אתה נמצא כאן: ראשי / אזור הכתבות באתר / שמור את הכרזות התגובה שלך בגובה 2 רק כאשר בידך כח.

שמור את הכרזות התגובה שלך בגובה 2 רק כאשר בידך כח.

פורסם ביום: 29.06.2011; עודכן ביום: 02.01.2024

זהו טיפ מספר 16 מכתבת " 65 טיפים נוספים לשיפור משחק הברידג' " (בעברית) – להורדת הכתבה לחץ כאן

המידע באתר מנוסח בלשון זכר לצורכי נוחות בלבד, ומתייחס לגברים ולנשים כאחד.

הטיפ:

הכרז בגובה 2 על פתיחת שותפך בגובה 1 רק ביד של 10HCP ומעלה.

הביאור:

מערכות ההכרזה בנויות היטב מסיבה טובה: כך בין ידי השותפות ניתן להעריך במדויק את גובה החוזה אשר אתה אמור להיות לשחק, וכן את סוג החוזה שיהיה עליך לבחור.

תגובה בגובה 2 לפתיחה בגובה אחד צריכה להראות יד ששווה לפחות 10HCP. שחקנים מסוימים מעדיפים להעלות דרישה זו עוד יותר, חלקם אפילו משחקים "שניים מעל אחד מחייב למשחק מלא", אבל במערכת הטבעית יחסית הרעיון הוא שתגובה בגובה-2 מראה יותר מאשר תגובת 1NT, כלומר אם אתה מכריז בגובה שניים אתה קופץ מעל ה"מחסום" של 1NT ולכן צריך יותר נקודות. התגובה 1NT מראה 6-9HCP, ומכאן התגובה בגובה-2 מראה 10 או יותר.

הסיבה לדרישת הכוח: לדוגמא אם שותפך פתח במינימום של 12HCP ואין ביניכם התאמה, ככל הנראה תאלצו לא להפסיק להכריז ולשחק בחוזה די גבוה של 2NT. אם הכרזת בגובה 2 עם 8HCP, לא יספיקו 20 נק' לבצע 8 לקיחות.

הבט בדוגמא הבאה:

אתה בדרום, אף צד אינו פגיע:

עם רק 7HCP עליך לא להשתעשע ולשקול תגובה בגובה-2, אבל באותו זמן עליך לבצע תגובה. השתמש בתגובת "סל האשפה" של 1NT, אכן, באופן אידיאלי אתה צריך יד מאוזנת, אבל חשוב יותר לשמור על ההכרזה הנמוכה.

מחלק צפון, אף צד אינו פגיע:

מכרז (1):

מכרז (2):

שים לב כמה מהר דברים יוצאים ביד במכרז 2 כאשר אתה נותן תגובה של "שניים מעל אחד": צפון "יודע" שמשחק מלא אפשרי (יש לו 16 נקודות ודרום הראה 10 +) כך שהוא ממשיך מעל 2 תחילה על ידי הצגת הסדרה השנייה שלו, ואז באמצעות סדרה רביעית מחייבת מנסה למצוא חוזה ללא שליט. ההכרזה של צפון היא ללא דופי, ואם אתה נותן לדרום K, חוזה של 3NT הוא בסדר. ללא קלף גבוה נוסף, 3NT ייפול למטה, כי ההגנה תבצע את לקיחות ה-spade שלה.

ההכרזה במכרז 1 היא הרבה יותר מבוקרת. עם 16 נקודות טובות, צפון מנסה להגיע למשחק מלא על ידי הכרזת 2NT. דרום צריך אז להכריז 3 אשר מתאר בצורה מסודרת את ידו: "יש בידי לפחות שישה clubs אבל יד חלשה, ולכן לא יכולתי להשיב 2". עכשיו צפון צריך לעבור ו-3 היה משיג את הניקוד הטוב ביותר כאשר ישנן 9 לקיחות קלות.

מקור: B. Magge-Mrbridge

תרגום ועריכה: גבי לוי

Editing and translation rights and more

© Copyright Gabi Levy-2011-2024

עפ"י כלל ה-14 – הכרזת סדרה חדשה בגובה 2, בתשובה להכרזת השותף: אם תוצאת חיבור HCP + מספר הקלפים בסדרה הארוכה שלך היא לפחות 14, ניתן להכריזה בגובה 2.

יצוין כי זה לא בהכרח נבון להחיל כלל  ה- 14 ללא אבחנה, אלא יש לבחון האם עפ"י ידך ההכרזה הנכונה הינה 1NT, או אפילו Pass, בהתחשב בכך ששותפך ייאלץ להכריז שוב בגובה 2 ומעלה, וייתכן שיאמר Pass, ותישאר בחוזה של 2 בסדרה ללא תמיכה.

לקישור לכתבה " Ask Sally: תגובה בגובה-2 " – לחץ כאן

עפ"י השיעור " Responding at the two level ": כדי להשיב בגובה-2 אנחנו צריכים 9 נקודות ולא 6, כמינימום, מכיוון שאנו לוקחים את ההכרזה ברמה גבוהה יותר. איך החלטנו על המספר של 9 עבור תגובה בגובה-2? ובכן, אם תחלק את 40 הנקודות בחבילה ב-13 הלקיחות, תקבל 3. אז נדרשות בערך 3HCP כדי לזכות בלקיחה. כשאנחנו משיבים בגובה-2, אנחנו לוקחים את ההכרזות ללקיחה אחת גבוה יותר, אז אמורה להיות בידנו בערך לקיחה אחת יותר, כלומר 3 נקודות נוספות.

לקישור – לחץ כאן

שים לב, עפ"י dummies: תגובה בגובה-2 בסדרה חדשה מצריכה 11HCP או יותר.

לקישור – לחץ כאן

אודות Gabi

כתוב תגובה

למעלה

תפריט נגישות

נגישות