אתה נמצא כאן: ראשי / אזור הכתבות באתר / Bridge Captain – הקפטן במשחק הברידג'
Bridge Captain – הקפטן במשחק הברידג'

Bridge Captain – הקפטן במשחק הברידג'

פורסם ביום: 25.05.2012; עודכן ביום: 27.11.2023

מהות העדכון: נוספו קישורים ל-You tube לטיפים, לניתוחי ידיים ולכתבות

קהל היעד:

2013-09-21_145818

וכעת, מתי אתה ה-Captain – הקפטן במשחק הברידג'?

ה-Captain יכול להיות הן הפותח והן המשיב.

הגדרות ה-Captain : 

הקפטן על הגשר! במשחק הברידג', הקפטן הוא זה שעושה את ההחלטה הסופית על כמה גבוה להכריז. במהלך המכרז במשחק הברידג', כל שחקן מנסה לקבוע את הכוח והחלוקה של יד שותפו . בהתבסס על מידע זה, אתה או שותפך יכולים להיות הקפטן, תלוי מה כל אחד מכם מראה. (עפ"י dummies.com); להרחבה – כיצד להיות הקפטן במשחק הברידג' – לחץ כאן

המידע באתר מנוסח בלשון זכר לצורכי נוחות בלבד, ומתייחס לגברים ולנשים כאחד.

ולכניסה לאווירה, לקישור לשיר " Double – The Captain Of Her Heart " ב-youtube – לחץ כאן

קפטן – שחקן אחראי לקבוע את החוזה המיטבי, המושג על ידי ביצוע הכרזות אשר מאפיינות את ההחזקות  בידו של השותף.

דוגמה בולטת ל-Captain הוא המשיב על הפתיחה של 1No trump. (עפ"י bridgehands); להרחבה – The role of the captain  (עמ' 58 בשיעור) – לחץ כאן

שותף עם האחריות של קבלת החלטה סופית במכרז עבור הצד שלו. (עפ"י bridgeguys)

לשותפים במשחק הברידג' יש תפקידים מסוימים כדי לשחק. הפותח מכריז ומתאר את ידו לשותפו . השותף הופך להיות ה-Captain ומקבל על עצמו להחליט על הערך הטוב ביותר וגובה הטוב ביותר של החוזה הסופי. שותפו של מכריז הכרזת הפתיחה יודע על הכוח המשותף של שתי הידיים לאחר ששמע את הכרזת הפתיחה ומסתכל על ידו. (acbl)

ועפ"י מקור אחר: מי האחראי או ה- Captain של עיקרון היד?

בכל שותפות ברידג', כמו ברוב מערכות היחסים בחיים -מישהו סופו של דבר צריך להיות האחראי, מישהו צריך להיות ה-Captain . במשחק הברידג' משתנה הקפטן עם כל יד.

2 שלבים שולטים בהכרזות של כל יד:

בשלב התיאורי, אף אחד לא אחראי. השותפות פשוט מחליפה מידע על הגודל והצורה של הידיים שלהם.

כאשר אחד מהשחקנים עושה הכרזה שמגבילה את ידו לטווח מסוים של נקודות, שלב התיאורים מסתיים והשותף הופך ל-Captain של היד.

(bridgeunit216 Hawkeye Bridge)

עפ"י taogaming : כלל ה-captaincy – ברגע שיש לך מספיק מידע כדי לקבוע את החוזה, מקם-קבע אותו. וברגע ששותפך קבע את החוזה, אתה צריך שיהיה לך בידך משהו שלא פורסם וחריג כדי לשנות-לעקוף את ההחלטה.

לקישור לכתבה – לחץ כאן

הנחת היסוד של המאמר " Captain my Captain " היא על "הקפטן" של יד הברידג'. חשוב על זה כמו " he who knows goes – ובתרגום חופשי: מי שיודע הולך ".

לדוגמא: השותף שלך פותח 1NT. אתה מכריז 2Clubs. זה הופך אותך לקפטן. אתה יודע לאן אתה רוצה שהיד הזו תלך וכנראה תסתיים. אתה יודע כמה נקודות יש לכל אחד מכם בתוך אחת או שתיים ביד השותף. אתה יודע שאם הסכום הזה הוא 25 או יותר, אתה צריך להגיע למשחק מלא. אם זה פחות מ-25, אתה יודע לעצור מתחת למשחק מלא.

