אתה נמצא כאן: ראשי / אזור הכתבות באתר / System-On / System-Off – הסכמי השותפות
System-On / System-Off – הסכמי השותפות

System-On / System-Off – הסכמי השותפות

פורסם ביום: 12.06.2013; עודכן ביום: 16.03.2024

קהל היעד:

וכעת כתבה חדשה " System-On / System-Off – הסכמי השותפות "

שיטה – System – "On-Off" – נסיבות מיוחדות הקובעות האם הסכמי השותפות עדיין צריכים להיות תקפים (systems on) או לא (systems off). הנסיבות כוללות: הכרזות יריב בסדרה, הכרזות double ע"י היריב, הכרזות No Trump ע"י היריב, והכרזות לאחר שהשותף עבר-pass ביד. (bridgehands)

הסכמי שותפות החלים על שיטות מלאכותיות והתייחסויות מסוימות אם הנסיבות משתנות במהלך תהליך המכרז. אם הנסיבות משתנות, אז השותפות יכולה לשחק או ב-system-on או ב-system-off, אבל חייבים להודיע ליריביהם על ידי ערך ב-Convention Card. (טופס שמולא על ידי השותפות המציג את ההכרזות ומוסכמות-קונבנציות המשחק בשימוש. בדרך כלל נעשה בו שימוש במהלך תחרויות).

זה חשוב שיהיה הסכם שותפות בנוגע להגדרה של קונבנציה. אחרת הקו של תקשורת הופך להיות מבולבל ומעוות. לכן, בנוסף לקווי היסוד, השימוש המוסכם של הגדרות הקונבנציות חייב להיות ברור ל-2 השותפים.

(bridgeguys)

לשחקן הברידג', system-on (או system-off ) מצביעה על הסכם שיחול (או לא יחול) על שיטות מקובלות בנסיבות מסוימות שהשתנו מעט. הדוגמא הנפוצה ביותר מתרחשת לאחר overcall 1NT. השותפות יכולה להסכים להגיב בדיוק כפי שהיתה מגיבה אם ה-1NT היתה הכרזת פתיחה. (acbl)

מומלץ: כאשר אתה מפתח שותפות ברידג' (חדשה) אל תתחיל עם שיטות מסובכות מאוד. זה יהיה יותר מדי. במקום זאת, המתן עד שתשלוט בבסיס לפני הוספת קונבנציות חדשות. (abf)

לקישור ל " חוק 40: הבנות של שותפות " (עמ' 44) בחוקי משחק הברידג' – לחץ כאן

המידע באתר מנוסח בלשון זכר לצורכי נוחות בלבד, ומתייחס לגברים ולנשים כאחד.

המלצתו של עמי זמיר: כדאי לסכם עם השותף שגם כאשר הוא התערב בהכרזת No-Trump בכול גובה, System On – כלומר, אנו משתמשים בכול ההסכמים שהיינו מנצלים מול הכרזת No-Trump רגילה.

לקישור לניתוח יד מספר 15 שלו בתחרות סימולטנית ינואר 2019 – לחץ כאן

לקישור לכתבה " מה לעשות כאשר שותפך פתח ב-1NT וה-RHO שלך (היריב מצד ימין) מפריע-מתערב? " – לחץ כאן

דעה: תגובות ל overcall 1NT:

זה נורמלי (לפחות בקרב שחקנים חזקים) לשחק את אותן התשובות ל-overcall 1NT כמו להכרזת פתיחת 1NT. זה ידוע בשם "system on". לעומת זאת, רוב שחקני המועדונים משחקים תגובות טבעיות לאחר overcall 1NT. זה ידוע בשם " system-off ".

כמובן שזה רעיון טוב באופן מפורש להסכים או על הפעלת systems off או על system-on לאחר overcall 1NT, לפני תחילת המשחק. אם אתה מוצא את עצמך ליד שולחן הברידג' ושותפך הכריז overcall 1NT ואין לכם הסכם מפורש, מציע הכותב שאם אתה ושותפך שניכם רואים אחד את השני כשחקנים חזקים אתה מניח system-off, אחרת הנח -system-off.

