אתה נמצא כאן: ראשי / אזור הכתבות באתר / משחק הטעייה – Deception
משחק הטעייה – Deception

משחק הטעייה – Deception

פורסם ביום: 23.02.2013; עודכן ביום: 24.03.2024

מהות העדכון: נוספו טיפים, קישורים לשיעורים ב-youtube לכתבות ולניתוחי ידיים

קהל היעד:

ולכבוד חג הפורים, חג התחפושות, כתבה חדשה " הטעייה במשחק הברידג' "

הבהרה: עפ"י "חוק 73 – תקשורת, קצב והטעייה ":  הטעייה – שחקן רשאי לנסות להטעות יריב באמצעות קריאה או משחק (כל עוד ההטעייה אינה מודגשת ע"י חיפזון בלתי נדרש או היסוס, ואינה מוגנת על-ידי הבנות נסתרות או ניסיון מצטבר של השותפות).

לקישור ל " חוקי משחק הברידג' התחרותי – 2017 " בעברית – לחץ כאן

המידע באתר מנוסח בלשון זכר לצורכי נוחות בלבד, ומתייחס לגברים ולנשים כאחד.

הגדרת משחק הטעייה: " משחק קלף שמטעה את היריבים להעריך בטעות חולשה מוסתרת של קלפים לכוח. " (bridgehands)

false-card: קלף משוחק לתת ליריב מושג מוטעה של האיכות או האורך של היד המחזיקה בסדרה שהובלה. לשחק קלף מטעה, במיוחד מפסיד גבוה, על מנת להטעות היריב. (dictionary.reference)

קלף כוזב: משחק מטעה של קלף. משחק קלף השונה מזה הצפוי כדי להערים על יריב. זה יכול להיות פשוט כמו משחק 5 מ-654 (במקום 4) או משחק ה-Q מתוך החזקת QT (במקום T), או התחמקות מלשחק המלך כאשר יש לך הזדמנות לזכות בו. זהו אחד החלקים המרתקים והמהנים ביותר של משחק מתקדם. (fifthchair.org)

False Card: ההסתברות של משחק הטעייה חייבת להיות מחושבת על ידי כל שחקן בשולחן. החלטה אם קלף משוחק במטרה להטעות את הכרוז או היריב יכולה להוביל ללקיחה מנצחת חיונית. (bridgesqueezescomplete) לדוגמאות – הוסר

תמרון הגנתי או התקפי של משחק קלף ששחקן בדרך כלל לא משחק כדי להטעות כרוז / מגן בתקווה להביס את החוזה, או להשיג לקיחה נוספת.

אזהרה: לשותפים בני תמותה, הימנעו מהכרזות psyches (הכרזות כוזבות). השותף שלך עשוי לא להבין ולא להעריך את "הבדיחה". אם תבחר להכריז הכרזה כוזבת, קבל אחריות מלאה על הכרזת ה-false bid והיה מוכן להתנצל בפני שותפך. (bridgehands)

וגם: הובלה מטעה " תשרוף " אותך לעתים קרובות יותר מאשר את היריבים, כי השותף, בדרך כלל שם לב יותר להובלה שלך מאשר הכרוז. אם בחרת להוביל קלף יוצא דופן או מטעה, תמיד יש לכך סיבה הגיונית. שותפך עשוי להביע עניין רב לשמוע אותה מאוחר יותר אם ההובלה שלך נכשלה. (home.comcast.net)

בעת תכנון משחק הכרוז, ספור זוכים, ספור מפסידים, בדוק תקשורת עם הדומם, חשוב על חלוקות הסדרות של היריבים שלך, זהה את היד "המסוכנת" (היד אתה לא רוצה לתת לה את ההובלה), תכנן השלכות דרושות, ושקול הטעייה אפשרית לפני שאתה משחק ללקיחה הראשונה. (BoomerBridge)

מתוך כתבה בעיתון " Tri City Herald " מיום 21.04.1988: "הכרזות שנועדו להטעות את היריבים, אבל עם סיכון נמוך לצד המכריז. Falsie אידיאלי יכסה החוסרים שלך ויסתיר ההחזקות החלשות שלך, תוך שמירה על אמינותו. אם אתה חושב שאתה עשוי ליהנות מהטעיית היריבים התמימים שלך, תן ל-falsies ניסיון ".

