אתה נמצא כאן: ראשי / אזור הכתבות באתר / Help Suit Game Tries (HSGT)
Help Suit Game Tries (HSGT)

Help Suit Game Tries (HSGT)

פורסם ביום: 31.03.2023; עודכן ביום: 02.03.2024

קהל היעד:

2015-12-05_104350

וכעת, כתבה חדשה "  Help Suit Game Tries (HSGT) "

המידע באתר מנוסח בלשון זכר לצורכי נוחות בלבד, ומתייחס לגברים ולנשים כאחד.

עפ"י Robert S. Todd:

אחרי שנמצאה התאמה עם השותף בגובה נמוך, מה הדבר הבא שנמשיך לעשות?

  1. אם אנחנו לא מעוניינים במשחק מלא, אנחנו עוברים pass (sign-off).
  2. אם יש לנו מספיק כדי לשחק במשחק מלא, נכריז אותו.
  3. אם יש לנו ערכים בין מעבר-pass לבין משחק מלא (אולי מתעניינים במשחק מלא), עלינו לנסות לברר מידע נוסף על היד של השותף.

ניסיונות Help  Suit Game Tries משמשים כדי לברר אם עלינו להכריז משחק מלא או לעצור ב-partscore-ניקוד חלקי.

כאשר אנו עושים HSGT ע"י הכרזת סדרה חדשה לאחר שמצאנו התאמה, אנו שואלים את השותף אם הוא יכולים לעזור עם המפסידים הפוטנציאליים שלנו בסדרה זו. זו סדרת הצד שלנו. אנחנו מסירים את הפוקוס מהערך הכולל של היד שלו ומבקשים מהשותף להעריך מחדש על סמך קלפים מתאימים בסדרה הצדדית שלנו. ההחזקה הקלאסית עבורנו לעשות ניסיון למשחק מלא היא Axxx.

למרבה הצער, לא תמיד יש לנו את ההחזקה הזו. אבל אנחנו רוצים שהשותף ידמיין לנו שיש לנו את ההחזקה הזו או משהו קרוב לזה ויגיד לנו אם ההחזקה שלו תהיה מועילה לנו. "עזרה" פירושה שהשותף יכול לכסות את המפסידים שלנו בסדרה הזו – זה יכול להיות עם מכובד או ערכי חיתוך.

מה עושה השותף אחרי שאנחנו עושים HSGT?

  1. עם עזרה טובה בסדרה זו, השותף מכריז משחק מלא.
  2. ללא עזרה, השותף סוגר-sign-off, וחוזר להתאמה הידועה שלנו מתחת לגובה משחק מלא.
  3. אם השותף נמצא באמצע ויש לו קצת עזרה, השותף יכול להכריז משהו אחר (אם יש טווח הכרזה) כדי לנסות לתת לנו מידע נוסף על היד – זה נקרא "נסה בחזרה-Try Back".
  4. עם עזרה ויד מתאימה, השותף יכול להכריז גם משחק מלא חלופי – כמו 3NT.

לקישור לשיעורו בכותרת " Help Suit Game Tries (HSGT) " – לחץ כאן

וגם: Help Suit Game Tries (HSGT) הם דרך רבת ערך לחקור משחקים מלאים אחרי שמצאנו התאמה. אבל במכרזים תחרותיים אין לנו כל כך הרבה טווח הכרזה לתקשר עם השותף. במקרים אלו, חשוב שיהיו הסכמות טובות לגבי משמעויות ההכרזות שלכם. כאשר אנו נמצאים במכרז תחרותי ומצאנו התאמה אז קשה יותר לנסות את המשחק המלא כי טווח ההכרזות מוגבל יותר במכרזים הללו. כשנגמר לנו לחלוטין טווח ההכרזה, ניסיון המשחק היחיד הזמין שלנו הוא כפל מקסימלי-maximal double.

לקישור לשיעורו בכותרת " Maximal Doubles " – לחץ כאן

ועפ"י שיעור קודם שלו: קבלת מידע מהשותף: מה אנחנו רוצים לברר מהשותף על היד שלו?

  1. כמה נקודות יש בידו – מקסימום או מינימום.
  2. היכן ממוקמות הנקודות בידו (באיזה סדרות?)
  3. האם השותף אוהב את היד שלו?

ה-HSGT מועילים לגלות מידע מפורט יותר (ספציפי) על היד של השותף. הרבה פעמים זה לא כמה נקודות יש ביד השותף, אלא שיש בידו את הנקודות הנכונות. הכלי הזה עוזר לנו לקבוע טוב יותר את התועלת של הקלפים של השותף ולקבל החלטות שיתופיות לגבי הכרזות משחק מלא.

