אתה נמצא כאן: ראשי / אזור הכתבות באתר / מחקר: לימוד משחק הברידג' משפר את הישגי וכישורי התלמידים במתמטיקה ובמקצועות נוספים
מחקר: לימוד משחק הברידג' משפר את הישגי וכישורי התלמידים במתמטיקה ובמקצועות נוספים

מחקר: לימוד משחק הברידג' משפר את הישגי וכישורי התלמידים במתמטיקה ובמקצועות נוספים

פורסם ביום: 04.12.2012; עודכן ביום: 23.03.2024

וכעת, כתבה חדשה " מחקר: לימוד משחק הברידג' משפר את הישגי וכישורי התלמידים במתמטיקה ובמקצועות נוספים " עפ"י "משחק הברידג' נתיב למתמטיקה …. ועוד הרבה יותר " (btfy.org)

ברידג' משחק הקלפים מעוגן באופן מהותי במתמטיקה. מחיבור פשוט, חיסור, כפל וחילוק, לפונקציות מורכבות יותר של סיכויים וחישובי אחוזים. המשחק הזה מחדד מיומנויות התלמידים במתמטיקה יותר מאחרים.

מחקר שנערך על ידי Christopher C. Shaw, Jr. Ph.D מ-Illinois במטרה לקבוע את מידת ההשפעה של לימוד משחק הברידג' שיכולה להיות על תלמידי בית הספר. באמצעות מחקר זמין תלת-שנתי , הוא כולל נתונים משכנעים כי לימוד משחק מתוך הברידג' יסייע לילדים לשפר את ביצועיהם בבדיקה סטנדרטית. השנה הראשונה של תלמידים שנחקרו הראתה שיעור שיפור גבוה של 10% עד 35% בכל המקצועות במבחן בסיסי של כישורים – Iowa Test of Basic Skills לעומת חבריהם לכיתה שלא לומדים ברידג'.

יתרונות משחק הברידג' אינם עוצרים בכישורי מתמטיקה פשוטים. בנוסף לחלק המתמטי הטהור של כישורי הברידג', ילדים חייבים ללמוד: כללים וחוקים, לחשוב באופן רציף וסדרתי, עבודה בשיתוף פעולה עם השותף למען מטרה משותפת, הסקת מסקנות, יכולת פתרון בעיות, פעולה הדדית-חברתית, יכולת חשיבה ביקורתית, היגיון ומשמעת עצמית.

לקישור לכתבה המעודכנת " חוקים וכללים במשחק הברידג' " – לחץ כאן

המידע באתר מנוסח בלשון זכר לצורכי נוחות בלבד, ומתייחס לגברים ולנשים כאחד.

אחת המתנות הגדולות ביותר שאנחנו יכולים לתת לדור הזה של ילדים הוא ההזדמנות ללמוד ברידג' וכל מה שיש למשחק להציע.

לקישור לממצאי עבודת המחקר ולחומר לימודי בשיטת שלב-אחר-שלב ולניתוחי ידיים באתר btfy.org – לחץ כאן

מחנכים מצאו שמשחק הברידג' משפר את התנהגות תלמידי ברידג' ומחדד את המתמטיקה, זיכרון, תקשורת, אנליטיות, וכישורי עבודת צוות. המשחק נתפס כדרך המעוררת צעירים ללמוד סטטיסטיקה והסתברות. לאורך הדרך, הילדים ישיגו שיפור בריכוז שלהם, כמו גם המתמטיקה שלהם, פתרון בעיות וכישורים לוגיים.(acbl)

חשיבה היסקית – מסקנתית: משחק הברידג' מחייב אותך לנתח את המידע שאתה מקבל, לתרגם את המידע לתוך חזון, לעשות תכנון להצלחה המבוססות על חזון וללמוד להסתגל ולהתאים את התכנית שלך כאשר מידע נוסף יהיה זמין,  כל היסודות של חשיבת היקש. (unit499.bridgeforyou)

לקישור לכתבה " Statistically speaking: Researcher finds link between bridge and improved test scores in children " – לחץ כאן

ולסיכום, חלק מהיתרונות הנוספים של לימוד הברידג' לתלמידים ולסטודנטים:

• שיפור ביצועים אקדמיים.
• רכישת חברים חדשים.
• שיפור מיומנות וכישורים חברתיים, מיומנויות תקשורת ויצירת קשרים חברתיים שיסייעו להם (גם) בעיסוקים האקדמיים והמקצועיים בעתיד.

לקישור לכתבה " היתרונות הבריאותיים של לימוד משחק הברידג' " – לחץ כאן 

עפ"י הכתבה " Benefits of playing card games with children ": משחקי קלפים עוזרים לילדים לפתח כישורי המוטוריות, הקוגניטיביות והרגשיות.

המיומנויות הקוגניטיביות המופעלות על ידי משחק משחקי קלפים עם הילדים הן רבות: החל משינון התאמה, מספר זיהוי דפוסים וקידום מושגים מתמטיים מורכבים יותר בהתאם לרמת הקושי. הגדלת רמות קושי גורמת לילדים להשתמש באינטלקט שלהם יותר במתן פתרונות במציאת דרכים חדשות לנצח.

השגת מטרה יכולה להיות חשובה כמו למידה להתמודד עם הפסד. סבלנות-משחק הוגן ניתן לפתח או למד מגיל מוקדם ומשחקי קלפים הם אמצעי שימושי מאוד עבור זה. כל משחקי קלפים דורשים תקשורת, כך הילדים צריכים לדבר אחד עם השני, כדי לנהל משא ומתן או להבין את החוקים, בתורם ולאתגר אחד את השני. עזרה לחבר בקושי ולהיות שחקן צוות הגון.

