אתה נמצא כאן: ראשי / אזור הכתבות באתר / במצב של איזון (Balancing) "השאל" מלך (היפוטטי) כדי להשאיר את ההכרזה פתוחה

במצב של איזון (Balancing) "השאל" מלך (היפוטטי) כדי להשאיר את ההכרזה פתוחה

פורסם ביום: 12.06.2011; עודכן ביום: 03.01.2024

זהו טיפ מספר 5 מכתבת " 65 טיפים נוספים לשיפור משחק הברידג' " (בעברית) – להורדת הכתבה לחצו כאן

הטיפ:

למעט ביד לגמרי לא תומכת בשותף, כאשר הנקודות מחולקות בשווה (Balancing) על 2 הצדדים להתמודד על משחק חלקי. לכן, אם היריבים מוצאים התאמה בגובה-2, ויש לך קוצר בסדרתם, עליך להתחרות, כך שתחשוב היטב לפני הכרזת Pass. בכל פעם שהיריבים שלך מפסיקים להכריז בגובה-2,  עליך לשאול את עצמך היכן נמצאות כל הנקודות. השיטה: הוסף K תיאורטי לידך, והכרז בהתאם.

 

הביאור:

הבט בדוגמא זו. אתה, בדרום מחזיק:

2014-01-12_211725

מחלק מזרח. אף צד אינו פגיע, ההכרזות החלו:

2014-01-12_211738

עברת-pass בסיבוב הראשון כי עם רק 9HCP ידך לא הייתה מספיק חזקה כדי להכריז, נראה כי היריבים שלך מצאו התאמה, אבל הדברים השתנו במקצת ובכל זאת הם הפסיקו להכריז בגובה-2. לפני שאתה עובר את זה, אתה צריך ברצינות לשקול ביצוע הכרזה. עליך לשאול את עצמך: איפה כל הנקודות?

לשותפך חייב להיות קצת כוח כי אחרת היריבים בוודאי היו מכריזים משחק מלא . קח את זה בחשבון, אתה צריך "לשאול" K משותפך, ואז לראות אם ניתן יהיה לבצע הכרזה; אם התשובה היא כן, אז בצע את ההכרזה!

אם תוסיף K לידך, האם לא תכריז Take-out Double? ובכן, זה בדיוק מה שאתה צריך לעשות.

יש לכך 2 סיבות: הראשונה, ייתכן שתוכל לבצע חוזה בגובה-3 ושנית, גם אם לא תוכל לבצע את החוזה, גם עם נפילה בחוזה שלך תקבל ניקוד טוב יותר מאשר לתת לצד השני לבצע את החוזה שלהם בגובה-2. הנה החלוקה המלאה:

2014-01-12_211753

בתגובה ל-Take-out Double שלך היה צפון מכריז 3, מכריח מזרח -מערב להכריז 3. למעשה אתה יכול לבצע 4  בדיל זה, אבל יותר חשוב 3 בטוח להיות מופל, ככל הנראה על ידי לקיחה אחת בלבד – למרות שאם אתה היית יכול לראות דרך גבם של הקלפים, אתה יכול לקבל חיתוך עבור 2 נפילות ו-200 נקודות.

אתה יכול לראות כמה חשובה יכולה להיות ההתחרות על ניקוד-חלקי: אם אתה מרשה למזרח -מערב לבצע 2 זה יהיה 110, בעוד שאתה יכול לבצע 130. זהו הבדל של 240 נקודות – וזה בוודאי שווה להיאבק למענו.

בכל פעם שהיריבים שלך עוצרים בגובה שניים אתה צריך לשאול את עצמך איפה כל הנקודות. מה שחשוב לזכור הוא כי ההכרזות עם ידיים מאוזנות לאחר שהיריבים שלך פתחו הן קשות מאוד; ללא סדרה שניתן להראות, ואולי אף את של הכוח overcall 1NT, וגם קוצר בסדרה שהוכרזה, אתה יכול להיות תקוע עם יד של 14 או 15 נקודות. עם זאת, אין צורך לדאוג יותר מדי, אתה צריך להיות סמוך ובטוח כי אם המכרז דועך, השותף שלך יהיה מודע למצוקה שלך וישאיל אחד מהמלכים שלך כדי לנסות לבצע הכרזה בעצמו. לרוב זה השחקן אשר קצר בסדרת היריבים שצריך לבצע את ההכרזה, כי הוא יוכל להכריז Take-out Double .

