אתה נמצא כאן: ראשי / אזור הכתבות באתר / הכרזות Double על פתיחת 1NT של היריב
הכרזות Double על פתיחת 1NT של היריב

הכרזות Double על פתיחת 1NT של היריב

פורסם ביום: 20.06.2020; עודכן ביום: 26.11.2023

קהל היעד:

2013-07-24_074611

והפעם, כתבה חדשה " הכרזות Double על פתיחת 1NT של היריב "

המידע באתר מנוסח בלשון זכר לצורכי נוחות בלבד, ומתייחס לגברים ולנשים כאחד.

עפ"י ateacherfirst: הכרזת Double לאחר פתיחת 1NT ידי היריב: אם אחד היריבים פתח 1NT וגם אתה מחזיק יד של No-Trump, אתה יכול  להכריז "Double" זו משמעות אפשרית אחת של double לאחר הכרזת 1NT על ידי היריב. אנא וודא שאתה מסכים למשמעות זו עם שותפך. חלקם עשויים להשתמש ב-double במקרה זה כמחייב. אם היריבים פגיעים, לפעמים עדיף פשוט לעבור-pass בשקט. אין זה סביר ש-2 השחקנים האחרים יכריזו כל דבר ואתה מוסר מידע על היד שלך אם אתה מכפיל.

נותרו עד 9HCP לכל היותר שיכולות להיות משותפות בין 2 השחקנים האחרים, מה שהופך את זה לא נבון לאף אחד מהם להכריז משהו. לא מן הנמנע שלאף אחד אין מספיק נקודות להשיב וה-double שלך יכול שיעבור-pass, ויישאר במקום כ-double עונשין. אתה רוצה להביס את החוזה הזה של היריבים, ולא לעזור להם להשיג יותר נקודות ע"י  ביצוע החוזה שלהם.

לקישור לשיעור " Lesson 7 – Use of Double " – לחץ כאן

עפ"י rpbridge: הכרזת Double ישירה של 1NT מראה יש של 17+ HCP, או 14-16 HCP עם סדרה טובה להוביל. Double במושב האיזון של 1NT מראה יד של 14+ HCP. במושב האיזון אין משמעות ל"הובלה טובה " מכיוון שלא תהיה המוביל. למען האמת, עדיף שיהיו בידך ערכים מפוזרים כדי שתוכל לסייע להובלת שותפך אם הוא יעבור.

תגובות: שותפו של מכרוז הdouble צריך להחליט אם להכריז או לעבור, והגורם החשוב ביותר הוא צורת ידו. האסטרטגיה הבסיסית היא: הכרז עם 0-5HCP וסדרת +5 קלפים. עבור עם +6HCP או כל יד ללא סדרת 5+ קלפים.

לקישור – לחץ כאן

לקישור לטבלת אפשרויות התגובות להכרזת double על 1NT – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Responder's action when partner's 1NT opening bid is doubled for penalty " – לחץ כאן

עפ"י Andrew Robson ה-Penalty Double: הכפלה לעונשין עם כל יד של +16HCP (או +18HCP עפ"י מקור נוסף), שמשמעותה " אני חושב שהיריבים ייפלו בחוזה " שמור ל (i) מול פתיחת 1NT)או (ii) מול הכרזות לאחר שהשותף הכריז, או (iii) ברור שזה סיום המכרז, המכפיל לא יכול להעלות על הדעת אפשרות להכריז.

לקישור – לחץ כאן

עפ"י Larry Cohen: אפילו הכרזת Double יכולה להיות מלאכותית. לדוגמה, שחקנים רבים משתמשים בהכפלה של פתיחת 1NT חזקה כדי לומר "יש לי יד חד-סדרתית." זה ייחשב מלאכותי (להבדיל מהכפלה מסורתית לעונשין של 1NT).

לקישור – לחץ כאן

לעומת זאת, עפ"י הכתבה " הכרזות התערבות מעל פתיחת 1NT של היריב ": ישנם 2 עקרונות שכדאי לזכור כאשר אתה חושב על להתחרות על פתיחת 1NT של היריב:

  1. הכפלה לעונשין-Penalty doubles של הכרזות 1NT הם בדרך כלל רעיון גרוע (מ-2  סיבות).
  2. צורת יד מכה (גוברת על) נקודות-HCP.

