אתה נמצא כאן: ראשי / אזור הכתבות באתר / יד שלישית בברידג'
יד שלישית בברידג'

יד שלישית בברידג'

פורסם ביום: 23.10.2012; עודכן ביום: 24.03.2024

קהל היעד:

2013-07-24_074611

מהות העדכון: נוספה מצגת ונוספו קישורים לכתבות, לטיפים ולשיעורים

וכעת, כתבה חדשה " יד שלישית בברידג' ", בהמשך לכתבה " המושב הרביעי בברידג' " ולבקשת הגולשים באתר.

יד שלישית:

1. בהכרזה, שותפו של הכרוז;

2. במשחק היד, שותפו של מוביל הלקיחה;

3. השחקן המקבל את ההזדמנות השלישית כדי לבצע הכרזה או קריאה.

" שלישי גבוה ": ההצלחה או הכישלון של ההגנה להפלת החוזה נקבעים בדרך כלל בלקיחה הראשונה. המהלך הנכון על ידי שותפו של מבצע הובלת הפתיחה בדרך כלל מספק ומגדיר את האסטרטגיה ההגנתית הנכונה. זה נכון באופן מסורתי לשחק את הקלף הגבוה ביותר ביד השלישית, למרות שזה רק צורך לשחק גבוה ככל האפשר. עידוד אפשרי, חוסר עידוד, העדפה וסימוני העדפה יכולים להתבצע על ידי השחקן ביד השלישית, והבנת הסכם השותפות היא החשובה ביותר.

מתי מומלץ לא לשחק " שלישי גבוה " : לפני שהמגן בוחר את קלף המשחק, המגן חייב לבחון הן את הובלת שותפו והן את הקלפים בדומם. אל תבזבז את הקלף הגבוה ביותר שלך אם אתה לא יכול לנצח את הקלפים ששוחקו עד כה, או אם הובלת השותף היא שווה ערך לקלף הגבוה ביותר שלך (אל תילחם כנגד שותפך).

מקור: bridgeguys

" יד שלישית גבוה " – המושג/אקסיומה מקדם את משחק הקלף הגבוה של המגן (הנמוך ביותר מבין השווים בתחילה, יחסית לדומם) במושב השלישי בניגוד למשחק קלף נמוך במושב השני. כמו רוב המושגים, יש חריגים לכלל הפשוט הזה.

במשחק הברידג', יש הנחת היסוד המנוסחת: "שחק נמוך במושב השני – שחק גבוה במושב השלישי." אחרי הכרזת פתיחה, השחקן במושב השני הוא בעמדה מעולה להיות נעקף. על ידי משחק נמוך במושב השני, השותף של המוביל (במושב השלישי) לא יכול להיות בטוח אם השחקן במושב השני או הרביעי מחזיק מכובד חיוני או קלף ביניים; הקלפים האלה עשויים בסופו של דבר להיות מקודמים-promoted לזכות בלקיחה הקריטית . עם זאת, במושב שלישי, או שהשותף שלנו בכוונה מוביל את הסדרה או שאנחנו קוראים את הקלפים בדומם כמו הכרוז. כך או כך, במושב שלישי המטרה העיקרית שלנו היא לקדם את הלקיחה. לכן אנחנו בדרך כלל נשחק קלף גבוה במושב שלישי. אבל כמו לרוב "הכללים", יש כמה שיקולים לפני משחק קלף גבוה באופן אוטומטי במושב שלישי:

  1. שחק "הנמוך ביותר מבין שווים" מעל קלפי הדומם – משחק הקלף הגבוה יותר של 2 מכובדים רצופים מטעה את השותף שיחשוב שהכרוז מחזיק את הקלף התחתון של רצף המכובדים.
  2. במידת הצורך, שמור על "קלף כיסוי" (קלף מכובד בדרך כלל גבוה יותר) מעל הקלף הגלוי בדומם – כמובן, המגן חייב לשקול בזהירות גורמים כגון מעברים, עקיפות אפשריות, סדרות קצרות של הכרוז, וכו '
  3. הימנע מזכייה בלקיחה שתשיג לך את ההובלה באותו עיתוי אולם תוביל בסופו של דבר לאובדן לקיחות נוספות.
  4. שקול לשמור תקשורת פתוחה בסדרה בחוזה No-Trump – שחק קלף נמוך בסיבוב הראשון (עכב) לאחר מכן קדם את הסדרה כאשר תשיג שוב את ההובלה.

מקור: bridgehands – לכתבה המלאה הכוללת דוגמאות – לחץ כאן

המידע באתר מנוסח בלשון זכר לצורכי נוחות בלבד, ומתייחס לגברים ולנשים כאחד.

לקישור לשיעור הכולל הסברים ודוגמאות " משחק היד השלישית " בספר " Defense in the 21st Century " (מעמ' 73 ואילך) – לחץ כאן

לקישור לשיעור הכולל הסברים ודוגמאות " יד שלישית גבוה "  (מעמ' 98 ואילך) – לחץ כאן

ועפ"י "Eddie Kantar": קח את הזמן שלך לפני משחק היד השלישית בלקיחה הראשונה. זה לעתים קרובות המשחק החשוב ביותר שאתה תעשה בכל היד.

