היא פתיחה מחדש של ההכרזה (ולא בקשת הובלה), כדי להגן על השותף

השותף יכול להיות חזק למרות הכרזת ה-pass

הכרזה בקפיצה

12-15 HCP עם שישייה טובה – לא Weak 2 ולא Preemptive!

Cue   Bid

יד חזקה שאינה מעוניינת לעצור לפני משחק מלא

(הבעיה בלהכריז double היא שהשותף יכול להשאירו לעונשין)

Weak two

ניקוד מרבי, כלומר, בדיוק יד חסרה בערכי פתיחה (HCP 10-11).

Cue Bid =הכרזה מלאכותית מחייבת של סדרת היריב, מראה קוצר או חולשה בסדרת ה-cue bid וחוזק כללי של היד.

עפ"י המצגת " Fourth-Seat Opening Bids-Beyond the Rule of 15 ": כשאתה פותח את ההכרזה במושב הרביעי, הדאגה העיקרית שלך היא שהצד שלך יקבל ניקוד חיובי.  אם המכרז הופך לתחרותי ואתה דוחף את היריבים שלך לגובה שהם נופלים, זה טוב. אבל אם הם ייכנסו למכרז ויעשו ניקוד חיובי עבורם, הפתיחה שלך הייתה טעות. לעומת זאת, אם היריבים נכנסים ודוחפים אותך לנקודה שבה אתה נופל, ההכרזה שלך הייתה שגיאה.

לקישור – לחץ כאן

טיפים בנושא המושב הרביעי:

11

במושב הרביעי זה הזמן להכריז ולשמור על האינטרס שלך ושל שותפך, ולכן זה נקרא: The Protective Position. במושב רביעי הכרזה של 1NT מראה רק 10-14 HCP ויד מאוזנת. אם אתה רק יושב ומכריז pass יהיו לכם כמה יריבים שמחים מאוד יריבים-היה תחרותי.

12

עם יד שאתה בדרך כלל מכריז overcall 1NT במושב השני, double הוא בדרך כלל ההכרזה הראשונה הטובה ביותר במושב הרביעי

13

אפילו אם יש בידך 9 יHCP בלבד, אתה צריך או להכריז הסדרה בה אתה מחזיק 5-קלפים או להכפיל. השותף שלך יודע שזה לא double עונשין. אתה נמצא במקום (במושב) הלא נכון להכפיל לעונשין, להיות תחת הפותח. הכרזת סדרה על ידך במושב הרביעי לא צריכה כעת להיות חזקה כמו במושב overcalling הראשון. השותף שלך לא מצפה ממך כהרבה, וצריך להבין שאתה רק מגן.

56

הכרזות Overcalls במושב הרביעי לעתים קרובות תלויות בעוצמת התגובה של RHO כאשר היתה הכרזת פתיחה קודמת על ידי LHO שלך. אם RHO שלך עשה תגובה  של two over one, זהירות! היריבים הם במצב של מכרז עם כוח, ההכרזה שלך צריכה רק להיעשות עם סדרה חזקה כדי לעזור ולכוון הובלה מהשותף ו / או להציע הקרבה. עזוב נקודות, אתה " יורה החוצה ". היריבים יבינו שיש לפחות 23 או יותר של HCP ביניהם.

58

כשהדומם נמצא לשמאלכם (יד שנייה), שחקו לחוזק הדומם וכשהדומם נמצא מימינכם (יד רביעית), שחקו לחולשת הדומם.

79

במצב איזון, הדרישות הן עוד יותר מצומצמות. השחקן צריך מספר כמו 8-10HCP כדי לעשות "Balancing Take-out Double ". זה דומה מאוד  ל-Take-out Double במושב השני, כמעט ללא גבול עליון, אבל רק עם כוח בינוני שצריך בדרך כלל להציג קוצר בסדרה שהכריז היריב ותמיכה של 3 קלפים לכל הפחות עבור כל אחת מהסדרות שלא הוכרזו.

99

אם שותפך במושב הרביעי מגן ויש לך יד טובה של +10 HCO אל תתרגש. כאשר הוא מגן הוא מכריז מתוך ידיעה כי יש לך נקודות אלה ולכן אל תעניש אותו על ההגנה. אתה לא תהיה פופולרי אם תעשה זאת.