מצבים טובים לשימוש ב- falsie מופיעים כאשר יש לך מושג די הוגן של איפה אתה רוצה לסיים. אתה לא באמת צריך הרבה יותר שיתוף פעולה מהשותף אז הוא לא יכול לטעות באופן מזיק. הזדמנויות כאלה מתרחשות בתדירות הגבוהה ביותר כאשר ידו של השותף כבר הוגבלה-limited.

(George Havas) – הטיפ שלו מתוך הטיפים של מומחים – Bols Expert Tips – בהמשך הכתבה.

לקישור לכתבה " Falsies "– לחץ כאן

אין איסור על ביצוע הכרזות ומשחקים מטעים כדי לבלבל את היריבים – כל עוד לא מדובר בחלק מהסכם שותפות שלא פורסם. אתה חופשי לדוגמה לשחק קלף שונה ממה שניתן היה לצפות מההחזקה שלך, בתנאי שאתה משחק את הקלף בצורה חלקה וללא תגובה. באופן דומה אתה חופשי לבצע הכרזה שאינה מתיישבת עם מערכת השיטות שלך להביך את היריבים, ובלבד שזה באותה מידה של הפתעה לשותף שלך כפי שהוא ליריבים. כמובן שאתה תמיד חייב להכריז ולשחק באופן חוקי, עפ"י הסדר, ובהתאם לדירוג של ההכרזות, הכללים של לעקוב בסדרה, וכן הלאה, גם אם הבחירה של ההכרזה או המשחק שלך היא לא שגרתית ובלתי צפויה. (pagat.com)

False Carding: כאן אנו מסתכלים על המצבים שבהם או הכרוז או מגן משחק קלף לא סטנדרטי במטרה להטעות את הצד השני. השלכה כוזבת היא הרבה יותר בטוחה לכרוז, כמובן, כי הוא לא צריך לדאוג להטעיית שותפו – לקישור לכתבה – לחץ כאן

היתרון של איתות הפוך-upside-down הוא שזה קשה יותר לכרוז לשחק קלף כוזב כנגד. לקישור לכתבה – לחץ כאן

הכותב ממליץ לשמור את משחק ההטעיה למשחקים תחרותיים עם השותף המועדף עליך (גמיש אופקים) ולא במשחקים חברותיים.

עפ"י Ely Culbertson :

  1. ניתן בהחלט להשוות False-carding עם אש. אם מטפלים בו כראוי, זה יוכיח שירות בעל ערך רב לשחקן הברידג', בל אם לא יכובד, זה יסתובב ויביא אסון.
  2. משחק קלף כוזב מקובל ע"י שחקנים מומחים, לאחר שהובלת את קלף הרביעי מלמעלה מסדרת 5-קלפים כנגד חוזה No-Trump הוא לא להפיל את הקלף התחתון מידך בסיבוב השני של הסדרה, אלא להפיל את הגבוה הבא בידך וכך לגרום לכרוז לחשוב שיש בידך רק 4-קלפים בסדרה, ולפיכך הוא עלול לא להחזיק את העוצר שלו מספיק זמן כדי לסגור את שותפך בחוץ.
  3. משחק קלף כוזב ע"י הכרוז או ע"י אחד משחקני ההגנה הוא אומנות. כאשר הכרוז מחזיק ב-2 קלפים בעלי ערך שווה, לעתים קרובות זוהי החלטה חשובה ביותר לגבי איזה קלף עליו לשחק בניצחון הלקיחה!
  4. השחקנים המגנים המשחקים קלף כוזב מסתכנים בהטעיית שותפיהם, ותמיד יש לקחת זאת בחשבון.

