אתה נמצא כאן: ראשי / אזור הכתבות באתר / הכרזות תחרותיות במשחק הברידג'
הכרזות תחרותיות במשחק הברידג'

הכרזות תחרותיות במשחק הברידג'

פורסם ביום: 06.03.2020; עודכן ביום: 30.03.2024

קהל היעד:

2013-07-24_074611

והפעם, כתבה חדשה " הכרזות תחרותיות במשחק הברידג' "

המידע באתר מנוסח בלשון זכר לצורכי נוחות בלבד, ומתייחס לגברים ולנשים כאחד.

עפ"י " Cambridge University Bridge Club ": המושג-Concept של הכרזות תחרותיות:

כאשר 2 הצדדים מכריזים במכרז, הוא הופכת לתחרותי. ל-2 הצדדים בדרך כלל יש מספר דומה של נקודות, ולכן הדבר החשוב ביותר במכרז התחרותי הוא התאמת סדרת השליט.

מכרז תחרותי הוא אחד החלקים הקשים ביותר של המכרז (הכרזת סלאם מתחרה בזה, אבל קורה לעתים יותר נדירות), וכתוצאה מכך אנחנו צרכים להיות מתורגלים.

מערכת-שיטת ההכרזות שיש לנו בנויה כדרך להחלפת מידע על ידינו כדי שנוכל להחליט אם לשחק משחק מלא (או סלאם), ואם לא, לסגור-sign-off על משחק חלקי-partscore הנמוך ביותר האפשרי. זה נעשה קשה יותר על ידי הכרזות המנע-pre-emptive של היריבים המסירים את טווח-מרווח ההכרזה שלנו. זו אחת הסיבות לכך שאולי נרצה לבצע הכרזות תחרותיות – להפריע לרצפי הכרזות היריבים.

עם זאת, רק מכיוון שיריבים פתחו את המכרז לא אומר שאין לנו ידיים שימושיות-מועילות (אולי אפילו מספיקות למשחק מלא), כך שהיכולת להיכנס למכרז לאחר שהיריבים הכריזו היא קריטית להצלחה במשחק הברידג'. ישנם מספר עצום של רצפי הכרזות אפשריים, יתר על כן, בהרבה מצבים, אין מספיק מקום-טווח הכרזה לדעת בדיוק מה קורה – לעתים קרובות תצטרכו לקפוץ לתוך החושך!

הדרך הטובה ביותר להתמודד עם הכרזות תחרותיות היא להתנסות במשחק – נסה דברים, ראה מה עובד ומה לא, ואל תפחד!

העלאות מנע-pre-emptive תחרותיות: אפילו ללא ערכי משחק מלא, לרוב אנו רוצים להמשיך ולהכריז בניסיון למנוע מהיריבים להכריז ולשחק בחוזה בעצמנו.

משחק היד לאחר מכרז תחרותי ככרוז, יהיה לך הרבה יותר מידע על חלוקת הסדרות ומיקום המכובדים סביב השולחן מבעבר, ועליך להתאים את משחק היד שלך בהתאם.

לקישור – לחץ כאן

עפ"י אילנה לונשטיין, 2 אפשרויות ההכרזה של השחקן הרביעי, לאחר שהיריבים מכריזים ועוצרים בגובה-2, ולאחר שהוכרזו 2 פאסים רצופים:

  1. Double: מבטיח 2 רביעיות ושלישייה בסדרות האחרות וקוצר בסדרת הפותח ו-9-11HCP.
  2. Overcall: לפחות חמישייה (במצב לא-פגיע כנגד פגיע – פחות איכותית לעומת overcall רגיל) ו-+8HCP.

עפ"י הכתבה " High-level Competitive Bidding ": רק כדי להבטיח שאנחנו מתחילים עם הבסיס הטוב ביותר, נזכור שהמטרה של מכרז תחרותי בתחרויות זוגות (match-point (top-bottom הרגילות היא לא להכריז את מה שאתה יכול לבצע. במקום זאת אנו " צדים " את התוצאה הטובה ביותר על הלוח, הציון הנקוב, גם אם זה אומר להכריז חוזה שייפול – בתנאי שזה יקבל ניקוד טוב יותר מאשר לאפשר ליריבים לבצע את החוזה שלהם. המטרה במהלך המכרז התחרותי היא להעריך כמה לקיחות כל צד יכול לבצע, ואם היריבים יכולים לבצע חוזה גבוה ממה שאתה יכול, כדי להכריז גבוה יותר מהם ובלבד שהעונש שהם מרוויחים יהיה פחות ממה שהם היו יכולים להשיג עם החוזה שלהם, לך להכריז גבוה יותר.

עפ"י Richard Pavlicek: מכרזים תחרותיים מביאים התרגשות לשולחן הברידג'. בדרך כלל תקבל ניקוד גרוע אם לא תצליח להתמודד; או אם אתה מתחרה יותר מדי. לדעת בדיוק כמה גבוה להכריז בכל חלוקה זו משימה בלתי אפשרית – אפילו מומחים צריכים לנחש לפעמים.

התחרות על משחק חלקי: כאשר ל-2 הצדדים אין את הרוב הברור של נקודות הקלפים הגבוהים-HCP – כל צד מחזיק 18-22 HCP – מקובל -2 הצדדים יהיו במכרז. הבעיה המתמשכת היא האם להמשיך להכריז או למכור ליריבים.

ניסיונות משחק מלא תחרותי: אם השותף העלה את הסדרה שלך והיריב מצד ימין-RHO שלך מכריז, זה לא מעשי להשתמש בהכרזה בהעלאה בסדרה שהוגדרה כניסיון למשחק מלא – אחרת איך תוכל להתחרות? ההסכמים הבאים הם ברוב השותפויות הטובות: כל הכרזה בסדרה שהועלתה היא תחרותית (לא ניסיון למשחק מלא).