101

במושב הרביעי עם 17/18 הכרז Pass כאשר ההכרזות מגיעות אליך סביב 1  pass 2 ♣ ? כי שאתה יודע לפותח יש 13HCP ולמשיב יש +8 נקודות טובות כך שלשותף שלך יש אפס. אתה צריך לזכור לומר Pass בנסיבות אלה.

112

במושבים 3 ו-4 אחרי ששותפך עבר-Pass אתה יכול pre-empt להכריז 4 בסדרת Major עם יד טובה, אם אתה כבר לא חושב שסלאם אפשרי.

125

במושב הרביעי (לעתים מכונה Pass-Out Seat או המושב המוגן) 2NT מראה 19-21 נקודות מאוזנות במצבים כאלה:

N        E        S       W

1    pass   pass   2NT

138

מיקום הוא חשוב כאשר שוקלים להכריז preempt. שחקנים במושב ראשון ושני נוטים להפגין ערכים מסורתיים (השותף עדיין לא בהכרזה); preempt במושב שלישי יכול להיות קצת מסולף וגמיש יותר (השותף כבר עבר). אותם העקרונות חלים על preemptive weak jump overcalls במושב השני (השותף עדיין לא הכריז), נדירים ה-overcalls במושב הרביעי preemptive weak jump overcalls (השותף כבר עבר).

Preempts במושב הרביעי הם הדבר המתאים להכרזת פתיחה, ביד חלשה במושב הרביעי, העבר את היד-pass.

164

אל תברח מ-1NT מוכפל עם יד מאוזנת. דחוף אותו החוצה; היד הרביעית עלולה לברוח. נסה רק להציל את הפותח עם החזקת 5-קלפים או סדרה ארוכה יותר.

כאשר לאחר הכרזת הפתיחה מוכרזים passes 2 לכיוונך (מצב "איזון-balancing")

230

במושב ה- "איזון" המוגן, מותר לו להכריז overcall עם 2 HCP פחות ממקום מושב ישיר (אחרי הפותח), כלומר overcalls פשוט יכול להתבצע באמצעות משהו כמו HCP7, ויכול אפילו להיות עם סדרת 4-קלפים. לך על זה!

231

במושב  ה-"איזון" המוגן, מותר לפתוח מחדש את ההכרזה עם NT איזון עם משהו כמו HCP 10-14 .

232

במושב  ה-"איזון" המוגן, שחקן רשאי להפעיל take-out double עם רק משהו כמו HCP 9.

233

אין חיה כמו NT" unusual" במושב האיזון (ראה חריג). עם יד מאוזנת ו-HCP15-18, double ולאחר מכן הכרז NT, עם HCP 19-20 הכרז 2NT באופן מיידי, ועם HCP 21-22 HCP, double ולאחר מכן הכרז NT בקפיצה.

234

קפיצה ל-2NT על ידי יד שעברה-pass במושב האיזון היא יוצאת דופן-unusual ומראה יד דו-סדרתית ב-2 הסדרות שלא הוכרזו בדרג הנמוך יותר.

235

פתיחה מחדש עם "Michaels cue-bid" מראה יד דו-סדרתית. מעל ♣1 או 1 זה מראה את ה-Majors; מעל 1 או ♠1, זה מראה Major אחר, בתוספת minor לא מזוהה. (השותף מכריז 2NT כדי לגלות איזה minor אם ה-Major החלופי אינו מקובל). החלוקה היא 5-5 או יותר, והטווח הוא HCP 7-11. עם ידיים חזקות, הכרז את 2 הסדרות, (הסדרה בדרגה גבוהה יותר ראשונה).

236

כאשר הכרזת פתיחה בסדרת minor מועברת-pass אליך, היה זהיר לגבי פתיחה מחדש עם singleton בכל אחת מסדרות ה-Major, בעיקר Spades. הדבר הבא שאתה יודע, היריבים ימצאו את ההתאמה שלהם.

237

ועכשיו, הטוב ביותר לסוף: קפיצת cuebid .Cuebid בקפיצה מראה סדרה מוצקה (בדרך כלל minor) ומבקש מהשותף להכריז No-Trump עם עוצר בסדרה של היריב.

