אתה נמצא כאן: ראשי / אזור הכתבות באתר / הכרזות חוזרות – re-bids של המשיב
הכרזות חוזרות – re-bids של המשיב

הכרזות חוזרות – re-bids של המשיב

פורסם ביום: 04.07.2020; עודכן ביום: 25.11.2023

קהל היעד:

2013-07-24_074611

והפעם, כתבה חדשה " הכרזות חוזרות – re-bids של המשיב "

המידע באתר מנוסח בלשון זכר לצורכי נוחות בלבד, ומתייחס לגברים ולנשים כאחד.

לקישור לכתבה " הכרזות חוזרות – re-bibs של הפותח לאחר שפתח בסדרה בגובה-1 " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " הכרזות חוזרות-Re-bids של ה-Overcaller " – לחץ כאן

עפ"י Robert S. Todd: המשיב הוא הקפטן של המכרז. הוא מחפש התאמות בסדרת Major (ופחות ב-minor) ומשתמש במידע מאת הפותח (במיוחד מההכרזות המגבילות-limit bids) שלו כדי לקבוע כיצד להעביר את המכרז קדימה. ה-re-bid של הפותח היא ההכרזה הכי תיאורית. הפותח ככל הנראה יגביל את ידו עם ה-re-bid שלו ואז המשיב ישתמש במידע הזה כדי לבצע את ה-re-bid שלו – לתקן, להזמין או לחייב את המכרז למשחק מלא. המשיב צריך לזכור שהוא קפטן המכרז והוא אחראים לחקור האפשרות למשחק מלא ולהבטיח שהצד שלנו יגיע לגובה הסופי הנכון ולחוזה!

לקישור לכתבתו " Responder’s Rebid " – לחץ כאן

לקישור לכתבתו " Responder’s Rebids After Opener’s Strong 2-Suited Hand " – לחץ כאן

עפ"י bridge7 :

Re-bids של המשיב תלויים בהכרזה הראשונה שלו וב-re-bid של הפותח. אם המשיב קובע שלשותפות יש +25 נקודות בסך הכול, עליו להמשיך ולהכריז עד שיושג חוזה של משחק מלא או סלאם. כמשיב, הניקוד המינימלי בידך הוא 6HCP.

כמשיב אתה חייב להעריך את היד שלך בתוך הטווחים הבאים, אם אתה מתכונן ל-re-bid:

HCP

טווח הנקודות

6-10

מינימום

11-12

ביניים

+13

מרבי

Re-bids של הפותח מצביעים על טווחי הכרזתו: 13-15, 16-18 או 19-21. על פי ה-re-bid של הפותח, המשיב יכול להחליט אם החוזה יהיה משחק-חלקי, משחק מלא או סלאם. משיב שמתכונן לתמוך בסדרת שותפו, צריך להעריך מחדש את ידו על ידי הוספת נקודות הקוצר בסדרותיו לנקודות הקלפים הגבוהים-HCP שלו כדי למצוא את סך הנקודות בידו. על מנת להיכלל במערכת ספירת הנקודות הזו voids, singletons ,doubletons חייבים להיות בסדרה אשר השותפות לא הכריזה עד אז.

אתה יכול ל-re-bid הסדרה שלך עם 6+ קלפים. זכור את זה א) הכרזת הסדרה הקודמת ב) הכרזת NT הן הכרזות מגבילות.

למשיב יש גם כמה כלים מחייבים: Jump shifts, "Forth Suit", cue-bidding וכול'.

לקישור – לחץ כאן

עפ"י bidandmade: שותפך כבר הכריז פעמיים. אם הוא יכריז סדרה חדשה, עכשיו אתה יודע שיש בידו 5-קלפים בסדרה הראשונה, כך עכשיו אתה יכול לתמוך עם 3-קלפים בסדרתו. הדבר נכון אם הוא יכריז אותה סדרה פעמיים. רק אם הוא re-bid NT, הסדרה הראשונה שלו מכילה 4-קלפים. וגם אתה יודע הרבה יותר. בשלב זה תדע את כוח ידו את האיזון שלו, את צורת ידו, ואולי גם את הסדרה השנייה הכי טובה בידו כמו את הסדרה הראשונה שלו. נתח מידע זה. כל שעליכם לעשות הוא להחליט יחד, אתם (א) חלשים מדי למשחק מלא, (ב) אולי חזקים מספיק למשחק מלא, או (ג) חזקים מאוד. ואז תגיד זאת לשותפך.