הכרזת סדרה חדשה היא ניסיון למשחק מלא. זה מחייב וזו אולי לא סדרה אמיתית. על השותף לחזור לסדרה שהועלתה במינימום; או להכריז משחק מלא עם מקסימום. ניסיון משחק מלא בהכרזת סדרה חדשה – הוא מלאכותי ויש להתריע בפני היריבים.

החלטות ברמה גבוהה: כאשר ל-2 הצדדים יש התאמה של סדרת שליט, ההכרזות לפעמים מגיעות לגובה של 4 או 5 מהר מאוד – בדרך כלל בגלל התפלגות קיצונית סביב השולחן. בהנחה שנקודות הקלפים הגבוהים מחולקים באופן שווה (18-22 לכל צד), קשה לאמוד איזה צד יכול לבצע מה. במקרים רבים כל צד יכול לבצע את חוזהו אם הידיים חלוקתיות מספיק.

עפ"י רם סופר: במכרז התחרותי תמיכה בקפיצה היא תמיד הכרזת הפרעה.

לקישור לניתוח יד מספר 10 שלו בתחרות סימולטנית ינואר 2023 – לחץ כאן

לקישור לכתבתו של רם סופר " הכרזות תשובה לאוברקול במכרז תחרותי " בגיליון ינואר 2022 של התאגדות ישראלית לברידג' (עמ' 14) – לחץ כאן

לקישורים לכתבותיו של אלדד גינוסר בכותרת " התמצאות במכרז תחרותי – לחץ חלק  א' ב' ג'

עפ"י אלדד גינוסר: שאלת השאלות במכרז התחרותי היא אם "להתקיף" (כלומר להמשיך להכריז במטרה לזכות בחוזה) או "להגן" (לוותר למתנגדים-היריבים על החוזה). אחת המעלות של שחקן ברידג' מומחה היא היכולת להעריך את ידו לאור מהלך המכרז ולהבין בשלב מוקדם ככל האפשר האם עליו לשחק בהגנה או בהתקפה.

טבלה מרכזת:

סוג השיקול

התקפה

הגנה

חלוקת היד

לא מאוזנת

מאוזנת

אופי ההתאמה

התאמה של 9-10 קלפים, התאמה כפולה

אין התאמה, התאמה של 8 קלפים בלבד

כוח צדדי

בסדרת השותף

בסדרת היריב

קוצר

בסדרת היריב

בסדרת השותף

איכות סדרת השליט

איכותית

לא איכותית

פיזור הכוח

מרוכז

מפוזר

לקישור לכתבתו " התקפה או הגנה " בגיליון מאי 2014 של התאגדות ישראלית לברידג' (עמ' 11) – הוסר

לקישור לכתבתו "Competing & Sacrificing " – לחץ כאן

לקישור לניתוחי ידיים בכתבתו " Competitive Bidding " – לחץ כאן

לקישור לניתוח יד מספר 8 של גלעד אופיר בתחרות סימולטנית נובמבר 2010 – לחץ כאן

לקישור לניתוח יד מספר 7 של רון שוורץ בתחרות סימולטנית ינואר 2014 – לחץ כאן

לקישור לניתוח יד מספר 32 של רם סופר בתחרות סימולטנית אוקטובר 2014 – לחץ כאן

לקישור לניתוחי ידיים מספר 5 ו-20 של רם סופר בתחרות סימולטנית אפריל 2022 – לחץ כאן

לקישור לניתוח יד מספר 30 של רם סופר בתחרות סימולטנית יולי 2022 – לחץ כאן

עפ"י כתבתה של Karen Walker בכותרת " הכרזות תחרותיות של המשיב ": Overcall של היריב על הכרזת הפתיחה של השותף שלך יכול לעשות את זה יותר קשה לך למצוא תשובה מדויקת. שותפויות רבות נתקלות בבעיה מכיוון שאינן בטוחות כיצד – או אם – overcall ההתערבות צריך לשנות את המשמעות של הכרזות המשיב.

לקישור לכתבה " Responder's Bids in Competition " – לחץ כאן

עפ"י Robert S. Todd:

  1. כאשר השותף פותח בהכרזת מנע-pre-emptive בגובה-2 והיריב מצד ימין-RHO מכריז  takeout double, אנו יודעים שהמכרז עומד להפוך לתחרותי. רוב הפעמים בהן אנו רוצים להתמודד במכרז כזה, הן כאשר יש לנו התאמה בסדרה של השותף.
  2. במכרזים תחרותיים שבהם היריבים מצאו התאמה אנחנו נתחרה באגרסיביות – במיוחד בשיטת matchpoints-ה-Top-Bootom שלנו.

לקישור לשיעורו " McCabe " – לחץ כאן

לקישור לשיעורו " More Doubles – Scrambling 2NT " – לחץ כאן

לקישור לשיעורו " Raising Responder in Competition " – לחץ כאן

לקישור לשיעורו " Transfers in Competition " – לחץ כאן 

לקישור לשיעורו " Competitive Bidding – Balancing & Pre-Balancing " – לחץ כאן

Ron Klinger מנתח ומדגים את המצבים באפשריים השונים בכתבתו בכותרת: " Partscore Competitive Bidding ": כאשר הצד שלך לא נכנס למכרז מוקדם יותר והכרזות היריבים נפסקות בגובה נמוך, האם עליך להכריז pass ולהגן או שאתה צריך לחזור למכרז?

