אתה נמצא כאן: ראשי / אזור הכתבות באתר / תגובות להכרזת Pre-emptive של השותף
תגובות להכרזת Pre-emptive של השותף

תגובות להכרזת Pre-emptive של השותף

פורסם ביום: 03.06.2020; עודכן ביום: 31.10.2023

קהל היעד:

2013-07-24_074611

והפעם, כתבה חדשה " תגובות להכרזת Pre-emptive של השותף "

הערה: הכתבה שעודכנה בינתיים פורסמה במקור ביום 27.04.2020, אולם " נעלמה " מהאתר בשל תקלה.

המידע באתר מנוסח בלשון זכר לצורכי נוחות בלבד, ומתייחס לגברים ולנשים כאחד.

כזכור, בדומה ל-Weak Two's-פתיחות חלשות בגובה-2, הפתיחות בגובה 3 או 4 נועדו להיות הכרזות מנע-pre-emptive ומטרתן להקשות על היריבים להיכנס למכרז או למצוא את החוזה הטוב ביותר שלהם. הכרזות כאלה הן גם מאוד תיאוריות: סדרה טובה עם 7 קלפים (או סדרה עם 8 קלפים לפתיחה בגובה-4) ופחות מניקוד פתיחה.

מצב הפגיעות חשוב. כשאתה משיב כאשר אתה פגיע אתה יכול לתת ליריבים יותר נקודות על ידי  נפילה בחוזה שהוכרז עם ידיים חלשות, מאשר אם הם יקבלו ניקוד עבור ביצוע משחק מלא במצב לא פגיע.

עפ"י rpbridge: הסכנה הגדולה ביותר של הכרזת מנע היא לא ההכרזה עצמה אבל מה ששחקן לא מנוסה עלול לעשות בתגובה. מעבר-pass הוא מילת המפתח. אפילו עם 15-16 נקודות, יתכן שלא יהיה נכון להשיב שכן השותף כבר הכריז יתר על המידה ב-2, 3 או 4 לקיחות בהתאם למצב הפגיעות. כאשר אתה משיב להכרזת מנע-pre-empt, חשוב במונחים של הלקיחות שאתה יכול לספק, אל תספור נקודות. 

אל תכריז 3NT עם singleton או void בסדרת השותף אלא אם כן אתה מצפה לזכות ב-9 לקיחות בעצמך.

הטיפ שלהם: כאשר אתה עובר על pre-empt של שותפך עם יד טובה, אל תסגיר אותה על ידי היסוס או מחשבה ארוכה. אם תעבור בקצב יש סיכוי טוב יותר שיריבך משמאל-LHO יכריז או יכפיל ויקלע לצרות.

לקישור ל " Responses to Preempts "  – לחץ כאן

שים לב, אל תציל את שותפך מכריז ה-pre-emptive. ביד חלשה, עבור-pass. לעולם אל תכריז pre-empt מעל הכרזת ה-pre-empt של שותפך. הכרזת מנע-pre-empt מכריזים רק פעם אחת.

וגם, כשחקנים אנו יודעים שהנושא המרכזי הוא עד כמה הידיים משתלבות זו בזו – ולא לגבי ה-HCP's-נקודות קלפים גבוהים.

כאשר מעלים הכרזות מנע-pre-empts של השותף, לקיחות חשובות יותר מנקודות.

עפ"י hamiltonbridge: עקרון העל: היה ישיר העיקרון החשוב ביותר בתגובה ל-pre-empt הוא: החלט מיד באיזו גובה אתה רוצה להתמודד ואז הכרז לגובה זה באופן מיידי.

לקישור לכתבה " Responding To Preemptive Openings " – לחץ כאן

עפ"י קובי שחר: הפן ההגנתי של הכרזות פתיחה חלשות בגובה-2. בהסתמך על חוק סך הלקיחות (Total of Law Tricks), עם התאמה של 9-קלפים בסדרת השליט גובה-3 בטוח עבור השותפות גם אם ניכשל בביצוע החוזה, היריבים עשויים לקבל ניקוד רב יותר אם יבצעו חוזה משלהם. לפיכך, המשיב לפתיחה חלשה בגובה-2 יתמוך לגובה-3 עם 3-קלפים בסדרת השותף גם ללא ניקוד משמעותי – זה פשוט המשך ההפרעה ליריבים. עם תמיכה של 4-קלפים בסדרת הפותח ניתן על פי אותו היגיון להעלות מיד את ההכרזה לגובה-4 ,כאשר היריבים אינם יודעים אם הכרזנו משחק מלא כדי לבצע אותו או להפריע להם. לעתים הם ירשו לנו לשחק כאשר ביכולתם לבצע משחק מלא, והרווח שלנו יהיה גדול.