260

במושב הרביעי הכרזות weak two, כמו כל preempts במושב הרביעי, מראים ניקוד מרבי, כלומר, בדיוק יד חסרה בערכי פתיחה (HCP 10-11).

ופירוט טיפים הכוללים חלוקות ידיים:

קישורים לשיעורים ב-youtube:

לקישור לשיעור " Balancing Seat Bidding – Duplicate/Contract Bridge, BridgeHands Advanced Lesson 3 " – לחץ כאן

לקישור לשיעור " Balancing Seat Bids – Duplicate/Contract Bridge, BridgeHands Advanced Lesson 4 " – לחץ כאן

לקישור לשיעור " Balancing Seat Bids – Duplicate/Contract Bridge, BridgeHands Advanced Lesson 4, Part 2 " – לחץ כאן

לקישור לשיעור " Balancing Seat 1 Notrump & Double – Duplicate/Contract Bridge, BridgeHands Advanced Lesson 5 "- לחץ כאן

לקישור לשיעור " Balancing Seat 1 Level Overcall & Double – Duplicate/Contract Bridge, BridgeHands Advanced Lesson 6 " – לחץ כאן

לקישור לשיעור " BridgeHands Advanced Lesson 7 – Balancing Seat Jump Bid in the Passout Seat " – לחץ כאן

לקישור לשיעור " BridgeHands Advanced Lesson 8 – Balancing Seat bids in 2 of a Lower Ranking Suit " – לחץ כאן

לקישור לשיעור " BridgeHands Advanced Lesson 9 Duplicate Bridge – 3 Level Jump Bids in the Passout Seat " – לחץ כאן

לקישור לשיעור " 4/16/20 BridgeHands Bridge Talk Today, Balancing Seat Bids – Part 1 " – לחץ כאן

לקישור לשיעור " 4/17/20 Bridge Talk Today, Balancing Seat Bids – Part 2 " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " protective bidding-  bidding in the fourth seat " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Be Bold When Protecting " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Protective bidding: Bidding in the Fourth seat " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " ?'Does a light fourth seat opening work on the same principle as fourth seat 'balancing " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " ?If you are fourth seat after a third seat raise, can you make a takeout double with 'intermediate' values " – לחץ כאן

לקישור למסמך " Weak No Trump – Fourth Seat Only " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " weak two bids in 4th seat " בפורום BBO – לחץ כאן

לקישור לכתבה " ?fourth seat openers or not " בפורום BBO – לחץ כאן

לקישור למסמך " Third/Fourth Seat Openers  " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Unusual 2NT in Protective Position " – בפורום BBO – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Opening 1NT at 3rd and 4th seat " – בפורום BBO – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Weak Notrump – Fourth Seat Only " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Protective bidding involves keeping the bidding open " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " opening light in 3rd & 4th seat " – לחץ כאן

לקישור לשיעורו של Roy Wilson בכותרת " Opening Bids in Fourth Seat " – לחץ כאן

עפ"י האמור בכתבתו של Andrew Robson השימוש ב-Bold protecting (נועז) עלול לפעול כבומרנג:

אחרי שני passes, אתה נמצא במושב המגן, או האיזון. אם אתה עובר-pass, ההכרזה מסתיימת. בגלל זה, אתה בדרך כלל צריך להיות נועז וקריטריונים נורמליים משוחררים להכרזות – ומכאן מדוע אתה נמצא במה שלפעמים מכונה "מושב הנוכלות". הכרזות הגנתיות נועזות יכולות לפעול כבומרנג, עם זאת. זה לא כל כך הרבה, כי היריבים פתאום מתעוררים ומכריזים משחק מלא (למרות שזה יכול לקרות אם הם יגלו התאמה שנשארה חבויה עד ההגנה שלך).