לקישור – לחץ כאן

עפ"י Patty Tucker: אסטרטגיית הפגיעות הכרוכה בהחלטות תחרותיות באה בעקבות מחשבה כללית הנקראת "כלל 2 ו-3". המשמעות הבסיסית היא שאם הצד שלכם פגיע, אסור לך להכריז לגובה שבה אתה מצפה ליפול ביותר מ-2 לקיחות, ואם לא פגיע, אתה לא צריך להכריז לגובה שאתה מצפה ליפול ביותר מ-3 לקיחות.

לקישור לספרה (חלקי) – לחץ כאן

המלצת worldwidefolks: הכרח – אלץ את היריבים להכריז גבוה. אם תתחרה באגרסיביות ותאלץ את היריבים שלך להכריז גבוה עד כמה שהם ילכו, הם יהיו במרחק לקיחה אחת מהחוזה הטוב ביותר שלהם, בכל מקרה. אם לא תתחרה באגרסיביות, הם רק יכריזו בדיוק מספיק כדי לקחת את החוזה ולגרוף את הלקיחות שהם צריכים בזמן שאתה תעקוב בסדרה ותחכה לסיבוב הבא, והחמצת חצי מהכיף של ברידג' טוב. אל תיתן להם לעשות את זה. אם אתה נמנע מתחרותיות, אתה לעולם לא תהיה שחקן תחרותי.

לקישור לכתבה " הקרבה – Sacrifice – לחץ כאן

עפ"י אלדד גינוסר: התאמה היא הפקטור החשוב ביותר במצבי הכרזה תחרותיים (contested\competitive auction). ההחלטה האם להתחרות כלל מושפעת בראש ובראשונה מהיות התאמה לשותפות, ההחלטה לאיזה גובה להתחרות מושפעת בעיקר מכמות הקלפים בהתאמה. לפיכך, במצבי התחרות אין להשהות תמיכה בשותף! מדובר במידע יקר ערך אשר עשוי לסייע לשותף להחליט בצורה נכונה על המשך ההכרזה. במקביל, ללא התאמה או עם התאמה מינימלית של 8 קלפים יש לשקול תמיד לשחק בהגנה.

הכלל החשוב ביותר במצבי הכרזה תחרותיים הוא שהכרזת סדרת השליט בכל גובה – אם זה על ידי קפיצה, תמיכה, או התחרות על החוזה – היא הכרזה שאינה מחייבת המשך (Non Forcing Bid) או הכרזה סוגרת (Signoff Bid) – בהתאם להקשר המכרז. מול שותף לא מוגבל בכוח, ההכרזה אינה מחייבת המשך ואינה מזמינה המשך; מול שותף שכבר הגביל את ידו, ההכרזה אף סוגרת את המכרז. בכל אופן, התחרות על החוזה קודמת לכל הכרזת הזמנה!

הכרזות אלה מראות על כוח מינימלי בהתאם להסכמים או כוח לא ידוע (משמע: לא רלוונטי). הן מייצגות בעיקר רצון להתחרות לגובה המתאים תוך הפעלת לחץ מקסימלי על היריבים. בכל אופן במקרים אלה, לרוב הטקטיקה הטובה ביותר היא הכרזת החוזה הסופי באופן מיידי תוך נטילת מרווח הכרזה לצורך העברת מידע בין היריבים.

מהו רצון להתחרות? הערכת יד עם התאמה במצבים תחרותיים ושימוש בחוק סך הלקיחות (The Law of Total Tricks).

רצון להתחרות אינו אומר בהכרח רצון לבצע את החוזה. הרי שייתכן גם כי מדובר בהכרזת הקרבה, לפיה אנו נופלים אך זה משתלם יחסית לחוזה שלהם אשר מבוצע. רצון להתחרות מבקש לשאול את השאלה המרכזית: האם אנו שייכים להגנה או להתקפה? במצבים תחרותיים על השחקן ככלל להימנע מלייחס חשיבות רבה לנקודות גבוהות (HCP) בידו, מאחר ונקודות גבוהות פועלות גם בהגנה וגם בהתקפה. נקודות גבוהות עשויות לשחק תפקיד אך ורק אם ההכרזה התחרותית תיפסק והשותפות תידרש לענות על השאלה כמה גבוה יש להמשיך להכריז (האם יש להכריז משחק מלא או סלם).

השיקול המרכזי לצורך בחינת כדאיות של התחרות הוא שקלול היחס בין לקיחות בהגנה לבין לקיחות בהתקפה (Defense Vs. Offense ratio). במסגרת זאת, חלוקת המכריז, ריכוז או פיזור המכובדים, לקיחות בסדרת השליט, התאמה כפולה ועוד הם המאפיינים אותם יש בעיקר להחשיב כאשר אנו רוצים להתחרות

לקישור לכתבתו " כיצד להכריז עם התאמה במצבי התחרות " – לחץ כאן

לקישור לכתבתו של אלדד גינוסר " התמצאות במכרז תחרותי חלק א' " – לחץ כאן

לקישור לכתבתו " התמצאות במכרז התחרותי – חלק ב' " – לחץ כאן; לחלק ג' – לחץ כאן

לקישור לכתבה " מדוע אלמד Competitive Bidding בקורס 'עולים כיתה'? " – לחץ כאן

שים לב: התנאים הטובים ביותר לתחרותיות הם כאשר אתה מחזיק: אורך בסדרה שהוכרזה מימינך, וקוצר בסדרה שהוכרזה משמאלך.

