אתה נמצא כאן: ראשי / אזור הכתבות באתר / אל תבזבז את השליטים שלך ביד הארוכה

אל תבזבז את השליטים שלך ביד הארוכה

פורסם ביום: 15.02.2012; עודכן ביום: 07.01.2024

זהו טיפ מספר 41 מכתבת " 65 טיפים נוספים לשיפור משחק הברידג' " (בעברית) – להורדת הכתבה לחצו כאן

הטיפ:

אל תבזבז את השליטים שלך ביד הארוכה .

הביאור:

קלפים בסדרת השליט הינם "מצרך" יקר. לכן, הימנע מלבזבז את השליטים ע"י חיתוך ביד הארוכה, אלא אם כן תאלץ להשתמש בהם על-ידי היריבים. זה יכול להיות כל כך מפתה לחתוך כאשר ברשותך Singleton ביד, אבל אלא אם כן יש לך סיבה טובה מאוד, צריך להתנגד לפיתוי: אתה תצטרך את קלפי השליט האלו במועד מאוחר יותר.

 שקול את הדוגמא הבאה:

הנה חוזה 4 שכנגדו, מערב מוביל ה-Q.

אין לך סיבה לחתוך diamonds-למעשה זה יהיה קטלני כמו לשקר בקלפים. אתה לא תרוויח לקיחה על ידי חיתוך ביד הארוכה: 6 קלפי השליט  הסבירים תמיד יהיה שם אם תחתוך או לא.

"הרי אין זה משנה?"  אתה עשוי לומר.

שקול כיצד המשחק עשוי להתקדם לאחר שתחתוך diamonds : אתה זוכה ב-A בלקיחה הראשונה,  חותך diamonds ומתחיל למשוך שליטים, אבל אחרי ה A – וה-K , אתה רואה  שמזרח משליך ( discard ). האם אתה יכול לראות את הבעיה?  אתה יורד ל-3 קלפי שליט  (Q-8-6) ואילו למערב עדיין נותרו שניים (J-T) . זה נראה בסדר, אבל מאחר שאתה עדיין צריך להפסיד פעמיים להובלה ב-clubs , היריבים שלך ימשיכו בהובלת diamonds כדי "להכריח"  אותך לחתוך בקלפי השליט שלך.  תצטרך להודות בתבוסה, כי החלוקה המלאה היא:

האם אתה יכול לראות איך הבאת בעצמך לנפילה שלך? אתה התחלת את העבודה של ההגנה עבורה. כאשר השליטים מתחלקים גרוע , המטרה של ההגנה היא לתקוף את השליטים של הכרוז  על מנת להכריח אותו לאבד שליטה. הם תקפו בסדרה הנכונה. תוכניתם היתה להמשיך ב-diamonds בכל הזדמנות. עם זאת, כל עוד אתה לא עוזר להם, אתה בסופו של דבר מנצח.

אתה זוכה ב-A , מושך 3 סיבובים של שליטים ומשאיר ה-J  ביד היריב (ראה טיפ 42) ואז מפיל את ה-clubs. מזרח זוכה ב-K ומשחק diamond, אבל אתה נמצא צעד אחד קדימה  עכשיו, עם קלף שליט נוסף שאתה צריך במטרה לשמור על שליטה. אתה חותך ה-diamonds ועדיין נותרו 2 שליטים , כך שאתה יכול להפיל את ה-A בבטחה. מערב יכול לגבות את השליט המנצח שלו, אבל עדיין יש לך שליטה ואתה יכול לטעון (claim) שהחוזה שלך.

שליטים הינם יקרים,  אז אלא אם כן יש לך סיבות טובות, אל תבזבז שליטים ביד הארוכה.

מקור: MrBridge-B. Magee    תרגום ועריכה: גבי לוי

זכור כי טיפ מספר 20 למתחילים קובע כי: חיתוך מפסידים ביד הקצרה מוסיף לספירת הלקיחות שלך מאחר שאינך מרוקן את השליטים מידך הארוכה. לעומת זאת חיתוך ביד הארוכה אינו תמיד משיג הרבה, לעיתים קרובות יותר (או לא) זה מחליש את שליטתך בקלפי השליט. חיתוך הוא כמו לאכול שוקולד, זה לא תמיד טוב עבורך. בפעם הבאה שתחתוך משהו ודא כי השגת למעשה משהו,  ולא רק לקחת את השוקולד. (H. Schogger)

ובאותה אווירה, טיפ מספר 28 למתחילים קובע כי: חתוך רק אם זה מביא ללקיחות נוספות – לחתוך רק בגלל שזה גורם לך להרגיש טוב זה כמו לקחת סוכר, זה פשוט נותן לך אופוריה, ולא בהכרח יוצר לקיחות נוספות, במיוחד אם אתה חותך ביד הארוכה. (H. Schogger)

זכור לא לחתוך באמצעות השליטים בצד בו הסדרה הארוכה אם אתה צריך אותם כדי למשוך את השליטים של היריבים החוצה.

וגם: " רוב הזמן זה הדבר הטוב ביותר לבצע חיתוכים בדומם שלך במקום ביד שלך. הדומם תמיד יהיה היד הקצרה בשליטים והיד שלך תהיה יד הארוכה. חיתוך ביד הקצרה, הדומם, לכן ייצר לקיחות נוספות. אם תחתוך ביד שלך, היד הארוכה, רוב הזמן אתה לא תשיג הרבה, כי אתה כבר ספרת אותם כלקיחות. 5 לקיחות או 4 לקיחות וחיתוך אחד או 3 לקיחות ו-2 חיתוכים עדיין עושים 5 לקיחות בלבד ".

