אתה נמצא כאן: ראשי / אזור הכתבות באתר / הכרזות Overcalls עם רביעייה
הכרזות Overcalls עם רביעייה

הכרזות Overcalls עם רביעייה

פורסם ביום: 16.06.2018; עודכן ביום: 24.12.2023

המידע באתר מנוסח בלשון זכר לצורכי נוחות בלבד, ומתייחס לגברים ולנשים כאחד.

קהל היעד:

2013-09-21_145818

וכעת, כתבת Overcalls נוספת: הכתבה השתיים עשרה " הכרזות Overcalls עם רביעייה "

מטרה: הכרזת Overcall בגובה-1 עם סדרה טובה של 4-קלפים מאפשרת לשותפות להיכנס למכרז לפני שהיריבים ימצאו התאמה בסדרה או יגיעו לחוזה משלהם.

עפ"י אפרים בריפמן הכרזת Overcall הגובה-1 עם רביעייה איכותית ביד של לפחות 12HCP מהווה צעד טקטי יעיל כאשר הוא נעשה בתזמון הנכון ועשוי לגרום ליריבים להגיע לחוזה פחות מומלץ לאחר שסטו ממסלול הכרזותיהם.

עפ"י Richard Pavlicek: הכרזת Overcall בסדרה מראה סדרת 5-קלפים או יותר והשותף צריך להכריז בהתאם; אבל זה לא תמיד כך. ישנם מקרים שבהם הפעולה הטובה ביותר היא הכרזת overcall (אגרסיבית) בסדרת 4-קלפים בגובה אחד. חפש מאפיינים אלה:

  1. סדרה טובה, כגון A-K-J-x או K-Q-T-x;
  2. יד עם ערכי הכרזת פתיחה, אך יד שאינה מתאימה ל-takeout double.

שים לב כי השותף אינו מביא בחשבון את האפשרות של סדרת 4-קלפים; הוא מעלה באופן שגרתי עם תמיכת 3-קלפים בסדרה. זה אומר שאתה לפעמים תשחק בהתאמת 4-3, שעבורה נחוצה סדרה טובה. (כדי להצליח במשיכת השליטים מהיריבים).

לקישור לכתבתו בכותרת " Defensive Bidding Judgment " – לחץ כאן

עפ"י Robert S. Todd: הכרזת Overcalling עם סדרה טובה של 4-קלפים לעתים קרובות יכולה להיות הדבר הטוב ביותר מבין בחירות רעות. זה מאפשר לנו הן להיכנס למכרז והן לצאת מהמכרז בשלב מוקדם (אנחנו לא מתכוונים להכריז שוב). זה בתקווה לחסוך לנו החלטות קשות יותר מאוחר יותר במכרז. אם ידך אינה מתאימה לאף אחת מהאפשרויות האחרות שלך במכרז תחרותי, שקול overcalling (והתחרות עם) סדרת 4-קלפים במקום לעבור-pass ולעזוב המכרז. זכור כי תחרותיות במכרז של היריבים הופכת את חייהם של היריבים לקשים יותר, כך שבכל פעם שאנחנו יכולים לעשות זאת בצורה יעילה אנחנו רוצים למצוא דרך להתחרות!

כאשר אנו מכריזים overcall עם סדרת 4-קלפים אנו לעתים קרובות נסיים בהתאמת 4-3. על מנת לשחק טוב בהתאמת 4-3 חשוב לעשות את כל החיתוכים בצד של 3 הקלפים, ולא בצד של 4 הקלפים. זה אומר שאנחנו רוצים לחשוב באיזה סדרה היריבים צפויים להוביל ועכשיו המשחק צפוי ללכת. אם אנחנו מכריזים overcall עם סדרת 4-קלפים וזוכים במכרז היריב מצד שמאל-LHO שלנו צפוי להוביל את הסדרה של השותף שלו (לעתים קרובות סדרת הפתיחה של היריב). לכן, הסדרה של היריב מצד ימין-RHO היא זו בה אנחנו צריכים להתמקד ביותר.

אם לנו (ה-Overcaller עם סדרת 4 הקלפים) יש אורך בסדרה של ה-RHO (ול-RHO יש אורך בסדרה בה הם פתחו) אז ידו של השותף עשויה להיות קצרה בסדרת היריב. כלומר, כשאנחנו משחקים את היד, נוכל לחתור בצד הקצר (וליצור לקיחות נוספות בצד שלנו). בנוסף, האורך בסדרה שלהם (ביד) עושה את זה פחות סביר כי נצטרך לחתוך בצד של 4 הקלפים – פחות סביר כי אנו נאבד שליטה על היד!