לקישור לכתבות " Fourth seat openings " – לחץ כאן וכאן

לקישור לכתבה " Overcalls, Protective bid " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Protective Bidding You are in the protective position " – לחץ כאן

לקישור ל " Answer 26 " של Andrew Robson – לחץ כאן

לקישור לשיעור " ידיים קשות להכרזה במושב הרביעי מושב ה-Balancing " ב-youtube – לחץ כאן

לקישור לשיעור " איך לענות לפותח עם פחות מ-6 נקודות וקצת על משחק היד השנייה, השלישית, ובעיקר הרביעית " ב-youtube – הוסר

לקישור לשיעור " balancing seat " ב-youtube – לחץ כאן

לקישור לשיעור " Doubling 1NT in Fourth Position " ב-youtube – לחץ כאן

לקישור לשיעור " 3rd & 4th Seat Opens " – לחץ כאן

לקישור לשיעור " 4th Seat Major Suit Open " – לחץ כאן

לקישור לשיעור " How do you know when to open in 4th seat " ב-youtube – לחץ כאן

לקישור לשיעור " Bidding in the Passout seat, or Protective Bidding " ב-youtube – לחץ כאן

לקישור לשיעור " Overcalling 1nt in the protective " ב-youtube – לחץ כאן

לקישור לכתבה " 2?fourth seat openers or not " בפורום BBO – לחץ כאן

לקישור לכתבתו של Larry Cohen בכותרת " Opening in 4th Seat " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Opening two of a major in 4th seat " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " BALANCING: WHEN YOU ARE IN THE PASS-OUT SEAT " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Bidding a major in the pass out seat " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Third & Fourth Seat Openings " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " ?Action in 4th Seat" – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Fourth Chair Weak 2S bid (again) " – לחץ כאן

לקישור לשיעור " Balancing with Distributional Hands " – לחץ כאן

לקישור לשיעור " When to open the bidding in 4th seat " – לחץ כאן

לקישור לשיעורו של David Bakhshi בכותרת " Jumping in the 4th suit " (עמ' 19) – הוסר

לקישור לכתבה " Thoughts on reopening the bidding with a balancing double " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Bidding methods in 4th seat after opponent's 1NT opener " – לחץ כאן

לקישור לכתבה-משאל בכותרת " Preemptive 3 level opening bid on 4th seat " – לחץ כאן

וכמעט לסיום, לקישור לחידון " How to use Bidding in the 4th seat " – לחץ כאן

טיפים נוספים:

296

2 היריבים מתחרים 1 – ♣2 ובמושב הרביעי יש בידך 15/16 HCP, אתה יכול להבין שביד שותפך אין כלל ניקוד כי היריבים הראו סביב 23 HCP, ולכן אל תתערב.

303

אם ההכרזות הולכות:

אם אתה במושב הרביעי, מערב, הכפל, זה אומר "יש לי +15 HCPוהייתי מכפיל הכרזת הפתיחה שלהם 1NT"

310

2 היריבים מתחרים ומכריזים  1 – ♣2 ובמושב הרביעי יש בידך 10/11 HCP, אתה יכול להבין שאין שום דבר לשותף כי היריבים הראו סביב 23 HCP, כך אל תסתבך.

339

במושב הרביעי 1NT הוא 10-14 HCP במושב ה-protective. לדוגמא, ההכרזות הולכות:

 N     E      S       W

1    NO   NO    1NT

עכשיו במושב ה-pass out אתה צריך להגן על האינטרסים של הצד שלך, כך שאתה יכול להכריז כאן עם פחות נק'.

343

אם ההכרזות הולכות:

 N     E      S    W

1   NO  NO   NO

ומערב לא מכריז אז שחק עבור מערב המחזיק סדרת hearts ארוכה-רוב השחקנים במושב-הרביעי מכריזים אלא אם כן יש להם את אותה הסדרה כמו לפותח.

348

במושב הרביעי:

 N     E      S     W

1    NO    NO    ?

זהו מושב המגן כדי להכפיל אתה עכשיו צריך רק 10+ HCP (השאל מלך כדי לאפשר הכרזה זו ל-13)

374

במושב הרביעי אל תטרח ל-pre-empt – זרוק את היד (pass).

388

האם אתה ממושמע מספיק כדי לעבור-pass עם 18 HCP במושב הרביעי כאשר שמעת את ההכרזה הולכת: 1 -pass- ♠1? אתה יכול לשמוע את היריבים מכריזים ומראים סביב לפחות 19 HCP, כך לשותפך אין כלום – תן להם להמשיך עם זה.