לקישור – לחץ כאן

עפ"י bridgebum: ה-HSGT מתרחש לאחר שהמכרז מתחיל : H1 : H2 או S1 : S2. כאשר ביד הפותח יש ערכי הזמנה למשחק מלא  (15-17 נקודות או 6 מפסידים), הוא יכול להכריז סדרה חדשה בגובה הזול ביותר כדי לומר, " שותף, אני מתעניין במשחק מלא, אבל אני צריך עזרה בסדרה הזו. בבקשה תכריז משחק מלא אם יש לך החזקה מתאימה ". סגנונות השותפות משתנים, אבל עזרה בסדרה מראה בדרך כלל סדרה של 3-4 קלפים עם בדיוק אחד משלושת המכובדים העליונים. בשפה של ספירת לקיחות מפסידות, זה שווה 2 – 2.5 מפסידים. דוגמאות:

  • Qxx(x)
  • Kxx(x)
  • KJx(x)
  • Axx(x)

מתן מידע נוסף להגנה: חיסרון פוטנציאלי ל-HSGT הוא שהם עוזרים ליידע את הובלת הפתיחה של ההגנה.

כאשר המשיב דוחה ניסיון משחק מלא של HSGT, ייתכן שההגנה תהיה בעלת מוטיבציה רבה יותר לתקוף את הסדרה הזו בהובלת הפתיחה.
כאשר המשיב מקבל ניסיון של HSGT, ההגנה עלולה להירתע מלהוביל הקלף הרביעי מלמעלה ממשהו כמו KJxx.

לקישור – לחץ כאן

עפ"י מקור נוסף: כלל אצבע טוב הוא: תנסה את ה-HSGT בסדרה שהכי פחות היית רוצה שהשותף יחזיק בה xxx.

עפ"י Patty Tucker: הקונבנציה נועדה לעזור לשותפות שלכם להגיע לאותם משחקים מלאים גבוליים שמצליחים כאשר יש לכם ידיים מתאימות היטב.

עפ"י ibridge: ה-HSGT עשוי להתרחש לאחר תמיכה בגובה-2 בסדרת ה-Major של הפותח, כאשר הפותח מחזיק בערכי הזמנה למשחק מלא אך יש לו חולשה בסדרה צדדית. המשיב צריך להכריז משחק מלא עם control סיבוב ראשון או שני. עם 2 – 2.5 מפסידים, המשיב ישתמש בשיקול הדעת שלו. ועם 3+ מפסידים הוא צריך פשוט לסגור-sign-off על 3 בסדרת ה-Major המוסכמת.

Help suit game tries (HSGT)… אם אתה משחק גם ב-Short Suit Game Tries (SSGT):

אם הפותח, לאחר הכרזת פתיחה של 1 ותמיכה בגובה-2 ואז מכריז 2NT , הפותח (אם השותף שלך גם משחק בשיטת Short Suit Game Try) מכריז אז 2NT זה אומר שהוא לא יכול היה להכריז ♠2 (כיוון שזו הייתה ההתחלה של SSGT)… ושהוא מבקש עזרה ב-♠. המשיב צריך להכריז ♠3 עם control סיבוב ראשון או שני ב-♠. עם 2 – 2.5 מפסידים, המשיב ישתמש בשיקול הדעת שלו. ועם 3+ מפסידים הוא צריך פשוט לסגור-sign-off על 3.

לקישור – לחץ כאן

עפ"י bridgehands: ה-Help Suit Game Try (Two Way Game Try): לאחר שהפותח מכריז סדרת Major והמשיב מעלה את הסדרה, הפותח (עם ספירת 6 לקיחות מפסידות) עשוי להשתמש בשילוב של short suit ו-long suit game tries כדי לגלות התאמה אפשרית למשחק מלא.

לקישור – לחץ כאן

לקישור לכתבת HSGT באתר bridgetips – לחץ כאן

עפ"י שיעור HSGT באתר Ace of Clubs: מתי כדאי לשחק Help Suit Game Try: ה-HSGT ע"י הפותח מראה יד חזקה, ו"סדרה בעייתית" של 3+ קלפים כולל מכובד, הפותח מכריז את הסדרה שהוא צריך "עזרה" בה כדי ללכת למשחק מלא. ה-HSGT ע"י המשיב מראה בדרך כלל יד עם 9-11 נקודות קלפים גבוהים-HCP עם סיכויים למשחק מלא אם ביד הפותח יש "עזרה" בסדרה הצדדית של המשיב.

אם משחק מלא צפוי-סביר, הכרז אותו, אל תשתמש ב-HSGT.

שים לב : ה-HSGT לא נעשים בתגובה להכרזת פתיחה בסדרת minor, כי אתה רוצה לשחק No-Trump וצריך להכריז עוצרים, לא סדרות בעייתיות.

זכור: לא שואלים אותך על יד טובה או יד גרועה, רק אם יש בידך את הסוג הנכון של עזרה. אם השותף עושה HSGT ב-clubs או ב-diamonds, ויש לך עזרה בסדרה אחרת, הראה זאת מתחת לגובה משחק מלא.

