אתה נמצא כאן: ראשי / אזור הכתבות באתר / Belated Doubles-דאבלים מאוחרים
Belated Doubles-דאבלים מאוחרים

Belated Doubles-דאבלים מאוחרים

פורסם ביום: 02.10.2020; עודכן ביום 04.10.2020

קהל היעד:

2015-12-12_115247

וכעת, כתבה חדשה " Belated Doubles-דאבלים מאוחרים "

המידע באתר מנוסח בלשון זכר לצורכי נוחות בלבד, ומתייחס לגברים ולנשים כאחד.

עפ"י Robert (Bob) Crosby: ה-Belated doubles מתרחשים מכיוון שלא ניתן היה לבצע take-out double בשלב הראשון בגלל "פגם". היריבים המכריזים כעת חושפים את "הפגם" וכעת ניתן לבצע את ה-take-out double. זה לא ממש כל כך פשוט, מכיוון שחלק מ-doubles המאוחרים הללו נועדו לעונשין בגלל "trap" קודם. המפתח הוא האם המכרז הוא "חי" או איזון. זה משתלב עם הכפלת הכרזות מחייבות במכרזים חיים (לא יכול להיות עונשין). במכרזים מאזנים יש כמה כללים, כך שהכפלה לעונשין יכולה לחול. הסכמי השותפויות שוב חשובות מאוד.

הכותב ממליץ, בהנחה שהשותף לא הכריז, על:

  1. הכפלה של העלאה בסדרה, ישירה או איזון, נועד ל-take-out עד גובה 4, אלא אם כן היריבים הכריזו את כל 4-הסדרות באופן טבעי.
  2. Double כאשר 2 סדרות כבר הוכרזו הוא ל-take-out.
  3. כפל איזון של NT הוא תמיד עבור עונשין. הכרזות במצבי חוסר התאמה הם מקור משתלם ל-sets, אז השתמש ב-2 עבור take-out. הכפלה "לפני איזון" (מכרז חי) של rebid NT הוא תמיד ל-take-out.
  4. Double כאשר הוכרזו 3 סדרות הוא לעונשין.

לקישור לכתבתו " (Hand Evaluation: Balancing (Belated Doubles " – לחץ כאן

הערה: take-out משמעותו להוציא-להסיר.

עפ"י rpbridge: הכרזת take-out double יכולה להתבצע על ידי השחקן אשר פתח את ההכרזה עם 1-בסדרה, overcalled בסדרה, הכרזת take-out double, או אפילו מעבר-pass בתור הקודם שלו. יש לעמוד תמיד בתנאים הבאים:

  1. שותפן של מכריז ה-double מעולם לא הכריז או הכפיל.
  2. הכרזת היריב היא הכרזת סדרה טבעית שלא תעלה על 4.
  3. לפחות סדרה אחת לא הוכרזה.

לקישור – לחץ כאן

אם אתה עובר-pass כי יש בידך אורך וכוח בסדרת ה-RHO-היריב מצד ימין, אתה לא צריך בהכרח להמשיך ולעבור בהמשך המכרז. לעתים, אתה יכול להכריז takeout double מאוחר.

עפ"י bridgehands: במושב השני הוכפלה פתיחת ה-1 No-Trump של RHO. אם היריבים משחקים הכרזות פתיחה חלשות של (No-Trump  (10-12, 11-14, אז הכפלה ל-take-out מול No-Trump חלש אכן מביאה את היתרון בכך שהיא מאפשרת ל-doubling overcalle להתחרות. עם זאת, גישה זו אינה חפה מסיכונים מאחר ול- LHO של המכפיל יכול להיות גם יד של פתיחה. במיוחד כשהם פגיעים, היריבים יכולים ליהנות מכפל עונשין מאוחר במצב זה. ומסיבה זו, כאשר פתיחת ה-No-Trump מתחילה עם HCP 15-17 או 16-18 ויד מאוזנת, הכפלת הכרזת ה-No-Trump החזקה של היריב היא בדרך כלל לא ל-take-out. משחק לעונשין, המכפיל אינו מחזיק "יד שווה" של 15-17 HCP. במקום זאת, במקום זאת, המכפיל יכול להחזיק ביד חלוקתית של 6 Losing Trick Count-ספירת לקיחות מפסידות.