2018-05-22_131657

457

אם היריבים פתחו 1NT ואתה, בעמדת ה-overcall מכריז Double מיידי כמובן זה צריך להיות עבור עונשין. אם במושב הרביעי ההכרזה הלכה 1NT והמשיב הכריז transfer או Stayman, אם אתה במושב הרביעי עכשיו מכריז Double זה צריך להיות עדיין עבור עונשין ואם משחקים כנגד יריבים המשחקים NT חלש זה אומר שיש בידי 15 או יותר HCP וכנגד NT חזק זה אומר שיש בידי 18 HCP או יותר (צריכה תמיד להיות נקודה אחת יותר מאשר המקסימום שלהם) .

בין המקורות: H. Schogger; Richmondbridge;vcbridge;Eddie Kantar

והטיפים של Dr. Harold Schachter :

4

לאחר פתיחה בסדרה על ידי יריב, Take-Out Double על ידי שחקן במושב השני והעלאה של השותף של הפותח, " double " שני על ידי שחקן במושב הרביעי, שותפו של ה-Overcaller, גם הוא Take-Out Double.

83

שחקנים רבים משתמשים בהכרזת הפתיחה של "3NT" כדי להראות סדרת minor מוצקה וארוכה (7 קלפים או יותר בראשות AKQ) עם מעט כוח חיצוני (9-11 HCP) קטן או לא (לא יותר מאשר Q חיצונית אחת). זה נקרא "Gambling 3-No Trump". אם בוחרים לשחק את הקונבנציה הזאת, זה צריך להיות מוסכם על ידי השותפות,  כדי לא להיות מובן שלא כהלכה. הכרזת פתיחה 3NT במושב הרביעי, לעומת זאת, היא חזקה, לא " Gambling 3NT ", והוא לשחק! " Gambling  3NT" אינה קיימת במושב הרביעי.

141

לשותפויות רבות יש הבנה כי הכרזת פתיחה של "3NT" היא Gambling 3NT". זה מראה 9-11 של HCP וסדרת minor בעלת 7-קלפים, עצמאית-בלתי תלויה, (clubs או diamonds), בראשות ה- AKQ. עם זאת,  הכרזת פתיחה של 3NT במושב הרביעי, אחרי 3 passes רצופים, אינה ניסיון של "Gambling 3NT ", אלא ניסיון נתפס לבצע באמת חוזה של 3NT ואינו מבקש את ההכרזות הרגילות של ♣4 או 4 על ידי השותף.

199

יש להקפיד לזכור כי 1NT מאוזן, הכרזה המכונה "מושב המעבר", או "עמדת האיזון", או "מושב רביעי", מראה חוזק שונה מאוד מכפי שעולה מ-overcall של 1NT במושב הישיר או השני. במושב הישיר-1NT overcall מראה 15-18 HCP, ואילו במושב האיזון 1NT מראה 10-14 HCP. הבחנה נוספת היא שבמושב ישיר 1NT  מבטיח לפחות עוצר אחד בסדרת ההכרזה של היריב, ואילו במושב האיזון 1NT, למרות חלוקה מאוזנת דומה, לא בהכרח צריך לכלול עוצר בסדרת ההכרזה של היריב.

215

הכרזות איזון; כלומר, הכרזות שבוצעו במושב ה"pass-out", המושב הרביעי, הן חשובות. איזון פירושו פתיחה מחדש של ההכרזה עם הכרזה או עם "Double" לאחר שההכרזות הופסקו בגובה נמוך. מטרת הכרזות כאלה היא להגן על השותף של שחקן שייתכן שהוחזק מחוץ להכרזות על ידי הכרזת היריב, או למנוע מהיריבים לגנוב את ההכרזה בגובה נמוך ובלתי סביר.

1. זה רק לעתים רחוקות, שחקנים רבים אומרים כי, נכון לאפשר לשחקן יריב לשחק בחוזה סדרה בגובה-1, ויש אומרים אפילו בגובה-2 במיוחד אם היריבים שמחים.

2. צריך, לחלופין, לנסות לדחוף את היריבים למעלה, שם, או שהם יפלו; או שאתה תבצע את החוזה שלך; או, אם היית נופל בעצמך, מוותר על פחות נקודות משחק ואז היריבים היו מצליחים אם היו לוקחים את החוזה מבלי שתאזנו.