ישנם 3 מצבים בסיסיים ושכיחים:

המשיב

הפותח

ההכרזה

חלש  9HCP ומטה

חלש 12-15

הכי טוב להפסיק (בהקדם האפשרי)

חלש  9HCP ומטה

חזק (16-18)

מספיק כדי להזמין למשחק מלא

+10HCP

מספיק כדי להכריז בגובה-2

+13HCP

בד"כ מספיק למשחק מלא

לקישור לכתבה " Responder rebids. The general idea " – לחץ כאן

עפ"י Kitty ו- Steve Cooper:

כאשר המכרז מתחיל עם 1-בסדרה, המשיב לעתים קרובות יכול למקם את החוזה הסופי על ידי הכרזתו הרביעית. כאשר הפותח העלה בסדרת המשיב, השאלה היא האם יש מספיק נקודות למשחק מלא. בדרך כלל למשיב כבר יש את התשובה על ידי הוספת הנקודות בידו למינימום והמקסימום שיכול להיות ביד הפותח.

כאשר הפותח 1NT re-bid המראה 12-14 HCP המשיב לעתים קרובות יודע אם להכריז או לא משחק מלא. הסדרות של המשיב בגובה-2 הן לשחק וקפיצות לגובה-3 מחייבות, כך ש-2NT היא הכרזת ההזמנה היחידה.

שים לב ששחקנים מתקדמים יותר משתמשים בהכרזת סדרת ה-minor שלא-הוכרזה כקונבנציה דמוית Stayman כדי לקבל גמישות רבה יותר ברצפי ההזמנה והכוח שלהם. זה נקרא "new minor forcing".

לקישור לכתבה " קונבנציית NMF) New Minor Forcing) " – לחץ כאן

להלן טבלת: עוצמות הידיים של המשיב, כולל ספירת מפסידים:

HCP

מפסידים

סוג היד

סיכויי משחק מלא

6-10

+9

מינימלית

דלים

11-12

8

ממוצעת-אמצעית

אפשריים

13-16

7

מרבית

קיימים

לקישור – לחץ כאן

פירוט ההכרזות עפ"י טווחי הנקודות עפ"י bridge7:

יד המשיב

יד הפותח

HCP

טווח נקודות

טווח נקודות

פירוט ההכרזות

6-10

מינימום

מינימלית

אם תוסיף את נקודות הקלפים הגבוהים-HCP בידך לנקודות של שותפך תראה שאין לכם מספיק נקודות למשחק מלא: אז אתה יכול לעבור-pass. אם אתה לא רוצה לעבור אתה חייב לעצור בחוזה הניקוד החלקי הטוב ביותר: אם יש לך עוצרים בסדרות שלא הוכרזו אתה רשאי להכריז 1NT ללא תמיכה בסדרה של השותף. או שאתה יכול ל-re-bid הסדרה של השותף. אתה רשאי ל-re-bid את הסדרה שלך עם 6 קלפים. הימנע מ-re-bidding-להכריז מחדש את סדרת 5 הקלפים שלך אם הפותח מראה 2 סדרות (יד לא מאוזנת).

ביניים

אם יש בידך רק 6 HCP אתה יכול לעבור. אם יש בידך 7-8 HCP אתה יכול להזמין את שותפך לחוזה משחק מלא על ידי הכרזת אחת מסדרות השותפות בגובה-3. עם 6-10 HCP מול השותף עם 16-18 HCP אתה יכול גם להכריז סדרה חדשה.

מרבי

עם 6-10 HCP מול השותף עם 19-21 HCP משחק מלא הוא בטוח. אם השותפות כבר הגיעה לחוזה משחק מלא, אתה יכול לעבור. אם עדיין לא הגעת למשחק מלא, הכרז משחק מלא עם תמיכה בסדרה של השותף. אם שותפך הכריז בקפיצה, אתה יכול להכריז את הסדרה שלך.

11-12

ביניים

מינימום

1) אם יש בידך עוצרים בסדרות שלא הוכרזו, אתה יכול להכריז NT. אם לפותח 14 או 15 HCP משחק מלא אפשרי.

2) אתה יכול להכריז סדרה חדשה.

