אתה נמצא כאן: ראשי / אזור הכתבות באתר / התגובות להכרזת פתיחה 1NT של השותף
התגובות להכרזת פתיחה 1NT של השותף

התגובות להכרזת פתיחה 1NT של השותף

פורסם ביום: 26.05.2020; עודכן ביום: 04.02.2024

קהל היעד:

2013-07-24_074611

והפעם, כתבה חדשה " התגובות להכרזת פתיחה 1NT של השותף "

המידע באתר מנוסח בלשון זכר לצורכי נוחות בלבד, ומתייחס לגברים ולנשים כאחד.

עפ"י Kitty ו-Steve Cooper: כאשר שותפך פותח ב-1NT ידו מוגדרת היטב: 15-17 HCP ויד מאוזנת. ספירת הנקודות עובדת טוב כששתי הידיים מאוזנות, ואילו ספירת מפסידים אינה מועילה כאן. דרושות 25 HCP בידיים המשולבות בכדי לבצע משחק  מלא ב-No-Trump או בסדרת Major (למרות ששחקנים מובילים צריכים רק 24 בעוד שמתחילים צריכים 26).

כאשר שותפך פותח 1NT, ספור את הנקודות המוערכות מחדש בידך והחלט האם משחק מלא אפשרי. ואז החליט אם ברצונך לחפש התאמה בסדרת Major. השתמש ב-Jacoby transfers או ב-Stayman כדי לחפש התאמה בסדרת Major. אחרת הכרז 2NT או 3NT, תלוי בכוח ידך.

לקישור – הוסר

עפ"י Andrew Robson : לאחר ששותפך פותח 1NT, אתה כמשיב לובש את כובע הקפטן ובדרך כלל אתה יכול למקם את החוזה מיד.

והטיפ שלו: עבור-pass מעל פתיחת ה-1NT חלשה של השותף עם יד מאוזנת בינונית של 11HCP. 

לקישור לשיעורו " Responding to a 1NT opening bid " – לחץ כאן

עפ"י הכתבה " Bridge Captain – הקפטן במשחק הברידג' ": כאשר יש בידך 10HCP או יותר ושותפך פותח 1NT, אתה, בתור captain, חייב לוודא שהשותפות תגיע לחוזה של משחק מלא. אם יש בידך 6 או יותר קלפים בסדרת Major, קפוץ למשחק מלא בהתאמת הזהב הידועה שלך. עם סדרת 5 קלפים ב-Major, קפוץ לגובה 3 בסדרה שלך, ההכרזה מבקשת מהפותח להעלות ל-4 בסדרת ה-Major עם החזקה ב-3 או יותר קלפים בסדרה זו, או להכריז 3NT עם doubleton. אחרת, הכרז 3NT . ושוב: אל תשתמש ב-Stayman בשלב זה.

עפ"י bridge7:

  1. תגובות בידיים מאוזנות: ידיים מאוזנות הן בצורת 4-3-3-3. אם יש לך יד מאוזנת ואורך סדרות ה-Major בידך הוא לא יותר מ-3 קלפים, ההעדפה שלך חייבת להיות בחוזה No-Trump.
  2. תגובות בידיים לא-מאוזנות: ישנן 2 מוסכמות-קונבנציות חשובות שעלינו להשתמש בהן בתגובה לפתיחות של 1NT בידיים לא מאוזנות: העברות-Jacoby Transfers ו-Stayman.

Stayman הוא מוסכמה טובה למצוא את ההתאמה הטובה ביותר בסדרת Major במקרה של פתיחות 1NT. אתה יכול להיות בטוח שלפותח ב-1NT אין סדרת Major של 5-קלפים. אבל יתכן שהוא מחזיק סדרת Major עם 4-קלפים: אם יש בידך סדרת Major של 4-קלפים, אתה יכול לחפש סדרת Major עם 4-קלפים בידו של הפותח. זהו Stayman . אם יש בידך לפחות 4-קלפים ב-Major, השתמש ב-Stayman כדי למצוא התאמה של 8-קלפים.

העברה-Transfer מאפשרת לפותח ב-1NT להיות הכרוז. ה-2 מעביר הפותח ב-1NT ל-2. ה-2 מעביר הפותח ב-1NT ל-2 ו-2 מעביר הפותח ב- 1NT ל-minot's.

תגובת 4 לפתיחת 1NT נקראת Gerber ace asking. כשאתה סופר 33 נקודות בין ידי השותפות שלך, אתה יכול לשאול ישירות על מספר האסים ביד של שותפך.