לקישור לכתבה " תגובת Feature Ask 2NT לפתיחת Weak-2 " – לחץ כאן

עפ"י Steve Overholt: יעדי התגובות להכרזות pre-empts:

  1. להכריז ולבצע חוזה;
  2. להמשיך בהכרזת ה-pre-empt במטרה להקשות על היריבים למצוא את החוזה האופטימלי שלהם; היריבים עשויים ל-underbid-נמוך מדי, ל-overbid-גבוה מדי, זה קל מאוד לנחש לא נכון
  3. למצוא משחק הקרבה כדאי.

כאשר היריבים מתמודדים לאחר ה-pre-empts של הצד שלך: כאשר אחרי הכרזת המנע של שותפך מגיעה הכרזת התערבות ע"י היריבים, ההכרזות שלך כוללות העלאה של ה-pre-empt, להכריז סדרה חדשה, להכריז 3NT, להכפיל-double או לעבור-pass. באופן כללי, הכרז כמו ללא ההתערבות אך תוך התחשבות בהכרזת היריבים.

לקישור לכתבתו – לחץ כאן

עפ"י bridgehands: אנו עשויים להניח שמעבר-pass היא האופציה היחידה עם פחות מכוח של משחק מלא, הדורש 25-26 נקודות על סמך כוח, פחות עם ידיים חלוקתיות. לאחר הכרזת מנע-pre-empts של השותף, אנו סופרים לקיחות, לא כוח טהור-נקודות. לאחר שהשותף פתח בהכרזת מנע, האפשרויות של המשיב הן:

  1. מעבר-pass.
  2. העלאה או העלאה בקפיצה בסדרת הפתיחה של השותף.
  3. הכרזת 3NT. (רק כאשר אפשר להשתמש בסדרתו הארוכה של השותף).
  4. הכרזת סדרה חדשה.
  5. הכרזת +4NT , או קונבנציה (Gerber).

3 האפשרויות הראשונות אינן מחייבות. למעשה, הפותח לעולם לא אמור לבצע הכרזה נוספת לאחר פתיחת pre-emptive אלא אם כן משיב לשאלות שותפו עם הכרזה מחייבת. כמו פתיחה של 1NT, הכרזות פתיחת מנע חושפות במלואה את היד שלנו; המשיב הוא כעת הקפטן, האחראי המלא לנווט את המכרז. המשך האפשרויות, מספר 4 ו-5 מבקשות מהפותח לקבל מידע נוסף. כמובן, אם היריב מבצע הכרזת התערבות, הפותח יכול לעבור עם ערכים מינימליים כי המשיב עדיין יכול לבצע הכרזה אחרת.

ללא התערבויות תחרותיות, מרבית השחקנים מסכימים שההכרזות ללא העלאה מחייבות. ראשי התיבות RONF מתארות היטב את ההסכם הזה – העלאה (R) היא ההכרזה היחידה שאינה מחייבת-Only Non Forcing.

לקישור לכתבה " Preemptive Responses – Onward and upward " – לחץ כאן וכאן

עפ"י Eddie Kantar: כאשר אתה ושותפך מחזיקים התאמה בת 9-קלפים או ארוכה יותר, היריבים מחזיקים לכל הפחות התאמה בסדרה אחרת של 8 קלפים או ארוכה יותר. היתרון שלך, כמשיב להכרזת המנע של שותפך הוא שאתה יודע היכן ההתאמה שלכם; היריבים עדיין לא מצאו את שלהם. על ידי העלאה בסדרת שותפך, אתה מקשה על יריביך לגלות את התאמתם.

עפ"י Robert S. Todd: כאשר השותף מבצע הכרזת מנע-pre-emptive, הוא  גוזל טווח רב של הכרזות. אנו מקווים כי היריבים הם אלה שיש להם ידיים טובות ואובדן זה של טווח ההכרזות פוגע בהם. אבל כשאנחנו השחקנים בצד עם יד טובה אז הכרזת המנע הזו מקשה על חיינו. במקרה זה, עלינו להתגבר על נזקי הכרזת המנע של השותף על ידי שימוש יעיל בטווח ההכרזות שנותר לנו.

וגם: במשחק הברידג' המודרני, כאשר השותף פותח את ההכרזה עם הכרזת מנע-pre-empt בגובה-2, הם יכולים לקבל מגוון ידיים ואיכות סדרה משתנה על סמך גורמים כמו מצב הפגיעות, מיקום והיריבים. כאשר השותף מבצע הכרזת מנע ויש לנו יד טובה, אנו מצפים שהמכרז יהיה קשה עבור הצד שלנו. הכרזת המנע של השותף " אכלה " את טווח ההכרזות היקר שלנו – במקום טווח ההכרזות של היריבים. נצטרך לעשות הסכמים טובים עם השותף ולהפעיל קצת שיקול דעת כדי להגיע לחוזה הסופי הנכון.