שים לב: אם אתה משיב בסדרת Major לפתיחת minor של שותפך, הפותחן יכול להכריז 1NT. הכרזת 1NT rebid על ידי הפותח שוללת תמיכה של 4+ קלפים בסדרת ה-Major שלך, אבל היא עשויה להיות 3 קלפים היכולים לשאת אותך למשחק מלא ב-Major שלך. אם ברצונך ללמוד אם לפותח (שה-re-bid שלו היה 1NT לאחר תגובתך ב-Major) יש 3 קלפים בסדרת ה-Major שלך, עליך ל-re-bid סדרת ה-minor האחרת (השונה מסדרת ה-minor של השותף). קונבנציה זו נקראת NMF – New Minor Forcing Convention. הכרזת הסדרת ה-minor החדשה שואלת אם לשותף יש לפחות 3 קלפים בסדרת ה-Major שלך.

3) אתה יכול להכריז את סדרתך או את סדרת שותפך בקפיצה.

ביניים

הכרז משחק מלא. אם אתה זקוק למידע נוסף מהפותח (שותפך), אתה יכול להכריז סדרה חדשה.

מרבי

אם אתה צריך קצת מידע נוסף מהפותח (שותפך), אתה יכול להכריז סדרה חדשה. סלאם אפשרי.

+13

מרבי

כללי

הכרזת הסדרה הרביעית של המשיב הינה ההכרזה מחייבת למשחק מלא. כאשר הפותח מראה 2 סדרות, יתכן שלא יהיה לו מקום להתאמה בסדרה אחרת. מסיבה זו הכרזת הסדרה הרביעית של המשיב היא מלאכותית והכרזה מחייבת למשחק מלא.

טכניקת Cue-bidding (הכרזת סדרת היריב) יכולה לשמש גם עבור הכרזה מחייבת.

מינימום

1) אם יש בידך עוצרים בסדרות שלא הוכרזו אתה יכול להכריז 3NT או:

2) הכרז משחק מלא בסדרה של שותפך או בסדרה משלך. אם אתה מתכוון להכריז משחק מלא בסדרה שלך שאינה נתמכת על ידי השותף, סדרת ה-Major שלך חייבת להיות של 6-7 קלפים, סדרת ה-minor שלך חייבת לכלול לפחות 7 קלפים.

3) הכרזת סדרה חדשה תמיד מחייבת: כך אתה יכול להכריז סדרה חדשה כדי לקבל מידע נוסף משותפך. אם השותף הכריז limit bid-הכרזה מגבילה.

אתה יכול להכריז jump shift בסדרה חדשה כדי להראות לשותפך את כוונתך למשחק מלא. האורך והחוזק של הסדרה החדשה הזו אינם חשובים במיוחד.

ביניים

1) הכרז משחק מלא בסדרה של שותפך או בסדרה שלך. אם אתה מתכוון להכריז משחק מלא בסדרה שלך שאינה נתמכת על ידי השותף, סדרת ה-Major שלך חייבת להיות של 6-7 קלפים, סדרת ה-minor שלך חייבת לכלול לפחות 7 קלפים.

2) אם מצאת 33 נקודות משולבות בסך הכל, סלאם אפשרי: אם אינך בטוח עדיין בסלאם, תוכל להמציא סדרה חדשה. הכרזת סדרה חדשה תמיד מחייבת: שותפך לא יכול לעבור, כך שתוכל לקבל מידע נוסף משותפך לפני חוזה סלאם טוב. קפיצה לגובה משחק  מלא בסדרה של שותפך או בסדרה שלך מזמינה את שותפך לסלאם …

מרבי

סלאם תמיד אפשרי.

לקישור – לחץ כאן

עפ"י bidandmade: המשיב יכול להכריז "reverse", המכונה לפעמים "לשבור את המחסום שלו", כדי להראות שיש בידו 12HCP ומעלה. ההכרזה מחייבת בדרך כלל למשחק מלא, מסיבות ברורות למדי, זו הכרזה חשובה, מכיוון שהתגובה הראשונה בגובה-2 בסדרה חדשה מראה +10HCP אינה מספיקה לפותח כדי להכריז משחק מלא אם יש בידו 12-14HCP. ע"י הכרזת 2 סדרות שונות כאשר הסדרה מתחילה בסדרה בדירוג הנמוך בגובה-1, והסדרה הגבוהה יותר בדירוג בגובה-2 (למשל 1 ואחריה 2), המשיב אומר שידו די חזקה (12+ HCP). הוא עבר את המחסום של 2 שקבע עם ההכרזה הראשונה שלו של 1. הכרז אותם ליהפך (למשל 1 ואחריו 2), ואתה אומר לשותף ייתכן שאין בידך יותר מ-12 HCP. אולי תצטרך לקפוץ ל-3- אם ידך חזקה מספיק למשחק מלא? שימושי. נקווה שהשותף שם לב!