שים לב, המלצתו של Eddie Kantar בספרו " Bridge For Dummies " – " ברידג' לאובדי עצות " היא להכריז 1NT גם ביד עם חמישייה בסדרת Major ו-15-17HCP ובהמשך, לאחר שתתרגלו את הכרזות הפתיחה בידיים אלו, תוכלו להפעיל שיקול דעת ולהחליט בעצמכם מתי לבצע הכרזת פתיחה 1NT ומתי לפתוח בהכרזת סדרת החמישייה ב-Major.

לקישור לספר – לחץ כאן

Harold Schogger ממליץ: לפתוח 1NT עם כל הידיים בחלוקה 5-3-3-2 אפילו עם 5 קלפים ב-Major ולאחר מכן לא יהיו לך בעיות rebid מאוחר יותר.

לקישור לכתבה " פתיחת 1NT ביד של 15-17HCPעם 5 קלפים בסדרת Major – בעד או נגד? " – לחץ כאן

לקישור לכתבתו של אלדד גינוסר " הכרזת תשובה לפתיחה 1NT " – לחץ כאן

פירוט ההכרזות המשיב בידיים מאוזנות:

HCP

הכרז

פירוט

0-7

Pass

Sign-off מכיוון ששותפך פתח בהכרזת 1NT, יש בידו 17 HCP לכל היותר. בשביל משחק מלא אתה צריך 25 HCP. מכיוון שאין אפשרות למשחק מלא, עליך להפסיק להכריז בגובה הנמוך ביותר שהוא 1NT.

8-9

2NT

הזמנה. אם ביד שותפך יש 15 HCP הוא יכול לעבור-pass. אם יש בידו 17 HCP הוא יכריז 3NT. אם יש בידו 16 HCP הוא יחליט (על 3NT) לפי הערכים הנוספים שלו; כמו קלפי הביניים (T, 9) . הערה: חלק מהשותפים משתמשים בתגובת 2NT כהעברה-transfer ל-minor's. אז היזהר כשאתה משחק איתם

10-15

3NT

משחק מלא אפשרי אם ביד השותף יש מינימום (15HCP) הנקודות לפתיחת 1NT. גם אם יש בידך סדרת minor של 6-קלפים, ההעדפה שלך צריכה להיות No-Trump, אם יש בידך עוצרים בסדרות האחרות.

16-17

4NT

הכרזה כמותית. אם ביד שותפך יש 15 נקודות הוא יכול לעבור. אם יש בידו 17HCP הוא מכריז 6NT. אם יש בידו 16HCP הוא מחליט (על 6NT) לפי הערכים הנוספים שלו; כמו קלפי ביניים (T, 9). שים לב, ניתן לשבור את הכלל הזה אם ביד הפותח יש doubleton עם 2-קלפים נמוכים. במקרה כזה, מומלץ לפותח לחפש התאמה של 4-4 או 5-3 עם סדרה חזקה מאוד , במקום להכריז 6NT. הפותח מכריז את סדרתו החזקה בגובה-5 אם הוא מחפש התאמה 4-4. המשב קופץ ל- 6 באותה סדרה אם יש בידו התאמה. אחרת הוא מכריז 6NT. אם הפותח מחפש התאמה של 5-3, הוא מכריז את הסדרה בגובה-6. המשיב יכול לעבור (עם 3 קלפים) או לתקן ל-6NT ללא התאמה.

18-19

6NT

לביצוע חוזה 6NT מספיקות 33HCP

20-21

5NT

אתה יכול להשיב 5NT. אם ביד הפותח יש 15 נקודות הוא מכריז 6NT אם יש בידו 17 נקודות הוא מכריז 7NT. אם יש בידו 16 נקודות הוא מחליט (על 7NT) לפי הערכים הנוספים שלו; כמו קלפי ביניים (T, 9)

+22

7NT

הכרז סלאם גדול

 תגובות בידיים לא-מאוזנות:

הקונבנציה

HCP

הכרז

Transfer

+0

תגובת 2 שלך מבקשת מהפותחן להכריז 2

תגובת 2 שלך מבקשת מהפותחן להכריז 2

העברות מורחבות: תגובת 2 שלך מבקשת מהפותח להכריז 3 אז אתה יכול לעבור-pass להשאיר את הפותח לשחק ב-3. ה-re-bid של 3 שלך הוא sign-off.