האם הפותח יכול להיות הקפטן? כן הוא יכול. נניח שהשותף פותח ב-1Diamond. אתה משיב 1NT המראה בין 6 ל-10 נקודות קלפים גבוהים (HCP), ואין בידך 4-קלפים או יותר באחת מ-2 סדרות ה-Major. עכשיו הפותח הוא הקפטן. הוא יודע את טווח הנקודות בידך ויכול להוסיף את זה לשלו כדי להגיע למספר הקסם של 25 או 26 או יותר כדי להגיע למשחק מלא. אם התוצאה היא פחות מהמספר הזה הוא יודע להוציא אותך מתחת לגובה משחק מלא. אם הוא זקוק למידע נוסף, הוא יכול לשאול אותך על ידי הכרזת 2NT או סדרה חדשה.

מה קורה במכרז תחרותי? זה יכול להיות קשה יותר לקבוע מי הוא הקפטן, אבל התפקיד עדיין שם.

לקישור – לחץ כאן

לכתבה בנושא " The Captaincy Principle "  – לחץ כאן

לכתבה בנושא The Principle of Bridge Captaincy  Aye-aye, Captain " באתר " bridgehands "  – לחץ כאן

לכתבה בנושא " Captain of the Auction " (ה-Captain ב-3 שלבי ההכרזה: שלב התיאור; שלב איסוף המידע; שלב ההכרזה הסופית)– באתר " albrecht-hollstein " –לחץ כאן

לכתבה בנושא "  The 'Captaincy' Principle "  דף מ- " fourseasonsbridge "- לחץ כאן

כלי הקפטן – The Captain's Tools: הקושי העיקרי של הקפטן הוא לתקשר עם שותפו  מתי להמשיך ולהכריז ומתי לעצור.

הכלי המרכזי כדי להשיג זאת הוא  עיקרון " new suit forcing ". אם המשיב מכריז סדרה חדשה, הפותח חייב לעשות עוד הכרזה. פותח, אם שותפך מראה סדרה חדשה, אינך רשאי לעבור-pass. וגם: הכרזת סדרה רביעית מחייבת -" fourth suit forcing ". (עפ"י bridgesights). לפירוט – לחץ כאן ; וגם " relay bids " – לפירוט באתר " bridgeguys " – הוסר

שים לב, הכלל של 4 הוא תזכורת יפה שיש לקחת בחשבון בעת מציאת ההתאמה הטובה ביותר בסדרת השליט עם השותף. מסתבר במקרים מסוימים כי הסדרה הארוכה ביותר ביד אחת לא תמיד מבצעת את החוזה הטוב ביותר – אחרי הכל, ברידג' הוא משחק השותפות.

עדיף לשחק בחלוקה 4+4 בסדרת השליט מאשר 5-3, (בהנחה ש-2 ההתאמות בעלות דירוג זהה). היתרון: אפשרות להיפטר ממפסידים (חיתוך ביד אחת והשלכת מפסיד בשנייה).

וגם, כאשר המשיב משנה סדרה, המשיב מחליט על החוזה.

לכתבת " חוקים וכללים במשחק הברידג' " – לחץ כאן

הערה: הכתבה אינה מתייחסת ל-Non-Playing Captain, למנהיג הצוות. (ראה ציטוט מחוקי הברידג' התחרותי בסיום הכתבה).

1. סוגי הכרזות:

ההכרזה

המשמעות

(Limit (1); (4

מאפשרת לשותף להכריז Pass. אם בצעת הכרזת Limit, לאחר מכן כבד את שותפך ה-Captain המודע לניקוד השותפות, ולרוב לסדרת השליט המיטבית (2), והשאר לו את כל החלטות ההכרזה. אל תשוב להכריז אלא אם שותפך הכריח או הזמין אותך להכריז.

Forcing

מחייבת את השותף להמשיך ולהכריז לפחות לסיבוב אחד (3); אין חובה להמשיך ולהכריז אח"כ.

Game Forcing

מחייבת את השותפות להגיע למשחק מלא לפחות, ועל 2 השותפים חובה להמשיך ולהכריז כל עוד גובה ההכרזה נמצא במשחק חלקי (3); שים לב: לאחר הכרזה שהיא Forcing Game אין להרשות ליריבים לשחק בחוזה כלשהו ללא Double.