איכות הסדרה (התאמה צפויה של 4-3):
כאשר אנו מכריזים overcall עם 4 קלפים בסדרה, השותף יעלה אותנו לעתים קרובות עם תמיכה של 3 קלפים. לפיכך, אנחנו רוצים שסדרת 4 הקלפים שלנו תהיה באיכות מספיק טובה שיכולה לשחק טוב ולאפשר למשוך שליט מול מכובד שלישי(Hxx) בקלות יחסית.

לקישור לשיעורו " More Constructive Bidding: When to Overcall a 4-card Suit " – לחץ כאן

לקישור לשיעורו " When to Overcall a 4-Card Suit " – לחץ כאן

עפ"י Mike Lawrence: מדי פעם, אתה מוצא את עצמך עם איזה יד טובה וה-RHO שלך פותח את ההכרזה. אתה מרגיש כי אתה צריך לנקוט באיזה פעולה, אבל לא מוצא שום דבר נוח, אתה עובר ולאחר מכן מגלה שיש לשותפות שלכם חוזה משחק מלא או חלקי זמין עם יד שבה לא אתה ולא שותפך הייתם יכולים להיכנס למכרז.

אין ספק שיש ידיים שבהן היית פותח את ההכרזה אבל אתה לא יכול להתחרות לאחר הכרזת הפתיחה של היריב. בכמה מידיים אלה, לעומת זאת, ניתן לטפל באמצעות טקטיקה של overcalling בסדרה של 4 קלפים. ישנם מקרים רבים שבהם זה נכון אבל אין הרבה כללים בעלי תוקף כללי זמינים.

אם אתה משוכנע שזה נכון להתחרות, אז שקול את זה: עובדה היא שרוב האנשים אינם מתחרים עם סדרת 4 קלפים. אם שותפות שלא נוטה לעשות זאת החליטה שהיא צודקת, אז חבריה יהיו מסוגלים להתחרות על אחת ל-3 או 4 ידיים יותר מאשר בעבר. מהניסיון שלי (Mike Lawrence) עולה כי, באופן כללי, תוצאות ה-matchpoint שלי הן מצוינות כאשר overcalls אלה הן בשימוש. מתוך 10 אפשרויות, הייתי מצפה ל-2 או 3 tops, ארבע תוצאות טובות מאוד, ממוצע אחד או שניים, ואולי, תוצאה רעה אחת. ב-IMP's, תוצאות רעות פשוט לא יקרו. הסיבה היא כי הדבר הגרוע ביותר שקורה הוא פלוס קטן כמו 70 או 90 במקום 110 או 130. ב-IMP's, אתה פשוט לא מודאג מהפרשים קטנים.

כך, אם אתה מנסה את זה, אתה תהיה ממוקם היטב. לפחות עד שכולם ילמדו גם כן. Mike Lawrence מבין שאם אתה לא רגיל למשהו כזה, קשה לעשות את המעבר.

לקישור לכתבתו " Overcalling on Four Card Suits " – הוסר

עפ"י רם סופר:

  1. התנאים של Mike Lawrence להכרזת overcall עם רביעייה הם: כוח של פתיחה ומעלה, רביעייה חזקה ואורך בסדרת היריב אשר שולל חלופה של double.
  2. ארבעת-הקלפים הטובים בסדרה מצדיקים הכרזת overcall, ביחוד בתחרות Top-Bottom.

לקישור לניתוח יד מספר 26 שלו בתחרות סימולטנית ינואר 2017 – לחץ כאן

לקישור לניתוח יד מספר 20 שלו בתחרות סימולטנית יולי 2022 – לחץ כאן

מומלץ להרחיב בספרו " (2009) The Complete Book on Overcalls in Contract Bridge ".

עפ"י rpbridge: עם ידיים של 13-18 נקודות וסדרת 4-קלפים (לפחות K-Q-J-x) זה בסדר להכריז overcall בגובה-1 אם אין הכרזה אחרת מתאימה.