לקישור – לחץ כאן

עפ"י bridgeworld:

  1. אם הכרזתו הבאה של שחקן שעבר-pass מעל הכרזת הפתיחה, היא: הכפלת תגובת 1NT, או 1NT re-bid, או re-bid פשוט בסדרת הפותח, כל זה לעונשין.
  2. כנגד הכרזות מנע-pre-empts בגובה-2: double, הכרזה בסדרה האחרת שמוצגת, ו-double מאוחר הם כולם ל-takeout.

כזכור, Eddie Kantar ממליץ על השימוש באסטרטגיית (טקטיקת) " pass מלכודת ", כאשר השחקן היריב פתח בהכרזת הסדרה הארוכה שלך, במטרה לאפשר לך להכריז בהמשך double מעניש על החוזה של היריבים.

ו-2 תובנות בנושא Double ו" pass מלכודת ":

סוג ה-Double

סוג הדאבל

עיתוי ההכרזה

מטרה

Re-Opening

פותח

מדובר במצב שאתה קצר בסדרת ה- Over Call (רצוי בין קלף אחד לשניים) וכל סדרה אחרת (בד"כ) מתאימה לך. יכול להתבצע עם 12 HCP וגם עם 20 HCP.

כדי לפתוח את ההכרזה מחדש ולאפשר לשותף להכריז את אחת מהסדרות האחרות. המשיב חייב להכריז אלא אם יש בידו Trap Pass (פאס מלכודת).

Double Penalty על חוזים של משחק חלקי: 

המקרה

כאשר

Double הנובע מ-Trap Pass (פאס מלכודת)

שחקן הכריז Pass לאחר הכרזת ה-RHO-היריב מצד ימין שלו, ולאחר מכן, כשאותה סדרה הוכרזה שוב מימינו, הוא הכריז Double

 

לקישור לכתבה " להכריז או לא להכריז ' Trap pass ' – " פאס מלכודת " ? " – לחץ כאן

במקום לבצע הכרזת overcall סבירה, יכול ה-overcaller להשתמש בתכסיס הערמומי של מעבר-pass על הכרזת הפתיחה של היריב, מצפה להזדמנות במטרה להשיג תוצאה טובה עוד יותר, בתקווה שהיריבים ייכשלו בביצוע החוזה שלהם.

עפ"י Audrey Grant: הכרזת Takeout Double מאוחר: שחקן שעובר כאשר מוצגת בפניו הזדמנות לפתוח מתאר יד עם פחות מ-12 HCP. שחקן אשר עובר-pass לאחר פתיחת היריב  אינו שולל 12 או יותר HCP. ה-pass רק מראה יד שאינה מתאימה ל-overcall או ל-takeout double של פתיחת היריב. אם אותו שחקן מכפיל מאוחר יותר, על המשיב-ה-advancer לקחת בחשבון את המעבר-pass המקורי כאשר הוא מחליט מה להכריז.

לקישור לניתוח יד מספר 16 במדריך " Doubles-Improving Your Judgment " – לחץ כאן

לקישור לשיעורו של גלעד אופיר " דאבל טייקאאוט מאוחר " ב-youtube – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Belated Doubles " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Delayed Double Ambiguity " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Delayed double by advancer facing a balancing double " – לחץ כאן

לקישורים לכתבות בפורום BBO:

לקישור לכתבה " Delayed Double " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Delayed Takout double mike lawrence suggestion " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " ?Is DSIP intelligent " – לחץ כאן

לקישור לכתבה בעיתון " NY Times " בכותרת " Bridge: The Obscure Delayed Double Can Be Helpful—to Declarer " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Delayed double of minor " – לחץ כאן

לקישור לכתבה "הכל אודות – Double/Redouble/Take Out Double "- לחץ כאן

לקישור לכתבה " הכרזת Re-opening Double " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " דאבל עונשין-Penalty Double " – לחץ כאן

ולמתקדמים, כהגנה כנגד קונבנציית Namyats, רוב שותפויות הברידג' מסכמות  כי double ישיר של הכרזת Namyat ו/או התגובה, מתעכבת או טבעית, הוא Takeout Double, ואילו double מושהה הוא עבור עונשין.