לקישור – לחץ כאן

עפ"י Gary King מ-The Bridge Companion:

לקישור לשיעור הכולל דוגמאות – לחץ כאן

עפ"י bakerbridge: Help Suit Game Try הוא שיפור בהכרזת הזמנה בגובה-3. במקום להכריז 3 בסדרה המוסכמת, הפותח מכריז סדרה אחרת בתורו השני. זה לא יכול להיות ניסיון למצוא התאמה כי כבר נמצאה התאמה של 8 קלפים. זו בדיוק אותה הזמנה, לבקש משותף להכריז משחק מלא בסדרה המוסכמת עם 9-10 נקודות, לעבור-pass עם 6-7 נקודות, אבל להשתמש בהחזקתו בסדרה החדשה אם יש לו 'הכרזה קרובה'. במילים אחרות, אם ביד המשיב יש עזרה בסדרה הזו, עליו  להשתדל מאוד-לעשות מאמץ מיוחד כדי להכריז את המשחק המלא.

לקישור – לחץ כאן

לקישור לשיעורו של Warren Watson הכולל דוגמאות – לחץ כאן

עפ"י השיעור בכותרת " The Intelligent Way to Invite Your Intelligent Partner ": כאשר לשותף אחד יש ערכי הזמנה למשחק מלא והוא רוצה להכריז משחק מלא, הוא לא צריך להסתמך רק על ספירת הנקודות של השותף. במקום זאת, הוא יכול לבצע הכרזה תיאורית לגבי היד שלו כדי לגלות אם הקלפים הגבוהים ב-2 הידיים יעבדו יחד או לא. המזמין מכריז את הסדרה שבה הוא צריך עזרה. אם השותף מחזיק בערכים בסדרה הזו, אז הוא מכריז משחק מלא. אם למשיב אין מכובדים בסדרה הזו, הוא יכול לעצור ב-partscore-משחק חלקי.

כלל 1: אתה צריך לפחות Q בסדרה כדי לבקש עזרה. עם 3 קלפים נמוכים אתה לא צריך עזרה – אתה צריך נס. כדי לבקש עזרה, אתה יכול להחזיק Qxx, Kxx, Axx, QJx או KJx. יש בידך קצת כוח אבל גם מפסידים.

כלל 2: הכרז תמיד את הסדרה הזולה ביותר שבה אתה צריך עזרה. אם אתה מדלג על סדרה, אז אתה לא צריך עזרה בה.

ברור ש-2מכובדים הם עזרה. באותה מידה ברור ששום מכובד אינו עזרה. doubleton אינו עזרה. singleton הוא כנראה עזרה (הכותב מקווה שזה לא הזמן שלשותף יש KJx), אבל קלפים מכובדים בפועל הם הרצויים ביותר. כך עם 2 מכובדים בסדרה הכרז משחק מלא, ללא מכובדים הכרז משחק חלקי.

לקישור – לחץ כאן

לקישור לשיעורו של Neil H. Timm בכותרת " ?What is your Game Try Agreement " – לחץ כאן

עפ"י Karen Walker: ה-HSGT מבקש עזרה מהשותף (בעיקר מכובדים) בסדרה זו. הזמנה זו נעשית בדרך כלל עם יד שיש לה סדרת צד של 4+ קלפים שחסרים לה מכובדי מפתח (KJ54, למשל), אבל זו יכולה להיות גם סדרה של 3 קלפים (K54). כדי להעריך את סיכויי המשחק המלא, השותף יכול לשקול את החוזק הכללי של ידו, אבל ההתמקדות העיקרית שלו היא בהחזקתו בסדרת ניסיון המשחק שלך. החזקות טובות הן מכובד גבוה (A, K ו/או Q) ואורך. קוצר בסדרת הניסיון שלך (singleton) יכול גם להיות בעל ערך, במיוחד אם יש לו 4+ מנצחים. ההחזקה החלשה והבלתי רצויה ביותר בסדרת ניסיון המשחק היא xxx.

לקישור – לחץ כאן

עפ"י Maritha Pottenger:

כשאתה פותח אחד ב-Major, והשותף מעלה אותך לשניים מה-Major הזה, לעתים קרובות יש לך יד ביניים (15 עד 18 HCP נפלאות או ערכי חלוקה נוספים). במקרים אלה, ברצונך להזמין שותף להכריז משחק מלא אם ההעלאה שלו הייתה מבוססת על ערכים טובים. ע"י אובדן ספירת הלקיחות, אמורים להיות לך 6 מפסידים. ישנן מגוון גישות להכרזת הזמנה למשחק מלא. גישה נפוצה אחת היא " Help Suit Game Tries (HSGT) ".