משחק היד השלישית – מתי מומלץ לא לשחק " שלישי גבוה " :

  1. ברוב הנסיבות, משחק המגן ביד השלישית היעיל ביותר הוא כאשר תורמים את קלף הגבוה ביותר הזמין כאשר מנסים למקסם את מספר הלקיחות שילקחו על ידי המגנים. האסטרטגיה הכללית של היד השלישית היא לנסות לנצח את הלקיחה או להכריח את היד הרביעית (כרוז או דומם) להוציא קלף גבוה יותר.
  2. כאשר שותפך מוביל קלף נמוך, הוא ככל הנראה מוביל מקלף מכובד. נסה לדמיין את החזקת השותף ובמידת האפשר, שמור על הקלפים הגבוהים של דומם לכודים.
  3. כאשר שותפך מוביל קלף גבוה, ייתכן שתהיה מסוגל ללכוד קלף גבוה בדומם על ידי משחק בקלף נמוך ולא גבוה ביד השלישית. מצד השני, אם יש בדומם רק קלפים נמוכים, ייתכן שתצטרך לעלות על הקלף הגבוה של השותף אם יהיו הזדמנות ללכוד את הקלף הגבוה הפוטנציאלי ביד של הכרוז.
  4. על מנת להימנע מהשותף להיתקע עם הזוכים, היד שלישית צריכה לפעמים לשחק קלף גבוה, למרות שזה לא נחוץ כדי לנצח את הלקיחה. המטרה, בנסיבות אלה היא לבטל את החסימה בסדרה על ידי שמירת קלף נמוך שבו יש להוביל את אותה הסדרה חזרה לשותף. זה בדרך כלל נכון לעלות-overtake על ה-K עם A-x; לעתים נכון לעלות על ה-Q עם Kx; ולפעמים נכון לעלות על ה-J עם Q-x. חריג: אל תבטל את החסימה אם בדומם יש קלף שעשוי להיות מקודם-promoted ללקיחה לכרוז.

מקור: fourseasonsbridge; לקישור לכתבה " משחק היד השלישית " – הכוללת דוגמאות – לחץ כאן

שים לב לטיפ של Dr. Harold Schachter: אל תשחק " יד שלישית גבוה " אם מזה ייהנה רק הכרוז. בחוזה בסדרה, השותף בדרך כלל לא יוביל קלף נמוך בעת החזקת ה-A בסדרה בה הוא הוביל. לכן, הידיעה כי הכרוז מחזיק את ה-A עשויה לאפשר לך, כשחקן השלישי, להסיק כי משחק קלף גבוה במושב השלישי לא יכול לזכות בלקיחה אלא רק לבסס זוכים עבור הכרוז או הדומם. במקרים כאלה, עכב את המכובד שלך – אין שום ערך לשחק קלף גבוה אם זה רק לטובת הכרוז.

לקישור לכתבתו של Neil H. Timm – לחץ כאן

כללים (חוקים) בנושא היד השלישית:

שני נמוך-

משחק המגן

בדרך כלל שים קלף נמוך (והכרח המבצע לנחש) ואל תזכה בקלף גבוה גם אם ביכולתך. כלל זה נכון גם אם באפשרותך לזכות בלקיחה ע"י חיתוך-סמוך על יד שותפך. לרוב יהיה זה נכון לחתוך אחרי קלף גבוה. אם תחתוך ביד שנייה או ביד שלישית לפני קלפים גבוהים, תאפשר ליריב להשליך קלף נמוך ואז:

  1. כנראה שחתכת לקיחה שהיתה יכולה להיות של שותפך.
  2. החלשת את כוח השליטים של ההגנה.

שלישי גבוה- משחק היד השלישית

כאשר בדומם

כאשר השותף מוביל בקלף

על היד השלישית לשחק (1)

קלפים נמוכים בלבד

שמבטיח תמונה

את הקלף הכי גבוה

ששולל תמונה

אינה חייבת לשחק שלישי גבוה

תמונה

מבקש מהדומם את התמונה

עלינו לכסות

מבקש קלף נמוך

הקלף האמצעי (לא התמונה)

כאשר שותפך מוביל K ובידך Doubleton אס (Ax), עליך לזכות בלקיחה עם האס (overtake), לשותפך ה-Q בסדרה.

כאשר שותפך מוביל Q ובידך ה-A וה-K לא בדומם, עליך לזכות ב-A, כי ייתכן שה-K Singleton וה-A ייחתך!

כלל ה-11

חישוב מספר קלפים בסדרה  הובלה כנגד חוזה ב-NT

(2)

הובלה בקלף הרביעי מלמעלה בסדרה מאפשרת לך לחשב את מספר הקלפים הגבוהים יותר מקלף ההובלה בסדרה, המוחזקים ע"י המבצע. 11 פחות ערך קלף ההובלה=מספר הקלפים הגבוהים מקלף ההובלה אשר ביתר הידיים (המבצע, הדומם ובידך). חישוב לפי כלל זה יסייע לך לפעמים לעשות עקיפה עמוקה יותר כנגד הקלפים הגבוהים שביד המבצע, או להחליט באיזה סדרה להמשיך.  החוק אינו מתייחס להובלה של קלף מכובד (A;K;Q;J). ככל שקלף ההובלה גבוה יותר, כך קל יותר ליד השלישית לחשב את הקלפים החסרים, ולעמוד על מבנה היד של הכרוז. חוק ה-11 מאפשר גם לכרוז לחשב את מספר הקלפים הגבוהים מעל לקלף ההובלה, ולפי חישוב זה לתכנן את המהלך שלו.

(1) בכל פעם שביד השלישית רצף של קלפים גבוהים-יש לשחק את הנמוך מהרצף.