כמגן, היה להוט לקצר הכרוז בשליט ביד הארוכה. אם הכרוז חייב לחתוך מוקדם יותר מאשר הוא רוצה הוא יכול בקלות לאבד שליטה על סדרת השליט. זה יעיל במיוחד בלקיחה הראשונה כאשר יש לך 4 שליטים ואתה מוביל מתוך סדרה ארוכה אחרת שלך ולא מוביל מקוצר. זה מכונה לעתים "ארוך בשליט הובל מאורך" "long in Trump Lead Length"

עפ"י Mel Colchamiro: הימנע מלחתוך ביד הארוכה ולהסתכן שייגמרו לך הקלפים בסדרת השליט ותאבד שליטה. נסה לחתוך ביד הקצרה, לא משנה היכן היא באמת נמצאת.

לקישור – לחץ כאן

שים לב, אתה צריך לשמור על שליט ביד הקצרה כדי לשמור על שליטה בסדרה צדדית (כדי למנוע מסדרת השליט הארוכה שלך מלהתרוקן).

לקישור לניתוחי ידיים בכותרת " Trump Management " – לחץ כאן

ומצד שני, לקישור לכתבה " טכניקת היפוך הדומם-Dummy reversal " – לחץ כאן

לקישור לשיעור " How Not to Play No Trumps " ב-youtube – לחץ כאן

הטיפים של Harold Schogger:

20

חיתוך מפסידים ביד הקצרה מוסיף לספירת הלקיחות שלך מאחר שאינך מרוקן את השליטים מידך הארוכה. לעומת זאת חיתוך ביד הארוכה אינו תמיד משיג הרבה, לעיתים קרובות יותר (או לא) זה מחליש את שליטתך בקלפי השליט. חיתוך הוא כמו לאכול שוקולד, זה לא תמיד טוב עבורך. בפעם הבאה שתחתוך משהו ודא כי השגת למעשה משהו, ולא רק לקחת את השוקולד.

28

חתוך רק אם זה מביא ללקיחות נוספות – לחתוך רק בגלל שזה גורם לך להרגיש טוב זה כמו לקחת סוכר, זה פשוט נותן לך אופוריה, ולא בהכרח יוצר לקיחות נוספות, במיוחד אם אתה חותך ביד הארוכה.

30

כאשר המגנים מנסים להכריח אותך לחתוך ביד הארוכה וכך לרוקן את האורך שלך בסדרת השליט, שקול להשליך קלף (discard) , בדרך זו לא תאבד שליטה בסדרת השליט.

43

כאשר המגנים מנסים לגרום לך לחתוך ביד הארוכה ולרוקן ברצינות את החזקת השליטים שלך, שקול השלכה (discarding)  במקום זאת ושמור על אורך סדרת השליט.

109

כמגן, היה להוט לקצר הכרוז בשליט ביד הארוכה. אם הכרוז חייב לחתוך מוקדם יותר מאשר הוא רוצה הוא יכול בקלות לאבד שליטה על סדרת השליט.  זה יעיל במיוחד בלקיחה הראשונה כאשר יש לך 4 שליטים ואתה מוביל מתוך סדרה ארוכה אחרת שלך ולא מוביל מקוצר. זה מכונה לעתים "ארוך בשליט הובל מאורך" "long in Trump Lead Length

143

אל תחתוך ביד הארוכה. רוב הזמן זה לא ישיג דבר כי אתה ספרת קלפים אלו בתור  הזוכים. בנוסף יכול להיות שאתה מסכן את החוזה שלך מפני שאתה מאבד את השליטה  בסדרת השליט. יגמרו לך השליטים!

176

האם בכל פעם שאתה חותך אתה משיג משהו? אם חתכת ביד הארוכה, כנראה שלא אז אל תחתוך למען החיתוך.

211

בבקשה אל תחתוך ביד הארוכה והפחת כך את מספר השליטים. אתה תזכה בכל השליטים האלה ללא קשר.

255

אם אתה חותך ביד הקצרה אתה מייצר לקיחות נוספות, לעומת זאת אם אתה חותך ביד הארוכה אתה כנראה תזכה בלקיחות האלה כלקיחות בסדרת השליט ללא קשר.

336

אנא אל תחתוך ביד הארוכה כי זה גורם לך להרגיש טוב, אתה רק מדלדל החזקת קלפי השליט שלך ועלול לאבד שליטה ביד.

525

לך על ביסוס של סדרה כדי לקבל לקיחות נוספות ולא על חיתוך – רוב הזמן כשאתה חותך אתה חותך ביד הארוכה ולא מייצר לקיחות נוספות – זה פשוט גורם לך להרגיש טוב.

591

חתוך רק אם אתה מקבל לקיחות נוספות – אל תחתוך ביד הארוכה כי קיים יותר סיכוי לאבד שליטה על הסדרה, די בכנות רק עשה את זה כי זה גורם לך להרגיש טוב.

676

אם אין סימן ללקיחה נוספת בשום מקום אז היפוך הדומם (נדיר מאוד) עשוי להיות התשובה שבה אתה חותך מספיק פעמים ביד הארוכה ובסופו של דבר היד הארוכה הופכת ליד הקצרה.

Editing and translation rights and more© Copyright Gabi Levy-2012-2024

אודות Gabi

כתוב תגובה

למעלה

תפריט נגישות

נגישות