Stayman

+8

על מנת למצוא התאמת 8-קלפים בסדרת Major בשותפות, אתה יכול לשאול על 4+ קלפים בסדרת Major בידו של השותף שלך ע"י הכרזת 2 לפתיחת 1NT של שותפך.

בתגובה ל-Stayman, הפותח מראה סדרת 4-קלפים ב-Major. עם 4-קלפים ב-2 ה-Major's הפותח מכריז קודם את ה-hearts. הכרזת ה-spades שוללת רביעייה ב-hearts. ללא כל סדרת 4קלפים ב-Major הפותח מכריז 2.

8-10

אם יש בידך סדרת 6-קלפים ב-clubs עם 2 מכובדים עליונים הכרז 3, להזמין את הפותח למשחק מלא, או אם יש בידך סדרת 6-קלפים ב-diamonds עם 2 מכובדים עליונים הכרז 3, להזמין את הפותח למשחק מלא.

+15

אם יש בידך סדרת hearts של 6+ קלפים עם נקודות רבות הכרז 3 כדי להראות את הרצון שלך לשחק בסלאם, אן אם יש בידך סדרת spades של 6+ קלפים עם נקודות רבות הכרז 3 כדי להראות את הרצון שלך לשחק בסלאם.

הערה: אם יש בידך סדרת minor חזקה של +6 קלפים עם הרבה HCP, השתמש תחילה בהכרזת Stayman. לאחר ה-re-bid של הפותח אתה יכול להכריז את סדרת ה-minor שלך. זו הדרך הטובה יותר לגשת להכרזת סלאם בסדרת minor.

Texas transfer

10-15

תגובתך 4 פירושה שאתה מעביר ל-4 לשחק (ללא שום עניין בסלאם.

תגובתך 4 פירושה שאתה מעביר ל –4 לשחק ללא שום עניין בסלאם.

תגובתך 5 פירושה שאתה רוצה לשחק 5. ללא שום עניין בסלאם.

תגובתך 5 פירושה שאתה רוצה לשחק 5. ללא שום עניין בסלאם.

לקישור – לחץ כאן

שים לב, לאחר ששותפך פתח 1NT והיריב מימין התערב ב-Overcall לא ניתן להשתמש ב-Transfer וגם לא ב-Stayman.

לקישורים לכתבותיו של רם סופר " בהכרזות תשובה לפתיחה 1NT " בגיליונות התאגדות ישראלית לברידג' – לחלק ראשון – לחץ כאן; לחלק שני – לחץ כאן

לקישור לטבלה מפורטת של " ?What to do when partner opens 1NT and your RHO (right hand opponent) interferes " – לחץ כאן

לקישור לכתבות " (Jacoby Transfers (Interference " – לחלק ראשון – לחץ כאן לחלק שני – לחץ כאן

 לקישור לכתבה " התערבות ואי-התערבות במשחק הברידג' " – לחץ כאן

עפ"י הכתבה " קונבנציית Lebensohl ":

Lebensohl היא קונבנציה  בשימוש  לאחר שהשותף פותח 1NT והיריבים מתערבים בהכרזת סדרה בגובה-2, הכרזת 2NT היא Relay bid מלאכותי, המחייב מתן התראה, והמבקש משותפו להכריז 3. המשיב בהכרזתו השנייה מבהיר את ידו, חזקה או חלשה, עם או בלי רביעייה ב-Major, או עם סדרה ארוכה.

השימוש בקונבנציה מאפשר להתחרות (ולעצור) במשחק חלקי ללא ערכי משחק מלא, או לחייב השותף להכריז משחק מלא. באמצעות רצפי ההכרזות ניתן להראות / לשלול / לשאול על עוצר בסדרה בה התערב היריב וגם להכריז סדרה בדירוג נמוך או גבוה מסדרת היריב המתערב.

לקישור – לחץ כאן

עפ"י Robert S. Todd:

התאמות בסדרות Major מעל 1NT: המטרה העיקרית של המשיב היא לחפש התאמה בסדרת Major. מכיוון שהפותח הבטיח לפחות 2 קלפים בכל סדרה, ע"י פתיחת 1NT, אז המשיב מחפש התאמות בסדרת Major לפחות כמו:

  1. התאמת 4-4. גם למשיב וגם לפותח יש סדרת Major של 4 קלפים.
  2. התאמת 5-3. לרוב למשיב יש סדרת Major של 5-קלפים ולפותח יש תמיכה עם 3-קלפים.
  3. התאמת 6-2. כאשר יש למשיב סדרת Major עם 6-קלפים, לפותח חייבת להיות התאמה.