(1)       הכרזות limit מראות במידה טובה של דיוק את צורת היד ואת חוזק היד;

(2)       העדיפות להתאמה של 8 קלפים בסדרת Major;

(3)       כל התערבות שהיא של היריב מצד-ימין RHO מבטלת את החובה להכריז בעקבות הכרזת Forcing או Forcing Game של השותף;

(4)       לאחר הכרזת limit: או שהכרזת החוזה הסופי מגיעה במהירות, או שהכרזת ה-limit מלווה באחת או יותר מהכרזות כוונון עדין-fine tuning (הכרזות הזמנה, הכרזות קונבנציות, לתת הכרזות העדפה, וכו') לפני ביצוע הכרזת החוזה הסופית.

2. Sign-off הוא הכרזה שמאוד מבקשת מעבר (pass) או תיקון לסדרה אחרת מאשר זו שהוכרזה על ידי שחקן ה-signing off. השותף בדרך כלל לא יכול להכריז בכל אחת מהסדרות שלא הוצגו על ידי שחקן ה-sign-off.

Signoff בדרך כלל מתרחש כאשר הקפטן של המכרז קובע את החוזה הסופי. לקישור לכתבה " הכרזות סגירה – Sign-Off " – לחץ כאן

3. שחקן המכריז re-double הופך ל- Captain הזמני של השותפות. השותף הפותח בהכרזת הפתיחה מתבקש להכריז pass בסיבוב הבא, אל ה-re-doubler אשר מתחייב להכפיל או להכריז.

4. לגיליון excel המפרט מי מבין שחקני השותפות, הפותח או המשיב, יהיה  ה-Captain – לחץ כאן וכאן

5. השחקן המשתמש בקונבנציית Blackwood לוקח על עצמו את ה-captaincy  של השותפות. על פי התגובות של שותפו, ה-Captain יחליט אם להכריז סלאם.

6. השותפות חייבת להרגיש בנוח עם ויתור על תפקידו של ה-Captain לאחד מחבריה אשר, בכל זמן במהלך תהליך המכרז, יש לו זכות לגיטימית ליטול ה-captaincy, מכוח קבלת תיאור שלם של יד שותפו. (Harold Schachter)

7. כאשר יש לך 10 נקודות או יותר ושותפך פותח 1NT, אתה, בתור captain, חייב לוודא שהשותפות תגיע לחוזה של משחק מלא. אם יש לך 6 או יותר קלפים בסדרת Major, קפוץ למשחק מלא בהתאמת הזהב הידועה שלך . עם סדרת 5 קלפים ב-Major, קפוץ לגובה 3 בסדרה שלך. זה מבקש מהפותח להעלות ל-4 בסדרת ה-Major עם החזקה ב-3 או יותר קלפים בסדרה זו, או להכריז 3NT עם doubleton. אחרת, הכרז 3NT . ושוב אל תשתמש ב-Stayman בשלב זה. (acbl).

8. ככלל, כאשר יד אחת מאוזנת והשנייה לא- מאוזנת, היד לא מאוזנת צריכה להראות את צורתה והיד המאוזנת צריכה להיות ה-captain. היד המאוזנת ממוקמת הרבה יותר טוב כדי להבין מה ערכם של הנכסים שהשותפות תתרום לקחת לקיחות. זה נקרא " עיקרון היד המאוזנת ". (bridgewinners)

9. מאחר שידו של מכריז Jacoby 2NT בדרך כלל מאוזנת ויד הפותח אינה מאוזנת בדרך כלל זה יהיה הגיוני עבור הפותח להראות קוצר ועל המשיב להיות ה-captain. עם זאת, אם למכריז Jacoby 2NT יש Singleton, הוא צריך דרך לתאר את הקוצר שלו במקום ולתת ה-captaincy לפותח. (bridgewinners)

10. המפתח להכרזות Weak Two הוא לזכור תמיד שהמשיב הוא ה-Captain של היד. (bridgeunit216)

לקישור ל " ?Bidding in bridge: Who's in charge " ב-You tube – הוסר

שים לב, לאחר שאתה שובר את ה-transfer, שותפך הוא הקפטן – captain של היד, כי יש לו יותר מידע על ידך ממה שיש לך על ידו.