(2) הכלל מתאים גם להובלה נגד חוזה בסדרה (בתנאי שמדובר על קלף רביעי מלמעלה)

טיפים בנושא היד השלישית:

13

כאשר אתה מחזיק A Q או A J בסדרה שהוביל שותפך, אל תשחק באופן אוטומטי " יד שלישית גבוה".

אחת האמרות שירש משחק הברידג' מה-whist היה "יד שלישית גבוה" אמרת כנף נוספת מבטאת את אותו הרעיון היתה " לעולם על תעקוף כנגד שותפך".
"מאז הימים הראשונים, כמובן, הרבה התגלתה. הטיפ מתאר כמה מצבים שכיחים למדי שבהם זה משחק טוב ביד השלישית לעקוף כנגד השותף – כלומר, לשחק את הנמוך מהמכובדים שאינם ברצף גם כאשר בדומם יש קלפים חסרי ערך בסדרה שהובלה. "המצב הנפוץ מתרחש ב-NT. זה לעתים קרובות חיוני כדי לעקור ה-stopper של הכרוז בסיבוב הראשון, כך שניתן יהיה להריצה הסדרה כאשר המגנים  ישיגו בהמשך את ההובלה.

14

היה סבלני במיוחד כאשר הינך מגן – הבעיה העיקרית של שחקנים מתחילים עם ההגנה היא שהם ממהרים מדי לקחת את האסים שלהם ואת המלכים. כעת זה נכון וטוב להגיד "יד שנייה משחקת נמוך" ו"יד שלישית גבוה" אך פעולה זו אינה די מספיקה. אם שחקן יהיה סבלני מאוד וימתין ללקיחות שלך, אתה תופתע לעתים קרובות מאוד שההחזקה המקורית שלך AQ9 או AJ8 תעניק לך 2 לקיחות אחת מהן תהיה על רקע שכל עוד אתה סבלני, אל תלך על הקלף הגבוה מוקדם מדי.

21

אינך נדרש לפתיחה קלה-חלשה במושב השלישי. צריכה להיות סיבה (כלומר סדרה בה אתה רוצה הובלה) לפתיחה קלה במושב השלישי. היה חופשי לפתוח עם 4 קלפים טובים ב-Major's במושב שלישי. הכל הולך עם הכרזות weak-two במושב השלישי.

21א

כאשר הנך מגן במושב השלישי, פתח ההרגל של לשחק לאט בסיבוב הראשון.

גם כאשר יש לך משחק אוטומטי בסיבוב הראשון, אתה יכול לעצור ולהגיד, "מצטער, אני לא חושב על לקיחה זו". זה עשוי לעזור לכם להתכונן להחלטה חיונית על הסיבוב הבא.
רבות כבר נכתב על מחשבה זהירה הנדרשת מהכרוז לפני שהוא משחק את הלקיחה הראשונה. אבל מעט נאמר על השחקן מימינו של הכרוז "כאשר אתה במצב הזה לעתים קרובות יש לך תפקיד קשה אך חיוני כדי לשחק. בניגוד לכרוז, אתה לא יכול לראות את ידו של שותפך, אלא על ידי סקירת ההכרזות והתבוננות בקלף ההובלה ייתכן שתוכל לדמיין את זה.

26

כאשר השותף מוביל נמוך מאורך ובדומם יש קלפים נמוכים, יד שלישית משחקת גבוה.
עם זאת, אם יש ביד השלישית 2 או 3 קלפים גבוהים שווים, היד השלישית משחקת נמוך, או הנמוך ביותר מהרצף: מתוך KTx שחק את ה-K, מתוך KQx שחק את ה-Q מ- (KQJ (x-שחק את ה-J.

45

כאשר אתה הכרוז, במידת האפשר, עכב כל קלף spot נמוך יותר מאשר האחד שכבר הובל או הנמוך  מזה ששוחק מצד ימין שלך.

אם היריבים משחקים איתותים סטנדרטיים, הטיפ הזה הוא בוודאי יטעה אותם. נניח ש-3 מובל כנגד No Trump  ובדומם יש A-K-5 ובידך ש Q-6-2.

אתה משחק את ה-K מהדומם וביד השלישית משחק 4.

אם אתה משחק 6, מסתיר את ה-2, שקול את הבלבול שגרמת: היד הרביעית לא יודעת אם השותף הוביל ממסדרה של 4 או 5 קלפים (לא ניתן לראות את ה-2) והמגן שפתח בהובלה לא יודע אם שותפו מאותת עם משהו כמו Q-4-2. (לא ניתן לראות את ה-2).

אם אתה משחק את ה-2 בלקיחה הראשונה, מזרח יודע שמערב, הוביל מתוך סדרה של 4 קלפים – ומערב יודע שקלף ה-4 של השותף הוא מעודד.

49

שחק את הקלפים שידוע שאתה מחזיק מתוך ההובלה ומשחק היד השלישית.

נניח שה-Q מובלת ובדומם יש x-x-x-x. בידך, הכרוז, יש K-J Doubleton. כאשר היד השלישית משחקת את ה-A, ה-K וה-J הם שווים, אך השחקן ביד השלישית יודע שיש לך את ה-K מתוך ההובלה של ה-Q, אבל לא יודע כי ש לך את ה-J אם אתה משחק את ה-K מתחת ל-A, ה-J נשאר קלף תעלומה. גם הפותח בהובלה יודע שיש לך את ה-K מתוך המשחק ה-A של השותף. היפטר מה-K!