ההעדפה האישית של הכותב היא לשחק system-off לאחר overcall 1NT. יד המשיב יכולה להיות חלשה מאוד, ויש הכרזות טבעיות של 2 ו-2 המאפשרות לך למצוא חוזה טוב יותר בגובה הגיוני. אם יש למשיב 4-קלפים ב- Major ורוצה לחפש התאמה בסדרת Major, הוא יכול להשתמש בהכרזת cue-bid של סדרת היריב כ-Stayman.

(gravesendbridgeclub)

עפ"י הכתבה " הכרזות Overcall של 1NT ": מומלץ לשותפות לשחק " System On " לאחר 1NT Overcall של השותף, כלומר להשתמש בקונבנציות Stayman ו-Transfer, בדיוק כמו לאחר פתיחת 1NT שלו.

לקישור – לחץ כאן

עפ"י MUTOS  -MUlti and Transfer Oriented System:

בשיטה חכמה, שיש לנו אחרי הכרזת double שתי אפשרויות: "system on" או " system-off".
"system-on" אומרת שאנחנו ממשיכים לשחק את השיטה ומתעלמים מן ה-double. הניסיון לימד אותנו שעם transfers במכרז תחרותי זה הופך להיות קשה להעריך את הכוח של השותפים: האם זה חלש, מגביל או חזק? לכן, אנחנו משחקים: "System off".
עם "system-off" אנחנו יכולים להשתמש בהכרזת ♣2 שוב כהכרזה טבעית. הכרזה בסדרת לאחר double משמעותה מינימום 5 קלפים וחולשה-פחות מ-8HCP.

(bridgeguys) לקישור – הוסר

לקישור לכתבה " התערבות ואי-התערבות במשחק הברידג' – לחץ כאן

עפ"י Paul & Gill: פתיחה של 1NT – system off או on לאחר double או overcall השותף שלך פותח 1NT והשחקן הבא מכריז overcall או double. אתה צריך להסכים עם השותף שלך אם אתה עדיין משתמש בstaymanו העברות-transfers  לסדרה אדומה אם זה קורה. קשה להשתמש בהעברות לסדרה אדומה כי כל הכרזה אולי עשויה להפוך את זה לבלתי אפשרי . קל יותר להשתמש בקונבנציות מעל double.

1NT Overcall – האם ststem off או on: באופן דומה אתם צריכים להסכים האם אתם משתמשים ב-Stayman ובהעברות-transfers סדרות אדומות לאחר 1NT Overcall.

לקישור לשיעורם " partnership agreement " – לחץ כאן

עפ"י  רם סופר: כיום זוגות לא מעטים משתמשים בהכרזות transfer לאחר שהיריב הכפיל פתיחה של 1 ב-Major. לפי שיטה זו מערב יכריז ♣2 כדי להראות 5 +קלפים ב-diamond. שיטה זו מאפשרת להציג מיד את סדרת ה-diamond עם ידיים חלשות כמו-גם עם ידיים טובות.

לקישור לניתוח יד מספר 7 שלו בתחרות סימולטנית אוקטובר 2017 – לחץ כאן

לקישור לניתוח יד מספר 4 של מושיקו מיוחס בתחרות סימולטנית מאי 2018 – לחץ כאן

לקישור לניתוח יד מספר 34 של רם סופר בתחרות סימולטנית יוני 2021 – לחץ כאן

לקישור לניתוח יד מספר 36 של רם סופר בתחרות סימולטנית דצמבר 2021 – לחץ כאן

לקישור לניתוח יד מספר 30 של רם סופר בתחרות סימולטנית יולי 2022 – לחץ כאן

לקישור לכתבה " ?Intervention over 1NT – “System On” or “System Off " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " What's Wrong With the Systems ON Convention " – לחץ כאן

מתוך הכתבה: " שותפך פותח 1NT והיריב מצד ימין שלך (RHO) מכריז double או overcalls ".

סטנדרטי (Systems Off)

ב-Acol הרגיל זה נורמלי לשחק " Systems Off " כאשר ה-RHO שלך מתערב. משמעות הדבר היא כי Stayman ו-Transfer כבר לא חלים וכל ההכרזות הן טבעיות. כלומר 2 ,2,2,2 מתכוונים למה שהם אומרים.