לקישור לאתרי ברידג' מומלצים לצעירים – לחץ כאן

כאמור, החוקר Christopher C. Shaw מצא כי תלמידים שלמדו לשחק ברידג' הראו שיפור גדול יותר בשנות חטיבת ביניים שלהם מאשר חבריהם לכיתה שאינם שחקני ברידג' שלהם בתחומים של קריאה, שפה, מתמטיקה, מדעים ומדעי חברה. בעיקר, שחקני הברידג' הצעירים זכו לשיפור בהישגיהם של 39.31% במדע, 24.22% במתמטיקה, ו22.74% במדעי החברה, לעומת חבריהם.

עפ"י פרופ' Alberto Oliviero: ברידג' מקדם ומפתח את ההיקף הקוגניטיבי: 1) יכולת לתקשר; 2) מיומנויות ההיגיון; 3) תנאים מוקדמים ללמידה: תשומת לב, זיכרון; 4) כישורים רוחביים ספציפיים. מחקרים שנעשו לאחרונה על למידה של תלמידים מראים כיצד היעדר הכישורים המיוחדים הללו יוצר את רוב הקשיים הלימודיים לתלמידים.

עפ"י כתבה בנושא פרויקט " הדור הבא ": ערכו של משחק הברידג' ובתרומתו הרבה לילדים כמשחק חשיבה חברתי, אסטרטגי ומאתגר אשר מאפשר לתלמידים הצעירים לרכוש ולפתח כישורי למידה, כישוריי חיים וכישורי חברה.

לקישורים באתר התאגדות ישראלית לברידג' – לחץ כאן וכאן

וגם: במחקרים שנעשו בצרפת, סקנדינביה ובארה"ב התברר שתלמידים שלמדו ושיחקו ברידג' שיפרו את הישגיהם בלימודים בממוצע של כ 15% וכן חל שיפור גם בהתנהגותם.

עפ"י הכתבה " New study shows playing bridge is mood-booster and stressbuster ": מחקר חדש מגלה כי שחקני ברידג' אומרים שמשחק הברידג' משפר את מצב הרוח, מפחית מתח, מחזק קוגניציה (הכרה, מכלול התהליכים המנטליים) ומרחיב אינטראקציות חברתיות. קרוב ל-500 חברי איגוד (התאגדות) הברידג' הישראלי, גיל ממוצע קרוב ל-70, נסקרו על ידי המרצים לריפוי בעיסוק ליאת חן-הרבסט, יעל פוגל וסוניה מאייר מאוניברסיטת אריאל ולירון לאמאש מאוניברסיטת חיפה. 97 אחוז מלאים מהנשאלים אמרו שמשחק ברידג' משפר את מצב הרוח שלהם, 85% אמרו שהם משחקים ברידג' בגלל האינטראקציות החברתיות שהוא מטפח, ו-65% מרגישים שהברידג' מפחית את הלחץ היומיומי.

החוקרים גם ציינו שהשחקנים משתמשים בסוגים שונים של פונקציות ניהוליות – כמו חשיבה גמישה, זיכרון עבודה, תכנון ותיעדוף ושליטה בדחפים – לפני, במהלך ואחרי המשחק. החוקרים גילו גם כי "ככל שאתה משחק ומשתפר בברידג' כך הפונקציות הניהוליות שלך מתחדדות יותר, אבל אתה לא צריך להיות בעל פונקציות ניהוליות גבוהות כדי לשחק טוב".

לקישור – לחץ כאן

לקישור ל " ?Why should we encourage bridge in Schools " – לחץ כאן

לקישור ל " Educational implications " – לחץ כאן

לקישור ל " The Educational and Social Function of Bridge " של פרופ' Elsa Cagner – לחץ כאן

לקישור לכתבה " versailles 9-year old improves grades by playing bridge " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " In Bridge, Schools See Mental and Social Benefits " בעיתון "The NY Times " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Kids Can Play Bridge Too " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " For Students Raised on iPods, Lessons in Bridge " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Education: bridge as an educational tool " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " 7 Reasons to Teach Your Kids Bridge " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " How Bridge Can Benefit Your School and Your Students " – הוסר

לקישור לכתבה " Suggestions for Teaching Kids Bridge " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " ?How can playing a game improve your students’ test scores and much more " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Bridge and its benefits " – לחץ כאן

עפ"י "britishcouncil ": משחק ברידג' מגיל צעיר משפר את הביצועים האקדמיים כפי שהוכח על ידי מחקרים שנערכו בבתי ספר בבריטניה ואחרים. יותר ויותר בתי ספר גם מאמצים שיטות אימון מתמטיקה חלופיות עם הברידג' ככלי.

לקישור לכתבה " Bridge and Music " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Teach Your Kids Bridge " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " ?Can My Children Learn To Play Bridge " – לחץ כאן

לקישור לשיעור " How To Teach Bridge To Kids " ב-youtube – לחץ כאן

לקישור לשיעור " Learn Bridge Bidding In 5 Minutes " ב-youtube – לחץ כאן

לקישור לסרטון " Bridge- The Ultimate Mind Game " ב-youtube – לחץ כאן

לקישור לסרטון " Benefits of bridge for children " ב-youtube – לחץ כאן

לקישור לסרטון " Bridge is Condensed Life " ב-youtube – לחץ כאן

בהצלחה לכולם בלימודים ובמשחקי הברידג',

ובברכה,

גבי לוי

אודות Gabi

כתוב תגובה

למעלה

תפריט נגישות

נגישות