זכור, שזה לא עולה לך בלקיחה בעת ביצוע משחקים אלה בגלל שיש לך קלף שווה שאתה נפטר ממנו או בידך או בדומם.

נניח שה-J הובל, בדומם יש 9-x-x-x, ויש לך Q-T Doubleton. כאשר השחקן ביד השלישית משחק ה-K, השלך את ה-Q. למה? Q הוא קלף ששניהם יודעים שאתה מחזיק. השחקן ביד השלישית יודע זאת מתוך הובלת ה-J והפותח בהובלה יודע את זה מתוך ההובלה של ה-K. באותה מידה אתה יכול להראות להם את היד שלך אם אתה לא משחק את ה-Q!

68

לשחק נמוך מהדומם, כאשר זה לא יכול לעלות לך בלקיחה וזה עלול לגרום ליד השלישית לעשות טעות חמורה. רוב הכרוזים מבינים את היתרון של לשחק נמוך מהדומם כאשר ה-Q הובלה דרך ה-K בלקיחה הראשונה. ה-A הוא כמעט בוודאות מעל ה-K ואז על ידי משחק של קלף נמוך פעם או פעמיים מן הדומם ה-A עשוי ליפול בצד ימין, ויבסס את ה-K ללקיחה. עם זאת, ישנם גם החזקות רבות אחרות שבהן הכרוז יכול לזכות בלקיחה מלאה על ידי משחק נמוך מהדומם במצבים שאינם כה מוכרים.

138

מיקום הוא חשוב כאשר שוקלים להכריז preempt. שחקנים במושב ראשון ושני נוטים להפגין ערכים מסורתיים (השותף עדיין לא בהכרזה); preempt במושב שלישי יכול להיות קצת מסולף וגמיש יותר (השותף כבר עבר). אותם העקרונות חלים על preemptive weak jump overcalls במשוב השני (השותף עדיין לא הכריז), נדירים ה-overcalls במושב הרביעי preemptive weak jump overcalls (השותף כבר עבר).

Preempts במושב הרביעי הם הדבר המתאים להכרזת פתיחה, ביד חלשה במושב הרביעי, העבר את היד-pass.

143

Preempts עם ידיים חלשות מאוד הן the rare (נדירים) בימים אלה. זה נכון במיוחד במושב הראשון בגובה 3-בסדרות 7-קלפים ו-preempts במושב השלישי במצב לא פגיע. להקדים רפואה למכה. כתוצאה מכך, היה אגרסיבי כאשר אתה שוקל להכריז מעל הכרזת pre-emptive על ידי היריבים. עשה זאת במיוחד כאשר אתה מחזיק בידך Singleton או doubleton בסדרה שלהם, אפילו עם מעט כמו HCP 12. הנח כי שותפו מחזיק בין 4-8HCP כאשר אתה שוקל את ההכרזה שלך אם תחשוש מההכרזה.

259

הכרזות weak two במושב השלישי, שותף שעבר קודם, ניתן לעשות זאת עם סדרה חזקה של 5 קלפים. שותף, שהיה יד שעברה, חייב להיות מאומן לא לחבל בפתיחת המושב השלישי weak two.

טיפ נוסף: 

במושב שלישי אל תשחק באופן אוטומטי קלף גבוה אם יש מכובד הדומם והובלת השותף מבטיחה מכובד. כך, עם הובלת 2 ובדומם יש: Q 7 3  ובידך יש: K T 8

כאשר תורך לשחק לאחר שהכרוז שיחק (3) נמוך מהדומם, אתה צריך לשחק ה-T לא ה-K. אתה צריך לשמור על העמדה שלך.

טיפים הכוללים דוגמאות:

טיפים נוספים:

238

אם השחקן השלישי לא שיחק קלף גבוה אז המוביל יכול להניח כי יש לו לכרוז את כל הקלפים גבוהים החסרים כי היד שלישית צריכה לשחק גבוה. אם ה-A או ה-Q לא שוחקו עדיין אז טוב יותר למוביל לא לשחק את הסדרה ולתת לכרוז עקיפת חינם אחרת כי הכרוז חייב להיות מסומן עם 2 הקלפים האלה.

253

"יד שלישית צריכה לשחק גבוה " אבל עם AQ6 שחק את ה-Q והכרוז, אם יש לו ה-K לא יוכל לעכב והכרוז לא יהיה מסוגל לנתק את תקשורת בין שני המגנים .

294

במושב שלישי, כמגן אם 2 קלפים נמוכים כבר שוחקו שחק קלף גבוה וגרום לשחקן האחרון לעבוד קשה עבור הלקיחה הנוכחית – יד שלישית משחקת גבוה.

308

במושב שלישי, כמגן, אם 2 קלפים נמוכים כבר שוחקו, שחק גבוה ועשה את העבודה של השחקן האחרון קשה – יד שלישית משחקת גבוה!

344

יד שלישית משחקת גבוה אבל רק גבוה ככל שנדרש כך שאם יש בידך J-T-6 במושב שלישי שחק את ה-T ואולי שותף יוכל להסיק כי יש לך את ה-J ואם בדומם יש J-9-5 ואתה שלישי לאחר הדומם ויש בידך Q-T-3 אז T הוא "גבוה ככל הדרוש", זה נכון אם הכרוז משחק ה-5 מהדומם.

427

כאשר השותף מוביל ה-Q (העליון של רצף) ובידך במושב השלישי יש את ה-A. יד שלישית משחק גבוה (ה-A הזה) ולא צריך לתת לכרוז לזכות ב-K singleton מן היד הסגורה.