אם אתה משחק ב-Help Suit Game Tries, אחד ב-Major, שניים ב-Major ה-2NT אמור להראות יד מאוזנת של 16-18 עם 5 קלפי Major לפתיחה. המשיב יכול לבחור בין pass-מעבר, 3NT, הכרזת 3 ב-Major, או 4 ב-Major. אחד ב-Major, שניים ב-Major, שלוש ב-Major צריכים לבקש שליטים טובים ביד המשיב. במקרה זה, סדרת השליט היא "סדרת העזרה". אורך נוסף יעזור כמו גם מכובדים.

לקישור לשיעורה – לחץ כאן

לקישור לשיעורו של Michael Berkowitz – לחץ כאן

לקישור לכתבת-משאל של David Parsons המדורג Gold Life Master – לחץ כאן

לקישור לשיעורו של Jerry Helms – לחץ כאן

לקישור לשיעורו של Gary Brown הכולל ניתוחי ידיים – לחץ כאן

לקישור לשיעורו של David Taylor (עמ' 5) – לחץ כאן

לקישור לשיעורו של John Grossmann הכולל ניתוחי ידיים – לחץ כאן

לקישור לניתוח יד בכותרת " ?Game try? If yes, which help suit " – לחץ כאן

לקישור לניתוחי ידיים באתר pattayabridge – לחץ כאן

לקישור לניתוח יד של Bernard Magee – לחץ כאן

לקישור לניתוח יד של Jim Kaplan – לחץ כאן

לקישור לכתבה " ?1S-2S-3H: Help Suit Game Try or Natural Four Card Suit " – לחץ כאן

עפ"י guelphbridgeclub: הכרזה של סדרה אחרת לאחר שנמצאה התאמה נקראת Help Suit Game Try (HSGT) ומראה 15 עד 18 נקודות לכל מטרה. זה אומר לך למשחק מלא אם יש לך את הקצה העליון של ההעלאה שלך (8 או 9) או אם יש לך את ה-A, או ה-K, או singleton (או doubleton) בסדרת העזרה שלי. העלאה למשחק מלא מראה 19 עד 21 נקודות לכל מטרה או חלוקה " מפלצתית ".

לקישור – לחץ כאן

עפ"י Larry Matheny: יש להשתמש ב-HSGT רק כאשר אתה רוצה ששותפך יתמקד בהחזקתו בסדרה מסוימת, תוך שימוש בזה כגורם העיקרי בהחלטה שלו האם לקבל משחק מלא או לא. ה-HSGT ע"י הפותח מראה יד חזקה, בדרך כלל עם 15 נקודות טובות מאוד עד 18 HCP גרועות או אפילו פחות אם יש לך 5-5 דו-סדרתית, מחפש עזרה בסדרה מסוימת. HSGT ע"י המשיב מראה בדרך כלל יד של בסביבות 9-12 HCP עם סיכויים למשחק מלא אם ביד הפותח יש עזרה בסדרה הצדדית של המשיב. בעת שימוש ב-Long Suit or Help Suit או HSGT, קיימות שיטות אחרות זמינות להראות ערכים נוספים. אתה יכול ל-re-bid 2NT כדי להראות יד מאוזנת עם ערכים מפוזרים. אתה יכול גם להשתמש ב-re-bid של 3 ב-Major שלך כניסיון כללי.

במהלך השנים, ה-Long Suit game try הפך ל-Help Suit game try. ההבדל העיקרי הוא שהפותח עשוי להחזיק פחות מ-4 קלפים בסדרה. אבל, חשוב שנבחן את הסדרה שהפותח עשוי להחזיק כדי לבצע HSGT.

לקישור – לחץ כאן

לקישור למצגת " Help-Suit Game Try " – לחץ כאן

לקישור לכתבה ?"HSGT – What are your limits in asking & replying "Yes" – לחץ כאן

לקישור לכתבה " 'Help-suit' game tries' " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Responding to openers help suit game try " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Help suit game try by responder " בפורום BBO – לחץ כאן

לקישורים לשיעורים ב-youtube:

  1. לשיעור " Bridge Help Suit Game Tries " – לחץ כאן
  2. לשיעור " Help Suit Game Tries " – לחץ כאן
  3. לשיעור " Something new! A Help Suit Game Try " – לחץ כאן
  4. לשיעור " Help Suit Game Tries part 2 " – לחץ כאן
  5. לשיעור " Dury using Help Suit Game Try – San Diego Fall NABC 2017 " – לחץ כאן
  6. לשיעור " !Help suit finale " – לחץ כאן
  7. לשיעור " Help suit again " – לחץ כאן
  8. לשיעור " Help Suit Game Try and Maximal Double Practice Hands " – לחץ כאן

בברכה,

גבי לוי

אודות Gabi

כתוב תגובה

למעלה

תפריט נגישות

נגישות