אם RHO הכריז בסדרה, Double על ידך הוא עכשיו לעונשין. אם RHO מכריז Re-double, Double על ידך אומר שאתה חושב שהשותף יעשה 1NT מוכפל. זה נחמד ופשוט וכולם יודעים היכן הם נמצאים.

לעומת זאת… אם Stayman ו-Transfers הן כל כך טובים כאשר RHO נשאר שותק, למה הם אינם אפילו טובים יותר אם RHO מכפיל או מכריז?

כל דבר בסעיף זה הוא לא סטנדרטי וצריך לדון בו עם השותף לפני שאתה מתחיל לשחק (!) רק כדי לוודא שכולם נמצאים על אותו הגל. אחרת אי – הבנות פנטסטיות יכולות להתרחש. ובכן, הם כנראה יהיו בכל מקרה, אבל למה לעשות את זה יותר גרוע? כל מה שלהלן הוא רק על ידי הסכם שותפות! ראה שאתה הוזהרת!

משחק "Systems On", אתה יכול להסכים עם שותפך ש-Double על ידך הוא Stayman כלומר "הם גנבו את ההכרזה שלי: רציתי להכריז 2 אז אני מכריז Double כדי ליידע אותך כי " תהיה לך יד לא רעה עם 2 סדרות 4 קלפים ב-Major's ורצון להתחרות ".

שים לב שאתה עכשיו לא יכול לכן להכפיל 2 לעונשין. מומחים מאמינים שזה מחיר קטן מאוד לשלם עבור לרכוש מחדש Stayman, אבל אתה צריך להחליט בעצמך.

שוב במכרז מעל עכשיו אתה יכול לשמור על הכרזות 2 ו- 2 כ-transfers. אבל … מה אם זה הולך: 1NT ולאחריו 2?

בעקבות העיקרון הנ"ל, double על ידך היא עכשיו transfer ל-Hearts, ו-2 הוא transfer ל-Spades.

המקור: basementbridge.blogspot

התערבות ב-relay sequences:

System on אם אנחנו לא מאבדים יותר מצעד אחד על פני משך הזמן של המכרז. Pass הוא הצעד הזול ביותר, ולאחר מכן Double/ Re-Double, אז הכרזות. Double של הפותח במושב הישיר הוא עונשין, לא מראה void, הכרזות pass ו-Re-Double כאשר המשיב עבר הם relays.

המקור: bridge.soc.ucam

מתוך הכתבה באתר forcingclub: מכרזים תחרותיים כאשר פתחנו את ההכרזה:

כאשר היריבים מתערבים מעל הפתיחה שלנו בגובה-1, אנחנו שומרים על כל ההכרזות הקונבנציונליות ("system on") בגובה-2 ומעלה. 1NT מראה עוצר והכרזות סדרה בגובה אחד הן של 5-קלפים. Double או Re-Double מראים נקודות ללא הכרזה. כאשר היריבים מתערבים בגובה-2, Double לוקח חלק מהמשמעות של הכרזות, שכבר נעקפו. בגובה-3 Double הוא פשוט take-out והכרזות מחייבות למשחק מלא.

לקישור לכתבתו של Neil H Timm בכותרת " ?Strong 1NT (15-18) Overcalls – Are systems On/Off " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " ?Balancing nt/ system on or off " בפורום BBO – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Direct One No Trump Overcall Structure "- לחץ כאן

עפ"י השיעור " Advanced stayman and transfer responses to 1NT " :

System ON או System OFF?

אם הצד שלך מכריז 1NT overcall על הכרזת פתיחה של 1-בסדרה, הטיפול הסטנדרטי הוא לשחק את זה כ-system ON (Stayman ו-transfers עדיין חלות). אתה מציין את העובדה שהיריבים ביצעו את הכרזת הפתיחה הזו, אבל לכל עניין אתה מתעלם ממנה. זה תקף על פני כל מה שאתה חושב שההשלכות עשויות להיות. לדוגמה, אם היריב מצד שמאל שלך (LHO) פותח ♠1, והשותף שלך מכריז overcall 1NT (passמ-RHO), אז 2 ממך הוא העברה-transfer ל-spades! אל תניח שברור שאתה לא מתכוון ל-spades – אם יש לכם הסכם, אתה עומד בו! אם באמת יש בידך hearts, עליך להעביר-transfer ע"י הכרזת 2.