מדוע הכפלה לעונשין היא רעיון גרוע?

  1. יש לך יותר מדי כוח מרוכז ביד שלך. הכרוז מצפה כי אתה מחזיק 15 עד 17 HCP (עפ"י מקורות נוספים 16-18HCP); הוא מסכם את הנקודות שבידו ובדומם, מוסיף 16 (ממוצע), ומחסר את סך הכל מ-40, ויודע מיד אילו ערכים מחזיק השותף שלך. ובדרך כלל, השותף שלך לא מחזיק הרבה מכל דבר. הכרוז כמעט תמיד יבצע חוזה 1NT אלא אם במקרה השותף שלך מחזיק בידו את כל הנקודות החסרות.
  2. כי אתה רק לעתים רחוקות מקבל יד שמתאימה ל-Penalty double. ידיים רבות אחרות מצריכות הכרזה מיוחדת אחרת.

עפ"י הכתבה " Bidding Over Opponent’s 1NT Opening " : בימים עברו, שחקנים אהבו להכפיל את הכרזת הפתיחה של 1NT כאשר החזיקו ביד עם אותם ערכים.

לקישור לכתבה " הכרזות התערבות מעל פתיחת 1NT של היריב " – לחץ כאן

לקישור לשיעור " Doubling 1NT for Penalties " ב-youtube – לחץ כאן

לקישור לשיעור " !1NT doubled " ב-youtube – לחץ כאן

לקישור לשיעור " Doubling 1NT " ב-youtube – לחץ כאן

לקישור לשיעור " Doubling 1nt in Second Position " ב-youtube – לחץ כאן

לקישור לשיעור " Doubling 1NT in Fourth Position " ב-youtube – לחץ כאן

שים לב, עפ"י bidandmade: אחרי double עונשין על הכרזת NT, כל ה-doubles הבאים הם גם לעונשין. וגם: ה-double על הכרזת NT שימושי מאוד, במיוחד אם היריבים פגיעים, בו הלקיחות המפסידות שלהם יכולות במהרה להוסיף עוד נקודות שתקבלו גם אם הייתם מגיעים למשחק מלא. ניקוד של 500 עד 1100 הוא לרוב שלך!

תגובת שותפו של מכריז ה-double: אל תכריז דבר! תן ליריבים להתבשל. הביסו את החוזה שלהם ו" ספור את הכסף בסוף-במדרגות ", ותודו כמובן כמה מזל היה לכם. יוצא מן הכלל הוא שאם אתה יכול לראות משחק מלא שיכול להיות מבוצע. ה-double הראה 16+ HCP, כך שאם יש בידך 9 + HCP, אולי תרצה לחשוב פעמיים. אם הצד שלך פגיע והיריב הוא לא פגיע, אולי עדיף לך לקבל 600 נקודות על ביצוע המשחק. יהיה עליכם להפיל אותם ב-4 לקיחות כדי לשפר זאת. מצד שני, אם היריבים פגיעים ואתם לא, קשה לראות כיצד תוכלו להצליח יותר מאשר לראות אותם סובלים.

אם אתה יכול לראות שמשחק מלא אפשרי והפגיעות חיובית, אתה יכול להכריז כאילו שותפך שהכפיל פתח למעשה בהכרזת NT חזק.

לקישור – לחץ כאן

עפ"י acblunit390: כאשר היריבים פותחים 1NT: יש שחקנים שאוהבים להכפיל 1NT כמעט בכל יד שיש לה לפחות אותו כוח כמו לפותח. זו אסטרטגיה גרועה. מכיוון שלשותפך עשויה להיות יד סופר חלשה שאין לה לאן ללכת, הרבה יותר חכם להבטיח יד טובה יותר מאשר לפותח. בעיקרו של דבר, משמעות הדבר היא שככל שהטווח ה-No-Trump של היריב שלך גבוה יותר, כך גדולה חותר הכוונה שלך להעניש – והשותף הסביר יותר – יעבור. השותף בדרך כלל לא ימשוך double על 1NT חזק אלא אם כן יש לו יד חלשה מאוד עם סדרה ארוכה.

כאשר אתה מכפיל 1NT חזק, אחד השיקולים החשובים ביותר שלך הוא החזקת סדרה חזקה (או לפחות בטוחה) להובלה.