לקישור לכתבה " קבלת או שבירת Transfer " – לחץ כאן

לקישור ל " (Hand Evaluation – Partnership (Captaincy " – לחץ כאן

עפ"י הכתבה " How to Become the Captain in Bridge ": כמשיב, לעתים קרובות יש לך תמונה די ברורה של ידו של שותפך לאחר שהוא מכריז בפעם השנייה, במיוחד אם ההכרזה השנייה שלו היא הכרזה מגבילה-limit bid (בכל פעם שהפותח rebid כל דבר מלבד סדרה חדשה, ה-rebid של הפותחן הוא limited).

לפני שתבצע rebid שלך, שאל את עצמך את 2 השאלות הבאות:

  1. מה כבר סיפר לי השותף על ידו ב-2 ההכרזות הראשונות שלו?
  2. מה כבר סיפרתי לשותפי על ידי בהכרזה המקורית שלי?

ה-rebid שלך תלוי בתשובותיך ל-2 השאלות הללו.

לקישור – הוסר

שים לב, לאחר ששחקן מגביל את ידו, השותף הוא הקפטן והוא אמור לקבל את ההחלטה הסופית. עם זאת, ה-Captaincy יכולה להיות הפוכה, אם הקפטן מבצע הכרזה. לא נקבע קפטן עד ששחקן מבצע הכרזה מגבילה.

לקישור ל "O Captain my Captain " – לחץ כאן

לקישור לשיעור " הכרזות – מי אחראי להובלת ההכרזה? " – הוסר

עפ"י הכתבה " שותף כמה אסים יש לך? ": מכריז ה-Blackwood הופך לקפטן של המכרז והוא זה שקובע את החוזה הסופי.

 לקישור – הוסר

עפ"י טיפ מספר 620 של Harold Schogger: עם 20-22 נקודות ויד מאוזנת פתח 2NT מיד ואחרי זה השותף מקבל את כל ההחלטות.

עפ"י הטיפ של fourseasonsbridge – “Tips For Tops”:

182

לאחר שהמשיב מכריז negative double בעקבות overcall בגובה-2, המשמעות של re-bids ע"י הפותח משתנה באופן דרמטי: 2NT מראה HCP 14-16 ו-3NT מראה HCP 17-19; הכרזה ללא קפיצה מראה מינימום; קפיצות הן מזמינות, ו-cue-bid מראה כוח למשחק מלא. באופן זה, המשיב יכול אז, בקלות רבה יותר, להפוך לקפטן ולקבוע את החוזה הסופי.

עפ"י Robert S. Todd: כאשר הפותח מראה הכרזת פתיחה מינימאלית מאוזנת, המשיב הוא בבירור הקפטן של המכרז. על המשיב לשלוט בגובה המכרז (בהתבסס על הערכים המשולבים של הצד שלהם) תוך חיפוש התאמה (או ההתאמה הטובה ביותר). קפטן המכרז הוא האחראי! הקפטן יקבל לעתים קרובות את ההחלטות החשובות הסופיות במכרז או ישאל את השותף שאלה אחרונה לגבי ידו לפני שהמכרז מסתיים.

לקישור לשיעורו " Captaincy " – לחץ כאן

עפ"י Karen Walker: (הכרזות המשיב) באיזו גובה? עליך להמשיך להכריז עד שלשותף אחד יהיה מספיק מידע כדי לבחור חוזה סופי. כדי לקבל החלטה זו, אחד מכם חייב לדעת:

(1) כמה קלפים מחזיקים שניכם בסדרת השליט המוסכמת; ו
(2) כמה נקודות בסך הכל יש ב-2 הידיים שלכם.

השותף הראשון שיש לו מידע זה הוא ה"קפטן" של היד וקובע את החוזה. במכרזים רבים, אתה או השותף שלך תוכלו לקבל החלטה זו די מוקדם, לעתים קרובות לפני שעברתם את גובה-1.

לקישור – לחץ כאן

עפ"י Richard Pavlicek: ברוב המצבים המשיב הוא הקפטן מכיוון שהוא יודע יותר על היד של הפותח מאשר שהפותח יודע על היד שלו. מחובתו של המשיב לבחור את החוזה, או לפחות להנחות את השותפות בכיוון הנכון.