הערת אזהרה: שים לב: אם ה-re-bid של הפותח היה בסדרה שונה מההכרזה הראשונה שלו, אז ה-re-bid של המשיב בסדרה חדשה לא ירמז כול מספר מסוים של נקודות קלפים גבוהים-HCP (למעשה, זה יהיה "4th suit forcing-סדרה רביעית מחייבת").

אורכי הסדרה: עליכם לחשוב על ההשפעה של אורכי סדרה שונים של 2 הסדרות שאותן תרצה להכריז. השילובים השכיחים ביותר שיש לדאוג מהם כמובן הם 5-5, 4-4 ו- 5-4. יש להתייחס אל 6-6 כאל 5-5.

כמו כן כדאי לזכור כי הסדרות שלך צריכות להיות מוכרזות לפי הסדר, תחילה הארוכה, או על פי הדירוג אם הן באותו האורך.

לקישור לכתבה " Responder rebids. Responders reverse " – לחץ כאן

re-bids המשיב לאחר rebid of 1NT של הפותח, האם משחק מלא יכול להיות כאן? האם זו החלטה שלך, או של שותפך?

עפ"י שיעורו של Ron Klinger בכותרת " Responders Strategy ": בדיקת-מבחן איכות הסדרה למשיב:

בדיוק כפי שמבחן איכות הסדרה שימושי עבור overcalls, הכרזות מנע-pre-empys והכרזות חוזרות-re-bids של הפותח, כך ניתן להשתמש בו עבור תגובות ו-re-bids של המשיב.

לקישור – לחץ כאן

עם ה-re-bids שלו, השותף הבטיח לך יד מאוזנת ו-15-17 HCP. היזכר: האם הכרזת התגובה שלך היתה בגובה-1, או בגובה-2? (בהנחה שהיה שינוי סדרה).

שינוי סדרה

מבטיח

HCP

ההכרזה

בגובה-1

מינימום 6HCP אך יכול להיות הרבה יותר

+10

כך,  הכוח הכולל שלכם הוא  25-27HCP , ומספק שאין בידך חולשות קיצוניות בסדרה שלא הוכרזה, אז הכרזת משחק מלא של 3NT צריכה להיות " On ".

8

ובסך הכול של 23-25HCP , אתה תחפש איזושהי צורת יד לפצות על החולשה; אם לא, תוכל להזמין את שותפך למשחק מלא אם ידו נמצאת בקצה העליון של טווח HCP 15-17 שלו – ע"י הכרזת 2NT;

6-7

בדרך כלל תעבור-pass (מכיוון ש-25HCP לא יכולות להיות שם), אבל … אם הסדרה שלך הייתה בעלת 6-קלפים, פירוש הדבר שיש לך התאמה מובטחת של 8 קלפים. אם מדובר בסדרת Major, סביר להניח שתרצה להכריז אותה מחדש, במיוחד אם אחד מהם: o נקודות 'הקוצר' בידך מביאות אותך עד 25 נקודות בסך הכל, או: o יש לך סדרה קצרה מאוד וסדרה לא נעצרת. אם סדרת 6-הקלפים שלך היא ב-minor, ייתכן שעדיף להעביר את המכרז ל-No-Trump (סדרות ארוכות בדרך כלל מביאות לקיחות נוספות, וביצוע חוזה 3NT היא קל יותר ב-2 לקיחות מאשר ♣5/5).