אם שותפך פותח בהכרזת 3 או ♠3 ויש בידך doubleton בסדרה שלו, אין לנו התאמה גדולה מספיקה כדי משחק מלא הצעה ללא ערכים. במקום זאת, עלינו להעריך אם היד שלנו מספיק טובה כדי שהשותף יוכל לבצע משחק מלא בגובה-4 בסדרת  Major. לאחר פתיחה בגובה-3 בסדרת Major אין לנו את טווח ההכרזות הדרוש כדי לגלות מידע נוסף ועלינו לנחש. עם זאת, אנו יכולים להפוך את הניחוש הזה למושכל. עלינו לשקול את חוזק היד הצפוי של השותף על סמך המיקום ומצב הפגיעות שבו הוא הכריז ה-pre-emptive. בנוסף, עלינו להשתמש בטכניקות הערכת יד טובות (ולא רק ב- HCP שלנו) כדי לקבוע אם עלינו להעלות למשחק מלא או לא – ערכים של אסים, מלכים וערכי עקיפה הם מועילים ביותר לpre-empt של השותף. עם doubleton נמוך בסדרת השותף, אתה צריך בערך 15HCP להמשיך ולהכריז. עם זאת, עם doubleton מכובד (Ax, Kx, Qx), ויד מעניינת למראה (ללא נסיכים או מלכות מבוזבזים), 14HCP יספיקו.

כאשר שותפך פותח בגובה-3 בסדרת  Major ויש בידך singleton בסדרה שלו שלהם יש לנו התאמת 8-קלפים (ככל הנראה), אבל עם רק singleton בסדרת השותף, התקשורת ליד של השותף תהיה קשה בחוזה No-Trump. לכן עלינו להכריז רק ל-3NT אם יש לנו יד טובה מאוד ומן הסתם מקור ללקיחות משלנו. עם singleton בסדרת השותף, סביר להניח שנעלה ל-4 בסדרת הMajor שלו כשיש לנו יד טובה, אבל כאן אנו זקוקים ליד טובה יותר מאשר אם הייתה לנו התאמה גדולה יותר. עם singleton בסדרת השותף ובלי סדרה חזקה משלך, אל תחשוב אפילו להכריז אלא אם כן יש לך 16+ HCP.

כשיש לנו void בסדרה של השותף, כדאי להניח שהיד שלו תהיה חסרת תועלת עבורנו. אנו עשויים להכריז 3NT ביד מצוינת ובדרך כלל עם סדרת minor ארוכה וחזקה משלנו. אם השותף פותח ♠3 ביד טובה עם סדרת קלפים 6 +, נוכל להכריז 4 (לא מחייב) לחפש חוזה משחק אחר. אם השותף פותח 3 נוכל להשיב ב-♠ אך להישאר בגובה-3. כאן ההכרזה ל-♠3 מראה רק סדרה טובה עם +5 קלפים והיא מחייבת. הסיבה לכך שאנו יכולים להכריז ♠ רק עם סדרה של 5 קלפים בלבד היא שהשותף יכול ל-re-bid 3NT ללא התאמה.

כאשר השותף פותח ב-3 בסדרת minor ויש לנו התאמה גדולה, אנו מיישמים את חוק סך כל הלקיחות (LOTT) ומאריכים את ה-pre-empt כשיש לנו יד גרועה (3 בדרך כלל מראה סדרה של 7 קלפים, ♣3 לעתים קרובות יכול להיות עם סדרה של 6 קלפים ביד הפותח). אנו עשויים גם לקפוץ לגובה-5 בסדרת ה-minor עם יד טובה והתאמה גדולה כאשר יש לנו סיבה להאמין ש –3NT לא יהיה חוזה טוב; בדרך כלל יש בידנו void, singleton או 2 קלפים נמוכים בסדרה חיצונית.

כשיש לנו התאמה בסדרת ה-minor של השותף ויד טובה, אנו יכולים גם להשיב בסדרת Major טובה עם 5 קלפים כדי לחפש משחק טוב יותר בסדרת Major. אנו גם יכולים להכריז 3NT עם התאמה טובה וביד הגונה – לעתים קרובות ההתאמה שלנו תאפשר לנו לבצע 9 לקיחות. אנו יכולים לעשות זאת באגרסיביות כשיש לנו התאמה מכיוון שאם ביד השותף אין התאמה בסדרת ה-Major שלנו, אז בדרך כלל אנו יכולים לנחות בבטחה בסדרת ה-minor של השותף בגובה-4.

תשובה לפתיחת השותף ב-3 בסדרת minor ללא התאמה. כשאין לנו התאמה בסדרת ה-minor של השותף, אין לנו עוד מקום בטוח לנחות בו אם ביד השותף אין התאמה בסדרה שלנו. עלינו להיות ביד מצוינת (לרוב עם סדרת Major ארוכה מאוד) כדי להכריז את הסדרה שלנו. הכרזת 3NT ללא התאמה הוא גם מסוכנת מכיוון שביסוס הסדרה של השותף לא יהיה קל – ולכן ביצוע חוזה 3NT יהיה קשה ביותר אלא אם כן יש לנו מקור ללקיחות בעצמנו.