עפ"י הכתבה " קריאת פאס-Pass בברידג' ": הכרזות  תחרותיות  של יד שעברה, במכרז תחרותי אנו נאלצים לעתים קרובות להגיע לרמות גבוהות יותר (בגובה-3 או אפילו בגובה-4) בשלב מוקדם של ההכרזה. אנו יכולים להרגיש בנוח לבצע הכרזות ברמות אלה כאשר לידנו יש כוח אדיר למשחק. כוח משחק זה יכול לבוא מ-HCP-נקודות קלפים גבוהים או מחלוקה. אבל כשאנחנו יד שעברה, לא יהיו מספיק HCP בכדי לתת לידנו כוח משחק משמעותי. לפיכך, הכרזות גבוהות ביד שעברה יכולות להיעשות רק על סמך כוח משחק חלוקתי. ככל שהמכרזים הופכים להיות לתחרותיים יותר ויותר, חשוב לך ולשותפך להיות מתואמים לגבי משמעות ההכרזות שלכם. הקדישו זמן לדיון במצבים אלה בפירוט.

לקישור – לחץ כאן

עפ"י הכתבה " Cue is limit raise or better " באתר "unit390 ": כדי לשפר את ההכרזות התחרותיות, עליך לשקול בחום להשתמש בקונבנציה זו. אם השותף פותח את ההכרזה והיריב מצד ימין מכריז overcall הכרזת Cuebid מראה תמיכה ולפחות העלאה מגבילה. כל ההעלאות הופכות אז להכרזות תחרותיות.

לקישור – לחץ כאן

עפ"י Marilyn Hemenwa: אולי התכונה החשובה ביותר של שחקנים ברידג' טובים היא באיזו מידה הם מטפלים בעצמם במכרזים תחרותיים. כשכולם בשולחן הברידג' מתמודדים זה הופך לקרב של ממש. אם היריבים מסוגלים לפתוח את ההכרזות לפני שהיה לך סיכוי לעשות זאת, הרבה יותר קשה לך ולשותפך למצוא את המקום-החוזה הנכון. עכשיו זה חשוב לנסות ולנחות על 2 הרגליים. לכן כאשר 2 הצדדים במכרז המטרה שלך צריכה להיות להשיג את הניקוד הטוב ביותר האפשרי.

לקישור לכתבתו " Competitive Bidding " – לחץ כאן

עפ"י Marty Bergen: מפתח חיוני של הכרזות תחרותיות: היד עם קוצר בסדרה של היריבים חייבת לשאוף לנקוט בפעולה.

לקישור למצגת " Competing in the bidding " – לחץ כאן

עפ"י אסף עמית: כאשר מתחרים בגובה רב ב-2 סדרות יכולה לרמוז שנכון יותר יהיה לשחק ולא להגן.

לקישור לניתוח יד מספר 4 שלו בתחרות סימולטנית יולי 2012 – לחץ כאן

לקישור לכתבתו של דן ישראלי (בשפה האנגלית ) " Common competitive situations and follow ups " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " הקרבה – Sacrifice " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " הכרזות אגרסיביות במשחק הברידג' " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " חוק סך כל הלקיחות " – לחץ כאן

לקישור לטיפ מספר 23 של B. Magge-Mrbridge " בהכרזה תחרותית הראה את תמיכתך באופן מיידי " – לחץ כאן

עפ"י הטיפ של Julian Foster: תחרותיות מעל מכרזים שבהם היריבים מצאו התאמה יכולה להיות מסוכנת אבל הסכנה לפעמים מתגמדת כי היא מציינת-מציעה הובלה טובה וגורמת להכרזות שלהם להיות קשות יותר.

לקישור לשיעורו של גלעד אופיר " המכרז התחרותי – 5 נקודות? למי אכפת! " ב-youtube – לחץ כאן

לקישור לשיעורים של קרנאור כרינשטיין:

" המכרז התחרותי – הכרזה חופשית של המשיב (FREE BID) " ב-youtube – הוסר

" כולם מכריזים – מה מכריז המשיב לאוברקול במסגרת המכרז התחרותי אחרי שכולם הכריזו " – הוסר

" המכרז התחרותי – כולם מכריזים – עם תשובות לתרגילים " – הוסר

" המכרז התחרותי – כולם מכריזים – חזרה ותשובות לתרגילים " – הוסר

"  Game-try double ,המכרז התחרותי, חוק סך כל הלקיחות " – הוסר

לקישור לשיעור " Dealing With Competitive Auctions " ב-youtube – לחץ כאן

לקישור לשיעור " Overcalls, Competitive Bridge Bidding " ב-youtube – לחץ כאן

לקישור לכתבה " (Competitive Bidding 1:They bid-and-raise-a-Major (Hearts " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " (Competitive Bidding 2: They bid-and-raise-a-Major (Spades " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Competitive Bidding 3: Opening a Major " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Competing to the 3 Level " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Non-forcing competitive bids " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Competitive bidding summary " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Competitive Bidding " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " ?Invitational or competitive bids " – לחץ כאן

לקישור לשיעור " Competitive Tactics In Action " – לחץ כאן

לקישור לשיעורי " Competitive Bidding " – לחץ כאן

לקישור לשיעורי " Competing in the Bidding when the opposition open 1-of-a-suit " – לחלק ראשון – לחץ כאן; לחלק שני – לחץ כאן

לקישור לכתבה "Competitive Bidding – The Bridge Booklet " – לחץ כאן

לקישור לספרו של Mike Lawrence (חלקי) " Tips on competitive bidding " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Competitive Bidding Using LoTT " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Excessive HCP requirements for competitive bids And the ridiculous consequences that ensue " בפורום BBO – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Another Competitive Auction " – לחץ כאן