בגובה-2

מתריע בפני שותפך על היד החזקה שלך, 10+ HCP, מבטיח מספיק HCP להכרזת משחק מלא של 3NT. כך הכרזה מחודשת של שותף עם ה-NT המינימלי בגובה-2, אך לא 3, משמעותה חייבת להיות ששותפך רוצה לחקור הצעה למשחק מלא חלופי, ככל הנראה בסדרת Major. איך זה יכול להיות ? אולי יש בידו סדרת Major שלא הוכרזה עם 3-קלפים, () שהוסתרה ע"י הכרזת הפתיחה 1 שלו עם 4-קלפים, ומקווה שאולי יש בידך 5-קלפי ? • אבל במקרה כזה, היית מכריז אותם בהכרזה הראשונה שלך.• הסיבה לכך ששינוי על ידך לסדרת Major בגובה-2 מבטיח גם סדרת 5-קלפים, כך שותפך היודע זאת לא יצטרך ל-re-bid NT אם היו בידו 3-קלפים בסדרה. הוא יכול פשוט להכריז משחק מלא (4).• אלא אם כן הוא מנסה להשיג לקבוצה 10 נקודות נוספות על ידי משחק של 4NT. האפשרות הנוספת היא שהוא רוצה להשתמש בטווח ההכרזה החופי בכדי לתת לך הזדמנות לצאת מכל סכנה, ולעבור לסדרה של 6-קלפים, אם יש לך כזו, על ידי הכרזה חוזרת שלה.

מה אם סדרת ההכרזה הראשונה שלך הייתה Major בעלת 5-קלפים, ולא 4-קלפים?איך אנחנו יכולים לספר לשותף על אותה סדרה ארוכה נחמדה ?? אחרי הכל, הוא עלול בקלות להחזיק 3-קלפים באותה סדרה. אחת השיטות היא לעבור לסדרה עם 4-הקלפים שלך, כך ששותפך עשוי להסיק כי הסדרה הראשונה שלך הייתה ארוכה יותר. יכולות להיות בעיות עם זה, ועליך להימנע מלעבור את מחסום המשיב עם פחות מ- 12 HCP.

Stayman ו-Transfers משמשות בתגובה לפתיחה חלשה של No Trump (12-14HCP), על מנת לחשוף סדרת Major עם 4 קלפים ו-5 קלפים. באופן דומה, ישנן טכניקות למציאת התאמות Major עם 8 קלפים לאחר ה-1NT re-bid של הפותח, אך יש להיזהר: – פחות שחקנים משתמשים בהן.

לקישור לכתבה " Responder rebids. After opener's rebid of 1NT " – לחץ כאן

הכרזה שניה של המשיב: חזרה על סדרתו:

ככלל, כאשר המשיב חוזר על סדרתו הכרזתו זו אינה מחייבת המשך הכרזה של הפותח. לעתים קרובות זה יהיה החוזה הסופי גם ללא תמיכת השותף בסדרה זו. לפיכך העיקרון הוא שברוב המקרים המשיב חוזר על סדרתו רק כאשר יש לו 6 קלפים או 5 קלפים באיכות גבוהה (עם מכובדים רבים). הכללים:

כאשר אין התאמה בין השותפים

לרוב עדיף לשחק בסדרה הארוכה של היד החלשה

כאשר המשיב חוזר על סדרתו בגובה 2

זוהי הכרזה חלשה המתארת בד"כ 6-9 נק'

 ישנן 3 רמות של להכרזה חוזרת של סדרת המשיב:

משיב

HCP

חלוקה (1)

ההכרזה (2)

חלש

6-9

+6

הכרזה חוזרת של הסדרה בגובה 2

בינוני

10-11

+6

הכרזה חוזרת של הסדרה בקפיצה לגובה 3

חזק

12-14

+6

הכרזה חוזרת של הסדרה בקפיצה לגובה 4 (3)

(1) המשיב רשאי להוסיף נק' על קלף בסדרה הארוכה, החל מהקלף השביעי

(2) אין לחזור על סדרה כאשר מצאת התאמה ב-Major עם השותף

(3) הכרזה חוזרת של סדרה בגובה 4 תתבצע רק בסדרות ה-Major

 ישנם 2 מקרים בהם המשיב יכול לחזור על סדרתו עם חמישייה בלבד:

המשיב חוזר על סדרתו עם חמישייה בלבד

עם חמישייה מצוינת

דוגמאות:  AQJTx; KQJTx

כאשר הפותח מכריז בהכרזתו השנייה NT

הכרזה המבטיחה יד מאוזנת של הפותח (המשיב לא חייב). המשיב יודע שלפותח 2 קלפים

 בכל מקרה שלמשיב אין שישייה, רצוי שיכריז 1NT, המראה 6-9 נקודות ולא מבטיח יד מאוזנת.