מסקנתו, תשובה להכרזת ה-pre-emptive של השותף יכולה להיות אתגר. ראשית, עלינו להעריך את איכות הקלפים בידנו. חלק גדול מזה הוא ההתאמה בסדרת השותף. באופן כללי, ככל שהתאמתנו גדולה יותר כך ההכרזות שלנו יהיו קלות יותר. כשיש לנו התאמה אנו מכירים לפחות מקום בטוח אחד לשחק בו וזה נותן לנו חופש לחקור-לחפש אחר התאמות אחרות (טובות יותר). כאשר אין לנו התאמה יש סכנה של התאמה לא טובה ואנחנו עלולים להסתבך אם נשיב ובסופו של דבר נסיים ב-3NT או בגובה-4. נדרש ניסיון לשפוט נכון את המצבים הללו ב" זמן אמת " בשולחן, אך המשך לעבוד על פיתוח שיקול דעתך כאשר השותף pre-empt אותך!

לקישור לכתבתו "Responding to 3-Level Preempts " – לחץ כאן

מה צריך המשיב להכריז?
המשיב יכול להכריז מול הכרזת מנע בגובה-2 מאחת מ-2 סיבות:

  1.  כדי להאריך את ה-pre-empt (המשך הפרעה), או:
  2. לבצע הכרזה בונה ולחקור-לנסות משחק מלא או סלאם.

כמשיב, אנו מאריכים את הכרזת המנע עם התאמה ומיישמים את ה-LOTT (חוק סך כל הלקיחות).
כשאנחנו מבצעים הכרזה בונה, אנחנו מעוניינים לפחות במשחק מלא. יש בידנו כ-15+ נקודות של כוח משחק (תלוי במצב הפגיעות). אם למשיב אין את זה, פשוט אין לו עניין בביצוע הכרזות בונות והוא משתמש רק ב-LOTT כדי להאריך את הכרזת המנע-להמשיך להפריע.

לקישור לכתבתו " Responding to 2-Level Preempts " – לחץ כאן

לקישור לשיעורו בכותרת " McCabe Responses to Preempts " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " קונבנציית Transfer McCabe " – לחץ כאן

שים לב, עפ"י הטיפ של Andrew Robson: אל תספור מלכות ונסיכים מחוץ לסדרת השליט כאשר אתה מגיב ל-pre-empt.

לקישור לכתבתו " Responding to Preempts " – לחץ כאן

לקישור לכתבתו " Responding to pre-empts – to spoil " – לחץ כאו

לקישור לכתבתו " !Beware Qwacks " – לחץ כאן

עפ"י hamiltonbridge: עם יד טובה, חשוב על 3NT מעל הכרזת המנע בסדרת minor של שותפך. אתה צריך להיות עם אורך מסוים (ועדיף כוח) בסדרת השותף, כדי שתוכל להגיע לדומם כדי לגבות את הלקיחות של הסדרה הארוכה. ייתכן שביד השותף אין כניסה חיצונית, ואין מקום לבקש. אל תדאג יותר מדי מנקודות; אם אתה יכול לספור 9 לקיחות סבירות (בהתחשב בכך ש-6 או 7 יגיעו מהדומם), אז הכרז 3NT. אם חסר בידך עוצר בסדרה אחת, הכרז 3NT אם אתה מרגיש בר מזל ושותפך לא יקבל התקף לב אם היריבים יכפילו ויריצו עליך 6 לקיחות.

עם יד טובה מעל הכרזת מנע בסדרת Major של שותפך, חשוב על משחק מלא בסדרת Major ולא 3NT. ביד השותף יש סיכויים למפסידים מהירים שהיריבים ינסו לזכות מלמעלה, כך ש" יד טובה " היא אחת שיש בה שילובים של אסים או AK.

עם יד חלשה, העלה עם תמיכה בשליט. מכל הכרזת מנע בגובה-3, העלה לגובה אחד יותר מאורך סדרת השליט שלך (כלומר, העלה לגובה-4 עם 3 שליטים, העלה לגובה-5 עם 4 שליטים וכו').

עפ"י fourseasonsbridge: למרות שהמצב נדיר, זה לא מחוץ לתחום של האפשרות כי השותף, במושב הראשון או השני, יפתח בהכרזת weak-2 או pre-emptive חלש בגובה-3, וימצא אותך במושב השלישי או הרביעי עם יד שביחד עם שותף הפותח, מחזיקה בערכי משחק מלא ריאליים ואפשרות ריאלית לחוזה בגובה סלאם, גם כן.

"Poor Man’s Blackwood" או “Weak ("Special‟) Roman Keycard Blackwood” הוא מוסכמה-קונבנציה לשימוש בנסיבות אלה ומאפשרת לשותף לחפש אפשרות של סלאם מבלי לעקוף את גובה משחק מלא בסדרה בה פתח שותפו, ע"י הכרזה מלאכותית של 4. מכיוון שהשותף הכריז pre-empt לא סביר כי יש בידו יותר מ-2 קלפי מפתח, התגובות של הפותח הן כדלקמן:

ההכרזה

מספר קלפי המפתח

ה-Q בסדרת השליט

4

0

4

1

4

 1

עם

5

2

ללא

5

2

עם

לאחר תגובה המראה אפס קלפי מפתח, מכריז ה-Roman Keycard יכול לשאול על ה-Q בסדרת השליט באמצעות הכרזת השלב הבא-next step. השותף מכריז אז כדלקמן:

א) sign-off בסדרה המוסכמת ללא ה-Q.