לקישור לניתוח יד בכותרת " A Competitive Auction " – לחץ כאן

לקישור לניתוח יד בכותרת " Competitive Auction " – לחץ כאן

לקישור לניתוח יד של Ron Klinger בכותרת " Competitive action " – לחץ כאן

לקישור לשיעור " Competitive bidding and watching losers " – לחץ כאן

לקישור לשיעור " Competitive bidding tips " – לחץ כאן

לקישור לשיעורו של Andrew Robson בכותרת " High level competition " – לחץ כאן

לקישור לשיעור " When to bid more. When to bid less – Modern Competitive Bidding " של Audrey Grant – לחץ כאן

לקישור לשיעור " Raising Partner in Competition " – לחץ כאן

לקישור לשיעור " Responding to 1NT in Competition " – לחץ כאן

לקישור לשיעור " Should You Let The Opponents Play At The Two Level " ב-youtube – לחץ כאן

לקישור לשיעור " ?We're all vulnerable: should we keep bidding in a competitive auction " – ב-youtube – לחץ כאן

לקישור ל " Competitive Bidding – Lessons " – לחץ כאן

לקישור למדריך " Competitive Bidding " – לחץ כאן

לקישור לשיעור " Competitive bidding " ב-youtube – לחץ כאן

לקישור לשיעור " More Competitive Bidding: Dealing with 4-Major Interference " – לחץ כאן

לקישור לשיעור " Finding Fits in Competition " – לחץ כאן

לקישור לשיעור " Drury in Competition " – לחץ כאן

לקישור לשיעור " Signoff & Competitive Auctions " ב-youtube – לחץ כאן

לקישור לשיעור " How high to compete / Active v Passive / Spot Cards / Signalling " ב-youtube – לחץ כאן

לקישור לשיעור " BridgeHands Social 17, Overcalls, Competitive Bridge Bidding " ב-youtube – לחץ כאן

לקישור לשיעור " Learn to Play Bridge Lesson 14 – Competitive Bidding Review. Overcalls, Takeout and negative doubles " ב-youtube – לחץ כאן

לקישור לשיעור " Bidding in Competition " ב-youtube – לחץ כאן

לקישור לשיעור " HOTW Advanced Lesson 19 Part 1, Competitive Auctions, BridgeHands " ב-youtube – לחץ כאן

לקישור לשיעור " קורס חידודים – מכרז תחרותי: הסתכלות על המשיב " של חן שגב ב-youtube – לחץ כאן

לקישור לשיעור  " שיעור ראשון בקורס מתקדמים אונליין עם גלעד אופיר (נובמבר, 22) – חשיבה נכונה במכרז תחרותי " ב-youtube – לחץ כאן

לקישור לשיעור " Competitive bidding " ב-youtube – לחץ כאן

לקישור לשיעור " constructive, competitive and balancing auctions " ב-youtube – לחץ כאן

לקישור לשיעור " **SNEAK PREVIEW** ROB'S COMPLETE GUIDE TO RAISING IN COMPETITION " – לחץ כאן

לקישור לשיעור " Competitive doubles in bridge " – לחץ כאן

לקישור לשיעור " Dealing With Competitive Auctions – Weekly Free #244 – Online Bridge Competition " – לחץ כאן

לקישור לשיעורו של Neil H. Timm בכותרת " Fit Bids in Competition " – לחץ כאן

לקישור לשיעורו של Michael Byrne בכותרת "Competing above the opponent’s game " (עמ' 14) – לחץ כאן

לקישור לשיעור מושקע בכותרת " Competitive Bidding – High-Level Decisions-Strategy at Matchpointed Pairs Tournaments "  לחץ כאן

לקישור לשיח מומחים – לחץ כאן

לקישור לשיעור " Improve your competitive bidding " – לחץ כאן

לקישור לשיעור " Competitive bidding decisions " ב-youtube – לחץ כאן

לקישור לשיעור " Competitive Bidding " ב-youtube – לחץ כאן

לקישור לשיעור " Judging competitive auctions – when to compete to the three level " – לחץ כאן

לקישור למצגת " The Weak Two Bid In Competition " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " ?What's the best approach in this competitive auction " – לחץ כאן

ולסיום, הטיפים:

1

תן ליריבים לבצע את הניחוש האחרון-לא אתה. על חוזים תחרותיים במיוחד, הכרז באופן מיידי בגובה המירבי שאתה מוכן לבצע. אחר כך צא וצפה בהתמודדות היריבים עם הבעיה.

2

במכרז תחרותי, תגובה של 2 או ♠2 מבטיחה לפחות סדרת 5-קלפים. עם סדרת 4-קלפים ב-Major, חשוב על "negative double".

3

כאשר היד שייכת ליריבים, או במכרז תחרותי, אל תהסס להפריע להם. רוב השותפויות כיום תגענה לחוזה סביר ללא שום הכרזות היריבים. כאשר מכריזים preempting, או מעלים preempt של השותף, הכרז מיד גבוה ככל שאתה מוכן ללכת.

4

אם יש לך התאמה לסדרת שותפך, "התגמש" להעלות, במיוחד בתחרות.

5

במצב של איזון (Balancing) "השאל" מלך (היפותטי) כדי להשאיר את ההכרזה פתוחה. למעט ביד לגמרי לא תומכת בשותף, כאשר הנקודות מחולקות בשווה (Balancing) על 2 הצדדים להתמודד על משחק חלקי. לכן, אם היריבים מוצאים התאמה בגובה 2, ויש לך קוצר בסדרתם, עליך להתחרות, כך שתחשוב היטב לפני הכרזת Pass. בכל פעם שהיריבים שלך מפסיקים להכריז בגובה 2,  עליך לשאול את עצמך היכן נמצאות כל הנקודות. השיטה: הוסף מלך תיאורטי לידך, והכרז בהתאם.

6

נסה לדמיין את כל ארבע הידיים סביב השולחן, כאשר יש תחרות נמרצת.

