אתה נמצא כאן: ראשי / אזור הכתבות באתר / שקול הכרזת PASS ותן לשותפך להחליט

שקול הכרזת PASS ותן לשותפך להחליט

פורסם ביום: 18.06.2011; עודכן ביום: 29.03.2022
זהו טיפ מספר 11 מכתבת " 65 טיפים נוספים לשיפור משחק הברידג '" (בעברית) – להורדת הכתבה לחצו כאן
המידע באתר מנוסח בלשון זכר לצורכי נוחות בלבד, ומתייחס לגברים ולנשים כאחד.
הטיפ:
שקול להכריז Pass ותן לשותפך להחליט. המצב השכיח ביותר בו מומלץ לא להכריז בשנית הינו לאחר שהכרזת pre-emptive. כך תעזור רק ליריבים. כמו כן אם 2 היריבים הכריזו ושותפך הכריז Pass, למרות שבידך 17HCP, התגבר והכרז Pass.
הביאור:
חשוב לא פחות לשמור על השקט, כאשר, בתור הפותח בהכרזה, יש לך 17 נקודות ושותפך עובר-Pass.
לדוגמא אתה הכרוז בדרום, כולם פגיעים:
יש לך יד נהדרת – 17 נקודות טובות עם סדרת חמישה קלפים. קיים פיתוי להכריז שוב ולספר לשותפך על הקלפים הגבוהים והכוח הכללי שלך, אך האם שותפך רוצה לדעת? אם הוא רוצה, הוא חזק מספיק כדי להכריז בעצמו, זה יותר סביר להניח כי הוא מחזיק מעט מאוד נקודות מאחר וכל אחד מהיריבים הכריז . ידו יכולה להיות:
כאן שותפך בוודאי לא רוצה לשמוע אותך מכריז! עם זאת, אם הוא מחזיק יד כמו זו :
צפון יכול להכריז בעצמו: על ידי Pass בסיבוב הראשון שלו הוא הראה יד חלשה יחסית, ולכן הכרזת 2 "מאוחר" לא מראה אמביציה גדולה, אבל זה מאפשר לשותפות להתחרות על ניקוד -חלקי.
או שצפון יכול להחזיק:
הוא לא תומך ב- בפעם הראשונה כי הוא לא רוצה להתרגש, אבל כאשר ההכרזות דעכו, צפון יכול להכריז 2 בסיבוב השני שלו, ושוב לאפשר לצד שלכם להתחרות.
כפי שאתה יכול לראות, דרום הוא לא השחקן שיכול לקבל החלטה נכונה, אך צפון יודע כי דרום יתכן שירצה להכריז וכך בתור המכריז האחרון ינסה מאוד לעזור לו. כפי שראית בטיפים הקודמים, שני השחקנים של שותפות צריכים להתאמץ כדי לבצע הכרזה כאשר המכרז דועך בגובה נמוך, במיוחד השחקן האחרון להכריז.
בוא נסיים עם דוגמא של pre-empting. אתה פותח 3, בתור דרום, כאשר E / W פגיעים. לאחר שני פאסים מזרח מכריז 4; מה אתה תכריז עם היד הבאה?
התשובה, כמובן, היא לעבור. כן, אתה יכול להיות בטוח כי 4 תהיה הקרבה טובה נגד 4, ייתכן כי הסיבה היא שאתה רק צריך לבצע שבע לקיחות (עבור 500 -) כדי לפצות על משחק היריבים וכי יש לך שש לקיחות, כך שאם לשותף שלך אין נקודות, הצד השני אמור להיות בסלאם! עם זאת, אתה לא חושב נכון: ה-pre-empt שלכם אילץ את מזרח לפתוח את ההכרזות בגובה ארבע: למעשה, אילצת אותו לנחש את החוזה הסופי – איך אתה יודע שזה הוא הולך לעשות? השחקן היחיד שהיה יכול לדעת הוא שותפך . הוא יכול להחליט אם הוא יש משחק או לא ליריבים שלכם, ואם הוא מחליט שזה יהיה, אז הוא יכול להכריז בעצמו 4. אחרי הכל, אתה אמרת לשותפך מה יש לך בידך : 5-9 נקודות ושבעה קלפי Spades. החלוקה המלאה היא:
דרום מחלק, מזרח-מערב פגיעים:
הכרזת הפתיחה שלך עשתה את העבודה שלה: אילצת את מזרח לנחש. הכרזת 4 שלו סביר למדי, אבל לרוע מזלו ישנם ארבעה מפסידים ברורים, כך שהוא יפול בלקיחה אחת. לצפון אין קושי רב מדי לראות כי 4 הוא נופל, אז הוא מכפיל שזה – נותן 200 נקודות לצד שלכם. האם אתה rebid 4, שותפך לא היה שמח משתי סיבות: הראשונה שהיית כנראה מפסיד 500 נקודות, אבל השנייה והחשובה מכל היית מערער את אמון השותפות. rebid 4 על ידי דרום כמוהו כאמירה: " אני לא סומך על שותפי שיעשה את הדבר הנכון, אז אני אעשה זה בשבילו"
הכרזת Pass יכולה להיות קשה מאוד, אבל נותנת לשותף הזדמנות להיות 'הגיבור' במקומך ואתה יכול להיות גם מתוגמל מאוד.
הערת המתרגם: ה-Pre-emptor מכריז רק פעם אחת ולמעשה מסיים את תפקידו במכרז. רק במקרה בו שותפו מחליף סדרה מתחת למשחק מלא, מחויב הפותח להכריז שנית.
לקישור לכתבה " קריאת פאס-Pass בברידג' " – לחץ כאן
מקור: B. Magge Mrbridge
תרגום ועריכה: גבי לוי
Editing and translation rights and more
© Copyright Gabi Levy-2011-2022
לקישור לכתבה "  קריאת פאס-Pass בברידג' " – לחץ כאן

אודות Bridge

כתוב תגובה

למעלה

תפריט נגישות

נגישות