אתה נמצא כאן: ראשי / אזור הכתבות באתר / השתמש במידע מהכרזות היריבים להשגת יתרון לטובתך

השתמש במידע מהכרזות היריבים להשגת יתרון לטובתך

פורסם ביום: 21.07.2011; עודכן ביום: 05.01.2024

זהו טיפ מספר 30 מכתבת "65 טיפים נוספים לשיפור משחק הברידג' " (בעברית) – להורדת הכתבה לחצו כאן

הטיפ:

השתמש במידע מהכרזות היריבים להשגת יתרון לטובתך.

הביאור:

גורם חשוב בתכנון המשחק הינו הכרזות היריבים, העשויות להיות למטרד במהלך ההכרזות, אך הכרזות היריבים יכולות להיות שימושיות מאוד במהלך המשחק. למעשה, גם חוסר הכרזה עשוי להועיל.

לשחקן שפתח בדרך כלל יש 12HCP או יותר; ולשחקן שהכריז Pass יש פחות מ-12 נקודות. תוכל להשתמש במידע ומניתוח מיקום קלפים החסרים, לביצוע עקיפות או לתכנן משחק סופי.

אתה בדרום, הכרוז ב-4. מערב מוביל את ה-AKQ , מזרח עוקב עם 5;7;T; מערב משחק אז שליט.

הנקודה החשובה במכרז זה היא כי מערב עבר-Pass כמחלק. הוא הכריז עם סדרת club פנטסטית: AKQJ, כך בוודאי אם היתה בידו גם ה-Q הוא היה פותח בהכרזות. לאחר שהפנמת את זה, אתה ממקם אתה-Q במזרח ומשחק את ה-hearts בהתאם.

החלוקה המלאה:

הנה דוגמא נוספת:

מהלך ההכרזות:

מערב מתחיל עם 7, שעליו מזרח משחק את ה-Q. יש לך 27 נקודות בין 2 הידיים ומזרח הופיע עם Q, אך מערב פותח בהכרזות. ברור כי מערב חייב להיות עם כל הנקודות הבולטות ולכן המפתח ליד זו הוא שאין טעם לבצע עקיפה ב-spade משום שהיא תיכשל בהכרח.

לכן כדאי לבדוק את 2 סדרות ה-minor בתקווה לחלוקה טובה, אבל אם אין לך מזל תצטרך מפלט אחרון. אתה זוכה בסיבוב הראשון של hearts ומשחק diamonds ואחריו clubs (לא היה לך מזל, אלא שמערב עקב אחר כל אחת מהסדרות, השליך spade נמוך בכל פעם). עם זאת, יש לך את ה "המוצא האחרון": הידיעה כי למערב נותרו רק spades ו-hearts , אתה יכול לתת לו להוביל – אתה מוביל עם heart לכיוון ה-9. מערב אכן זוכה בלקיחה והוא יכול לגבות בסך הכול 4 לקיחות ה-herarts, אבל בשלב זה "הכיף" שלו מסתיים מכיוון שהוא חייב לחזור ב-spade לתוך ה-A-Q שלך.

החלוקה המלאה היא:

בחלוקה אחרונה זו, מפני שאתה יכול להיות בטוח כי מערב מחזיק את ה-K, אתה נמנע מעקיפה אבודה ב-spade  ובמקום זאת מצליח לשחק Endplay למערב,  מכריח אותו להוביל ב- spades מחוץ ל-K ה"ידוע" שלו.

הכרזת הפתיחה של מערב היתה חלשה למדי בחלוקה הנ"ל, אבל היא נתנה לך את כל העזרה שאתה צריך!  המכרז בהחלט יכול להיות סיוע יקר מאוד למשחק הכרוז.

מקור: B. Magge-rbridge

תרגום ועריכה: גבי לוי

Editing and translation rights and more

© Copyright Gabi Levy-2011-2024

עפ"י Robert S. Todd: בדיוק כפי שהשותף עוזר לנו להעריך מחדש את היד שלנו כשהוא מכריז (הן התאמה והן מיקום המכובדים), כך גם היריבים כשהם מכריזים. אנחנו רוצים לעשות שימוש במידע שהיריבים מוסרים כדי לעזור לנו לדמיין את הידיים שלהם (וההשפעה על שלנו) – בדיוק כפי שעשינו עם השותף. יש הרבה דברים שאנחנו צריכים לקחת בחשבון כאשר היריבים מכריזים. חשוב לנו ללמוד לעשות שימוש במידע שנמסר לנו על ידי היריבים. אנחנו רוצים להשתמש במידע כנגדם. אנו נשתמש במידע שהם מספקים כדי לעזור לנו לדמיין את האופן שבו ארבע הידיים משתלבות יחד סביב השולחן. הערכת יד של מומחים כוללת איסוף מידע זה ושימוש בו כדי "לחזות את העתיד" של הדרך בה יעבור המשחק. היכולת להבין מה צפוי לקרות במשחק תוביל לביצוע הכרזות הרבה יותר טובות!

לקישור לשיעורו בכותרת " Hand Evaluation: Counting Points III – When the Opponents Bid " – לחץ כאן

לקישור לשיעורו בכותרת " Counting Points – When the Opponents Bid " – לחץ כאן

אודות Gabi

כתוב תגובה

למעלה

תפריט נגישות

נגישות