7

אם יש בידך שליטים נוספים (מעבר להתאמה של 8 קלפים), הרגש חופשי להתחרות בגובה 3 אם היריבים הכריזו מעל הכרזתך בניקוד חלקי בגובה 2.

8

שמור על מטרה אחת בראש: להביס את חוזה. אל תדאג ללקיחות יתר-overtricks אלא אם אתה מגן על חוזה מוכפל או משחק ברידג' בתחרות.

9

היה ערני ובצע הכרזות המצביעות על ההובלה-lead-directing bids בתחרות.

11

במושב הרביעי זה הזמן להכריז ולשמור על האינטרס שלך ושל שותפך, ולכן זה נקרא:The Protective Position . במושב 4 הכרזת 1NT מראה רק 10-14 HCP ויד מאוזנת. אם אתה רק מכריז pass יהיו לכם כמה יריבים שמחים מאוד יריבים-היה תחרותי.

12

חוזה בגובה 5 שייך ליריבים. בהכרזות תחרותיות כאשר היריבים מסתכנים בחוזה בגובה 5 – תן להם.

כנראה שדחפת אותם לגובה רב יותר ממה שרצו להגיע, ואם אתה מכריז כעת אתה מסתכן ב-Penalty (עונשין) כאשר היריבים לא יבצעו את החוזה שלהם.

17

בתחרות, כל תגובה על ידי שותפו של הפותח מבטיחה לפחות סדרת 5 קלפים ו- בשל הימצאות של overcall על ידי Rho של המגיב. בנוסף, על מנת להגיב עם סדרה חדשה בגובה 2, המגיב חייב להיות לפחות עם  HCP 11. עם רק 4 קלפים בסדרה ו / או פחות מ – HCP 11, המגיב חייב להשתמש ב "Double Negative" במקום תגובה בלתי מספקת עם סדרת 4 קלפים, או פחות מ- 11HCP, או שניהם.

19

ה-Overcall של שותפך יכול להיות חלש, ולכן היזהר כאשר תגיב. חשוב להיכנס למכרז עם יד של חמישייה טובה, זה מאפשר הובלה טובה, מאפשר למצוא התאמה טובה או אולי הקרבה,  ומאפשר לך להתחרות באופן מלא בכל יד. נסה לא להעניש את שותפך בהכרזת Overcall אגרסיבית.

21

חושב על להכריז גבוה יותר במכרז תחרותי עם פחות שליטים מאשר חוק סה"כ הלקיחות קורא לו? אם כך, אתה צריך תוספות במקומות אחרים, דהיינו שליטים נאותים, singleton או void בסדרה צדדית, נקודות איכות, וללא לקיחה (ות) איטית (יות) בסדרת (ות) היריבים.

23

בהכרזה תחרותית הראה התאמה באופן מיידי.  הידיעה שקיימת ביד שותפך התאמה לסדרתך, משנה את תמונת ידך ומאפשרת לעתים להוסיף נק' חלוקה ולהכריז גבוה. הערת המתרגם: אם אין התאמה, שים לב לטיפ 13: "אל תעלה בגובה ההכרזה כאשר אין לשותפות התאמה בסדרה".

25

התאמות בשתי סדרות הן חזקות מאוד. במצבים תחרותיים, הכרז עוד אחד לדרך.

26

היה מודע לכך שהתחרות ברמה גבוהה עלולה לדחוף את היריבים למשחק הניתן לביצוע שהם לא הולכים להכריז. לדוגמא, לפני הכרזת ♦4, פגיע כנגד לא פגיע, שקול אם היריבים צפויים לבצע 4. ניקוד -170 הוא טוב יותר מאשר -420 ו-200 (ל-5, מוכפל, נופל ב-1).

27

במכרז תחרותי, אל תכריז penalty double מוקדם עם התאמה שאינה ידועה עם השותף. ראשית, הראה התמיכה, ואחר כך הכפל אם היריבים מתעקשים וממשיכים להכריז.

29

הכרז גבוה יותר עם יד נקייה, אל תלך קדימה אם יש לך מינוס נקודות, כלומר מכובדים לא מוגנים. (הערת המתרגם: עפ"י הטיפ אין לספור נק' בגין מכובדים לא מוגנים)

כלל 1: היה מודע לנקודות מינוס במכרז תחרותי אם לצד שלך יש התאמה. במצב זה נקודות מינוס הן מסוכנות, במיוחד:

1) בפגיעות נוחה

2) אם יש לך התאמה ב-spade

כלל 2: היה מודע לנקודות מינוס אם ה-overcall שלך הוא סגור

32

כדאי לחשוב פעמיים לפני העלאה בסדרה של השותף אם אתה חזק בסדרת היריב ואולי עדיף להגן ולא להקריב. עם אורך בסדרה שהכריז השותף, זה, לעתים קרובות, אטרקטיבי להראות תמיכה. זה בדרך כלל חכם, אולם, כדי למתן את הרצון הזה כאשר אתה גם חזק בסדרה שהוכרזה ע"י היריב. העלאה בסדרת השותף עשויה לפתות אותו להמריץ קדימה בלחצים של הכרזות תחרותיות, להקרבה לא מתוזמנת.

32 א'

עשה Double 'אחד בשביל הדרך". אם אתה שוקל הכרזה "בלתי רגילה" נוספת במכרז תחרותי, השתמש ב-Double כדי להודיע לשותפך שאתה רוצה ממנו קצת עזרה, כאשר "נכסיו" יכולים להיות מוגדרים רק באופן בלתי מושלם על ידי ההכרזות הקודמות שלו. בשטח של המכרז התחרותי, חלה התקדמות ניכרת. אנחנו מוצאים את עצמנו משתמשים בטכניקות כדי לעזור לנו לפתור את בעיות ההכרזות העדינות שעד לא מזמן היינו יכולים לסמוך רק על האינטואיציה והניסיון שלנו. האם אנחנו יכולים לעשות יותר?