במקרים בהם לא נמצאה התאמה כלשהי בסדרות ה-Major, והמשיב מעדיף משחק ב-NT:

נק' משיב

ההכרזה

נק' משיב

ההכרזה

נק' משיב

ההכרזה

6-10

1NT

11-12

2NT

+13

3NT

כאשר למשיב יד חזקה (+12HCP) קפיצה מיידית למשחק מלא בסדרה שהשותף לא תמך אפשרית רק אם:

  1. בידי המשיב סדרה חזקה מאוד עם 6 קלפים לפחות הכוללים 4 קלפים מכובדים.
  2. הפותח הכריז 1NT  ולפותח 6 קלפים בסדרה.

הכרזה שנייה של המשיב: הכרזות התאמה והכרזות העדפה בסדרת השותף הפותח: 

כאשר המשיב חוזר בהכרזתו השנייה על סדרה שכבר הוכרזה ע"י שותפו הפותח, בד"כ מדובר על התאמה של השותפות  של +8 קלפים באותה סדרה.

הכרזה חוזרת ע"י המשיב מחייבת תמיד את השותף הפותח להכרזה נוספת. לעומת זאת, הכרזת סדרה חדשה ע"י הפותח אינה מחייבת.

משיב

HCP

הכרזות הפותח

הכרזות המשיב

התאמה/

העדפה

ההכרזה

פרטים

חלש

6-9

2 סדרות

העדפה

Pass (3)

(4)

1 בסדרה ואח"כ NT

התאמה (1)

הכרזת סדרת השותף הפותח בגובה 2

1NT ואח"כ סדרה

העדפה

שומרת על מכרז פתוח (2)

1NT ואח"כ סדרה

התאמה

בינוני

10-11

חזרה על סדרתו (שישייה)

התאמה (2)

הכרזת סדרת השותף הפותח בגובה 3

מזמינה למשחק מלא-לא מחייבת

חזק

12-14

סדרה רביעית מחייבת

מונעת סגירת המכרז

Major

התאמה

הכרזת סדרת השותף הפותח בגובה 4

סגירה למשחק מלא

+18

minor

התאמה

חזקה ומזמינה לסלאם

(1) חזרת המשיב לסדרת שותפו לאחר שהפותח הכריז NT מעידה תמיד על התאמה.

(2) ניתן לתמוך עם Doubleton בלבד בסדרה שהפותח הבטיח 5 קלפים.

(3) המשיב מעדיף את סדרתו השנייה של הפותח

(4) לא ניתן לבצע משחק מלא במקרה זה אם לפותח מינימום של 12-14 נק'

הכרזה שניה של המשיב בסדרה חדשה לאחר שהפותח חזר על סדרתו הראשונה: 

במקרה זה הכרזת סדרה חדשה (1)  ע"י המשיב מחייבת תמיד:

כאשר ההכרזה נעשית

Reverse

מחייבת

בגובה 2 בסדרה נמוכה יותר מסדרתו הראשונה של המשיב

אין

אינה מחייבת למשחק מלא.

בגובה 3 או בגובה 2 בסדרה גבוהה יותר מסדרתו הראשונה

יש

מחייבת למשחק מלא (מתארת כוח של פתיחה לפחות)

(1) ניתן להשתמש בקונבנציה Fourth Suit Forcing (סדרה רביעית מחייבת) המתארת משיב חזק 12HCP) ואינה מחייבת או שוללת אורך כלשהו בסדרה.

לקישור לכתבה " סדרה רביעית מחייבת – FSF) Fourth Suit Forcing) " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " כרזות חוזרות-rebids של המשיב לאחר rebid 1NT של הפותח " – לחץ כאן

למתקדמים: כיצד לחקור התאמה בסדרת Major לאחר 1NT re-bid של הפותח? השתמש בקונבנציה "Checkback Stayman".

לקישור לכתבה " קונבנציית Checkback Stayman-C B S " – לחץ כאן

הכרזות מחייבות ולא מחייבות:

ה-re-bid של המשיב מבהיר לעתים קרובות את היד לצד שלנו. המשיב יראה תמיכה באחת מסדרותיו של הפותח, No-Trump כוונון צדדי, או יראה סדרה ארוכה משל עצמו. המשיב גם ישאף להראות את תבנית ידו, אך הכרזת No-Trump מהצד הראוי או תמיכה בסדרת הפותח הם 2 היעדים העיקריים.

