אתה נמצא כאן: ראשי / אזור הכתבות באתר / כאשר הנך הכרוז בחוזה 1NT נסה להיות סבלני

כאשר הנך הכרוז בחוזה 1NT נסה להיות סבלני

פורסם ביום: 23.01.2012; עודכן ביום: 03.01.2024

זהו טיפ מספר 34 מכתבת " 65 טיפים נוספים לשיפור משחק הברידג' " (בעברית) – להורדת הכתבה לחצו כאן

המידע באתר מנוסח בלשון זכר לצורכי נוחות בלבד, ומתייחס לגברים ולנשים כאחד.

הטיפ:

כאשר הנך הכרוז ב-1NT נסה להיות סבלני

הביאור:

משחק של 1NT ידוע כקשה לביצוע , אבל גם כקשה להגנה. הקושי המרכזי הינו הסבלנות: לעתים הנק'-HCP מחולקות באופן שווה, המכובדים מפוזרים, כך שנוצרות "סדרות קפואות", שמי שיוביל בהן יפסיד. התוצאה היא שהצד עם הסבלנות הרבה יותר מנצח.

2020-04-10_074444

כאשר שמונה קלפי diamonds נשארו, ראה מה קורה כאשר כל שחקן מוביל:

1. מערב: אם הוא מוביל את ה-Q, ה-K מכסה ומקדם את ה-J – לקיחה  אחת לצפון- דרום, ואם הוא מוביל נמוך, הדומם משחק נמוך ואו שה-J או ה-K יזכה  – לקיחה  אחת לצפון- דרום.

2. צפון: הובלת K מוחצת אותו, את הנסיך אפשר למחוץ מאוחר יותר – אפס לקיחות צפון -דרום, ואם צפון מוביל נמוך, ה-T משוחק וה-J בדרום יפסיד ל-Q – אפס לקיחות צפון -דרום.

3. מזרח: הובלת ה-A מאפשרת ל-K לזכות, הובלת נמוך לכיוון ה-K  – לקיחה אחת לצפון -דרום.

4. דרום: ה-J מכוסה עם ה-K – אפס לקיחות לצפון-דרום . הובלת ה-7 מכוסה על ידי 9 ואז המלך נמחץ על ידי ה-A – אפס לקיחות צפון דרום.

לכן, אם צפון דרום יובילו את הסדרה הם לא יזכה בלקיחה, אבל אם מזרח -מערב יובילו את הסדרה, צפון דרום יזכה בלקיחה אחת.

לכן חשוב להימנע מלהוביל בסדרות שבהן הצד שלך מחזיק רק 2 מכובדים – אחד בכל צד של השולחן. זה המקום בו נכנסת הסבלנות לתמונה, אם אתה ממתין זמן רב מספיק, המגנים ישחקו את הסדרה בשבילך, או שאתה עשוי גם להיות מסוגל לכפות עליהם להוביל אותה.

2020-04-10_074504

החוזה הוא 1NT על ידי דרום. מערב מוביל את ה-Q. נראה שיש לך שש לקיחות קלות יחסית: 3 לקיחות מלמעלה ו-3 לקיחות ב-diamonds. מה לגבי הלקיחה השביעית שלך? 2 הסדרות clubs ו-spades הן סדרות קפואות, אם אתה מוביל אותן בעצמך המכובדים הנמוכים שלך עשויים להימחץ. אז החלק הראשון של התוכנית הוא לבסס את סדרת ה-diamonds החלק השני הוא לתת ליריבים שלך להוביל. עכשיו תסתכל על החלוקה המלאה:

2020-04-10_074523

זכה ב-A, הפל את ה-A, , זכה בחזרה ב-heart, גבה ה-diamonds ולאחר מכן שחק את ה-heart האחרון שלך. מערב יזכה ב-2 לקיחות ה-heart שלו אבל אז הוא צרי לשחק club או spade.הובלה ב-spade תאפשר ל-ל שלך לזכות בלקיחה, הובלה ב-club תמחץ ה-K של מזרח תחת ה-A שלך ותאפשר לקיחה נוספת עבור ה-Q.  כך אתה מקבל את הלקיחה השביעית שלך.

מקור: -MrBridge B. Magee

תרגום ועריכה: גבי לוי

עפ"י Jim Steele: ב-1NT, סביר מאוד שיריבים יבססו סדרה אחת, אבל זה לא יביס אותך לבד, מכיוון שאתה צריך רק 7 לקיחות. נסה למנוע מהיריבים לבסס 2 סדרות, והיה סבלני!

לקישור – לחץ כאן

וכמובן, עפ"י Andrew Robson: אל תיכנס לפאניקה כאשר אתה נשאר בחוזה של 1NT. חפש רצפים של 3 או יותר קלפים גבוהים נוגעים, ו/או סדרת 5-קלפים.

לקישור לשיעור " Declarer Play in 1NT " ב-youtube – לחץ כאן

לקישור לשיעור " Guidelines for playing 1NT " ב-youtube – לחץ כאן

Editing and translation rights and more© Copyright Gabi Levy-2024

 

אודות Gabi

תגובה אחת

  1. טיפ חכם

כתוב תגובה

למעלה

תפריט נגישות

נגישות