לקישור לכתבה " Rebids by Responder " – לחץ כאן

לקישור להסברים בנושא הקפטן בכתבה " ?How does one evaluate a hand responding to a “strong” two clubs " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " ?Who's the Captain, Anyway " – לחץ כאן

עפ"י הכתבה " Captains And Privates ": לאחר שהראית את הכוח והחלוקה של ידך, השותף שלך הוא האחראי. לעתים קרובות, לשותפך תהיה היד החלשה יותר. זה לא משנה; השותף עדיין אחראי. בדרך כלל, מבצע הכרזת הפתיחה הוא הטוראי והמשיב הוא הקפטן. זה קורה מכיוון שההכרזה הראשונה של המשיב לא תמיד מגבילה את ידו, בעוד שההכרזה השנייה של המשיב בדרך כלל כן.

לקישור – לחץ כאן

לקישור למצגת " ?Who is the Captain " – לחץ כאן

ישן! לקישור לכתבה " Bridge: The 'Captaincy Principle' May Have Its Drawbacks " בעיתון " NY Times  מיום 13.11.1981 – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Captaincy in competitive auctions " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " The captain can ask partner’s opinion " – לחץ כאן

לקישור לשיעור " ?Who's in charge " – ב-youtube – הוסר

לקישור לכתבות " Captain of the Hand " – לחץ כאן וכאן

לקישור לכתבה " ?Who’s the captain " – לחץ כאן

לקישור לשיעור " Captain Max Henbest – Let's Play Bridge " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Captain Blackwood " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Partnership & Captaincy " – לחץ כאן

לקישור לשיעור " פסטיבל גוברידג' – חגיגת ברידג' וספא בבולגריה 2018 – הרצאה 1"  של גלעד אופיר על הקפטן של המכרז – לחץ כאן

לקישור ל " הקפטן של המכרז – הרצאת בוקר בפסטיבל אילת " של גלעד אופיר ב-youtube – לחץ כאן

לקישור לשיעור " הקפטן של המכרז חלק ב' שיעור אונליין של קרנאור למסלול הסגול (שחקנים מנוסים) " ב-youtube – לחץ כאן

לקישור לשיעור " If Partner is Captain, Bad Things Happen " – ב-youtube – לחץ כאן

לקישור לשיעור " הקפטן של המכרז 1 " – לחץ כאן

לקישור לשיעור " What to Expect: Captaincy " – לחץ כאן

לקישור לשיעור " ?Who's the Captain " – לחץ כאן

עפ"י רם סופר: העיקרון הוא שלאחר Preempt השותף הוא " הקפטן של המכרז " ועליו לנהל את המשך המכרז ו/או לקבוע את החוזה הסופי.

לקישור לניתוח יד מספר 13 שלו בתחרות סימולטנית ספטמבר 2017 – לחץ כאן

לקישור לניתוח יד מספר 10 של רם סופר בתחרות סימולטנית מאי 2021 – לחץ כאן

לקישור לניתוח יד מספר 14 של רם סופר בתחרות סימולטנית אוקטובר 2021 – לחץ כאן

לקישור לניתוח יד מספר 25 של רם סופר בתחרות סימולטנית מאי 2022 – לחץ כאן

לקישור לניתוח יד מספר 19 שלו בתחרות סימולטנית יולי 2023 – לחץ כאן

הטיפים של Harold Schogger:

94

בכל פעם ששותפך תמך בסדרה וביצע limit jump בסדרה זו, העדיפות הראשונה שלך היא עכשיו כדי להבין אם אתה רוצה להישאר במשחק חלקי (ועכשיו לעבור-pass) ;להזמין למשחק מלא (אולי trail bid) או אולי להזמין לסלאם (אולי להכריז Cue או Blackwood). בנקודת זמן זו, לאחר התמיכה אתה האחראי, הקפטן של המכרז, שכן שותפך הכריז רק  limit bid.

2020-09-23_074655

2021-09-16_100003

הטיפ של Julian Foster: הידיים שביצעו הכרזת מנע – pre-empted כדאי בדרך כלל שלא יכריזו שוב – השותף שלהם הוא האחראי.

הטיפ של Steve Moese: בדרך כלל היד החזקה מבין שתיים תהיה בעלת מידע טוב יותר והיא צריכה להיות הקפטן. מכרזים של No-Trump הם היוצא מן הכלל כאשר לפותח יש מגבלות בדוחק-מוגבלות באופן צר של HCP וצורת יד.