לקישור לכתבה " False-carding By Ely Culbertson " – לחץ כאן

שים לב, אל תוביל לעולם מתחת ל-A בחוזה עם שליט. הסיבה הברורה ביותר הינה האפשרות שביד הכרוז singleton בסדרה, אבל יותר חשוב, שותפך יניח מהובלתך כי ה-A לא בידך. ולמתקדמים: הזדמנות ראשונה למשחק הטעייה היא underlead מתחת ל-A, אבל אתה צריך להיזהר שלא להפסיד לקיחה או להיות "ברור מדי".

עפ"י רם סופר: לכרוז מותר בהחלט לנסות "לבלבל את האויב" ולשחק את קלפיו באופן מטעה. לפעמים ניתן ליצור רושם כאילו יש לכם קלף בודד-singleton בסדרה ולגרום למגן לנטוש סדרה שהיה צריך להמשיך בה. חשוב להדגיש שהקלף המטעה חייב להיות משוחק בצורה טבעית וללא כל שינוי בקצב המשחק הרגיל שלכם.

לקישור לכתבתו " קלף מטעה " בגיליון יוני 2014 של התאגדות ישראלית לברידג' (עמ' 10) – לחץ כאן

לקישורים לכתבותיו של רם סופר " משחקי הטעיה " בגיליונות ינואר ופברואר 2017 של התאגדות ישראלית לברידג' – לחלק ראשון (עמ' 20) – הוסר; לחלק שני (עמ' 18) – הוסר

לקישור לכתבתו של רם סופר " משחקי הטעיה בהגנה " בגיליון מספר 166 (עמ' 22) של התאגדות ישראלית לברידג' – הוסר

עפ"י כתבתו של רם סופר " משחקי הטעיה בהגנה (3) איום בחיתוך " – בגיליון מספר 172 (עמ' 22): כדאי למגנים להעביר לכרוז ”מידע“ כוזב על החלוקה, ובה בעת להיזהר לא לחשוף בפניו מידע אמיתי רב מדי שיעזור לו לשחק בצורה מוצלחת.

לקישור – לחץ כאן

לקישור לכתבתו של Martens Krzyszto בכותרת " הסוואה " (תרגום ע"י רם סופר) בגיליון אוקטובר 2019 של התאגדות ישראלית לברידג' – הוסר

לקישור לניתוח יד מספר 12 של נגה טל בתחרות סימולטנית אפריל 2013 – לחץ כאן

לקישור לניתוח יד  מספר 35 של רם סופר בתחרות סימולטנית יולי 2021 – לחץ כאן

לקישור לכתבתו " משחקי היד הטובים ביותר – תחרויות Alt 2021 " של רם סופר בגיליון פברואר 2022 של התאגדות ישראלית לברידג' (עמ' 19) – לחץ כאן

עפ"י הכתבה " Deceptive Plays and False-Carding in the Game of Bridge ":

כאשר היריב שלך מוביל סדרה ואתה לא מתכוון, או לא מסוגל, לזכות בלקיחה, שחק בצורה כזו שתיצור את הבלבול הרב ביותר עבור היריבים שלך בכל הקשור לאותות ההגנתיים שלהם. קלף כוזב עם קלף spot גבוה כדי לעודד המשך, אחרת שחק נמוך אם אתה מקווה לעבור סדרה.

כאשר היריב שלך מוביל סדרה ואתה מתכוון לזכות בלקיחה, שחק בצורה כזו שתיצור את הספק הגדול ביותר לגבי הקלף המכובד שאתה באמת מחזיק. כאשר אתה מחזיק מספר קלפים ברצף, שחק קלף כוזב ע"י זכייה בלקיחה עם הקלף הגבוה ביותר ברצף, לא הנמוך ביותר.

"קלף כוזב" הוא משחק מכוון של הקלפים של השחקן במה שעלול להיחשב כאופן חריג, שמטרתו להונות את יריביו ביחס לקלפים שבהם הוא מחזיק בפועל.