מכיוון שלמבצע הכרזת הפתיחה 1NT יש יד חזקה מהרגיל, 15-17 HCP, אנחנו רוצים את היד הזו שתהיה הכרוז ברוב החוזים הסופיים.

לאחר השימוש ב-Transfers הפותח בדרך כלל בוחר לשחק בחוזה No-Trump עם תמיכה של 2-קלפים (2NT עם 8-9HCP ו-3NT עם +10HCP) ולשחק בחוזה בסדרה עם תמיכת +3 קלפים (כאשר לשותפות יש התאמה של לפחות 8-קלפים בסדרה).

לקישור – לחץ כאן

עפ"י השיעור שלו בכותרת " Responding to 1NT with Unbalanced Hands ": כאשר שותפנו פותח את ההכרזה ב-1NT ההתמקדות העיקרית שלנו היא לחפש התאמה של סדרת Major. כאשר איננו מוצאים את ההתאמות הללו, בדרך כלל נכריז את המספר המתאים של No-Trump (2NT, 3NT, 4NT, 5NT, 6NT או 7NT) על סמך חוזק היד שלנו. עם זאת, מדי פעם תהיה לנו יד מאוד לא מאוזנת ונרצה לעשות משהו אחר מלבד להכריז No-Trump.

שים לב: במצבים רבים של יד לא מאוזנת, עדיין נכריז את ה-No-Trump לאחר שסיימנו לחפש התאמה ב-Major – במקרים אלו נהיה מוכנים לתת לשותף לשחק ב-3NT ולא נהיה מעוניינים לחפש לשחק ב-5 בסדרת minor.

במקרים שבהם יש לנו יד מאוד לא מאוזנת, אנחנו רוצים להיות מסוגלים לתקשר עם בן הזוג שלנו יותר על צורת היד שלנו. בתקווה כי מידע זה יאפשר לשותף לשפוט טוב יותר באיזה משחק לשחק או אם לשחק יותר ממשחק מלא.

לקישור – לחץ כאן

עפ"י Larry Cohen: הכרזות תחרותיות: בימים אלה, היריבים נוטים יותר מתמיד להתערב. אתה ושותפך צריכים כמה הסכמים:

  1. אם הם מכריזים double עונשין, הסכימו על הכרזות ההמשך שלכם (האם העברות-transfers הן off -? הן צריכות להיות).
  2. אם הם מבצעים double מלאכותי, עליכם להתעלם ממנו (systems on).
  3. אם הם מכריזים overcall עם 2, אלא אם כן הם מראים Major's, הכותב ממליץ כי double הוא Stayman, ומשמעות כל שאר ההכרזות מתכוונות למה שהם היו מתכוונות (העברות-transfers וכו ').
  4. אם הם מפריעים עם 2 ומעלה, עדיף להשתמש ב-doubles (של 2 ומעלה) כקלפים – כמו negative double. הכרזות אחרות צריכות להיות טבעיות. הכותב ממליץ לשחק negative doubles מעל כל הכרזת overcall טבעית של 1NT.

לקישור – לחץ כאן

לקישורים לשיעורים ב-youtube:

לשיעור " הרצאה של ברק ליברמן לחברי ההתאגדות (18/10) תשובות מתקדמות לפתיחה של 1 נו טראמפ " – לחץ כאן