לקישור לכתבה " קונבנציית Namyats " – לחץ כאן

עפ"י acblunit390: תיאוריית D.S.I.P. – Belated Doubles: ה-D.S.I.P. doubles מניחים משחק בשיטת ה-IMP's והיריבים מתחרים. תחרותיות מוגדרת כיריבים שאינם " מתאבדים " עם הכרזת המשחק שלהם כאשר הם פגיעים כנגד לא פגיעים. אין צורך להיות "אוכף" שיגיד להם עד כמה גרוע הם מכריזים עם מצב פגיעות זה.

בין אם ההכרזה של ה-RHO-היריב מצד ימין היא טבעית או מלאכותית, מעבר-pass על ידך מראה על חולשה ו-double מבטיח ערכים (6+ HCP). כמו ה-double המאוחר לאחר forcing pass או re-double, ה-double הזה מראה כוח יד כללי, לא stack-חלוקה מיוחדת בה שחקן מסוים מחזיק את כל הקלפים בסדרה זו. זה קובע מצב עונשין שבו כל ה-doubles הבאים שלך או של השותף שלך הם לעונשים.

הערה: ראשי התיבות של ה-D.S.I.P. הם: Do Something Intelligent Partner

לקישור – לחץ כאן

עפ"י robinsbridge:

1. אלא אם כן אחד המקרים המובהקים המפורטים להלן במפורש, כל ה-doubles הם ל-take-out או cooperative, כלומר אתה מצפה מהשותף שיוציא את ה-double, אך לא תהיה בלתי-מרוצה אם לא; הגובה אינו מהותי – גם אם ההכרזה האחרונה של היריבים היא 7.

2. אם אחד מהשותפים בצד שלנו מבצע אחת מהפעולות הבאות, ה-doubles הופכים לעונשין:

א. מכריז No-Trump "לשחק " (בדרך כלל זה בגובה-2 או מעל או בגובה-1 כאשר מראים עוצר);

ב. מכריז double עונשין (למשל lead-directing double-מכוון הובלה של הכרזה מלאכותית או cue-bid) או עובר על double של השותף, או מכריז את ה- double השלישי עבור הצד שלנו;

ג. Re-doubles מכול סוג שהוא;

ד. מראה יד דו-סדרתית (למעט אם אחת הסדרות אינה ידועה, עדיף לשחק את ה-double הראשון ברצף של השותף כשואל איזו סדרה);

ה. מכריז cue-bid או מכריז את הסדרה האחרונה שלא הוכרזה (או מכריז את הסדרה "הרביעית" ככוח-מחייבת);

ו. מכריז בקפיצה (פריט אחרון זה מכסה את טווח הכרזות המנע-pre-emptive והכרזות המראות התאמה - מכיוון שהם מספרים לשותף כל כך הרבה מידע בהכרזה אחת, הוא עכשיו במצב הרבה יותר טוב להכריז double עונשין – שים לב כי double אחר כך על ידי המכריז בקפיצה אינו בדרך כלל עונשין של 100%).

3. אם נעבור-pass מעל הכרזה בסדרה במכרז תחרותי ובהמשך נכפיל את אותה סדרה, ובכך נחשוף את ה-pass כמלכודת-trap;

4. אם הצד שלהם מבצע אחת מ-4 הראשונות מבין הפעולות שלעיל (הם יכולים להכריז בקפיצה כל מה שהם רוצים, רק כשאנחנו קופצים מופעלים doubles העונשין).

לקישור לכתבתו " DSIP rule summary " – לחץ כאן

לקישור לכתבתו " The cooperative double " – לחץ כאן

הערה: מעל ה-cooperative double השותף יכול לעבור לעונשין או להמשיך ולהכריז.

ולהשלמת התמונה, התייחסות ל-Support Double בשיעור " מה? הפותח גם יכול לקרוא דאבל?! " ב-youtube – לקישור – לחץ כאן

שים לב, עפ"י נוהל " גילוי נאות " בתוקף מיום 01.09.2019:

2019-10-29_075655

2019-10-29_075735

לקישור לכתבת " הכרזות אחרי Double של היריב על הכרזת השותף הפותח והכרזות Re-Double " – לחץ כאן

שים לב: עפ"י החלטת ועדת חוקה של התאגדות ישראלית לברידג' מיום 27.02.2019:

2019-05-30_080815

בברכה,

גבי לוי

אודות Gabi

כתוב תגובה

למעלה
נגישות