אתה נמצא כאן: ראשי / אזור הכתבות באתר / אל תבזבז את קלפי הביניים – intermediate cards

אל תבזבז את קלפי הביניים – intermediate cards

פורסם ביום: 27.02.2012; עודכן ביום: 06.01.2024

זהו טיפ מספר 48 מכתבת " 65 טיפים נוספים לשיפור משחק הברידג' " (בעברית) – להורדת הכתבה לחצו כאן

המידע באתר מנוסח בלשון זכר לצורכי נוחות בלבד, ומתייחס לגברים ולנשים כאחד.

הטיפ:

אל תבזבז את קלפי הביניים – intermediate cards

הביאור:

שמור על קלפי הנסיכים והעשיריות ושאר התמונות בסדרה שבידך. ייתכן והכרוז משחק קלף נמוך מידו לכיוון הקלף הגבוה שבדומם.

 התבונן בסדרה זו:

אם הכרוז משחק הסדרה בעצמו הוא יאבד 3 לקיחות.  אולי בתקווה לקצת מזל לקראת סוף המשחק, הוא עשוי להוביל לכיוון של ה-K בדומם מתוך תקווה שלמערב יש את ה-A. אבל ה-K יפסיד ל-A וה-J בדרום יהיה אז "מגולח" (בהשאלה "ייקצר בחרמש") על ידי ה-Q של מערב.

אולם שים את עצמך בנעליו של מערב:

הכרוז מוביל 2 , מה אתה משחק?

כמה מגנים רוצים "להוציא בכוח" את ה-K בדומם ולכן היו מכניסים את ה-9 בלי לתת סדרה מחשבה רבה לתוצאות. זאת טעות, כפי מומחש על ידי פריסת לאחר הלקיחה הראשונה שכבר שוחקה:

ה-A וה-K הלכו עם 9 של מערב על הלקיחה הראשונה, עכשיו זה ה-T של מזרח, כי הוא לכוד בין ה- J-8 של דרום והכרוז יכול לעשות את העבודה.

כמגן , חשוב לזכור כי הכרוז לא יכול לראות את הקלפים שלך. לעתים רחוקות אתה צריך להכריח אותו להוציא קלפים החוצה, כי הכרוז עומד לשחק את הקלף בכל מקרה. עם הסדרה הזו לא היה כל ספק כי הכרוז עומד לשחק את ה-K לפי הקלף ששיחקת – אחרי הכול עקיפה עמוקה של ה-7 תהיה מוזרה למדי ולא שהיא תעזור למטרתו של הכרוז!

הנה מצב אחר שבו חשוב לשחק נמוך בצורה חלקה:

הכרוז מוביל את ה- 2

גם הפעם אתה צריך לזכור שהכרוז לא ממש יכול לראות את היד שלך, אין לו מושג כי אתה מחזיק J-T ומכיוון שזה במידה רבה כנגד כל הסיכויים שאתה מחזיק את 2 אלה, הוא אינו צפוי לשחק אותם עבורם.

הערת המתרגם: עפ"י עקרון הבחירה המוגבלת ( Restricted  Choice ): עפ"י ההסתברות: כאשר יריב משחק קלף מכובד יש להניח שהוא אינו מחזיק קלף תמונה צמוד לו (אלא אם מדובר באינדיקציה חזקה יותר כמו קלף הובלה). לפירוט חוקים וכללים במשחק הברידג'  – לחץ כאן

פריסת הסדרה המלאה:

אתה עוקב בקלף נמוך בצורה חלקה והכרוז משחק K כצפוי, ועכשיו הלקיחה שלך ב-spade מובטחת. אם אתה "מבזבז" אחד מה-J-T שלך בסיבוב הראשון, אז אם הכרוז מנחש שהתחלת עם אורך בסדרה, הוא יכול לגבות את ה-A ולעקוף את המכובד השני שלך ולזכות בכל 4 הלקיחות. כמובן שאם שהכרוז שיחק 9 מהדומם על הסיבוב הראשון לאחר שעקבת בנמוך, הוא היה זוכה בלקיחה, אבל איך הוא יודע מה אתה מחזיק?

דוגמא אחת אחרונה:

הכרוז מוביל את ה-2 בחוזה NT

שוב אתה צריך לשחק בצורה חלקה בקלף נמוך. כרוז טוב יידע שסביר יותר כי ה-K וה-Q מפוצלים בין 2 הידיים , וכך עשוי לשחק 9 מהדומם על הלקיחה הראשונה , בתקווה שלמערב יש את  ה-T:

כפי שאתה יכול לראות, אם אתה מעכב בלקיחה הראשונה והכרוז משחק 9, אתה תזכה ב-2 לקיחות. עם זאת, אם אתה משחק ה-K או ה-Q על הסיבוב הראשון, הכרוז צריך  להסתדר להפסיד רק לקיחה אחת.

אם תגלה כי בכל פעם שתשחק קלף נמוך והיריב נוטה להשליך את הקלף הנכון וחשת כי הפסדת, יש אולי פתרון פשוט מאוד אולי לבעיות שלך: החזק את הקלפים שלך גבוה יותר. לעתים קרובות למדי זה יקרה שהיריב – ללא דופי בדרכו וללא כוונה לנסות להציץ – יתפוס מבט חטוף בקלפים שלך מכיוון שהם מוחזקים נמוך מדי.

בהנחה שהכרוז לא יכול לראות את הקלפים שלך, נסה אז להיצמד לכלל של "יד שנייה משחקת נמוך" , יכול להיות נכון לשחק גבוה ביד השנייה, אבל רק לעתים רחוקות מאוד.

הערת המתרגם: כלל "שני נמוך" של משחק המגן:

בדרך כלל שים קלף נמוך (והכרח המבצע לנחש) ואל תזכה בקלף גבוה גם אם ביכולתך. כלל זה נכון גם אם באפשרותך לזכות בלקיחה ע"י חיתוך-סמוך על יד שותפך. לרוב יהיה זה נכון לחתוך אחרי קלף גבוה. אם תחתוך ביד שנייה או שלישית לפני קלפים גבוהים, תאפשר ליריב להשליך קלף קטן ואז:

  1. כנראה שחתכת לקיחה שהיתה יכולה להיות של שותפך.
  2. החלשת את כוח השליטים של ההגנה.

מקור: MrBridge-B. Magee   תרגום ועריכה: גבי לוי

לקישור לשיעור " חשיבות קלף ה-10 " ב-youtube – לחץ כאן

עפ"י  Barbara Seagram ו-David Bird: קלפי ביניים יכולים להתגלות כבעלי ערך – כדי לסייע לך בביסוס לקיחות, וגם כדי להפחית את הסיכון לוותר על לקיחה.

לקישור – לחץ כאן

שים לב, בדומה למשחק ה-overtaking הוא משחק ביטול-מניעת החסימה – להיפטר מקלף גבוה יותר כדי לשמור על קלף נמוך יותר כדי לספק כניסה ליד הנגדית. זה נפוץ ביותר עם קלפי ביניים כגון T, 9ו-8.

לפירוט חוקים וכללים במשחק הברידג' – לחץ כאן

Editing and translation rights and more© Copyright Gabi Levy-2012-2024

אודות Gabi

כתוב תגובה

למעלה

תפריט נגישות

נגישות