3. אם היריבים נעצרים בגובה נמוך ומצאו התאמה, תרגישו חופשי להכריז overcall או Take-Out Double, עם החלוקה הנכונה עם פחות HCP זה בדרך כלל נדרש לפעולות דומות.

4. כאשר השותף מבצע הכרזת איזון, זכור כי בידו יכולות להיות פחות HCP מאשר בדרך כלל במקרה של פעולות כאלה, ולכן, יש להיזהר, כמשיב להכרזת האיזון, ולא להעניש את השותף המאזן על ידי יותר over-bidding.

237

1NT overcall במושב הרביעי (מושב האיזון) מעיד על 10-14 HCP. עם החזקת 15-17 HCP במושב הרביעי (האיזון), צריך קודם להכריז "Take-Out Double", ואז להמשיך עם הכרזה מחודשת של No-Trump.

240

להכרזה של "2NT" על ידי ה-Overcaller יש 2 משמעויות שונות ומובהקות, ותחולתן אינה חשובה, בין אם הן מוצגות במושב הישיר (השני), או במושב האיזון (הרביעי), ביחס להכרזה הקודמת שבוצעה על ידי השחקנים היריבים.

Overcall של "2NT" ב (א) הוא דוגמא של "Unusual 2NT" המוכרז במושב הישיר (2). (ב) אותה הכרזה של 2NT שבוצעה במושב האיזון (הרביעי) מראה יד חזקה ומאוזנת של HCP 18-19, מכיוון ש"Unusual 2NT"אינו קיים במושב האיזון (הרביעי). בהמשך להכרזת מנע בגובה-2 של היריבים, overcall של 2NT, הן גם במושב הישיר (2) והן במושב האיזון (4) (ג' וד') הן דוגמאות של ידיים מקבילות להכרזת פתיחה "1NT" חזקה; כלומר 15-17 של HCP, מאוזנת באופן שווה, ובמקרים אלה לפחות עוצר אחד בסדרת ההכרזה של היריב.

275

מרבית הכרזות 1NT בברידג' מעידות על חלוקה מאוזנת; כלומר ללא voids, ללא singletons ולא יותר מ-doubleton אחד. עם זאת יש הכרזה אחת של 1NT שיכולה להעיד על חלוקה מאוזנת או לא מאוזנת, והכרזת 1NT אחת המראה באופן סופי חלוקה לא מאוזנת. הכרזות ה-1NT המאוזנות בעקביות הן:

(1) הכרזת פתיחת 1NT בכל מושב (1, 2, 3 או 4) – מראה 15 -17 HCP במערכת הסטנדרטית אמריקאית (S.A.), ו-12-14 HCP ב-ACOL;

(2) 1NT overcall במושב הרביעי ( "מושב האיזון") – מראה יד מאוזנת עם 10-14 HCP, אבל לא בהכרח עוצר בסדרת ההכרזה של היריב.

הכרזות ה-1NT הלא מאוזנות הן:

(1) הכרזה של 1NT ע"י המשיב להכרזת הפתיחה של השותף בגובה-1 בסדרה – מראה 6-9 (חלקם משחקים 6-10) HCP עם חלוקה מאוזנת או לא מאוזנת, ללא תמיכה ראשונית בסדרת ההכרזה של הפותח , שולל נוכחות של כל סדרת "במעלה-הסולם" בעלת 4 קלפים שניתן היה להכריז.

(2) 1NT overcall במושב האיזון (הרביעי) כאשר היריבים במושבים ה-1 וה-3 הכריזו 2 סדרות שונות בגובה-1 – מראה החזקת 5-5 או יותר ב-2 הסדרות שלא הוכרזו, עדיין, ומראה 5-11 HCP (למעשה Take-Out Double חלוקתי ולא מאוזן ל-2 הסדרות, שעדיין לא הוכרזו, כשמחזיקים פחות מספירת נקודות פתיחה. (“Sandwich No-Trump")

בברכה,

גבי לוי

אודות Gabi

כתוב תגובה

למעלה

תפריט נגישות

נגישות