34

על הכרזה תחרותית של משחק חלקי, דחוף את היריבים לגובה-3; אלא אם כן יש בצד שלך 9 קלפי שליט, תן להם לשחק שם (כך אומר חוק סה"כ הלקיחות).

45

שקול האם להוביל במכובד. במקום לדחוף החוצה באדישות קלף קטן חסר מעוף בין 3 או 4 לכיוון מכובד, כדאי לשקול האם להוביל את המכובד. זה נורמלי במשחק הברידג' להוביל את הנמוך מסדרה של 3 קלפים או יותר בראשות מכובד שאינו נתמך. ישנם, לעומת זאת, כמה מצבים בסיסיים בהם הובלת הקלף הגבוה תוכל להניב תוצאות טובות יותר. ההזדמנויות הנפוצות ביותר מתרחשות במכרז תחרותי. נניח כי למגן המוביל יש  Kxxx  בסדרה של שותפו ובקושי נכסים אחרים. זה עשוי להיות משחק טוב מאוד להתחיל עם ה-K על מנת לשמור על ההובלה ולמצוא את "מתג ההריגה" באמצעות הדומם. שחקנים מנוסים יזהו בנקל מצב זה.

82

אם יש בידך התאמה לסדרת שותפך, "התגמש" להעלות, במיוחד בתחרות. העלה באופן מיידי אם בידך החלשה תמיכה של 4 קלפים בסדרת ה-Major בה פתח שותפך.

108

במסגרת תחרות, אם סדרת השותף גבוהה בדירוג מהסדרה הראשונה שהכריז הפותח, reverse לכאורה ניתן לבצע עם ניקוד כמו מינימום הכרזת פתיחה.

129

אל תבלבל את ההעלאה לגובה של 5 בסדרה המוסכמת עם הכרזה תחרותית בגובה 5.

129 א'

אם אתם עושה כל סוג של הכרזה מגבילה-limit bid אתה לא צריך להכריז שוב (אלא אם הוזמנת או חויבת). אם אתה פותח 1NT והמכרז נעשה תחרותי והשותף שלך מתחרה לגובה שלוש, אל תכריז לגובה 4. שותפך קיבל את ההחלטה להתחרות לגובה שלוש. אם הוא היה חושב שהוא יכול לבצע 4 הוא היה מכריז בעצמו 4.

205

שימו לב לא להעניש את השותף על ההתחרות. יתכן שהוא "הושיט את צווארו" וניסה משחק-חלקי מלכתחילה, אז אל תתלו אותו בגלל שעשה זאת.

217

כאשר ההכרזה מימינך חזקה, הכרזה בקפיצה על ידך היא חלשה, וכאשר ההכרזה מימינך חלשה, קפיצה שלך היא חזקה.

218

בכל עת שאתה נמצא בהכרזה מחייבת למשחק מלא וה-Rho-היריב מצד ימין מתערב, מעבר-pass מצדך הוא מחייב.

219

בכל עת שאתה נמצא בהכרזה מחייבת למשחק מלא וה-Rho-היריב מצד ימין מכריז, Double הוא לעונשים.

220

העלאה בהכרזה תחרותית אינה מוכיחה על יותר מהעלאה הנעשית ללא תחרות, זה פשוט שולל יד חסרת תקווה.

221

כאשר יש סיכוי קטן שההכרזה שלך תקבל double, הכרז משחק למרות מצב פגיע כנגד לא פגיע. היריבים נוטים להקריב, ואז אתה יכול גם לקטוף את הרווחים.

222

שחקנים טובים מתעבים לבצע penalty double על הכרזה בגובה נמוך בלי לקיחות בשליט מפחד להכפיל אותך למשחק. זה אומר שאתה יכול להיות חופשי במכרז תחרות ברמת נמוך עם סדרת שליט חזקה.

223

כאשר יש הכרזה תחרותית מימינך שגוזלת ממך את ה-rebid הצפוי שלך, עבור-pass עם מינימום. עדיין יש סיכוי שהשותף יכריז שוב.

224

היה אגרסיבי בשלבים המוקדמים של המכרז. אם אתם שמרניים מדי, להכרזות יש דרך לצאת מכלל שליטה. לחכות בין השיחים היא תכונה של שחקני פוקר וציידים, לא של שחקני ברידג'.

225

לאחר שהשותף פתח והיד השנייה, ה-Rho-היריב מצד ימין, NT1 overcalls, הכרז double עם  HCP 9 או יותר, יש לך יריבים ש"יעלו באש".

226

לאחר ששותפך פתח והיד השנייה, היריב מצד ימין-RHO, 1NT overcalls, הכרזת סדרה חדשה, קפיצה בסדרה חדשה, או קפיצה בסדרת השותף מראות ידיים חלוקתיות חלשות . הכישלון שלך להכפיל, כמו בטיפ # 225, מזהיר את השותף שאתה הכרזת ביד חלוקתית, בניגוד לכוח.

220

כאשר שמשחקים בתחרויות קבוצות Team-of-Four tournaments, הניקוד אינו דומה לזה של משחקי Match-Point, או Top-Bottom ולכן נדרשת קבוצה שונה של טקטיקות הכרזות.

בתחרויות קבוצות אלו, ניקוד בשיטת "IMP" (International Match Point) דורש את השינויים הבאים בכדי להפיק אסטרטגיה מנצחת סטטיסטית:

1. יש להימנע מחוזה משחק לא-פגיע (לא בטוח), ואילו יש לנסות להשתמש בחוזי משחק פגיעים, לא ברורים, אך קרובים.