436

כאשר אתה מגן-יד שנייה משחקת נמוך – אין צורך לשחק קלף גבוה כי השותף הוא זה שמסיים את הלקיחה. הכלל של יד שנייה משחקת נמוך והכלל של יד שלישית משחקת גבוה חלים רק על שני המגנים.

447

יד שנייה משחקת נמוך, יד שלישית משחקת גבוה זה רק לשני המגנים – הכרוז יכול לעשות מה שהוא רוצה.

(7) טיפ מספר 13 מתוך 94 טיפים של אלופים: לקישור לחץ כאן

בין המקורות: H. Schogger; Richmondbridge ; kantarbridge;Sam’s Golden Rules; fourseasonsbridge;Rich Waugh- clairebridge

לקישור למסקנה " כדי לפתוח ביד שלישית עם פחות מפתיחה, צריך סיבה טובה (חלוקה מעניינת ופגיעות נוחה) " בטור של שירי פאור " סייג לחוכמה שתיקה "- לחץ כאן

שים לב : הכרזות פתיחה קלות-חלשות ביד שלישית הן מסוכנות כאשר פגיעים.

פתיחת היד השלישית מתרחשת לאחר שהמכרז מתחיל עם Pass- Pass – וכעת תורך. זו עמדה מאוד מעניינת שבה כדי להיות מסוגל לבצע את ההכרזה הראשונה "האמיתית". כעניין של עובדה, אתה יודע הרבה על היד כבר, לא רק על הקלפים שלך. לא לשותפך וגם לא ל-RHO (היריב מצד ימין) יש פתיחה, וגם לא הכרזת מנע – pre-empt. הידע הזה משפיע (או צריך) להשפיע על ההכרזות האפשריות שלך.

מקור: mabcbridge – לקישור לכתבה מספר 1 הכוללת חידון של 25 ידיים – לחץ כאן

לקישור לכתבה מספר 2 – לחץ כאן

לקישור לניתוח יד מספר 12 של רון שגב בתחרות סימולטנית יולי 2010 – לחץ כאן

לקישור לניתוחי ידיים מספר 15 ו-33 של בר טרנובסקי בתחרות סימולטנית מרץ 2014 – לחץ כאן

לקישור לניתוח יד מספר 30 של יוסי אנגל בתחרות סימולטנית מרץ 2019 – לחץ כאן

שימו לב לניתוח הידיים (מספר 1 ו-2) בתחרות סימולטנית נובמבר 2020 של רם סופר, הממליץ לפתוח בפגיעות נוחה ב-Weak-2 עם 5HCP בלבד.

לקישור – לחץ כאן

שימו לב לניתוח הידיים (מספר 2 ו-8) בתחרות סימולטנית אפריל 2021 של רם סופר לפיו, לאחר שתי קריאות Pass, ניתן לנסות להפריע ליריבים במצב פגיעות עדיף באמצעות פתיחה של Two  Weak עם 5 קלפים בלבד.

לקישור – לחץ כאן

לאחר שתי קריאות Pass, ניתן לנסות להפריע ליריבים במצב פגיעות עדיף באמצעות פתיחה של Two  Weak עם חמישה קלפים בלבד (מהלך לגיטימי ב"יד שלישית" ו

עפ"י המלצתו: כאשר ה"יד שלישית" אינה מסוגלת לכסות את הקלף ששוחק מהדומם, יש לאותת ספירה תמיד.

לקישור לניתוחי ידיים מספר 5, 23 ו-27 של רם סופר בתחרות סימולטנית יוני 2021 – לחץ כאן

לקישור לניתוח יד 2 מספר שלו בתחרות סימולטנית ספטמבר 2021 – לחץ כאן

לקישור לניתוח יד מספר 7 שלו בתחרות סימולטנית יוני 2022 – לחץ כאן

לקישור לכתבתו של קובי שחר " היוצא מן הכלל יד שלישית גבוה " בגיליון מאי 2015 (עמ' 12) של התאגדות ישראלית לברידג' – הוסר

לקישור לכתבתו " יד שלישית גבוה " בגיליון יוני 2015 של התאגדות ישראלית לברידג' (עמ' 12) – לחץ כאן

עפ"י כתבתו " יוצא מן הכלל-יד שלישית גבוה-חלק ראשון ": הנוסח המלא של הכלל צריך להיות "כאשר השותף מוביל בסדרה בקלף נמוך, יד שלישית תשחק גבוה, עד כמה שצריך". מטרת הכלל ברורה: כאשר השותף מוביל בקלף נמוך, במיוחד כנגד חוזה ללא שליט, הוא מבטיח אורך בסדרה וגם לפחות קלף גבוה בסדרה. תפקיד המגן השני לעזור בפיתוח הסדרה ע"י משחק של קלף גבוה כדי לאלץ את הכרוז לשחק קלף גבוה מידו.

לקישור – לחץ כאן

עפ"י כתבתו " יוצא מן הכלל-יד שלישית גבוה-חלק שני ": יד שלישית משחקת את הקלף הנמוך מבין רצף הקלפים הגבוהים. הסיבה לכך היא האפשרות לעזור לשותף למקם את הקלפים החסרים

לקישור – לחץ כאן

עפ"י כתבתו " יוצא מן הכלל-יד שלישית גבוה-חלק שלישי ": הכלל של "יד שלישית גבוה" הוא כלל חשוב ולרוב יש לפעול על פיו אולם עלינו לזהות את המצבים המיוחדים בהם אין מה להגביה ביד השותף או שאנו מקשים על הכרוז כאשר אנו משחקים קלף נמוך. גם שיקולים של מעברים בין המגנים מכתיבים משחק של היוצא מן הכלל.