ב) מראה ה-K אם הוא מחזיק את ה-Q.

ג) קפיצה בסדרה המוסכמת אם יש בידו את ה-Q ללא מלכים.

קונבנציית Roman Keycard Blackwood אינה חלה על פתיחת מנע 3 של השותף, שכן עדיף, בנסיבות אלה, כי הכרזה של 4, מאת המשיב, תישאר תגובה טבעית; כלומר הזמנה לחוזה משחק מלא ב-clubs. לפיכך, לאחר פתיחת מנע של 3 ע"י השותף, הכרזת Preemptive Roman Keycard Blackwood הופכת ל –4

לקישור לכתבה " Preemptive Roman Keycard Blackwood " – לחץ כאן

עפ"י כתבתו של Neil H. Timm: כמה פעמים שותפך פתח בהכרזת מנע בגובה-3 ואתה מוצא את עצמך עם יד טובה מאוד? מה אתה מכריז? לעתים קרובות, לא Weak Roman Keycard Blackwel או cue-bids עוזרות. הפתרון לדעתו הוא לשחק Asking bids בכל פעם שהשותף נפתחת בגובה-3 / 4. מעל הכרזה בגובה-3, כל תגובה בקפיצה בסדרה היא Asking bid באותה סדרה.

הכרזות אלה אינן מפריעות להליכי הכרזה רגילים מכיוון שהכרזת סדרה חדשה בתגובה להכרזת מנע היא מחייבת, כך שהמשיב לא צריך לקפוץ למשחק מלא. לפיכך, ניתן להשתמש בהכרזות בקפיצה בצורה רווחית יותר.

כשפותחים בגובה-4, לפותחן צריכה להיות סדרה מאוד עוצמתית ולא סביר שלמשיב תהיה סדרה טובה יותר. מכאן שסביר יותר שהמשיב יבצע asking bid.

לקישור לכתבה " Asking Bids after a Partner’s Preempt " – לחץ כאן

עפ"י רם סופר: עקרונית, מול הכרזת Preempt (או 2 חלש) עדיף ברוב המכריע של המקרים שהסדרה הארוכה של השותף תהיה סדרת השליט.

לקישור לניתוח יד מספר 13 שלו בתחרות סימולטנית ינואר 2023 – לחץ כאן

לקישור לכתבתו של Larry Cohen בכותרת " Using Law of Total Tricks – responding to preempts " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Responder 1st bids. Responding to a preempt " באתר " bidandmade " – לחץ כאן

בתודה לדורון הרפז על תרומתו.

ועפ"י הטיפים של Ken Topham:

  1. אל תכריז שוב לאחר pre-empting. עבור-pass אם שותפך משיב 3NT להכרזת המנע שלך.
  2. לאחר הכרזת מנע-pre-empt של השותף, אל תכריז סדרה חדשה, אלא אם כן יש בידך+7 קלפים בסדרה שלך ו-void בסדרה של השותף.

פירוט תשובות לפתיחת Pre-emptive בגובה 3:

HCP

היד

ההכרזה

פירוט

0-14

Pass

ללא התאמה טובה בסדרת הפותח עבור-pass עם מרבית ידי חוסר ההתאמה שמתחת לגובה משחק מלא. אל תציל את שותפך מכריז ה-pre-emptive. ביד חלשה, עבור-pass.

+15

מאוזנת

3NT

+2 קלפים בסדרת הפותח ועוצרים טובים בכול יתר הסדרות ללא void או singleton כך שיהיה ניתן להגיע ולזכות בלקיחות בסדרתו הארוכה של השותף הפותח

+15

משחק מלא בסדרת הפותח

+3 לקיחות בטוחות במצב לא-פגיע / +4 לקיחות בטוחות במצב לא-פגיע

+16 ניקוד משולב של משחק מלא

חזקה

סדרה חדשה מתחת לגובה משחק מלא

הכרזה מחייבת. לרוב +6 קלפים בסדרת Major טובה (או חמישייה טובה בגובה-3) לאחר פתיחה בסדרת minor.  או עם תמיכה בסדרת השותף כהכרזה מכוונת הובלה. אם השותף מקבל double, אז אתה יכול לברוח (בדרך כלל על ידי re-double)

סדרת היריב-cue-bid

הכרזה מחייבת למשחק מלא

עפ"י מקור נוסף: לפחות 16HCP

תשובות לפתיחת Pre-emptive בסדרת Major בגובה 3:

יד המשיב

ההכרזה

עם void או singleton בסדרת הפותח

Pass

+4 לקיחות מהירות

משחק מלא בסדרת הפותח

+3 קלפי תמיכה

משחק מלא בסדרת הפותח

לקיחות מהירות: A או K נתמך, או קוצר (void או singleton בסדרה צדדית):

בסדרה

הקלף

לקיחה/ות מהירה/ןת

בסדרת השליט

 A K או Q

1

בסדרות אחרות

AK

2

AQ

1.5

KQ

1

A

1

K

0.5

מספר לקיחות – מספר הקלפים בסדרת פתיחת ה-pre-emptive של השותף:

מספר

לקיחה/ות

void

2-

singleton

1-

Doubleton

0

3

1

4

2

שים לב, כאשר השותף פתח ב-pre-emptive בסדרת Major על החוזה הסופי להישאר בסדרת ה-Major בה פתח. ללא סדרת Major של 4 קלפים (בגלל הסיכון לפספס חוזה בסדרת Major) אתה רוצה להכריז גבוה ככל שאתה מעז בלי להסתכן בעונש גדול.

תשובות לפתיחת Pre-emptive בסדרת minor בגובה 3:

יד המשיב

ההכרזה

פירוט

Pass

עם void או singleton בסדרת הפותח

+5 לקיחות מהירות

משחק מלא בסדרת הפותח

אתה יכול לקפוץ למשחק מלא בסדרה של שותפך עם אסים ומלכים בסדרות צד (ספור שוב את הלקיחות). התגובות שלך בגובה משחק מלא לכל פתיחת pre-emptive הן sign-off: הפותח חייב לעבור

+15

3NT

+2 קלפים בסדרת הפותח ועוצרים טובים בכול יתר הסדרות ללא void או singleton

התאמה בסדרת הפותח

העלאה פשוטה

העלאה פשוטה מתחת לגובה משחק מלא (♣3-♣4) מראה התאמה בשליט, אך ללא עניין במשחק מלא, עדיף ביד עם כמה אסים ומלכים. אתה יכול להעלות בכדי להפעיל לחץ על היריבים, להתמודד על החוזה או להקריב. העלאה לא מזמינה את השותף להכריז שוב. ההכרזה היא הגנתית. אז השותף חייב לעבור.

לקישורים לשיעורים ב-youtube:

לשיעור " ?Partner Preempts… Now What " – לחץ כאן

לשיעור " Responding to Preempts Video Tip " – לחץ כאן

לשיעור " Pre empts & Responses " – לחץ כאן

לשיעור " Responding to partner's preemptive opening " – לחץ כאן

לקישור לשיעור " Do You Preempt Over Preempt " – לחץ כאן

לקישור למצגת " ?Partner Opens at the 3-level or Higher- How to Respond " – לחץ כאן

לקישור למצגת " Responses and Opener's Rebids Following a Preemptive Opening " – לחץ כאן

לשיעור " Preemptive – הכרזות חלשות בגובה 3" – הוסר

לשיעור " הכרזות חלשות Weak 2 and Preemptive – תשובות השותף והכרזות ההמשך " – הוסר

לשיעור " Preemptive, final contract after preemptive, overtake, middle cards – משחק מאלף " – הוסר

לשיעור " Strategic Responses to Preemptive Bids " – לחץ כאן

לשיעור " How To Deal With Preempts " – לחץ כאן

לשיעור " Responding to Preempts Video Tip " – לחץ כאן

לשיעור " Responding to Weak Two-Bids " – לחץ כאן

לשיעור " Responding to weak 2 bids in bridge " – לחץ כאן

עפ"י הכתבה " הכרזות מהירות והכרזות איטיות במשחק הברידג' ": קיים עיקרון מקובל במשחק הברידג' אשר מצביע על כך שעליך להכריז לאט עם ידיים חזקות, אבל לקפוץ במהירות להכרזה גבוהה עם ידיים חלשות עם סדרות ארוכות או תכונות מנע-Pre-empt אחרות.

לקישור – לחץ כאן

עפ"י הכתבה " עיקרון ה–Fast Arrival ": היתרון העיקרי של גישה זו היא שלידיים חלשות (או מגבילות-limit) יש להן השפעת מנע-pre-emptive-הפרעה ליריבים וממזער את המידע שהם יכולים להשיג בדרך אחרת. מניעה-היריבים לעתים קרובות יוכלו לזכות ב-9 לקיחות בסדרה שלהם אם תאפשר להם לשחק בחוזה זה. למעשה, מתברר כי ככל שידנו חלשה כמשיב, המהירות בה אנחנו רוצים להגיע לחוזה המקסימאלי האפשרי שלנו, וכך נמנע מן היריבים טווח הכרזה לחקור את החוזה הטוב ביותר שלהם בחלוקה הקיימת.