לקישור – לחץ כאן

לקישור למצגת " When They Open 1NT " – לחץ כאן

עפ"י Bernard Magee: כמעט כל ה-doubles על הכרזות של No-trump מיועדות לעונשין, למעט יוצא מן הכלל אחד. נקודות שכדאי לזכור הן:

  1. בכדי להכפיל פתיחת 1NT אתה צריך 15 HCP או יותר.
  2. כדי להכפיל הכרזות NT אחרות (בהמשך המכרז) הצד שלך זקוק לרוב הנקודות.
  3. 1 – pass- 1NT – הכרזת double: ה-double הזה הוא לצורך take-out, לא עונשין (כוח המינימום של היריבים שלך הוא 18HCP, אז לא סביר בהחלט ללכת לעונשים) –

לקישור – לחץ כאן

לקישור לכתבתו Neil H. Timm של בכותרת " ?When do you Bid/Pass the bid of 1NT* or X/pass a 2-level Bid " – לחץ כאן

עפ"י הכתבה " קונבנציית Disturb(ing) Opponent's No Trump  – D.O.N.T ":

הקונבנציה מאפשרת התערבות על פתיחת 1NT של היריב, עפ"י צורת היד, דהיינו החלוקה, האפשרית עם מעט (HCP (High Card Points.

הקונבנציה (במקור: Bergen Over No Trump) הומצאה ופותחה על ידי Marty Bergen ועפ"י מספר מקורות זכתה לפרסום ע"י Larry Cohen, שותפו לשעבר למשחק, המצביע עליה כקונבנציה המועדפת עליו. לדעתו, השיטה היא מאוד יעילה ב-Match-Points, הידועה גם כ-Top-Bottom ומאפשרת לך להיכנס למכרז ולהפריע, בבטחה, עם ידיים רבות.

מכיוון שמשחק הברידג' הינו משחק של חלוקה, ככל שיד המתערב מאוזנת פחות וחלוקתית יותר, כדאי לו יותר להתערב לאחר שהיריב פתח בהכרזת 1NT (המראה 15-17HCP) ולאפשר לשותפות להגיע למשחק חלקי של 8 לקיחות ולמנוע מהפותח לבצע 1NT.

כזכור, קיימת ההמלצה כי " אל תיתן ליריבך לשחק בחוזה 1NT " (תוך שימת לב למצב הפגיעות).

הדרישות: יד חלוקתית של +6 קלפים בסדרה אחת או +9 קלפים ב-2 סדרות. פירוט ההכרזות:

היריב

ההכרזה

המשמעות

המשך הכרזה

יד

סדרה

שותף

ההכרזה

1NT

Double (לא עונשין)

חד-סדרתית

לפחות 6 קלפים בסדרה

2

סדרתו או Pass ל-, אחרת הסדרה "הזולה" הבאה כדי לאפשר לשותפו להראות סדרתו

לקישור – לחץ כאן

עפ"י bakerbridge: אם היריב פתח 1NT חזק הוא הודיע על 15-18HCP. עשה את החשבון, נותרו רק 22 עד 25 נקודות עבור 3 השחקנים האחרים. זה אפשרי (אבל לא סביר) כי לך ולשותפך יהיו את כל הנקודות האלה, אבל גם אם יש לכם אותם, זה לא יהיה מספיק עבור משחק מלא. קונבנציית .D.ON.T תוכננה לספק דרך טובה עבור הצד שלך להתחרות על part-score – חוזה משחק חלקי, לנסות למצוא התאמה עם שותפך או להפריע ליריבים למצוא ההתאמה שלהם.

Brozel הוא מוסכמה-קונבנציה, המיוחסת ל-Bernard Zeller לשימוש לאחר שהיריבים פתחו 1NT. ה-double מראה overcall של יד חד-סדרתית.

לקישור לכתבה  – לחץ כאן

לקישור למצגת (צבעונית) " Rescue Systems Over 1NT Doubled " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " ?Doubling 1NT – What Next " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Double a 1NT " – לחץ כאן

עפ"י Mike Lawrence בכתבותיו " What to do when your RHO doubles your partner’s strong notrump opening bid ":

הדבר הראשון שאתה צריך לעשות הוא לברר-להבין מה double זה מראה. זה עשוי להיות חלק ממוסכמה-קונבנציה וזה יכול להיות לעונשין. לפי מה שהם מראים, עדיף שיהיו לכם שיטות העונות לכל המשמעויות.