לקישור – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Third Hand Carding Question " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Third hand high or low " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Third hand's signal with Qxx in dummy " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Third-hand trick 1 play " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Third Hand Signaling Problem " – לחץ כאן

לכתבה " משחק היד השלישית – fourseasonsbridge " – לחץ כאן

לכתבה " משחק היד השלישית – mrbridge " (עמ' 31) – הוסר

לכתבה " משחק היד השלישית" – הספרייה ומרכז הנצחה קרית טבעון – הוסר

עפ"י כתבתו של Andrew Robson בכותרת " Keep a card to beat dummy ": כיד שלישית, שמור קלף כדי לנצח את הדומם.

לקישור – לחץ כאן

לקישור (bridgehands) למשחק היד השלישית ב-You Tube – לחץ כאן

לקישור לניתוח יד " הולכת שולל יד שלישית " – acbl.org – לחץ כאן

לקישור לניתוחי ידיים " היד השלישית " – acbl.org -לחץ כאן

לקישור לכתבה " Light Third Seat Openers " – לחץ כאן

לקישור ל " (AN EXCERPT FROM The Golden Rules of Defence (and when to break them " – לחץ כאן

ולקישור לכתבה " לפעמים אתה צריך לשבור את הכללים יד שלישית גבוה? עד לנקודה מסוימת "- acbl.org/nabcbulletins (עמ' 2) – לחץ כאן

לקישור לכתבה " הגנה – המשחק הנכון של היד השלישית " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " הגנה – ניתוח המצב על-ידי היד השלישית " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Third Hand Play on Defense " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Defense – 3rd Hand Play " – לחץ כאן

לקישור לכתבות " Third Hand High " – לחץ כאן וכאן

לקישור לכתבה " Playing Third Hand against a No trump Contract " – לחץ כאן

לקישור לשיעור " Third hand high " – לחץ כאן

לקישור לכתבות " Third-hand Play " – לחץ כאן וכאן

לקישור לשיעור " Polling You #65, Bridge Defense, Attitude Signals, BridgeHands " ב-you Tube – לחץ כאן

לקישור לניתוחי ידיים – לחץ כאן וכאן

לקישור לכתבה " Third Hand Play " – הכוללת הסברים ודוגמאות – לחץ כאן

לקישור לכתבה " On Third Hand Play " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Exceptions to Third Hand High and Second Hand Low " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Third Hand Plays High (?) מאת אורן לידור – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Playing Third Hand against a Notrump Contract " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Defence – Third Hand and Second Hand Play " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Exceptions to Third Hand High and Second Hand Low " – לחץ כאן

לקישור למסמך " Third/Fourth Seat Openers  " – לחץ כאן

לקישור לניתוח יד " Passed Hand Bidding " – לחץ כאן

לקישור לניתוח יד בכותרת " Third Seat Opening " – לחץ כאן

לקישור לניתוח יד של Ron Klinger בכותרת " Third-seat strategy " – לחץ כאן

לקישור למסמך " Exceptions to Third Hand High and Second Hand Low " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Third Hand Play on Defense by Eddie Kantar " – לחץ כאן

לקישור לשיעור " הגנה – עקרונות במשחק הגנה: מהו משחק שלישי " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " פתיחת יד שלישית " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Third Hand Plays High but cheaper of touching cards " – לחץ כאן 

לקישור לכתבה " Third Hand High " -לחץ כאן

לקישור לכתבה " יד שלישית גבוה " – לחץ כאן

לקישור למצגת "  2nd and 3rd Hand Defensive Play " – לחץ כאן; ולכתבה – לחץ כאן

לקישור למצגת " Playing The Third Hand " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Defensive Third-Hand High " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Meaning of Third Hand Play " – לחץ כאן

לקישורים לשיעורים ב-youtube:

לשיעור " משחק היד השלישית " – לחץ כאן

לשיעור " Tactical Third Seat Opening " – לחץ כאן

לשיעור " הגיון ההגנה של היד השלישית – השותף של הפותח " – לחץ כאן

לשיעור " הגנה – מסתורי היד השלישית " – לחץ כאן

לשיעור " איזה קלף משחק השני ואיזה קלף משחק השלישי " – לחץ כאן

לשיעור " 3rd-Hand Defense " של Larry Cohen – לחץ כאן

לשיעור " Third-Hand Play " של Larry Cohen – לחץ כאן

לשיעור " Larry Cohen seminars – Things you can do in third seat" של Larry Cohen – לחץ כאן

לשיעור " Tactical Third Seat Opening – Bridge Hand Of The Week " – לחץ כאן

לשיעור " 3rd Hand Plays Low " – לחץ כאן

לשיעור " Third hand high " – לחץ כאן

לשיעור " Third Hand Play March 15, 2021 " – לחץ כאן

לשיעור " 3rd Hand Play Video Tip " – לחץ כאן

לשיעור " Third Hand Play " – לחץ כאן

לשיעור " ?Third Hand Play – should you return your partner's suit or switch to a new suit " – לחץ כאן

לשיעור " Bridge Third Seat Openings " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Third Hand High & Not So High " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Third Hand Openings " – לחץ כאן

 לקישור לשיעור " איך לענות לפותח עם פחות מ-6 נקודות וקצת על משחק היד השנייה, השלישית, ובעיקר הרביעית " – לחץ כאן

