אתה נמצא כאן: ראשי / אזור הכתבות באתר / בחוזי שליט הפל קלף מכובד גבוה בכוונה להטעות המגנים

בחוזי שליט הפל קלף מכובד גבוה בכוונה להטעות המגנים

פורסם ביום: 12.02.2012; עודכן ביום: 08.01.2024

זהו טיפ מספר 39 מכתבת " 65 טיפים נוספים לשיפור משחק הברידג' " (בעברית) – להורדת הכתבה לחצו כאן

המידע באתר מנוסח בלשון זכר לצורכי נוחות בלבד, ומתייחס לגברים ולנשים כאחד.

הטיפ:

בחוזי שליט הפל קלף מכובד גבוה בכוונה להטעות המגנים

הביאור:

יש הרבה פסיכולוגיה במשחק הברידג'. בתיאוריה זה לא משנה באיזה קלף אתה מוביל: היריב שלך צריך לחשוב היטב על המצב ולבוא עם התשובה הנכונה. עם זאת, ישנם שחקנים רבים אשר ישמחו לכסות עם K את ה-Q, אבל יהיו פחות להוטים לכסות את ה-T עם ה-K. למה זה צריך להיות כך, המחבר לא יכול להגיד לך, אבל אולי זאת השכיחות של הכללים הישנים שמהדהדים בתודעה שלנו על כיסוי מכובדים. קלף ה-10 (T) תמיד נראה כל כך קטן בהרבה מה-Q ולכן הוא אינו מפתה אותנו לכסות אותו.

כיצד יכול להשתמש בזה לטובתך?

לפעמים אתה רוצה שהיריב שלך יכסה ולפעמים לא – ולכן אתה יכול לבחור באיזה קלף  להוביל על מנת לקבל את התוצאה הרצויה.

לדוגמא:

אין לך כניסות ליד דרום חוץ מאשר ה-spades אבל אתה רוצה לעשות 3 לקיחות בסדרה זאת,  אם אתה יכול. הבעיה היא שיש חסימה: אם תוביל את ה-Q  מזרח עשוי לכסות אותה, ישאיר אותך עם ה-T וה-J כמנצחים, אבל אתה לא יכול להגיע ל-J כי אין לך כניסות. עם זאת, תוכל לנסות להוביל את ה-T מלכתחילה: מזרח יכול להתחמק מזה ואז אתה יכול לעקוב עם ה-Q, אם מזרח מכסה עכשיו, משחק זה ייתן לך 3 לקיחות ב-spades. אין ספק שמזרח לא אמור לאפשר לך לבצע 3 לקיחות, אבל הדברים הם לא תמיד כל כך קלים כשאתה ליד השולחן.

 המקרה השכיח ביותר כאשר אתה רוצה ששחקן יכסה הוא כאשר יש לך 2 כיווני עקיפות:

דרום יכול לקחת את העקיפות ב-hearts בכל כיוון. דרך חכמה לתת לעצמך הזדמנות נוספת היא להתחיל על ידי הובלת J  מהיד בדרום. הרבה שחקנים במערב ייפלו  למלכודת ויכסו את ה-J עם ה-Q שלהם, ועכשיו אתה תבצע את כל 4 הלקיחות בסדרה זאת. אם מערב יתחמק בצורה חלקה אז אתה תנצח עם ה-A בצפון ותבצע עקיפה  דרך מזרח.  אם העקיפה הזאת תפסיד ל-Q של מערב,  אז אתה צריך לברך את מערב על הגנה טובה שלו. התחמקות בצורה חלקה כאשר היריב מימין מוביל מכובד היא לא קלה, אתה צריך לתכנן  בזהירות למצב זה.

להלן 2 חלוקות דומות: אחת שבה אתה רוצה שהיריבים שלך יזכו בלקיחה הראשונה. השנייה, שבה אתה מעדיף שהם לא יזכו:

החוזה הוא 3NT על ידי דרום,  ההובלה היא ה-T .

שחק נמוך מהדומם, ואם הכל ילך כשורה, מזרח (המחזיק ב-A) יאפשר להובלה לרוץ  ל-Q שלך. הימנע מהמעבר ל-diamonds, ואתה יכול לקחת 9 לקיחות.

החלוקה השנייה היא:

החוזה הוא 3NT על ידי דרום, ההובלה היא ה-T

הפעם אתה מעדיף שמזרח יזכה ב-A שלו וימשיך בסדרה, כך שתקפוץ עם ה-K מזרח כנראה יזכה ב-A שלו ויחזור בסדרה. אתה זוכה ב-Q מפיל את ה-A ומבצע 9 לקיחות בנוחות.

אם אתה משחק נמוך על הובלת הפתיחה, ה-Q שלך תנצח בלקיחה הראשונה, אבל אתה עדיין צריך להפיל את 2 האסים ואם המגן יעבור ל-diamonds הוא עלול להביס אותך.

כאשר אתה מגן, המחבר בטוח שאתה לא תלך שולל על ידי טקטיקות פשוטות כאלה, אך יש לזכור כי ההגנה היא החלק הקשה מאוד של המשחק וככל שתלחץ יותר את המגנים, כך סביר יותר שהם יעשו טעויות.

 מקור: MrBridge-B. Magee    תרגום ועריכה: גבי לוי

לקישור לכתבה "  משחק הטעייה – Deception " – לחץ כאן

לקישור לכתבת הטיפ " השלך את הקלף הגבוה שלך בניסיון להטעות ההגנה " – לחץ כאן

עפ"י השיעור " Deceptive Plays and False-Carding in the Game of Bridge ":

כאשר היריב שלך מוביל סדרה ואתה מתכוון לזכות בלקיחה, שחק בצורה כזו שתיצור את הספק הגדול ביותר לגבי הקלף המכובד שאתה באמת מחזיק. כאשר אתה מחזיק מספר קלפים ברצף, שחק קלף כוזב ע"י זכייה בלקיחה עם הקלף הגבוה ביותר ברצף, לא הנמוך ביותר.

"קלף כוזב" הוא משחק מכוון של הקלפים של השחקן במה שעלול להיחשב כאופן חריג, שמטרתו להונות את יריביו ביחס לקלפים שבהם הוא מחזיק בפועל.

לקישור – לחץ כאן

לקישור לשיעור " False-Carding " – לחץ כאן

לקישור לשיעור " The Art of False Carding and Deceptive Play in Bridge " – לחץ כאן וכאן

לקישור לכתבה " False-carding By Ely Culbertson " – לחץ כאן

Editing and translation rights and more© Copyright Gabi Levy-2012-2024

אודות Gabi

כתוב תגובה

למעלה

תפריט נגישות

נגישות