הטיפ של bbi5m: כאשר הצד שלך נמצא במכרז מחייב למשחק מלא, או שהכריז משחק מלא באופן חופשי, היריבים לא יכולים לקנות את החוזה ללא double. או שהצד שלך מכריז עוד אחד, או שאתה מכפיל את החוזה של היריבים. אם יש לך העדפה ברורה להכרזה או להכפלה, לך קדימה ועשה זאת; אחרת תן לשותף לקבל את ההחלטה. המעבר שלך – "מעבר מחייב-forcing pass" – מחייב את השותף להכריז או להכפיל בתורו. אם השותף מכריז סדרה אחרת, המעבר שלך מרמז על סובלנות מסוימת לפחות עבור הסדרה הזו.

לקישור לניתוח יד בכותרת " Phone A Friend " – לחץ כאן

הטיפים של Dr. Harold Schachter:

40

משיב, לעתים קרובות, חייב לקבל החלטה להפסיק את ההכרזות בגובה 2 בסדרה שלו בעקבות הכרזה מגבילה-limit bid ידי הפותח. הפותח חייב ללמוד להכיר בכך שהמשיב הפך ל"קפטן "של הקבוצה בעקבות הכרזה מגבילה של הפותח, וכי למשיב יש זכות לסמן את סיום ההכרזות – החלטה שהמשיב חייב לקבל. שותפויות חייבות להרגיש בנוח עם ויתור על התפקיד של הקפטן לאחד מחברי השותפות אשר, בכל עת במהלך תהליך ההכרזות, יש זכות הלגיטימית להפוך לקפטן, מהכוח לאחר שקבל תיאור משלים של היד המוגבלת של הפותח.

158

כאשר הפותח של 1 בכל סדרה מכוח ההכרזה השנייה שלו, מגביל את ההחזקה שלו, המשיב באופן אוטומטי הופך ל"קפטן" וחייב להשתלט ולמקם את החוזה לגבי סוגו וגובהו.

166

כאשר הפותח מגביל את ידו מכוח הכרזה מחודשת באופן ברור, ואתה כמשיב, אינך מחזיק בערכים נוספים, השתלט על רצף ההכרזות, והתנהג כ"קפטן " (בהיותך השותף שיודע כי לא קיים חוזה בגובה משחק מלא), וודא שההכרזה תסתיים.

288

כאשר היריב מצד ימין (RHO) שלך פותח את ההכרזות ואתה מחזיק ביד שווה מאוזנת, לפחות עוצר אחד בסדרת ההכרזה של היריב, ולפחות 15 או יותר HCP , ומתכוון להכריז No-Trump, זאת חובה כי השותף יכיר את טווח ה- HCP של ידך כדי למצוא את החוזה הסופי הנכון הן בסוג והן בגובה. המשיב יהפוך תמיד ל "קפטן" בנסיבות אלה ביחס לשימוש האפשרי של Jacoby transfers או Stayman, והאם לחפש חוזה בגובה משחק מלא, או סתם משחק חלקי. פירוט בקישור

297

למרות שהמשיב להכרזת פתיחה חזקה של 1NT הוא תמיד "הקפטן" של כל רצף הכרזות שאחריו, המשיב לעתים קרובות דורש מידע נוסף מאת הפותח כדי לקבוע את החוזה הסופי הטוב ביותר. קפיצה לאחת מסדרות ה-Major במהלך הכרזות התגובה לפתיחת 1NT החזקה של השותף (15-17 HCP) יכולה לשמש ל-3 מטרות שונות, תלויות בהסכם השותפות באשר למשמעותן ושימושן. פירוט בקישור

ולסיום, עפ"י חוקי הברידג' התחרותי 2017:

חוק 92 – הזכות לערער א. זכותו של המתחרה מתחרה או הקפטן שלו רשאים לבקש בדיקה או לערער על כל פסיקה שמנהל התחרות נתן בשולחן שלו. כל בקשה כזו שתחשב כנטולת יסוד, יכולה להיות נתונה לעונש לפי התקנון.

ד. הסכמת המערערים ערעור לא יטופל אלא אם: 1 .בתחרות זוגות, שני השותפים מסכימים לערער (אך בתחרות יחידים המערער אינו נדרש להסכמת שותפו). 2 .בתחרות קבוצות, קפטן הקבוצה מסכים לערער.

וכמעט באותו עניין, לקישור לשיעור " Captain Max Henbest – Weekly Free #165 " ב-youtube – לחץ כאן

בברכה,

גבי לוי

אודות Gabi

כתוב תגובה

למעלה

תפריט נגישות

נגישות