לקישור לשיעורו " תשובות מתקדמות לפתיחה 1 נו-טרמפ " – לחץ כאן

לשיעור " Set up BBO to practice responding to 1NT openers " – לחץ כאן

לשיעור " תשובות המשיב ל- Stayman, Transfer or Pass :1NT " – הוסר

לשיעור " ההכרזה השניה של המשיב – לאחר הכרזת 1 נו-טראמפ של הפותח " – לחץ כאן

לשיעור " חיפוש מייג'ורים לאחר 1NT – חובה או רשות?   – לחץ כאן

לשיעור " תשובות במצבים מיוחדים ל-1NT " – הוסר

לשיעור " תשובות מעמיקות יותר לפתיחה של 1NT " – הוסר

לשיעור " Transfer Responses To 1NT " – לחץ כאן

לשיעורי " Responding To 1NT " – לחץ כאן וכאן

לשיעור " Jacoby Transfers " – לחץ כאן

לשיעור " ?What did partner's 3♠ response to my 1NT opening mean " – לחץ כאן

לשיעור " How to bid your Minor Suits after 1NT openers " – לחץ כאן

לשיעור " Responding to 1NT with 0-7 point hands " – לחץ כאן

לשיעור " Responding to 1NT with 8-9 pt hands " – לחץ כאן

לשיעור " Stayman Convention " – לחץ כאן

לשיעור " Animated Bridge: 4 Of A Major vs 3NT " – לחץ כאן

לשיעור " Choosing NT's Or A Major " – לחץ כאן

לשיעור " תרגול לבנסול והתמודדות עם התערבויות לאחר 1NT " – לחץ כאן

לשיעור " משיב חלש ל 1 ללא שליט " – לחץ כאן

לשיעור " משיב חזק ל 1 ללא שליט " – לחץ כאן

 לקישור לכתבה " כמה דברים שלא ידעתם על Stayman…לשחקן המתקדם " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Stayman לא מחייב " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " הכרזת Stayman או Pass אחרי פתיחת השותף של 1NT " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " A Comprehensive System of Responses to 1NT " – לחץ כאן

לקישור לשיעור " Suit Responses after a 1 NT Opening " – לחץ כאן

לקישור לשיעור " Responses To 1NT Opening Bids " – לחץ כאן

לקישור לשיעור " Responding to an opening of 1 No Trump " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Transfers and other responses to a 1NT opening " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " ~Responding to 1NT with 5-4 or 5-5 in the Majors " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Responding to 1NT Opening Bid " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Responding to a 1NT opening " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Whether to play 3NT or 4 of a Major " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " ?When do you play 3NT with a 4/4 major suit fit " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " ?3NT or 4M " בפורום BBO – לחץ כאן

עפ"י הכתבה " קונבנציית Smolen Transfer ":

השימוש בקונבנציה מאפשר ביצוע transfer לסדרת Major לאחר קבלת תשובה שלילית ל-Stayman, כלומר הפותח שולל 4 קלפים ב-Major.

כאשר לשותפות מינימום של 25HCP ניתן להגיע למשחק מלא בסדרת Major בהתאמה 5-3, או למשחק ב-3NT.

הקונבנציה בשימוש לאחר פתיחה 1NT במטרה למצוא התאמה באחת מסדרות ה-Major (או מחדל ל-3NT), ועל מנת להבטיח כי היד החזקה של מכריז פתיחת 1NT תישאר מוסתרת כידו של הכרוז, כדי לא לתת ליריבים שום רמזים על איך לתקוף אותה.

עפ"י bridgebum: הקונבנציה Smolen Transfer בשימוש ע"י המשיב לאחר שקיבל תשובה שלילית 2 להכרזת 2 Stayman. קפיצה ל-3 בסדרת Major מראה 4 קלפים ב-Major זה ו-5 (או 6) קלפים ב-Major השני. היא גם מראה ערכים מחייבים לשחק מלא, כלומר כאשר ביד המשיב לפתיחת 1NT יש לפחות 10HCP.

לקישור – לחץ כאן

עפ"י הכתבה " קונבנציית Puppet Stayman ":

המטרה האמיתית של השימוש בקונבנציה היא לאפשר לצד הפותח לבחור בין 3NT לבין 4Major עם התאמה 4-4 מבלי לחשוף את חלוקת היד של הפותח ליריבים המגנים.

רקע: שימוש בתוצאות קונבנציית Stayman סטנדרטית למכריז No Trump חושפים את החזקות סדרת ה-Major שלו כאשר השותף משיב " 2 ". במרבית הפעמים, מעל 55% מהמקרים שבהם קונבנציית Stayman מופעלת, יש ביד הפותח סדרת ה-Major ההפוכה מהסדרה המבוקשת ע"י המשיב, או ללא 4-קלפים ב-Major בכלל.

התוצאה היא שלהגנה יש כעת תובנה על חלוקת היד של הכרוז עם התייחסות ספציפית לסדרות Major, או להיעדרן וע"י חשיבה דדוקטיבית, לסדרות minor גם כן. מידע זה יכול להיות בעל ערך רב בהגנה של היד.

ולכן, השימוש בקונבנציית Puppet Stayman הוא כלי הכרזה בעל ערך ושימושי.