לקישור – לחץ כאן

עפ"י Harold Schachter: הכרזת overcall כמעט תמיד מבוססת על לפחות 5 קלפים או יותר. החריג: פוטנציאל overcaller במושב האיזון אשר יכול להכריז overcall עם 4-קלפים.

שים לב לאמירתו של Marshall Miles בספרו " (Competitive Bidding in the 21st Century (2000 ": הכרזות overcalls בגובה-1 עם סדרת 4-קלפים הופכות יותר ויותר פופולריות. אבל הן מסוכנות, אלא אם כן אתה מאמץ גישה ממושמעת.

עפ"י מקור ב-bridgewebs.com: לפעמים, אתה יכול לבחור בהכרזת overcall בסדרה חזקה מאוד של 4-קלפים בגובה-1, אולי כדי לעודד השותף להוביל את הסדרה, או בגלל שאתה מרגיש שאתה צריך להכריז אולם חלופות אינן אטרקטיביות. הסדרה של 4-קלפים צריכה להכיל לפחות 3 מכובדים עליונים, למשל AKQ9, KQJ8, AQJ7, AKJT.

לקישור – לחץ כאן

Larry Cohen אינו אוהד של overcalls עם סדרת 4-קלפים כי הם משבשים את יישום החוק של " סה"כ הלקיחות " ע"י השותף – זה מקשה עליו לשפוט-להסיק במכרזים תחרותיים. ובכל זאת, יש לדעתו יוצאים מן הכלל. הכרזת סדרה מעולה של 4-קלפים (AKJ9) כאשר אין חלופה אחרת, אפשרית.

לקישור – לחץ כאן

עפ"י David Lindop: הכרזות Overcalling בסדרת 4-קלפים דומה לפתיחה בשיטת  " Four-card Major " במושב השלישי או הרביעי. השותף והיריבים לא מצפים לזה, אבל זה טוב לערבב קצת את הדברים.

לקישור לכתבתו "The Simple Overcall " – לחץ כאן

עפ"י Marvin L. French בכתבתו " Simple Overcalls ": הכרזות Overcalls בסדרה חלשה של 4-קלפים מומלצות לעתים רחוקות וצריכות להתרחש בגובה אחד בלבד, וסדרת 4-הקלפים צריכה 3 מתוך 4 המכובדים העליונים כדי לפצות על בעיית האורך.

לקישור – לחץ כאן

עפ"י Bernard Magee: הכלל הראשון ב-overcalling הוא החשוב ביותר: אתה צריך 5 קלפים או יותר בסדרה כדי להכריז overcall. זה חיוני להכרזות טובות.

לקישור לכתבתו " When to Overcall " – לחץ כאן

עפ"י Bart Simpson Club: הכרזת overcall בגובה-1 מבטיחה כ-HCP 8-18. ניתן לעתים קרובות להכריז overcall עם סדרה הגונה של 4-קלפים. הכרזת overcall בגובה-2 נוטה להראות יד הגונה ולפחות סדרת 5-קלפים.

לקישור – לחץ כאן

לקישור לכתבה " רשות ל-Overcall עם סדרת-4 קלפים " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Defensive Bidding Judgment-Four Card Suit Overcalls " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " ?Overcall 1D on 4432 " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " A four-card overcall " בפורום BBO – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Overcalling how many " בפורום BBO – לחץ כאן

לקישור לשיעור " When To Overcall Four Card Suits " ב-youtube – לחץ כאן

לקישור לשיעור " Four Card Overcalls " ב-youtube – לחץ כאן

לקישור לשיעור " Yes, you’re *supposed* to have a 5 card suit to overcall… " ב-youtube – לחץ כאן

לקישור לשיעור " Suit Overcalls: Common Bridge Mistakes " ב-youtube – לחץ כאן

לקישור לשיעור " When to overcall on 4-card suits " ב-youtube – לחץ כאן

לקישור לכתבה " ATB-ish: Four card overcall " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Responding To Overcalls Which Could Be 4 Cards " בפורום BBO – לחץ כאן

לקישור לכתבה האחת עשרה: " הכרזת Overcall בסדרה במושב האיזון-Balancing " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " הקרבה – Sacrifice – לחץ כאן

עפ"י הטיפ 578 של  Harold Schogge: אל תכריז overcall עם סדרת 4-קלפים אלא אם כן יש לך AKQ או KQJ בסדרה ואתה נואש לבקש מהשותף להוביל בסדרה זו.

