אתה נמצא כאן: ראשי / אזור הכתבות באתר / הכרז מיידית לגובה של ההתאמה שלכם עם ידיים חלשות.

הכרז מיידית לגובה של ההתאמה שלכם עם ידיים חלשות.

פורסם ביום: 11.07.2011; עודכן ביום: 21.02.2024

זהו טיפ מספר 24 מכתבת "65 טיפים נוספים לשיפור משחק הברידג' " (בעברית) – להורדת הכתבה לחצו כאן

הטיפ:

הכרז לגובה של ההתאמה שלכם במהירות עם ידיים חלשות.

הביאור:

כאשר יש לך רמת התאמה גדולה בשליט, תוכל לבצע לעתים קרובות הרבה יותר לקיחות מהצפוי. הסיבה לכך היא, כל עוד ב-2 הידיים יש חלוקה טובה, תוכל להשתמש בעודף השליטים בכל אחת מהידיים לבצע חיתוכים בשתיהן.

הביטוי "רמת ההתאמה שלך" מתייחס למספר הכולל של קלפים בין 2 הידיים בסדרה שלך, אם, למשל, לשניכם יש סדרת 5-קלפים, ואז ההתאמה שלכם 10 קלפים ואתה צריך להכריז לביצוע 10 לקיחות – הכרז לגובה ארבע.

שוב, הסיבה להכרזה המהירה הוא למנוע מהיריבים אפשרות לקיים דיון מדויק ולכן למנוע מהם למצוא את החוזה האופטימלי שלהם.

הנה דוגמא:

אתה יושב בדרום,  אף אחד מהצדדים לא פגיע.

ההכרזות התחילו:

שוב אתה מסתכל על יד חלשה יחסית, אבל יש לך תמיכה אדירה ב-overcall של שותפך וגם עם חלוקה טובה,  אתה צריך לבצע את הטיפ המוצע ולהכריז לגובה של ההתאמה שלך. ה-Overcall  של שותפך הבטיח 5 קלפים ובידך גם 5 קלפים, מה שהופך לסכום כולל של 10, ואז אתה צריך להכריז חוזה של 10 לקיחות –הכרז 4 .

החלוקה המלאה היא:

מחלק מערב, אף צד לא פגיע:

ההכרזות:

תראה כמה קשה זה עושה את זה עבור מזרח-מערב!  מה הם אמורים להכריז? הם כנראה יכולים לבצע 5  , אבל איך הם ידעו?  אין להם מקום להחלפת מידע! מזרח יכול באמת רק להכריז Double ולקוות שהם יפילו אותך כמה לקיחות למטה. כאשר ישנם 4 מפסידים  בלתי נמנעים ב-4 (את שאר ניתן לחתוך), בהכרזה שלך אתה "סופג" רק 100 נקודות.

איזה ניקוד פנטסטי זה הוא כאשר משווים אותו מול הניקוד במשחק המלא האפשרי של מזרח -מערב של 450 !

לסיכום: כאשר יש התאמה טובה, וידיים חלוקתיות, תוכל להסתמך על לקיחות שייווצרו מביצוע חיתוכים. אם לדוגמא, בידך חמישייה בסדרת השליט, וגם לשותפך חמישייה בסדרה, תוכל להכריז במהירות בגובה 4 (10 לקיחות). כך תמנע מהיריבים האפשרות למצוא את החוזה האופטימלי שלהם. למרות שנראה כי אתה מסתכן בהכרזה האגרסיבית, ניתן לתת אמון בכוח של התאמה טובה, כך שאתה מונע מהיריבים להכריז משחק מלא בעצמם.

מקור: B. Magge Mrbridge

תרגום ועריכה: גבי לוי

Editing and translation rights and more

© Copyright Gabi Levy-2011-2024

לקישור לכתבה " התאמה וחוסר התאמה בסדרות במשחק הברידג' " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Ask Sally: העלה את ההכרזה עם התאמה " – לחץ כאן

עפ"י " כלל האצבע " שים לב לגורמים נוספים מעבר לנקודות ": נקודות לא גורמות ללקיחות. נקודות הקלפים הגבוהים (HCP) הם רק קו מנחה גס מאוד, וכמעט אינן כל כך חשובות כמו גורמים אחרים. שכח את הנקודות, והסתכל על התאמה. הסתכל על סדרות ארוכות, סדורות טובות, לקיחות פוטנציאליות, איכות היד, מיקום וחלוקה.

שים לב, עפ"י טיפ מספר 574 של Harold Schogger : כאשר אתה יודע לאן היד הולכת הכרז אותה במהירות. כשאתה לא בטוח לאן היד הולכת הכרז לאט והחלף מידע כדי להגיע להתאמה הטובה ביותר.

לקישור לניתוחי ידיים של Andrew Robson בכותרת " Bid to the Level of the fit " – לחץ כאן

אודות Gabi

כתוב תגובה

למעלה

תפריט נגישות

נגישות