אתה נמצא כאן: ראשי / אזור הכתבות באתר / אתה צריך 2 מ-3 המכובדים העליונים בהכרזת Pre-empt במושב השני, לעומת הגמישות בדרישות כמחלק או ביד השלישית

אתה צריך 2 מ-3 המכובדים העליונים בהכרזת Pre-empt במושב השני, לעומת הגמישות בדרישות כמחלק או ביד השלישית

פורסם ביום: 19.06.2011; עודכן ביום: 29.03.2022
זהו טיפ מספר 12 מכתבת "65 טיפים נוספים לשיפור משחק הברידג'" (בעברית) – להורדת הכתבה לחצו כאן.
המידע באתר מנוסח בלשון זכר לצורכי נוחות בלבד, ומתייחס לגברים ולנשים כאחד.
הטיפ:
אתה צריך 2 מ-3 המכובדים מלמעלה בהכרזת Pre-empt (הכרזת מנע-הפרעה) במושב השני, לעומת הגמישות בדרישות כמחלק או ביד השלישית.
הביאור:
וודא כי בידך 2 מ-3 המכובדים מלמעלה (AKQ) בהכרזת Pre-empt במושב השני. קיימת חשיבות למיקום מכריז פתיחת המנע. כמחלק אתה עשוי להפריע ל-2 היריבים. במושב השני אתה עלול להפריע גם לשותפך, במושב השלישי נותר להפריע רק ליריב אחד. בטבלה הבאה מפורטות מספר ההכרזות שנותרו אחרי הכרזת ההפרעה התיאורית מאוד, שמטרתה שיבוש הכרזות היריבים:
פתיחת ה-pre-emptive היא הכרזה תיאורית מאוד, אבל המטרה העיקרית שלה היא לשבש את ההכרזות של היריבים. כמחלק אתה עשוי להפריע להם פי שניים ולא לשותף שלך, ובמושב השלישי, עם שני שחקנים שכבר עברו, נותר רק שחקן אחד: היריב. כך בשתי העמדות האלה אתה יכול להכריז באגרסיביות בתקווה סבירה של שיבוש הכרזות היריבים שלך ובכך לקבל ניקוד טוב יותר – אתה לא צריך להיות קפדני כל כך לגבי הכוח בסדרה שלכם. עם זאת, במושב השני אתה תפריע לשותף שלך במחצית הזמן. זה אמור בהחלט להשפיע על הסגנון שלך משתי סיבות: הראשונה, כי להגיע להכרזות קונסטרוקטיבית יותר והשנייה, לשמור על השותף שלכם מאושר.
אין צורך לבצע את ה-pre-empts שלך במושב השני חזק יותר, אבל אם אתה יכול להבטיח סדרה חזקה, שותפך יוכל לקבל החלטות מדויקות יותר כאשר מתברר כי ידו היא היד החזקה. הדרך הטובה ביותר ללכת על זה היא לוודא שכל הכרזות pre-empting במושב השני מבטיחות שניים מתוך שלושת המכובדים העליונים בסדרה. זה הרבה יותר קל כמשיב ל-pre-empt אם אתה תדבוק בטיפ הזה.
עם רק 13 נקודות מול הכרזת פתיחת חלשה, הפיתוי היא לעבור-Pass, אך בידיעה כי שותפך מחזיק בשניים משלושת המכובדים העליונים ב- , אתה יכול לספור תשע לקיחות ב-NT ועליך להכריז 3NT. מבלי להיות בטוח באיתנותה של סדרת ה- , אתה לא יכול להיות בטוח בתשע לקיחות.
הנה דוגמא נוספת – מחלק מזרח, אף צד אינו פגיע:
שוב, מזרח מחזיק אחד משלושת המכובדים העליונים, ויכול לסמוך על שותפו המחזיק את שני המכובדים העליונים הנותרים, כפי שמבטיחה הכרזת ה-pre-empt במושב השני. הוא מסתמך על כך שבחלוקה נורמלית של 3-2 של סדרת ה- יהיו עשר לקיחות, כך הוא מעלה ל 4.
מקור: B. Magge Mrbridge
תרגום ועריכה: גבי לוי
Editing and translation rights and more
© Copyright Gabi Levy-2011-2022

עפ"י Bridgehands: חוזק-איכות הסדרה: שניים משלושת המכובדים העליונים, אולי שלושה מחמשת המכובדים העליונים  (במיוחד במושב ראשון או שני). להכרזת ה-pre-empt עם שביעייה או שמינייה דרושות 6-9HCP.

לקישור – לחץ כאן

וכמובן, אל תכריז pre-empt עם סדרת KJ9743

בברכה,

גבי לוי

אודות Bridge

תגובה אחת

  1. תודה על הטיפ. זה נותן עוד פאן לקבלת החלטה אם יש או אין משחק מלא.

כתוב תגובה

למעלה

תפריט נגישות

נגישות