עפ"י יעקב מינץ: מקובל ונכון להכריז 0vercall בגובה-1 עם רביעייה בסדרה בתנאי שהקלפים טובים.

לקישור לניתוח יד מספר 34 שלו בתחרות סימולטנית ינואר 2010 – לחץ כאן

לקישור לניתוח יד מספר 6 של יוסי אנגל בתחרות סימולטנית יולי 2013 – לחץ כאן

לקישור לניתוח יד מספר 12 של רם סופר בתחרות סימולטנית אוקטובר 2014 – לחץ כאן

לקישור לניתוח יד מספר 29 של דניאלה בירמן בתחרות סימולטנית מאי 2015 – לחץ כאן

שים לב להמלצתו של רם סופר בניתוח יד מספר 21 בתחרות סימולטנית יולי 2020: " במצב פגיעות נוח אני בעד אוברקול ♠1 עם ארבעה קלפים עם ידו של מזרח. לעתים הכרזה כזו תגרום ליריבים להימנע מחוזה מוצלח של 3NT מחשש שליריבים יהיו חמש לקיחות בספייד ".

לקישור – לחץ כאן

עפ"י ניתוח יד מספר 14 של רם סופר בתחרות סימולטנית אפריל 2021: Overcall בגובה-1 בסדרת Major עם רביעייה טובה. כאשר מדובר ביד של פחות מפתיחה, ניתן לשקול זאת רק במצב פגיעות נוח (לא פגיע נגד פגיע).

לקישור לניתוח יד מספר 24 של רם סופר בתחרות סימולטנית מאי 2021 – לחץ כאן

לקישור לניתוחי ידיים מספר 8 ו-16 של רם סופר בתחרות סימולטנית יולי 2021 – לחץ כאן

לקישור – לחץ כאן

וכמעט באותו עניין, עפ"י רם סופר: לאחר פתיחה ♣1 והכרזת overcall של 1 ,הכרזת 1 או ♠1 של המשיב מבטיחה 4 קלפים בלבד בסדרתו.

לקישור לניתוח יד מספר 7 שלו מתחרות סימולטנית אוגוסט 2021 – לחץ כאן

לקישור לניתוח יד מספר 1 בתחרות סימולטנית דצמבר 2022 – לחץ כאן

לקישור לניתוח יד מספר 5 שלו בתחרות סימולטנית יולי 2023 – לחץ כאן

להשלמת התמונה, עפ"י הכתבה " Negative Double – תשובה לשותף לאחר Overcall של היריבים ":

Negative double אופטימאלי מבטיח 2 רביעיות לפחות בסדרות שלא הוכרזו:

המצב לאחר פתיחת השותף ו-Overcall היריבים

הכרזת Negative Double מבטיחה

אם הוכרזו 2 סדרות ה-minor

רביעיות לפחות בסדרות ה-Major

לפחות 4 קלפים ב-Major שלא הוכרז

אם הוכרזו 2 סדרות ה-Major

רביעיות לפחות בסדרות ה-minor

לקישור – לחץ כאן

ועפ"י הכתבה " קונבנציית Responsive Double – דאבל מגיב ": עפ"י רם סופר: מדובר בקריאת כפל של משיב ל-takeout double (או משיב ל-overcall) לאחר שהמשיב תמך בפותח לגובה-2 . הכללים של מוסכמה זו הם:

  1. כאשר קריאת השותף היא overcall ה-Responsive Double  מתאר 2 רביעיות (לפחות) בסדרות שלא הוכרזו.
  2. כאשר קריאת השותף היא takeout double, והיריבים הכריזו סדרת minor ה-Responsive Double מתאר 2 רביעיות (לפחות) בסדרות ה-Major.
  3. כאשר קריאת השותף היא takeout double, והיריבים הכריזו סדרת Major ה-Responsive Double מתאר 2 רביעיות (לפחות) בסדרות ה-minor. בכל המקרים, ה-Responsive Double מתאר כוח של 8HCP ומעלה.

לקישור לכתבתו " משיב בינוני או חזק לכפל מוציא " בגיליון 186 של התאגדות ישראלית לברידג' – לחץ כאן

לקישור לכתבה " קונבנציית Responsive Double – דאבל מגיב " – לחץ כאן

בברכה,

גבי לוי

אודות Gabi

כתוב תגובה

למעלה

תפריט נגישות

נגישות