התנאים המתאימים עבור הכרזות כאלה מתקיימים לעתים קרובות הרבה יותר ממה שנדמה לך. הנה דוגמא שבה רק אחד היריבים מצליח בהכרזה:

מחלק מערב, כולם פגיעים:

2014-01-12_212425

מערב פותח Weak-two ב- וצפון שותק – הוא לא יכול להכפיל כי זה יחייב אותך להכריז. מזרח גם עובר וכעת תורך. שוב אתה צריך לשקול בזהירות לפני שאתה עובר: היריבים שלך לא הראו שום כוח רב במכרז (הכרזתו של מערב הראתה 6-10HCP), אתה צריך לשאול את עצמך איפה כל הנקודות. שוב אתה צריך להניח כי חלקן בידו של שותפך, ולכן אתה צריך לשאול את אחד המלכים שלו ולראות אם היית מבצע הכרזה.

כמובן, הוספת ה-K לידך מאפשרת לך להכריז Double רצוי מאוד: היית רוצה לשחק בכל סדרה אחרת מאשר . היופי של ה-Double המסוים הוא שזה מעלה חיוך גדול בפניו של שותפך: הוא שמח מאוד לשחק ולכן עובר. אתה מקבל הלם קטן כי אתה מודאג כי שותפך שכח את שיטת ההכרזה, אבל אין צורך לדאוג – השליטים שלו יבצעו 3 לקיחות ובנוסף תיקחו 4 לקיחות מלמעלה שיש לכם ביניכם, ואחר כך ה-Q עשויה לקחת בנוסף! חוזה של 2 מוכפל עם 2 נפילות שווה 500 נקודות (שלוש יהיה שווה 800!).

ישנן סיבות רבות כל כך כדי לפתוח מחדש ההכרזות בגובה נמוך, ולכן טיפ זה צריך להילקח ברצינות. שימו לב, עם זאת, כי כל אחת מהידיים הראתה שיש קוצר בכל סדרה של היריבים. זוהי נקודת המפתח: הפתיחה מחדש האגרסיבית עובדת בצורה הטובה ביותר כאשר ידך קצרה בכל סדרה של היריבים.

מקור: B. Magge-Mrbridge

תרגום ועריכה: גבי לוי

Editing and translation rights and more

 Copyright Gabi Levy-2014-2024

 המידע באתר מנוסח בלשון זכר לצורכי נוחות בלבד, ומתייחס לגברים ולנשים כאחד.

לקישור לכתבה " הכרזות איזון – Balancing " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " הכרזות במושב האיזון " בסדרה " Ask Sally " – לחץ כאן

עפ"י Bernard Magee: הוסף 3 נקודות לידך (השאל K) ובדוק אם הייתם מבצע הכרזה עם הכוח הנוסף: אם התשובה היא כן, אז לך קדימה והכרז. אם בידך 9 HCP ו-singleton, זה קצת חלש ל-takeout double רגיל, אבל אם אתה לווה את 3 הנקודות במושב האחרון, אתה יכול ללכת על זה. כל מה שאתה עושה הוא לנסות להתחרות על המכרז. לעתים קרובות גם נפילה בחוזה תקבל ניקוד טוב מכיוון שהיריבים שלך יכולים לבצע חוזה של 2M. זה כל כך חשוב: הידיעה שנפילה יכולה לקבל ניקוד טוב אמורה לעודד אותך להכריז יותר.

לקישור לכתבה " Balancing (in EU – Protection) " – לחץ כאן

לקישור לשיעור " Balancing Seat 1 Level Overcall & Double – Duplicate/Contract Bridge, BridgeHands Advanced Lesson 6 " ב-youtube – לחץ כאן

לקישור – לחץ כאן

עפ"י Ed Kinlaw ו- Linda MacCleave: אל תעניש את השותף המאזן-Balancing שלך: אל תניח שלשותף שלך יש יד מצוינת להכרזת האיזון שלו. יכול להיות שהוא שואל את אחד המלכים שלך כדי לבצע את הכרזתו. אל תעניש אותו על זה בקפיצה למשחק מלא. הכרזות איזון דורשות שהשותף שלך יודע שההכרזה נועדה לגנוב את החוזה או לאלץ את היריבים לעלות גובה אחד נוסף שבה תוכל להביס אותם.

לקישור – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Overcalls. Balancing (protective) bid " – לחץ כאן

לקישור ל " Bidding Notes " של Paul F. Dubois (עמ' 44 ו-46) – לחץ כאן

לקישור למהדורה מעודכנת (עמ' 54 ו-59) – לחץ כאן

אודות Bridge

כתוב תגובה

למעלה

תפריט נגישות

נגישות