אם הפותח 1NT rebid, הכרזת סדרה החדשה ע"י המשיב (אלא אם זאת קונבנציה) יהיה לא מחייב-NF.

אם ההכרזה הראשונה של המשיב היתה 1NT, ההכרזה הבאה שלו (אלא אם כן זאת קונבנציה) לא יהיה מחייבת.

אם המשיב מכריז את הסדרה הרביעית, זאת הכרזה מלאכותית ומחייבת למשחק מלא-GF.

אם המשיב הכריז סדרה חדשה (והתגובה המקורית שלו לא הייתה 1NT), זאת הכרזה מחייבת.

לקישור לכתבתו של Larry Cohen בכותרת " F or NF " – לחץ כאן

לקישור לכתבתו " Responder’s actions after opener’s non-forcing rebid " – לחץ כאן

לקישור לכתבתו " Responder’s rebid after opener rebids 1NT or 2NT " – לחץ כאן

לקישור לכתבתו " Bidding Basics " – לחץ כאן

עפ"י Karen Walker: ברוב המכרזים, ההכרזות הראשונות הן חילופי מידע על אורכי סדרה וספירת נקודות-HCP. מטרת ההכרזה המוקדמת הזו היא לתאר את היד שלך, ולא לספר לשותפך מה החוזה הסופי צריך להיות. הכרזות מאוחרות יותר במכרז נוטות להיות הצעות חזקות יותר לגבי סדרת השליט הטובה ביותר לחוזה הסופי. ההחלטה הקריטית מתקבלת על ידי המשיב לעתים קרובות בתורו השני להכריז.

החלטות אלו הן הקלות ביותר במכרזים שבהן השותף מעלה בסדרה שלך (♣1 – 1 – 2, 3 או 4) או מראה יד מאוזנת ע"י הרצף (1 –1 -2NT or 1NT). בהכרזת re-bidding No-Trump. העלאות ו-No-Trump re-bids מראות טווח נקודות מדויק, כך שאתה בדרך כלל זה שמחליט על החוזה הסופי.

יהיו כמה מקרים שבהם תרצה לבקש מידע נוסף – במקרה כזה כדאי להזמין עם הכרזת ניסיון משחק מלא או, אם ה-re-bid של הפותח היה 1NT, השתמש בהכרזת New Minor Forcing, כדי לראות אם יש לו תמיכת 3-קלפים עבור סדרת ה-Major שלך. ובכלל, באופן כללי, בדרך כלל אתה יודע לאן אתה הולך אחרי ה-re-bids האלה.

כאשר הפותח מראה יד לא מאוזנת: re-bids אחרים של הפותח (סדרות חדשות ו-re-bids בסדרה הראשונה שלו) מראים לרוב ידיים חלוקתיות. הכרזות סדרה חדשה ניתן לבצע עם טווח נקודות די רחב,, כך שתצטרך להמשיך לחפש מידע. ככל שהמכרז ארוך יותר, כך יש פחות "כללים" לעקוב אחריהם. בסיבוב השני שלך ובהזדמנויות מאוחרות יותר להכריז תצטרך להשתמש בהגיון הברידג' ובתמונה שלך על ידו של שותפך בכדי לבחור את הפעולה הבאה שלך.

באופן כללי:

  1. השותף עשוי לפתוח מעט קל יותר מהרגיל (10 עד 12 HCP) כאשר יש לו יד חלוקתית. סביר להניח שהוא ימתח ההכרזות כאשר יש בידו אורך בסדרות Major's ולא minpr's.
  2. זכור כי אתה מראה בכל עת את טווח ספירת הנקודות בידך כאשר אתה מכריז No-Trump, מעלה בסדרה של שותף או re-bid סדרה משלך. ודא שאתה בוחר את הגובה הנכון כשאתה מבצע את ה-re-bids הללו.
  3. אם אתה מאתר התאמה בסדרת השליט, הוסף את נקודות החלוקה בידך כדי לקבוע את עוצמת-כוח המשחק שלך ואת גובה ההעלאה שלך.
  4. הכרזות בסדרה חדשה על ידי המשיב מחייבות את הפותח להכריז שוב. אם אתה זקוק למידע נוסף לאחר מכרז כמו ♣1-1-♣2, אתה יכול להשתמש בהכרזת סדרה שלא הוכרזה (2 או 2) כדי לחייב. ההכרזה שלך בסדרה חדשה בגובה-2 ומעלה מראה לפחות על חוזק הזמנה ועשויה להיות מלאכותית. אינך צריך אורך סדרה כדי להשתמש בה ככוח.
  5. עצור נמוך במצב של חוסר התאמה. אם יש בידך 6-10 נקודות עם מעט תמיכה או ללא תמיכה בסדרת השותף, יתכן שתצטרך לעבור-pass על re-bid המינימום שלו. לעולם אל תנסה "להציל" אותו על ידי ריצה ל-No-Trump כשידך חלשה.