לקישור לשיעור " When To Play 3rd Hand High  " – לחץ כאן

לקישור לשיעור " Online Lesson on 3rd Hand Play " – לחץ כאן

לקישור לשיעור " 3rd Hand Play – some more examples " – לחץ כאן

לקישור לשיעור " What To Open In 3rd Seat " – לחץ כאן

לקישור לשיעור " Third Hand Play – some more examples " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " פתיחות קלות-חלשות – Light Openings " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " ?Third Hand Play " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " הכרזה של השלישי ולפעמים הרביעי לא מה שחשבתם " – לחץ כאן

טיפים נוספים של H. Schogger:

450

במושב הרביעי מושב המגן או מושב מעבר 1NT מראה רק 10-14 HCP. זה נקרא מושב האיזון כי כאשר השחקן השלישי עובר השותף מסומן עם נקודות ואתה מגן על האינטרסים של הצד שלך ולא רק עובר ומוכר ליריבים את הכרזת הפתיחה שלהם בגובה 1.

459

כאשר אתה מגן, יד שנייה משחקת נמוך – אין צורך לשחק קלף גבוה כי השותף הוא זה שמסיים את הלקיחה. הכלל של יד שנייה משחקת נמוך והכלל של יד שלישית משחקת גבוה חלים רק על 2 המגנים.

467

כנגד חוזה No-Trump כאשר 2 קלפים נמוכים כבר שוחקו וודא שאתה משחק קלף גבוה (שחקן שלישי משחק גבוה) ואל תהיה קמצן.

488

כאשר אתה מגן – יד שנייה משחקת נמוך- אין צורך לשחק קלף גבוה כי השותף הוא זה שמסיים את הלקיחה. כללי היד השנייה משחקת נמוך והיד השלישית משחקת גבוה חלים רק על 2 המגנים.

509

כשאתה מגן על היד השנייה לשחק נמוך – אין צורך לשחק קלף גבוה כי שותפך מסיים את הלקיחה. הכלל של שני נמוך של היד השנייה ושלישי גבוה של היד השלישית חלים רק על 2 המגנים.

513

ככל שתהיה ידך גרועה, זכור, כנגד חוזה No-Trump כאשר השותף מוביל קלף נמוך אתה במושב השלישי חייב לשחק קלף גבוה ולגרום לכרוז לעבוד קשה בשביל הלקיחה הנוכחית.

514

בטוח שתוכל לפתוח בפתיחה חלשה במושב השלישי אך וודא שיש בידך סדרה איכותית הגונה – אם אינך רוצה שהשותף יוביל את הסדרה אז אל תטרח לפתוח בפתיחה חלשה.

522

הקו המנחה של יד שנייה משחקת נמוך ויד שלישית משחקת גבוה חלה רק על 2 המגנים. הכרוז יכול לשחק כל מה שהוא רוצה.

525

ככל שידך גרועה, כפי אתה יכול לזכור, כנגד חוזה NT כאשר השותף משחק קלף נמוך אתה במושב השלישי חייב לשחק קלף גבוה ולגרום לכרוז לעבוד קשה בשביל הלקיחה הנוכחית.

530

השותף מכפיל את הכרזת הפתיחה והשחקן במושב השלישי מעלה את סדרתו של הפותח, double כעת על ידי שותפו של המכפיל צריך עכשיו להיות RESPONSIVE-מגיב ומראה לפחות שתיים מ-2 הסדרות הנותרות – עם לפחות 6+ HCP – עפ"י ההסכם זה יכול להיות 2 סדרות בדירוג הפוך לסדרת הפותח.

730

במושב השלישי אתה יכול לבצע פתיחות קלות-חלשות מכיוון שאינך צריך עוד הכרזה חוזרת-re-bid מוכנה וכדאי לעשות זאת, במיוחד אם סדרת ה-5 או 6-קלפים בידך היא spades.

הטיפ של Noosabridge:

8

כאשר אתה זוכה בלקיחה הראשונה בתור יד שלישית (מאחורי הדומם) האם אתה תמיד חוזר באותה סדרה בה ביצע שותפך את הובלת הפתיחה? שחקני ברידג', כמו אמנים גדולים, צריכים להבין את החוקים אבל גם לדעת מתי לשבור אותם. כלל אחד כזה הוא "החזר תמיד את ההובלה של השותף שלך". הכלל הוא בסדר, אבל שחקן ברידג' יגיד לך שזה תמיד לא בסדר להגיד "תמיד". המפתח (בדוגמא) היה שהשותף רצה להוביל בסדרה "לכיוון החולשה" בדומם. זה לא נדיר להיתקל במצב מסוג זה, שבו יש עתיד מוגבל בהובלת סדרת השותף, בעוד שבסדרה אחרת בדומם יש 2 או 3 קלפים נמוכים ובכך מציעה מטרה מושכת יותר. סיבה נוספת לא לחזור בסדרת ההובלה של השותף היא אם השותף הכריז סדרה ולא הוביל אותה, אז ברור שביד השותף יש סדרה שהוא לא יכול להוביל ממנה ורוצה שתוביל את הסדרה שלו ברגע שתשיג את ההובלה.

הטיפים של vcbridge-Bridge Unit 547:

247

כשברור שהשחקן במושב השלישי לא יכול לרצות את המשך ההובלה בסדרה שהובלה בלקיחה הראשונה – נגיד שבדומם יש singleton בחוזה סדרה או שההחזקה של הדומם בסדרה זו היא עכשיו יציבה – השחקן השלישי צריך לתת איתות של העדפת סדרה.