2. אם אתה הולך קדימה בנוחות במשחק, או משחק נגד קבוצה שאתה מוגדר לנצח, התאפק בהכרזות סלאם קטן; אבל אם אתה האנדרדוג, שחק למען ה-swing והכרז הסלאם.

3. הימנע מהכרזת סלאם גדול אלא אם כן אתה יכול לספור 13 לקיחות בוודאות.

4. התעלם מהפרשים זעירים ב- IMP's.

5.התחרות על ידיים של ניקוד חלקי, המאפיינת את משחק Match-Point, צריכה להיות מועברת למשחקי IMP, אך יש להיזהר, אם במצבי פגיעות.

6. הכרזת הקרבה כנגד הכרזת חוזי משחק מלא על ידי היריבים אינה סבירה סטטיסטית שזו תהיה אסטרטגיה מנצחת ככל שהיא לעתים קרובות במשחק match point.

7. כמעט בכל מצבי "הכפלת עונשים" ב- IMP's, הסיכויים מעדיפים את הפחדן ולא את הגיבור.

לסיכום, ב- IMP במשחק תחרות Team of Four אתה עומד רק מול קבוצה אחת אחרת, כך שהסגנון המנצח אינו מנסה לנצח כמו שהוא במשחק match point, אלא לשחק "par-bridge"; כלומר, לקחת את כל מה שהוא שלך בלי לנסות לגנוב את מה ששייך לאויב. השתמש בסגנון פחדני בזהירות, ועוזב את מעשי הגבורה ליריבים שלך.

243

הכרזת "Double" אחת, הנמצאת מעט בשימוש, לעתים קרובות לא מובנת, אבל מאוד חשובה, היא "ניסיון משחק מלא", "Maximal Double". כאשר השותף העלה את ההכרזות לגובה-2 ב-Major המוסכם שלך והיריבים מתחרים עוד יותר לגובה-3 בסדרה המדורגת מתחת ל-Major שלך, "Double" על ידך הוא ניסיון למשחק מלא; זה לא לעונשים. זה הוא כלי חשוב בתרחיש הכרזות זה על מנת להבדיל את רצף ההכרזות מניסיון תחרותי בגובה-3 בלבד.

243

א'

במכרז תחרותי, כאשר היריבים מתחרים לגובה-3, ואתה מחזיקי בידך את הקלף התשיעי של הסדרה שאתה ושותפך מנסים לקרוא לקבוע כסדרת השליט, עליכם להיות מוכנים להתמודד עוד יותר מבלי שהשותף יניח שאתה מזמין למשחק מלא. העלאה לגובה-3 בסוג זה של הכרזות אינה הכרזת הזמנה, היא פשוט תחרותית.

243 ב'

אם אתה עובר-pass בתחילה והשותף מכריז סדרה שאתה רוצה אז אתה יכול לחזור למכרז-השותף לא מצפה לגן ורדים- השותף יודע עכשיו יש לך פחות מ -6 נקודות ולא יתרגש יותר מדי ויעניש אותך על התחרות.

262

במכרז תחרותי, המכריז weak two הוא לעולם לא מי שייקח את ההקרבה. אם הקרבה היא ההכרזה שיש לנקוט, השותף הוא המיועד לכך.

279

2ª 1ª Pass הוא6-9HCP  ו-4 קלפי תמיכה אבל1ª 2© 2ª  לאחר ה-overcall – 2ª הוא כעת תחרותי וניתן להכריזו עם HCP4 ותמיכת 4 קלפים (כ- 4-5) והכרזת3ª  תראה אז כ-6-9HCP.

290

הכרזות תחרותיות הן חלק בלתי נפרד ממשחק הברידג'. זה לא נדיר ש-2 הצדדים מחזיקים במספר שווה בערך של נקודות קלפים גבוהים-HCPs ו"חוק סך כל הלקיחות-Law of Total Tricks" שקודם ע"י Larry Cohen מבהיר כי כאשר צד אחד יכול לבצע חוזה בגובה-2 בסדרה אחת, סטטיסטית, הצד השני יכול לבצע עדיין חוזה בגובה-2 בסדרה אחרת.  כתוצאה מתובנה זו, יש לכותב הטיפ את ההבנה הברורה, שאם ההכרזה עומדת להסתיים בגובה-2 והיריבים נראים מרוצים מ"התאמת הזהב" שהם ככל הנראה מצאו, אל תיחפז להיכנס לתהליך ההכרזה במושב האיזון, ללא קשר לפגיעות ולספירת נקודות הקלפים הגבוהים.  עם זאת, כאשר המכרז התחרותי מגיע לגובה-3, אנו מדברים עכשיו על סיפור שונה מאוד. אפילו עם חלוקה של HCP באופן שווה למדי, אלא אם כן קיימת חלוקת סדרות לא מאוזנת מדי, 2 הצדדים אינם יכולים לבצע 9 לקיחות, גם אם 2 הצדדים מוצאים "Golden Fit-התאמת זהב". במהלך מכרז תחרותי, כשאתה שוקל להכריז בגובה-3 מעל חוזה בגובה-3 של היריבים, יש תמיד להכריז כשלצד שלך יש 9 קלפים בסדרת השליט, אך לעולם אל תעשה זאת כאשר אתם מחזיקים רק 8 קלפים בסדרה המוסכמת שלכם.

מקורות הטיפים מפורטים בכתבות הטיפים – לקישור – לחץ כאן

מה דעתכם?

בברכה,

גבי לוי 

אודות Gabi

כתוב תגובה

למעלה

תפריט נגישות

נגישות