שים לב: הכרוז יכול לבחור לשחק את הקלפים שלו בכל סדר שהוא חפץ בו מבלי לחשוש להטעות את השותף מכיוון שהדומם אינו משתתף פעיל במשחק היד, אך המגנים חייבים להיות זהירים בעת משחק של "קלפים כוזבים" לא להטעות את שותף, תוך ניסיון, במקביל, להטעות את הכרוז.

לקישור – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Deception 1 " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Brilliant deceptive play " – לחץ כאן

הובלה מטעה בסדרת השליט כוללת 9 מ- T9x וה-J מ-QJ doubleton.

(kantarbridge)

לקישור לכתבה " Deception Dupes Declarer " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Deceptive Defense Fools Declarer to Stop an Overtrick " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Deceptive Play Keeps Hopes Alive " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Falsecarding against slams " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " The Power of the Falsecard " – לחץ כאן

לקישור לניתוח יד בכותרת " Deception — Problem " – לחץ כאן

לקישור לדיון בנושא " במשחק הברידג', אילו צורות של הטעייה הן אתיות? " – לחץ כאן

לקישור לניתוח יד " Patiently Waiting to False Card " – לחץ כאן

לקישור לניתוח יד " Deceptive Plays Hand 1 " – לחץ כאן

לקישור לניתוח יד " Deceptive Plays Hand 2 "- לחץ כאן

לקישור לניתוח יד " Deceptive Plays Hand 3 " – לחץ כאן

לקישור לניתוח יד " Deceptive Plays Hand 4"- לחץ כאן

טיפים בנושא ההטעיה:

30

שקול הטעייה זה יכול לתת לך Top. משחק של הטעייה בקלפים הן על ידי המגנים והן ע"י הכרוז הוא מובן היטב ועובד במשחק הברידג'. כמו עם משחק הטעייה, בהשלכה על ידי המגנים, קיים סיכון כי אתה יכול להטעות את שותפך עם הטעייה גרועה שנבחרה. עם זאת, שקול לבצע הטעייה במכרז, במיוחד כאשר השותף הראה ערכים מוגבלים, כך שאתה לא יכול להוליך אותו שולל רחוק מדי, כדי להסיט את תשומת הלב של היריבים שלך. זה לא תמיד נכון לבטא "נכון" את החזקות שלך במכרז. הוסף כמה "דגדוגים" למשחק שלך. הכרזות False – לא זוכות להערכה כל כך טובה, אבל בטוח שהן יכולות לתת לך התרוממות רוח משמעותית. הכוונה לא להכרזות פתיחה שערורייתיות עם ערכים של כמעט שום דבר הגורמות לכל מיני בעיות ל-2 הצדדים של השולחן. אלא להכרזות שמטרתן להונות את המגנים, אך עם סיכון קטן לצד שלכם. הטעייה אידיאלית תכסה חוסרים שלך ותסתיר את חולשת ההחזקות שלך תוך שמירה על אמינות. אם אתה חושב שאתה עשוי ליהנות מהטעיית היריבים התמימים שלך, נסה אותה. מצבים טובים לשימוש בהטעייה מתעוררים כאשר יש לך מושג טוב למדי של איזה חוזה אתה רוצה בסופו של דבר. אתה לא באמת צריך הרבה יותר שיתוף פעולה של שותפך כך שהוא לא יכול ללכת שולל באופן מזיק. הזדמנויות כאלה בתדירות הגבוהה ביותר מתרחשות כאשר ידו של שותף היא כבר מוגבלת.

43

הסתר את ה-Q בשליט, המגנים עשויים לחשוב שיש להם אותה. היבט אחד של המשחק המייחד את המומחה מהשחקן הממוצע הוא בתחום משחק ההטעייה. המומחה מחפש תמיד דרכים כדי לגרום ליריבו לעשות טעות, או כדי להציל את עצמו מהצורך לנחש. בתחום של משחק הכרוז, דרך אחת לעשות זאת היא לשכנע את המגנים שהם בססו יותר לקיחות הגנתיות עבור הצד שלהם מאשר הם עשו בפועל באותו משחק. סדרת השליט מציעה הזדמנות מצוינת עבור מספר משחקי הטעייה, שאחד מהם ראוי לתשומת לב רבה יותר מאשר ניתנה לו בעבר. (דהיינו להסתיר את ה-Q בעת משיכת השליטים, כך שהמגן יטעה ויחשוב שה-Q ביד המגן השני).