לקישור – לחץ כאן

ובעניין ההקרבה, עפ"י kwbridge: הכרזות מנע בגובה-3 יכולות להיות בעלות ערך כשאתה רוצה "לגנוב" את היד בהקרבה. אם היריבים מכריזים משחק מלא, אתה מכריז גבוה יותר בסדרה של השותף, בתקווה לקבל ניקוד מינוס קטן יותר מאשר אם היריבים יבצעו משחק מלא. כדי שההקרבה תהיה רווחית, היד שלך צריכה להיות מספיק חלשה בקלפים גבוהים כדי שתוכל להיות בטוח שהיריבים יוכלו לבצע משחק מלא. היד שלך צריכה להיות חזקה מספיק גם בלקיחות משחק ותמיכה בשליט בשבילך כדי להיות בטוח שלא תבסס לך יותר מ-2 לקיחות (לפעמים 3).

לקישור – לחץ כאן

ועפ"י Steve Moese: הקרב מוקדם – הכרז לגובה הרב יותר המתאים מיד. זה מחייב את היריבים לקבל את ההחלטה האחרונה עם הרבה פחות מידע (וחרדה רבה יותר). שחק  במטרה לתת להם לעשות טעויות.

לקישור לכתבה " Preempting and the Law of Total Tricks " – לחץ כאן

עפ"י jazclass : כאשר השותף שלך מבצע הכרזת פתיחה pre-emptive (בגובה 3, 4 או 5 בסדרה) הדבר הראשון שעליך להבין הוא שהוא מבצע הכרזה מגבילה-a limit bid. המשמעות היא שאתה רשאי לעבור-pass בכל עת.

השותף מציין את ידיו באופן מדויק במספר הלקיחות שהוא יבצע, ולא בנקודות. כמו כן, עליך כעת להעריך את ידך לא בנקודות אלא בלקיחות מהירות. ראשית:

1. הפחת 2 לקיחות מההכרזה שלו כאשר כאשר אתם פגיעים, או הפחת 3 לקיחות מההכרזה כאשר אתם לא פגיעים.

2. לאחר מכן הוסף לזה את מספר הלקיחות המהירות משלך כפי שמוצג בטבלה למטה, והכרז או עבור-pass בהתאם. הלקיחות המהירות בידך:

בסדרה

הקלף

לקיחה/ות מהירה/ןת

בסדרת השליט

 A K או Q

1

בסדרות אחרות

AK

2

AQ

1.5

KQ

1

A

1

K

0.5

תמיכה בסדרת השליט

void

2

תמיכה בסדרת השליט

Singleton

1

לקישור לשיעור 13.5 " Responses to Preemptive Opening bids " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Responding to a 3-Level Minor Suit Pre-empt " בפורום BBO – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Responding to a 3 level opening bid " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Responding to Pre-empt Openings " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Responding to partner’s preemptive bid " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Alder Transfer Preempts " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Learning Points – Responding to Partner’s Preempts " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Asking bid for control after preempt opening bid " – לחץ כאן

לקישור לשיעור " Responding to Weak-Two Bids " – לחץ כאן

לקישור לשיעור " Responding to 3- or 4-Level Preempts " – לחץ כאן

לקישור לשיעור " Weak twos and responding to them " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " New Suit or OGUST over partner’s weak 2-bid " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " 3NT response over a VUL 3M preempt " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Jump responses after a preempt. Small suggestion for the Romex metho " – לחץ כאן

ובאותו עניין, לקישור לכתבה " קונבנציית Namyats " – לחץ כאן

וכמעט באותו עניין:

  1. לקישור ל" הכרזות Overcalls – כתבה תשיעית: Weak Jump Overcalls-WJO's " – לחץ כאן
  2. לקישור לכתבה "  הכרזות ושיטות הגנה כנגד הכרזות פתיחה pre-emptive של היריבים " – לחץ כאן

ולהשלמת התמונה, פתיחה מיוחדת חלשה – Gambling 3NT:

פתיחת 3NT ביד חלשה (לא יד חזקה של 25-27HCP) עם 7/8 קלפים בסדרת minor בראשם AKQ (הכרזת Gambling) ללא A או K בסדרות האחרות.

2020-04-28_111156

וכמעט לסיום, מעט הומור: חלק מהשחקנים מכריזים 3NT מעל הכרזת המנע-pre-emptive של השותף שלהם בגובה-3 עפ"י התיאוריה שזה יותר מכובד ליפול בחוזה בגובה משחק מלא.

ולסיום, הטיפים של Dr. Harold Schachter ושל Harold Schogger:

25

כמעט בכל הנסיבות, הכרזת סדרה חדשה על ידי השותף המשיב לפתיחת מנע-pre-emptive של שותפו לא מחייבת. אכן, שותפויות מנצלות את עקרון ה "RONF"; דהיינו, כי העלאה של סדרת השותף היא היחידה שאינה מחייבת, וכי כל הכרזת סדרה חדשה על ידי המשיב מחייבת לסיבוב אחד. הכרזות מחייבות כאלה בדרך כלל מראות לפחות 15 + HCP והן בדרך כלל מחפשות את המקום הטוב ביותר עבור חוזה אפשרי בגובה משחק מלא של השותפות.  הכרזת סדרה חדשה על ידי המשיב לפתיחת מנע-pre-empt, כאשר יש התערבות של Take-Out Double על ידי ה-RHO של המשיב (היריב מצד ימין), אינה מחייבת.

