אתה נמצא כאן: ראשי / אזור הכתבות באתר / בסס את הלקיחות הנוספות שלך לפני שתגבה את הקלפים המנצחים שלך

בסס את הלקיחות הנוספות שלך לפני שתגבה את הקלפים המנצחים שלך

פורסם ביום: 18.07.2011; עודכן ביום: 05.01.2024

זהו טיפ מספר 29 מכתבת "65 טיפים נוספים לשיפור משחק הברידג' " (בעברית) – להורדת הכתבה לחצו כאן

הטיפ:

עליך לבסס את הלקיחות הנוספות שלך לפני שתגבה את הקלפים המנצחים שלך.

הביאור:

החלק העיקרי של התוכנית שאתה מבצע לפני סוף הלקיחה הראשונה צריך להיות הוספת הלקיחות מלמעלה שלך לאלה אשר ניתן לבסס על מנת להגיע ליעד שלך,  התוכנית תהיה אז כרוכה בביסוס לקיחות ואז בסופו של דבר לשחק את כל הזוכים.

יש 2 סיבות טובות לביסוס הלקיחות הנוספות לפני גביית הקלפים המנצחים:

1. אם תשחק את הקלפים הזוכים שלך, לעתים קרובות תיצור לקיחות עבור היריבים; למשל אם תגבה ה-A-K בסדרה, תגביה את ה-Q-J של היריבים;

2. לעתים, אם תשחק סדרה ארוכה תקשה יותר על עצמך מאשר על היריבים, ותאבק למצוא קלפים להשליך.

בביצוע תוכנית בתחילת המשחק מעורבים תמיד 2 חישובים חיוניים: כמה לקיחות מלמעלה יש, וכמה לקיחות תוכל לבסס? המטרה שלך היא להפוך את הסכום לשווה או מעל החוזה שלך. כדי להגיע סכום זה, תצטרך לבסס את הלקיחות תחילה, לפני שתשחק  את הקלפים הזוכים.

הנה חלוקה אשר ממחישה את 2 הנקודות לעיל:

שותפך לקח הימור על סדרת ה-diamonds שלו, ועם ההחזקה שלך ב-K זה צריך להשתלם. איך תשחק אחרי ההובלה ב-8?

יש לך 8 לקיחות מלמעלה, אז אתה צריך רק עוד אחת. תוכנית אחת היא לזכות ב-A ולהריץ את כל ה-diamonds, אבל אז אתה צריך למצוא 4 קלפים להשליך (discards), אתה לא יכול להרשות לעצמו להשליך spade, ואתה באמת לא יכול להרשות לעצמך להשליך heart, וכן אינך באמת יכול להרשות לעצמך להשליך יותר מ-club אחד – לסכם את זה, אתה לא יכול להרשות לעצמך לגבות את סדרת ה-diamond שלך. סיבה נוספת היא, כמובן, כי אתה צריך כניסות לידו של דרום יש לך שתיים זמינות בסדרת ה-diamonds.

פעל על פי הטיפ: בסס את הלקיחה התשיעית קודם. זכה ב-A  , עבור ל-9 ושחק את ה-Q. מזרח זוכה ב-K שלו בזמן שאתה בצורה בטוחה משליך heart מהדומם, הוא כנראה ישחק spade נוסף, ואתה עשית את העבודה שלך: עם 2 לקיחות ב-spades "בכיס", אתה יכול לגבות את סדרת ה-diamonds שלך עבור 9 לקיחות.

החלוקה המלאה:

גביית סדרה ארוכה יכולה לעשות חיים קשים מאוד עבור היריבים שלך, אבל לפני שאתה גובה אותה, וודא שזה לא יעשה את החיים עוד יותר קשים לך!

עשיית תוכנית בתחילת ישחק צריכה תמיד לכרוך 2 חישובים חיוניים: כמה לקיחות מלמעלה יש לך וכמה לקיחות אתה יכול לבסס? המטרה שלך היא לעשות את הסך הכולל השווה או מעל החוזה שלך. כדי להגיע לסכום זה, אתה צריך לעשות את העבודה לבסס את לקיחות שלך תחילה, לפני משחק הזוכים.

מקור: B. Magge-Mrbridge

תרגום ועריכה: גבי לוי

Editing and translation rights and more

© Copyright Gabi Levy-2011-2024

עפ"י הכתבה " התזמון במשחק הברידג' ": עפ"י כתבותיו של Pedro Paulo Assumpçao מברזיל בכותרת: " Secret is in the Timing ": ברוב החוזים הכרוז מזהה במהרה את דרך המשחק שעליו לבצע עבור החוזה, כגון ביסוס סדרה, מניעת כניסה וכדומה. אך ככל ששיקוליו יהיו טובים, ההצלחה עדיין עשויה להתחמק ממנו אלא אם כן הוא מבצע את המשחקים הללו בדיוק בסדר הנכון. בכל פעם שיש לנקוט יותר מצעד אחד, יש להקפיד במיוחד לבחור את התזמון הטוב ביותר.

לקישור – לחץ כאן

עפ"י כתבתו של רם סופר " תזמון נכון " בגיליון ינואר 2022 של התאגדות ישראלית לברידג' (עמ' 6): בתחילת המשחק צריך להתרכז בסדרות שבהן אתם מנסים לפתח לקיחות ולא למשוך בטרם עת לקיחות מידיות. אם תשחקו קלפים אלה מוקדם מדי, תגביהו ללא צורך לקיחות ליריבים ותסכנו את ביצוע החוזה.

לקישור – לחץ כאן

הטיפים:

1

במקום לגבות קלף מנצח (ים) שבוסס (ו) באופן מיידי, נסה לבסס לקיחות נוספות אם היריב (ים) לא יכול לגרום להיעלמות לקיחות אלו שבוססו. במקרה של ספק, גבה אותן.

2

כאשר אתה עלול לאבד את השליטה בסדרת השליט, בסס קודם את הזוכים בסדרה הצדדית.

3

אם ברצונך לבסס סדרה ארוכה בדומם והכניסות היחידות לדומם נמצאות בסדרת השליט, היזהר ממשחק סדרת השליט מוקדם מדי. העדף להתחיל בסדרה הארוכה.

מקורות הטיפים מפורטים בכתבה " טיפים בנושא משחק הכרוז " – לקישור – לחץ כאן

אודות Gabi

כתוב תגובה

למעלה

תפריט נגישות

נגישות