לקישור לכתבה " Responder's second bid " – לחץ כאן

עפ"י הכתבה " Responder 2nd Bid ":

HCP

ההכרזות

6-9

יש לך הכרזה אחת בלבד אלא אם:

 א) אתה מבצע הכרזת העדפה; ב) יש לך סדרת 6+ קלפים משלך

10-12

אתה יכול להכריז פעמיים

+13

המשך להכריז עד להגעה למשחק מלא

לקישור – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Considering Responders Rebid " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Responder’s rebid and beyond " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Rebids By Opener And Responder " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Responder Rebids " – לחץ כאן

לקישור לכתבות " Responder’s rebid " – לחץ כאן; כאן וכאן

לקישור לשיעור " Rebids by Responder " – לחץ כאן

לקישור לשיעור " Responder's Rebids " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Responder’s 2nd Bid when opener rebids No Trumps " – לחץ כאן

לקישור לכתבות " Responder's Second Bid " – לחץ כאן וכאן

לקישור לכתבה " Guide to responses " – לחץ כאן

לקישור לשיעור " Responder’s Only Forcing Bid " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Responder's Rebid after Reverse in Competition " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " …Responder Rebidding Her Major After Opener’s GF Jump Shift " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Rebid by responder after jump rebid by opener " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Intermediate-Level Structure for Responder's Rebids After a Reverse " – לחץ כאן

לקישורים שיעורים ב-youtube:

לשיעור " ההכרזה השנייה של המשיב – לאחר הכרזת 1 נו-טראמפ של הפותח " – לחץ כאן

לשיעור " LESSON 6: Responder's Rebid " – לחץ כאן

לשיעור " lesson 6 Responders Rebids " – לחץ כאן

לשיעור " BridgeHands Social Lesson 7 – Standard American, Responder Bids Toward Game " – לחץ כאן

לשיעור " BridgeHands Social Lesson 8 – Standard American, Responder 10+ points & No Fit " – לחץ כאן

לשיעור " BridgeHands Advanced Lesson #14, Responder Rebids " – לחץ כאן

לשיעור " BridgeHands Advanced 16, Responder Rebids, Jumps, Stayman, Jacoby " – לחץ כאן

לשיעור " Responder's Rebids Video Clip " – לחץ כאן

לשיעור " Rebidding a suit as responder " – לחץ כאן

לשיעור " Responder's New Suit Bids " – לחץ כאן

לשיעור " Rebids by Responder " – לחץ כאן

לשיעור " Responder’s rebids Pt. 1 " – לחץ כאן

לשיעור " Responder's Rebid after a 1NT Response " – לחץ כאן

לשיעור " Responders Rebid Pt. 2 " – לחץ כאן

לשיעור " 2 1 Game Force & Responder's Rebids " – לחץ כאן

לשיעור " Plan your second bid before you make your first bid " – לחץ כאן

לשיעור " ?What to rebid " – לחץ כאן

לשיעור " Responder's second bid with an 8-card club club suit " – לחץ כאן

לשיעור " ?Bidding Theory: Should Responder's rebid after a transfer on 2Nt opening show second Suit – לחץ כאן

לשיעור " Guided Paths – Responder's Rebids " – לחץ כאן

לשיעור " Forcing 1NT & Responder's Rebids " – לחץ כאן

לשיעור " Responder's Rebid Part II – Rebidding Notrump " – לחץ כאן

לשיעור " Responder Rebids Part III – Unbalanced and Unusual Hands " – לחץ כאן

לשיעור " Responder's Rebids " – לחץ כאן

לשיעור " Responder's Rebid 1 " – לחץ כאן

בברכה,

גבי לוי

 

אודות Gabi

כתוב תגובה

למעלה

תפריט נגישות

נגישות