אם ה-double הוא מלאכותי. שחקנים רבים מכפילים 1NT בכדי להראות יד חד-סדרתית. הרעיון הוא שהשותף יכריז ♣2 ואז מכריז ה-double יראה את סדרתו. הכרזות לאחר אחד מה-doubles המלאכותיים הללו הוא די קל. פשוט התעלם ממנו והשתמש במבנה ההכרזות הרגיל שלך. Stayman, Jacoby, Texas, וטיפולים אחרים עובדים כאן טוב.

אם ה-double הוא לעונשין. כאשר ה-RHO-היריב מצד ימין שלך מכפיל 1NT לעונשין, סביר להניח שאין לך הרבה HCP בידך. לעתים רחוקות יהיו לך מספיק נקודות שאתה רוצה להכריז re-double ולשחק אותה שם. רוב הזמן אתה תעבור והשותף יעשה ככל העולה על רוחו. בדרך כלל הוא יעבור אבל אם יש בידו סדרה טובה והוא מודאג ממשחק ב- 1NTX, הוא יכול לרוץ לסדרה שלו.

הסוג של יד שייתכן כי תרצה להמשיך ולהכריז יהיה חלש, ואתה רוצה למצוא חוזה אחר מאשר 1NT. אם יש לך יד דו-סדרתית חלשה. כאשר שותפך בהכרזת 1NT חזק והוא ומוכפל לעונשין, יתכן שאתה בבעיה. למרבה המזל, רוב השחקנים משחקים את הכרזת ה-double כמלאכותית והם לא מתגוננים נגד 1NTX. אבל לפעמים ה-double נועד לעונשין וצריך לדעת איך לברוח אם יש לך יד גרועה.

זכור. עם יד מאוזנת, אתה בדרך כלל עובר-pass על ה-double ומקווה לשרוד.

אם יש לך יד חד-סדרתית חלשה, באופן אידאלי עם 6-קלפים, תברח ע"י הכרזת re-double.

אם יש לך יד דו-סדרתית חלשה, אתה יכול להשתמש במוסכמה-קונבנציה שאתה מכיר, אך לא חשבת להשתמש בה במצב הזה. האם אתה משחק DONT, או שאתה יודע על זה? אתה יכול להשתמש במנגנון DONT כדי להראות יד דו-סדרתית על ידי הכרזת הסדרה התחתונה. שותפך שלך יבין שיש בידך 2 סדרות. הוא יעבור אם יש לו 3-קלפי תמיכה לסדרה שאתה מראה והוא יכריז את הסדרה הבאה אם הוא רוצה למצוא את הסדרה האחרת שיש בידך.

שים לב להמלצתו: ה-DONT היא מוסכמה-קונבנציה גרועה לחברי שותפויות הנוטים לשכוח דברים. היא ישימה רק עבור שותפויות וותיקות ומיומנות.

לקישורים לכתבותיו של Mike Lawrence הכוללת ניתוחי ידיים – הוסר

ה-Gates double הוא הרחבה של כל הגנת לNo-Trump קונבנציונאלית כמו Astro או Cappelletti המשתמשות ב-double עונשין. ה-Gates double משמש יד שעברה-passed hand שלא יכולה להיות בכוח להכריז double עונשין טבעי.

יד חד-סדרתית עם סדרת club : ה-double יכול להראות יד חד-סדרתית ב-club, המבקש מהשותף להכריז 2. אז אתה יכול פשוט לעבור-pass.

יד דו-סדרתית ב-minor חלשה: לחלופין, ה-double יכול להראות יד דו-סדרתית חלשה ב-minor's, מכיוון שהכרזת overcall של 2NT מבטיחה לפחות 5-5 ב-minor's ומחייבת להכריז בגובה-3. ה-Gates double יכול להיעשות עם חלוקה או חוזק פחותים.

5-4 בסדרות ה-major: לבסוף, double יכול היה להראות את 2 ה-Major's, עם ה-spades ארוכים יותר מאשר ה-hearts. משחק Cappelletti רגיל, יד עם 2 ה-Major's מוצג באמצעות 2 overcall. אם השותף מתקן ל –2 עם אורך שווה ב-2 ה-Major's (למשל 3-3), ההתאמה הטובה ביותר של ה-spades מוחמצת בכל פעם שה-overcaller הוא 5-4.