5

יש צורך לזהות התאמות במיוחד ב-Major אחרת התאמות רבות של 5-3 ו- 6-2 ילכו לאיבוד. אם שותפך הכריז הכרזת מנע (pre-(empts וידוע שהוא מחזיק 7 קלפים, אם יש לך יד טובה בשאר הסדרות אבל singleton בסדרת השותף, עדיין ה-Magic Eight קיים, אז העלה ב-Major בהקדם האפשרי.

36

לאחר שאתה מבצע הכרזת מנע-pre-empt, ושותפך מכריז סדרה חדשה מתחת לרמת משחק, אתה לא יכול לעבור. הכרזת סדרה חדשה מחייבת אל תקבל רגליים קרות!

39

אם שותפך מגיב 3NT להכרזת המנע-pre-empt בגובה-3 שלך, זה מסיים את ההכרזה. זה לא תפקידך להוציא אותו. יד השותף יכולה להחזיק סדרה מוצקה אולי עם Singleton או void בסדרה שלך. אל תעבור על  כוונותיו של שותפך!

41

לאחר שאתה מבצע הכרזת מנע-pre-empt, שותפך הוא ה-Captain והוא לוקח את כל הכרזות ההקרבה. קרא את זה שוב.

42

כאשר שותפך, מכריז ה-pre-emptive, מכפיל את החוזה הסופי (בדרך כלל חוזה סלאם), זה כמעט תמיד התראה על void בסדרה צדדית. נסה למצוא אותה בהובלת הפתיחה. אל תוביל בסדרת שותפך! אל תוביל בשליט!

207

לאחר הכרזת מנע-pre-empting, כפותח או כ-overcaller, עליך לשתוק-לא להכריז שוב אלא אם השותף מבקש מכם להכריז. אם, לא התבקשת, ותכריז שוב, היד שלך הייתה חזקה מכדי שתבצע הכרזת מנע, אחרת, ידך חלשה מכדי להכריז בפעם השנייה. טעית בכל מקרה.

209

תגובה להכרזת pre-emptive בגובה-3 של השותף, עשויה להיות מסובכת, ולעתים קרובות היא לא מובנת. להלן תמצית הדברים שכדאי לזכור מול פתיחת מנע בגובה-3 , הפותחת של השותף:

1. לעולם אל תנסה להכריז סדרה חדשה, מול פתיחת מנע-pre-emptive בגובה-3 של השותף, אלא אם כן אתה יכול לראות סיכויים מסוימים למשחק מלא (15 או יותר של HCP).

2. תגובה בסדרה חדשה של שותף לפתיחה בגובה-3, pre-empt, היא טבעית ומחייבת כאשר היא אחת מסדרות ה-Major מעל pre-empt בגובה-3 בסדרת minor, ומראה לפחות 15 או יותר HCP ולפחות 5 קלפים בסדרה החדשה.

3. תגובה בגובה-4 בסדרת minor, מעל pre-empt בגובה-3 בסדרת Major היא Cue-bid. זה מראה control בסדרת שהוכרזה, ומציע סלאם בסדרת ה-Major של הפותח.

4. מכריז ה-pre-empt צריך להעלות בסדרת תגובת ה-Major  של השותף (לאחר פתיחה של ♣3 או 3) עם כל 3 קלפים או מכובד doubleton.

5. המשיב עשוי להעלות pre-empt באותה סדרה שהוכרזה, ב-2 מצבים: (א) כשידך חזקה ואתה מקווה לבצע משחק מלא, ו- (ב) כשידך חלשה, ואתה מקווה להחמיר עוד יותר את מצב היריבים.

424

אם השותף מכריז pre-empt ויש בידך singleton בסדרת השותף אל תיכנס לפאניקה, פשוט עבור-pass.

435

השותף pre-empts, ויש לך סדרה משלך ו-void בסדרת השותף – רק עבור-pass ותקווה שזה יבוצע – אל תסבול מתסמונת " singleton syndrome Jיי.

498

אל תסבול מ-Singleton Syndrome- אם השותף מכריז pre-empts ויש בידך רק קלף אחד של הסדרה אל תיכנס לפאניקה, עדיין יש לכם 8 קלפים ביניכם, נכון? ואתה רק תעבור או אפילו תתמוך ב-pre-empt עם ערכים חיצוניים טובים.

531

לאחר שותפך פותח בהכרזת מנע-pre-empt של 3, אתה צריך ½3 עד 4 לקיחות בידך לפני שאתה יכול להעלות ל-4 (לא נקודות).

 

מה דעתכם?

בברכה,

גבי לוי

 

אודות Gabi

כתוב תגובה

למעלה

תפריט נגישות

נגישות