58

משחק לא ידידותי. ישנן פעמים כאשר J מ-J9, ה-Q מ-QT וה-K מ- KJ ייתכן שישיגו תוצאה מזהירה בהגנה. כאשר שאתה יודע כי הקלפים יטעו את הכרוז היטב, אתה צריך להיות בתצפית על ההזדמנות להטעייה.

בין המקורות: haroldschogger; BOLS Expert Tips

הטיפים של : vcbridge-Bridge Unit 547:

266

אם הכרוז לוקח עקיפה מפסידה שהוא יחזור עליה, התחמק – בצורה חלקה. אל תהסס או תמשש קלף אחד ואז תשחק קלף אחר. התחמקויות הטעייה דורשות יכולת " שיגור ".

475

אם ברצונך לגרום ליריבים להוביל בשליט, הובל בסדרה הקצרה של הדומם – גם אם אין לך מה לחתוך בסדרה זו.

476

לעתים קרובות ניתן להוביל את היריבים כמו כבשים. לא משנה מאיזה סדרה שנראה שאתה מתכוון להשליך ממנה בטוח שזו תהיה הסדרה שהם יתקפו ברגע שהם יקבלו את ההובלה.

477

אם ברצונך להסתיר כוח בסדרה שיש בידך את כל המכובדים, לפחות תעמיד פנים שאתה מנסה עקיפה.

523

עם KQT ביד מול קלפים גרועים בדומם, שחק קלף נמוך ל-Q בהתחלה, לא ה-K-אתה מקווה להימנע מניחוש מאוחר יותר ע"י הטעיית המגן עם A היושב מעליך לחשוב שלשותפו יש את ה-K, ולכן שזה נכון קח את ה-A.

491

אתה יכול לזכות בערמה בלקיחות נוספות ע"י משיכת-פיתוי שחקנים-יריבים לכסות מכובד עם מכובד למרות שאתה לא מתכנן עקיפה.

לקישור לכתבה " טעויות במשחק הברידג' " – לחץ כאן

עפ"י טיפ מספר 188 למתקדמים: " מדי פעם אתה יכול underlead-להוביל מתחת ל-A, אם אתה חושב שאתה יכול לגרום לכרוז לניחוש מוקדם. יש בידך את הסדרה שהדומם הכריז ואתה מחזיק A65 בסדרה זו כאשר אתה מוביל את הסדרה הזאת והדומם מופיע עם KJ94 רוב הכרוזים יחשבו שלא הובלת מסדרת A וישחק לך עבור ה-Q ולנסות ה-J בדומם. שותפך יהיה שמח לזכות בלקיחה הראשונה עם ה-Q ".

לקישור לכתבות " False-Carding " – לחץ כאן וכאן

לקישור לכתבה " The deceptive play to recognize " של Phillip Alder – לחץ כאן

לקישור לכתבה  " Deception " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " The Art of False Carding and Deceptive Play in Bridge " – לחץ כאן וכאן

לקישור לכתבה " False preference " – לחץ כאן

ישן! לקישור לכתבה " Jacoby on Bridge: Deception Play Nets Points " בעיתון " Sarasota Herald Tribune " מיום 28.09.1962 – לחץ כאן

ישן! לקישור לכתבה " Deceptive Play Is Helpful To Metropolitan Winners " בעיתון " The NY Times " מיום 27.10.1971 – לחץ כאן

לקישור לכתבתו של אפרים בריפמן " משחקי הטעייה " – לחץ כאן

לקישור לכתבתו של אפרים בריפמן " משחקי הטעייה בהגנה " בגיליון 98 אוקטובר 2011 (עמ' 14) – לחץ כאן

לקישור לכתבתו של אפרים בריפמן " הולכת שולל – משחק מותר " בגיליון אפריל 2014 של התאגדות ישראלית לברידג' (עמ' 18) -לחץ כאן

ישן! לקישור לכתבה " False-Carding is an Art which All Good Declares should Practice " בעיתון " The Pittsburg Press " מיום 28.09.1930 – לחץ כאן

הטיפ של Julian Foster: ככרוז נסה לטרוף-לבלבל את איתותי ההגנה ע"י הסתרת קלפי spot נמוכים.