כמו כן, במצב זה, זכור כי 1NT overcall הוא 15-17HCPs (וכיסוי (עוצרים) מבטיח בסדרת הפתיחה). זה המצב גם אם פתיחת ה-1NT הרגילה שלך היא בטווח חלש יותר. (אם הפתיחה הרגילה של ה-1NT שלך היא בטווח חזק יותר, למשל 16-18, ייתכן שמשמעות ה-overcall גם אומרת זאת. כדאי לדון עם השותף). בקצרה, כאשר היריבים פותחים את ההכרזה, והצד שלך מבצע overcall מידי של 1NT, התייחס לזה כאילו הכרזת ה-1NT הייתה הכרזת פתיחה – אבל זכור, טווח הנקודות עשוי להיות שונה! אתה יכול גם לשחק system ON כאשר הצד שלך מכריז 1NT בעמדת ההגנה (היריבים פותחים ב-1 בסדרה, ויש 2 הכרזות passes). בעמדה זו, הכרזה של 1NT היא 12-14HCPs, גם אם טווח הפתיחה של 1NT שונה בדרך כלל.

לקישור – לחץ כאן

ולמתקדמים, השימוש בקונבנציית Lebensohl למציאת החוזה הנכון לאחר התערבות היריב בהכרזה טבעית בגובה-2, לאחר פתיחת 1NT.

לקישור ל" קונבנציות – שפת משחק הברידג' – כתבה שנייה " – שיעורים ב-youtube וכתבה מפורטת – לחץ כאן

לקישור לכתבה " ?Weak NT: System On over double " ב-youtube – לחץ כאן

לקישור לכתבה " ?Do you Play Systems ON or OFF after a No trump Overcall "   לחץ כאן

לקישור לכתבה " ?System On? Stolen bid? Lebensohl " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " ?System On " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " ?Balancing nt/ system on or off " בפורום BBO – לחץ כאן

לקישור לכתבה " System on – 1NT/2NT "  – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Defense after 1NT by Partner and a 2NT Overcall – Systems On Against Unusual " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " ?Systems On Over 1NT Overcall – How about Lebensohl " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " System on after balancing 2NT " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Systems on over 2NT overcall " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " ?System on" after 1NT-double " – לחץ כאן

 לקישור לכתבה " ?Balancing nt/ system on or off " בפורום BBO – לחץ כאן

לקישור לכתבה " ?Systems On Over Balancing NT " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Systems on" or 'Front of card' after NT overcall " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Systems On After a 1NT Overcall " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " ?Stayman after Interference – system on or system off " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " System on after 1/2/3NT-overcall " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Systems on – systems off " – לחץ כאן

לקישור לשיעור " Lebensohl Basics – Simplesohl " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " שיטות הכרזות המשיב לפותח לאחר 1NT Overcall של היריב " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Tell me your convention gotcha tales " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " ?System on או System off " (בשפה העברית) – לחץ כאן

לקישור לכתבה-משאל בכותרת " ?Systems on or off after a One Notrump Balance " – לחץ כאן

לקישור לפרק " “Systems On” with Redouble Runouts " בכתבתו של Robert S. Todd בכותרת " Responding After a Penalty Double of a 1NT Opening " – לחץ כאן

שים לב: ברצף ?-1NT – (overcall) ה-Minor Suit Stayman הוא " off " כאשר היריב מפריע-overcall.

וכרגיל, הטיפים:

2020-12-15_122813

מקורות הטיפים מפורטים בכתבות הטיפים – לקישור – לחץ כאן

לקישור ל " נוהל גילוי נאות " בתוקף מ-9/2019 – לחץ כאן

בברכה,

גבי לוי

אודות Gabi

כתוב תגובה

למעלה

תפריט נגישות

נגישות