לקישור לכתבה " Penalty Double of 1NT " – לחץ כאן

עפ"י כלל מספר 19: כאשר ה-1NT מוכפל: ה-double תמיד מיועד לעונשים ומראה 16HCP+. על המשיב לשפוט אם החוזה יצליח. המשיב מוסיף את הנקודות שלו ל-12. אם הסכום הכולל נמוך מ-19, החוזה צפוי להיכשל והמשיב יכריז את הסדרה הארוכה ביותר בידו. אסור לפותח ל-re-bid. עבור שותפו של המכפיל חל אותו היגיון. כדי שה-double יהיה בטוח, נדרשות 21HCP. הוספת הנקודות שלך ל-16 קובעת אם נדרשת פעולת התחמקות. אם כן, הכרז את הסדרה הארוכה ביותר בידך.

עפ"י רם סופר: ניתן להשתמש במוסכמה שלפיה Double על הכרזת פתיחה 1NT מראה חמישייה ב-minor- ורביעייה ב-Major.

לקישור לניתוח יד מספר 8 שלו בתחרות סימולטנית on-line אוקטובר 2021 – לחץ כאן

לקישור לניתוח יד – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Doubles after a 1NT opening bid " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Penalty double of a 1NT opening bid " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " To double a 1NT opening bid we need to have more points than the 1NT bidder " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Escape over 1NT Doubled " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Gates Double " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Follow ups after a penalty double of 1NT " בפורום BBO – לחץ כאן

לקישור לכתבה " ?Suggestions on continuations after doubling 1NT opening bid " בפורום BBO – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Defence to 1NT doubled " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " When They Interfere with our 1NT " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Doubling 1NT to Show a Major and a Minor " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Advancing Partner's "Woolsey Double" over their 1NT " – לחץ כאן

לקישור לשיעור " Responding After a Penalty Double of a 1NT Opening " – לחץ כאן

עפ"י שיעורו של Michael Byrne בכותרת " Doubling 1NT – What Next ":

עשה:

  1. הכפל 1NT כאשר אתה מחזיק ב-16+ נקודות, או מעט פחות אם אתה מחזיק ברצף טוב כדי להוביל נגדו.
  2. נסה להגן כנגד חוזים חלקיים מוכפלים כאשר יש בידך אורך וכוח בסדרת השליט של היריב; אם יש בידך רק הרבה קלפים גבוהים, הכרז את חוזה המשחק הרגיל שלך.
  3. השתמש ב-cue-bid של הסדרה של היריבים כדי להראות יד חלוקתית. עם יד מאוזנת יותר שאינה יכולה להכפיל, העבירו-pass אותה לשותף ותנו לו לנסות.

אל תעשה:

Spring doubles את השותף שלך כרעם ביום בהיר; ודא שדנתם בהם קודם. הטיעון 'לא קראת את מלכודות החודש לבלתי זהירים?' לא יסיר את הכאב שבוויתור על -870.

לקישור – לחץ כאן

לקישור לכתבה " ?What's Wrong With Doubling One Notrump for Penalty " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " The Double of 1NT and how to get out of it " – לחץ כאן

ומצד שני, לקישור לכתבה " Help! My 1NT Overcall Just Got Doubled for Penalty " – לחץ כאן

וכמעט באותו עניין, לקישור לכתבה " Doubles after Interference to your 1NT Opening Bid " – לחץ כאן

ולהשלמת התמונה, לקישור לכתבה " Escaping from 1NTx – Part I, our notrump was doubled " – לחץ כאן

וכמעט לסיום, לניתוח 16 ידיים בכותרת " HBset16-doubling-and-bidding-over-1NT " – לחץ כאן

שים לב, עפ"י " נוהל גילוי נאות " בתוקף מיום 01.09.2019:

2020-10-17_151537

הטיפים של Dr. Harold Schachter:

2020-06-19_175146

ולסיום, הטיפים של Harold Schogger:

2020-06-19_173957

בברכה,

גבי לוי

אודות Gabi

כתוב תגובה

למעלה

תפריט נגישות

נגישות