לקישור – לחץ כאן

עפ"י הכתבה " קונבנציית Checkback Stayman-C B S " :

המשיב בהכרזתו השנייה: 2 (על הכרזת 1NT של הפותח) משמעותה: בדיקה חוזרת, מציג חמישייה בסדרת ה-Major. המטרות:

  1. מציאת התאמה 5-3 בסדרת ה-Major של המשיב.
  2. מציאת התאמה 4-4 בסדרת ה-Major שלא הוכרזה.
  3. קבלת מידע נוסף על חלוקת וכוח ידו של הפותח – מינימום או מקסימום.
  4. הבחנה בין ידיים מחייבות למשחק מלא לבין ידיים מזמינות למשחק מלא.

לקישור – לחץ כאן

עפ"י הכתבה " קונבנציית Garbage Stayman ":

עפ"י Mike Savage: כאשר השותף שלך פותח 1NT חזק ויש לך יד חלשה מאוד עם 2 סדרות ה-Major's, אם המטרה שלך היא למצוא את סדרת ה-Major הטובה (או לעתים קרובות את הטובה ביותר) חשוב לשחק בגובה-2 מבלי להתפשר על מבנה התגובה שלך ל-1NT, וליישם קונבנציית Garbage Stayman. כזכור, דרישת המינימום לשימוש ב-Stayman רגיל היא 8HCP.

הדרישה: קוצר בסדרת ה-. החלוקה האידאלית לשימוש בקונבנציה היא 4-4-4-1 או 4-4-5-0, אם כי 3-4-5-1 או 4-3-5-1 היא גם בסדר. שים לב כי עם יד חלשה המכילה 5-קלפים בסדרת Major (למשל צורת 5-4-4-0) צריך פשוט להשתמש Jacoby Transfer במקום.
עפ"י " acblunit559 ": לפני שאתה יכול לשחק Garbage Stayman אתה צריך לשים לב לתאוריה כי יד מאוזנת לא צריכה לעולם להיות במשחק NT עם דומם של אפס נקודות.

לקישור – לחץ כאן

עפ"י הכתבה " קונבנציית Texas Transfer ": הקונבנציה המאפשרת לפותח ב-No-Trump להיות הכרוז כאשר המשיב מחזיק 6 קלפים או יותר בסדרת Major ורוצה להגיע לפחות למשחק מלא או סלאם. זה מאפשר ליד החזקה להישאר בלתי-חשופה ולמזער הפרעה חסימתית של היריבים.

לקישור – לחץ כאן

לקישור לכתבה " The 2♠ response to a 1NT opening " (עמ' 19) – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Suppose responding to 1NT openings was restructured " – לחץ כאן

לקישור לשיעור " Responding to 1NT in Competition " – לחץ כאן

לקישור לשיעור " Responding to 1NT with Other 2-Suited Hands " – לחץ כאן

לקישור לשיעור " Responding to 1NT with a 5-card Major and a 4+card Minor " – לחץ כאן

לקישור לשיעור " Responding to 1NT with a 2-Suiter: Both Majors " – לחץ כאן

לקישור לשיעור "  תשובות השותף עם יד דו סדרתית במייג'ורס להכרזת 1NT " – לחץ כאן

לקישור ל " Common conventions and agreements used to respond to the bid of 1NT " של Neil H Timm (97 עמ') – לחץ כאן

לקישור לשיעורו של Neil H. Timm בכותרת " Responding to 1NT " – לחץ כאן

לקישור לשיעור " Competing When Opponents Open 1NT " – לחץ כאן

לקישור לכתבה-משאל בכותרת " Best way to respond to strong 1NT with 5-4 or 4-5 in the majors and less than invitational stength " – לחץ כאן

ולקישורים לאוהבי החידונים:

  1. חידון מספר 1-אתה המשיב לפתיחת שותפך ב-1NT (מבוסס על "Tips For Tops") – לחץ כאן
  2. פתרון חידון-אתה המשיב לפתיחת שותפך ב-1NT (מבוסס על "Tips For Tops") – לחץ כאן
  3. חידון מספר 2 – עליך, הפותח ב-1NT להתמודד עם תגובות שותפך – לחץ כאן
  4. פתרון חידון מספר 2 – עליך, הפותח ב-1NT להתמודד עם תגובות שותפך – לחץ כאן

ולהשלמת התמונה, לקישור לכתבה " הכרזות התערבות מעל פתיחת 1NT של היריב " – לחץ כאן

ולסיום, הטיפים של Harold Schogger:

2020-10-22_095122

2020-05-25_114826

בברכה,

גבי לוי

אודות Gabi

כתוב תגובה

למעלה

תפריט נגישות

נגישות