הטיפ של Steve Moese: לפעמים הטעייה קטנה יכולה להפיק תועלת בשלב מוקדם של משחק היד לפני שהיריבים יודעים את צורת היד שלך.

לקישור לכתבה " A little deception " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Frank Stewart’s Bridge: Deceptive play " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Wonderfully Deceptive Play " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " ?Can you suspect false carding from the following situation " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Deceptive Play Saves the Day " בעיתון " The Milwakee Senstinel " מיום 28.10.1975 – הוסר

לקישור לניתוח יד בכותרת " An Old Ruse " – לחץ כאן

לקישור לניתוח יד בכותרת " Double Order Of Duck "- לחץ כאן

לקישור לניתוח יד בכותרת " False Card " – לחץ כאן

לקישור לניתוח יד של Mark Horton בכותרת " Detective Work " (עמ' 6) – לחץ כאן

לקישור לכתבה " הטעייה של כולם " בסדרה Ask Sally – לחץ כאן

לקישור לכתבה " When Nothing Seems Right Create an Illusion " – לחץ כאן

לקישור לשיעור " Deception " ב-youtube – לחץ כאן

לקישור לשיעור " Lesson 28 – Detective 1 " ב-youtube – לחץ כאן

לקישור לשיעור " The false card " ב-youtube – לחץ כאן

לקישור לכתבה " A Deceptive Play By Oswald & Jim Jacoby " – לחץ כאן

לקישור לכתבתו של יוסי אנגל " A deceptive lead " בגיליון דצמבר 2023 של התאגדות ישראלית לברידג' (עמ' 52) – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Discarding to deceive " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Deceptive Declarer Play " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Consider a Deceptive Defence " – לחץ כאן

לקישור לשיעור " When To Make Deceptive Plays " ב-youtube – לחץ כאן

לקישור לשיעור " Deception and Concealment " ב-youtube – לחץ כאן

לקישור לשיעור " Deceptive Declarer Play " ב-youtube – לחץ כאן

לקישור לשיעור " Trying to be a deceptive declarer " ב-youtube – לחץ כאן

לקישור לשיעור " Remember This Falsecard " ב-youtube – לחץ כאן

לקישור לשיעור " ?Bluffing is not a part of bridge. Or is it " ב-youtube – לחץ כאן

לקישור לשיעור " How to Play Deceptively " ב-youtube – לחץ כאן

לקישור לכתבות " Deceptive Play " – לחץ כאן וכאן

לקישור לטיפ של B. Magee " השלך את הקלף הגבוה שלך בניסיון להטעות ההגנה " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Test your deception " – הוסר

לקישור לכתבה מושקעת בכותרת " ?Red Herring? Greek Gift " בגיליון ספטמבר 2020 של " Wcbu newsletter " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " A devilish false card " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Falsecards " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Falsecards on Opening Lead " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Goren on Bridge: Deceptive play " – לחץ כאן

לקישור לשיעור " !McKenny suit preference signals and deceptive plays by declarer " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Bridge Tempo " – לחץ כאן

לקישור לשיעור " The ABCs of a legal Defensive Signals " – לחץ כאן

וכמעט לסיום, שים לב: אל תשחק קלף כוזב אלא אם כן אתה יודע ששותפך לעולם לא יזכה בלקיחה – וכדאי לך להיות צודק!

ולסיום, ציטוט של Marty Bergen: " עזור ליריבים שלך לבלוע את הפיתיון: אם אתה לא נותן ליריבים שלך סיכוי לעשות טעויות, אתה לא יכול לנצח ".

בברכה,

גבי לוי

אודות Gabi

כתוב תגובה

למעלה

תפריט נגישות

נגישות