255

לפני שתשחק את היד שלישית בלקיחה הראשונה, השתמש בהכרזות, בהובלה ובדומם כדי לדמיין את כל החלוקה. השתמש בחזון הזה כדי לתכנן (בתחילה) את ההגנה כולה.

259

בהגנה, בכל פעם בצד שלך זוכה בכל לקיחה אפשרית בסדרה צדדית, תן ruff and sluff (חיתוך והשלכת מפסיד). אתה יכול ליצור אפקט של uppercut (ה-uppercut בשליט הוא המעשה של חיתוך עם קלף משמעותי בשליט ביד שנייה או שלישית על מנת לבסס לקיחה בשליט עבור השותף שלך, אם השחקן הבא over-ruffs) עבור עצמך.

280

בלקיחה הראשונה, אם הכרוז משחק מיד מהדומם, המגן ביד שלישית צריך להשהות למחשבה; לטובתו ולטובת שותפו להבין מאיפה יבואו הלקיחות שיביסו את החוזה.

287

משחק היד השלישית בלקיחה הראשונה, אם הקלף הגבוה ביותר בידך נמוך מ-9, תן ספירה, שחק נמוך מ-3 קלפים והתחל גבוה-נמוך עם מספר שווה של קלפים.

332

אל תהיה עבד למשחק קלף גבוה ביד השלישית. כנגד NT, אל תשחק קלף גבוה מהיד השלישית עם AQx. בדרך כלל זה נכון לשחק את ה-Q; זה שומר על התקשורת עם בן השותף פתוחה; הכרוז יחשוש מאובדן הסדרה כולה אם הוא יתחמק עם ה-K. מ-Kxx עם כל הקלפים הנמוכים בדומם ותופס אותך עם שליט מכובד שאפשר לאחר מכן להשתמש בו ל-over-trump בדומם, שחק קלף נמוך.

337

כדי לבצע את המשחק הנכון ביד השלישית בלקיחה הראשונה, אתה צריך לקבל קצת מושג האם השותף מוביל מאורך או מקוצר, מחולשה או מחוזק. אל תהיה עבד ל " יד שלישית משחקת גבוה ".

352

משחק יד שלישית בלקיחה הראשונה, מומחים נוטים לשקר ולזכות עם ה-A ולא ה-K כאשר מתכננים לחזור עם singleton; הזכייה ב-K והחלפה-מעבר נוטה לשלול singleton.

366

משחק יד שלישית מול No-trump המחזיק AQx, המשחק הרגיל בלקיחה הראשונה הוא ה-Q; אתה עדיין מבטל חסימה והכרוז עשוי להרגיש נאלץ לקחת את ה-K ולא לעכב.

429

על הכרוז לקבוע כיצד הסדרה שהובלה מחולקת; שקול את הקלף שהובל, הקלף שהיד השלישית משחקת, ואם היד השלישית זוכה, הקלף בו היד השלישית חוזרת.

432

ככרוז בחוזה NT אוחז ב-Kxx מול xx בדומם בסדרה שהובלה בלקיחה הראשונה, אם יד שלישית משחקת את ה-A וחוזרת בסדרה, בדרך כלל זה נכון לעכב ולזכות בסיבוב השלישי.

481

כאשר השותף מוביל Q וביד השלישית יש את ה-A, היד השלישית חייבת לאפשר ל-K singleton בידו של הכרוז ולרוב תשחק ה-A.

563

במושב השלישי שחק / זכה בקלף הנמוך ביותר ברצף; אתה שולל את החזקה בקלף הנוגע  הנמוך/ המכובד.

הטיפים של Dr. Harold Schachter:

1

כולנו שמענו את האקסיומה של הברידג', " יד שלישית משחקת גבוה ", עם זאת, אל תשחק " יד שלישית גבוה " אם מזה ייהנה רק הכרוז. בחוזה בסדרה, השותף בדרך כלל לא יוביל קלף נמוך בעת החזקת ה-A בסדרה בה הוא הוביל. לכן, הידיעה כי הכרוז מחזיק את ה-A עשויה לאפשר לך, כשחקן השלישי, להסיק כי משחק קלף גבוה במושב השלישי לא יכול לזכות בלקיחה אלא רק לבסס זוכים עבור הכרוז או הדומם. במקרים כאלה, עכב את המכובד שלך – אין שום ערך לשחק קלף גבוה אם זה רק לטובת הכרוז.

72

כאשר אתה בהובלה ושותפך הכריז סדרה, אלא אם כן יש לך הובלה טובה יותר משלך, זה בדרך כלל הדבר הטוב ביותר להוביל את הסדרה שלו לעומת כל האחרות. הובלה בסדרה בה השותף overcalled היא בטוחה יותר מאשר הובלה בסדרה בה השותף פתח. עם זאת, אם ההכרזות הצביעו על כך שהשותף ביצע פתיחה קלה ביד שלישית, נטה להוביל את הסדרה של השותף. אחת הסיבות לפתיחה קלה במושב השלישי הוא לכוון את ההובלה.

ולסיום, קצת הומור:

"זה ידוע היטב כי במושב השלישי, אתה חייב להחזיק 13 קלפים כדי לפתוח את ההכרזה." (Kaplan Quotes)

בברכה,

גבי לוי

אודות Gabi

כתוב תגובה

למעלה

תפריט נגישות

נגישות